Mor jménem ROMWE GIVEAWAY

12. února 2012

Co se týče blogů typu egohoňka (tedy 0-10% přínosného textu, 90-100% jeden kus oblíkací blogeríny) nesleduju pravidelně ani jeden. Ani český ani zahraniční. Nikdo se mi zatím netrefil do vkusu natolik, aby mě jen a pouze fota jeho ohozů bavily.
Čas od času se přesto na nějaký takový outfit blog doklikám. Nejčastěji český a nejčastěji proto, že někdo do mnou sledované diskuze nalinkuje konkrétní post. A když už tam jednou jsem, projedu alespoň úvodní stranu. Ovšem už nějakou dobu mi připadá, že jsem se nějak zacyklila v čase a prohlížím pořád to samé v kruhu. Téměř všude na mě totiž dřív nebo později ošklivě mrkne "ROMWE Giveaway", případně "VJ-STYLE new in".

V době, kdy jsem ještě nevěděla, co to je (příp. to od posledního kliku zapomněla) jsem na reklamovaný eshop vždycky vlezla a napadlo mě něco jako "co to kua je za čínskou hrůzu? to musí bejt snad nějakej vomyl, ne?".





Bohužel časem jsem došla ke zjistění, že to omyl není. On těmhle čínským aušusům, které od padělků dělí tenká, téměř až průhledná linie, opravdu někdo dělá zcela vážně míněnou reklamu. A přitom se zároveň považuje za fashion blogerku. Jestli jste dodnes nevěděli, co to je oxymoron, tak tady máte ukázkový příklad.


Celá situace je plně srovnatelná s případem, kdy čiperný Nguyen z nebližšího podloubí odchytí na ulici blogerínu a nabídne jí zadarmo něco ze svého neodolatelného "suší, pani suší" sortimentu výměnou za to, že se v dárku vyfotí a udělá mu reklamu. A blogerína souhlasí. Časem Nguyen dojde k tomu, že se mu spolupráce vyplácí, a tak by se mohl zviditelnit ještě trochu víc. Navrhne blogeríně, ať udělá pro čtenáře soutěž - může se zapojit každý, kdo se staví u něj v krámku a nechá mu tam adresu. A lajkne blogerínu; aby z toho taky něco měla. A i tohle se vyplatí, do krámku přijde vždy několik stovek lidí. Takže nic už nestojí v cestě tomu, aby se soutěže pořádaly jak na běžícím pásu. Nguyen totiž profituje na své popularitě díky nekončícím soutěžím, a prodeje se mu zvedají, protože když ho doporučuje blogerína, musí na něm přece něco být. Navíc si může dovolit oproti Nguyenům s blogerínou nespolupracujícím ceny zboží navýšit o nulu i víc, takže je v zisku hluboce za vodou.

Jediný rozdíl od Romwe je v tom, že Nguyen zatím nemá eshop.






Nepochybuju, že s výše popsaným by nesouhlasila ani jedna ze "spolupracovnic". A měly by spoustu argumentů, proč to tak ale fakt není. Takže si dáme takovej krátkej jakože FAQ, proč to tak je.

Jak můžeš vědět, že to je nekvalitní - už jsi si tam něco koupila?
Samozřejmě ne, naštěstí to není potřeba. Odpověď je Ebay.com. A jeho několikaleté pravidelné procházení v sekci hader a doplňků, kdy na čínské šunty narážíte i kdybyste nechtěli. Výhodu to má v tom, že se vůči nim časem stanete zcela imunní a tyhle aukce už ve výpisech ani nemusíte zbytečně rozklikávat. Ani prodejce - s kvalitou jsou vždy na štíru a feedbacky to potvrzují spolehlivě.

Tohle ale není ebay, ale normální eshop. Přece.
A? Že je eshop prachsprostá kompilace výše zmíněných výtvorů se pozná úplně snadno - věci jsou nafocené stylem každý pes jiná ves - není tam jedna modelka, jedno pozadí, jedna kvalita záběrů. Nic co by ukazovalo na jednoho původce. Velikost často "one size". Komu ani to nestačí, ať směle zamíří na ioffer a alibabu, uvidí tam staré známé.

V Číně se dneska dělá všechno, tak o co jako jde?
Jo, to je pravda, působí tam leckdo. Ovšem to neznamená, že všechno je noname šunt. Značky si kvalitu ve svých továrnách pohlídají bez ohledu na lokaci.

H&M nebo Zara ti nevadí, ale je to úplně to samé.
Zase vedle. Sice to nejsou nějaké žádné high-end značky, ale jejich produkty na druhou stranu člověk nesežene na pofidérních webovkách šprechtících jen v řeči rozsypaného čaje. A nepadělkují. Inspirace zůstává jen inspirací.

Padělky to nejsou, nikde není jediné logo!
Haha, tak tos pobavila. Logo v tomhle případě fakt není conditio sine qua non. Tohle prostě jede s padělkama z jednoho pásu.

Kritizuješ, protože akorát závidíš, že ty s nima nespolupracuješ.
Učebnice pro internetové psychology, díl I., kapitola I.: Kdo si dovolí kritizovat, VŽDYCKY závidí. Šance, že by měl pravdu, se nepřipouští. Tak ok. Popojedem. Btw. spolupracovat s nima může každej, kdo se nabídne (romwe i sheinside na to maj odkaz přímo na webu i s podmínkama pro blogery).


A teď si to ještě trochu obrázkově doplníme. Aneb důkaz místo slibů. A taky, aby to bylo zábavnější.

Originál k porovnání je vždy ze spolehlivého zdroje (ofišl web nebo purseforum), fejk k porovnání je z ioffer v ceně od $50-200.




















Přihoďte k tomu štítek se značkou a na ioffer vám utrhnou ruce.







Jo, je to holt exklusivní a jedinečné zboží. Ceny jsou v čínských juanech, pro převod na koruny násobte třemi.





























Oba vlevo jsem si koupila minulý rok na Asosu , vpravo aktuální Vj-style.










A na závěr jedna klasika. Kdo nemá tuhle "inspiraci", měl by vrátit průkaz módního bloggera (fejk zde netřeba, neviděli byste rozdíl).





Finálně si to shrneme:

Romwe, VJ-style, Sheinside apod. nejsou nic jiného než:
1) nudné a nekvalitní hadry z asijských velkovýroben
2) padělky
3) 1+2
4) webové kopie Asosu a volná kombinace 1-3
5) platí speciálně pro Romwe: neuvěřitelně drze předražený


P. S. Zdá se vám, že v článku není jediný odkaz? Tak to se vám nezdá, zvyšovat traffic jim přece nebudu. Ani si to zde zaneřáďovat linky na podobné paznechty.

P. S. 2 Zajímá vás, kterou ze "spolupracovnic" mám na mysli konkrétně? Vzhledem k tomu, že nesleduju pravidelně žádnou z nich, nemůžu ani vypíchnout nějakou extra oblíbenkyni. Ale pokud byste opravdu neměli ani hrubou představu, google vám možnosti elegantně nastíní sám.




A jaký na to máte názor vy? Přijdou vám podobné kreace pořád ještě jako neškodná inspirace, nebo se na tu asijskou vykrádačku taky nemůžete ani podívat? (pozn. za odlišný názor nikoho lynčovat nemíním ;)

39 comments

12. února 2012 v 22:30

Pod tohle bych se podepsala! Bravo, čekala jsem, kdo první přijde s tím, že VJ style není nic jiného než těžký fake světových návrhářů! Souhlasím se vším, včetně trapnosti Romwe giveaway a hlavně trapnosti fashion bloggerek, co jsou jak přes kopírák a berou každej hadr, co jim kdejakej e-shop dá....

12. února 2012 v 22:37

Aha, tak dodneška jsem netušila, co to ROMWE vlastně je, ale teď už mám jasno v tom, proč je možné na blog denně vkládat článečky s novými hadříky, to mi teda předtím fakt jasný nebylo. A jo, přijde mi to trochu pod úroveň, ale evidentně má úroveň každý někde jinde... :-/

12. února 2012 v 23:04

pekne si to napisala, ale ak toto niekomu nie je jasne aj bez tohto aby si precital tvoj clanok, tak musi byt kokot :) osveta sa kazdopadne ceni.

13. února 2012 v 8:54

romwe jsem vubec netušila co je!
pěkný článek, pro mě, módou nepolíbenou:D, i spousta nových informací.

akorát teda doufám, že teď přežiješ zpětný útok "spolupracovnic" :DD

13. února 2012 v 11:27

Ty vole! Jako já se o tyto asijský shopy nikdy nezajímala, neb mi přišly šíleně předražený, ale co je moc, to je moc. Netušila jsem, že prodávají "skorofake" a tak předražený šunty...opravdu díky za osvětu, zase vím víc :)

13. února 2012 v 12:27

Já taky nejsem pravidelnou čtenářkou fešn blogů, na romwe jsem tam samozřejmě narazila, ale hned po prvním kliku jsem stránku opustila a víckrát už ne! Dobrý článek, tolik jsem toho taky netušila.

13. února 2012 v 15:16

Teda ono to vůbec není k smíchu, ale tys to tak krásně vtipně napsala, že jsem se u toho musela usmívat, tak pardon:-D

13. února 2012 v 15:59

zuzana f.: a víš, že já si tím nejsem tak úplně jistá? už kolikrát jsem se totiž přesvědčila o tom, že co podle mě "musí bejt každýmu ale úplně jasný!" překvapivě spoustě lidí zas tak úplně jasný není, případně o tom nikdy ani neslyšeli - a ani nemusí být kokoti, jen se prostě o dané téma sami nikdy nezajímali (a protože není v lidských možnostech zajímat se do detailů o VŠECHNO, je potřeba aby ti, co se o nějakou oblast zajímají víc do hloubky, občas nějaký článek udělali ;)

color beam: tipuju, že žádný nebude :) protože zrovna ony tohle MUSÍ vědět i bez článku a je jim to zároveň úplně jedno, zisk je až na prvním místě

dejnicka: nooo ... na druhou stranu, ona je to vlastně docela sranda, trapněji nenápadná propagace šuntů už asi existovat nemůže :D

13. února 2012 v 16:45

hehe, ses trefila, mě už to chvíli leží v žaludku! ještě mě pobavilo, že na vj style pojmenovali tu "Celine" kabelku Smiley face :DD

13. února 2012 v 17:11

Narazala som skor na tie blogerky, ale nevadi.

Martina
13. února 2012 v 18:09

Nejvíc mě baví módedáma z Myraspberry a její LV kabelka kombinovaná s výrobky výše uvedených "značek". 10 z 10 fashion blogerek upíše duši a svědomí za hadr šitý neplnoletýma číňánkama v nelidských podmínkách.

13. února 2012 v 21:41

katie presne :D a me ji to dost zhnusilo, pac nez jsem to cetla, tak me nenapadlo ji povazovat za ksicht :D

zuzana f. - tož to ouki, ale ty si to stejně nepřečtou, takže neva :D

16. února 2012 v 10:27

Já už tyhle články, kde je v nadpisu Romwe a spol. ani neotevírám a nikdy bych se takové giveaway nezúčastnila. Já spíš nechápu jejich drzost, chtít za takový šmejdy tolik prachů. A co mě osobně nebetyčně vytáčí, když mi někdo do komentářů hází odkazy na giveaway na jejich blogu.. Jinak skvělý článek, pěkně jsi to shrnula a víc není třeba říkat

16. února 2012 v 18:33

nebu pokrytecká a přiznáms e-soutěží se zúčastním, ne kvůli tomu, že to je ROMWE, ale kvůli tomu, že ráda soutěžím a mám ráda oblečení(a když ho vyhraji zadarmo, tak je mi jedno, jaká je to kvalita, že.)...
Jednu dobu jsem o spolupráci s ROMWE uvažovala, ale nakonec mě odradilo to, že tam není žádná smlouva, je to pouze "o domluvě", jak jsem se optala.
Ale obecně si myslím, že H&M je s ROMWE klidně srovnatelné(jak v čem...). A třeba Desigual byl dokonce zažalován kvůli kopírování-u nás neznámého španělského-návrháře.

16. února 2012 v 19:26

Ještě k tomu něco dodám - kam jsme se to dostali, když tyhle shopy propaguje už i "luxusní" Marie Claire: http://www.marieclaire.cz/moda/street-style-inspirace-26804.aspx

Bych blila....

16. února 2012 v 19:46

mna na vsetkych e-shopoch stve, ze tie veci ani nevyzeraju tak ako ti nakoniec dojdu...a na romwe som pozrela davnejsie..zarazili ma tie ceny...

www.mysweetstrawberries.blogspot.com

16. února 2012 v 19:51

@Simone ♥ no tak to jsi mi snad ani neměla ukazovat :/ marie claire je jedinej fashion časák, kterej si kupuju, protože mi přece jen občas přinese nějakou inspiraci ... ale tohle je teda více než pekelný ... jo, konec světa se asi fakt blíží .)

16. února 2012 v 20:00

@Johanka-k No, soutěžící se asi dají pochopit ... když jim někdo nabídne možnost vyhrát, a podmínka je jen komentnout, tak asi proč ne ... na druhou stranu, kdyby jich nebylo tolik, ani ta popularita oněch webů by nebyla taková.
Každopádně, na vině je vždycky ten, kdo takovou soutěž pořádá a podobný web dobrovolně propaguje.

Ale to H&M bych s nimi opravdu moc nesrovnávala, jak píšu v článku, jeho oblečení se alespoň nepovaluje na pofidérních čínkých webech, takže alespoň lehká sjedinečnost a nápad tam pořád je.

btw. toho, koho Desigual kopíroval, snad radši (čistě v sebeobraně) vidět ani nechci :DD pravděpodobně to musel být nějaký kvalitní kolotočář, odborník svého řemesla

16. února 2012 v 20:50

Omluvou budiž to, že ten článek psala mladinká Magda Polmanová, taky bloggerka, který asi VJ style nebo jak se to píše poslalo nějakou kabelku zdarma za reklamu v Marie Claire :-D Já časáky už nekupuju skoro rok a po tomhle posledním článku jsem se přesvědčila, že o nic nepřicházím :-)

16. února 2012 v 22:43

@Simone ♥ tak aspoň, že tak ... nedovedla jsem si představit, že by některá z jejich "normálních" redaktorek nakupovala na podobným místě a ještě to doporučovala ... ale stejně by tam měli mít nějakou funkční dohlížitelku nad tím, co vypouští do éteru .)

17. února 2012 v 3:46

Nikdy som si nič odtiaľ neobjednala, pretože je mi osobne lúto dat tolko peňazí za tak nekvalitnú vec. Už som na blogoch čítala, že im z romwe prišlo niečo celkom iné, alebo poškodené, alebo to vyzeralo proste inak ako na obrázku....proste tomu neverím. Ako na jednej strane je to fajn pre dievčatá, ktoré hltajú modnu trendy a nemajú peniaze nato aby si kúpili originál..a takto môžu získať aspoň napodobeninu..neviem no. Už si to nejak nevšímam, asi som voči tomu imúnna :-)

cajova.blogspot.com

17. února 2012 v 14:06

Bych ty značky zakázala a byl by pokoj.:D
Lidi by se pak nehonili za značkou, nebo tím co ji napodobuje, ale možná by začali hodnotit podle vzhledu a kvality.
A neživila by se na tom banda příživníků a podvodníků..

18. února 2012 v 12:51

abych byla upřímná, ani já nejsem nijak z romwe odvařená. neřeknu, něco se mi tam vzhledově líbí (o kvalitě budu těžko mluvit, nic odtud nemám) ale ta cena mě vážně odrazuje. vždyť i za bílé obyčejné tričko tam chtějí v přepočtu nějakých 500-600 korun.

já jsem tedy teď vyhrála peníze na nákup na těchto stránkách, tak jsem zvědavá, jestli ta kvalita bude aspoň trochu odpovídat ceně. přeci jen, kdy dostanu jen tak něco zadarmo, žejo. :)

jo a jen pro pořádek ;) romwe sice nabízí spolupráci, ale zkus jim napsat a dozvíš se, že pokud s nimi chceš spolupracovat, musíš mít hooodně velkou návštěvnost a minimálně 1000 pravidelných čtenářů.

18. února 2012 v 23:38

Párkrát jsem se na romwe koukala, když jsem sháněla konkrétní kousek oblečení a nebyl na asosu a ten design, vzhled oblečení a především ceny mě vždy přinutily stránku zase rychle zavřít..pěkný článek!

20. února 2012 v 18:04

Když něco na sebe, tak jedině pokud to podle mého odpovídá ceně, popřípadě když nemám možnost si to nijak ověřit, potřebuji alespoň něčí důvěryhodnou osobní zkušenost... A jestliže ano, může to být originální kousek přímo z ateliéru, nebo co já vím třebas od vietnamců, to už je fuk.

A zajímalo by mě, která blogerka by mi doporučila extrémě předražené neoriginální špatně šité šaty z fórového šifonu...

Takže asijské e-shopy v žádném případě. A když už, tak se s tím rozhodně nebudu nikde chvástat, natož na tom budovat "módní kariéru"... Některý věci mezi nebem a zemí prostě nepobírám.
Na druhou stranu, co se těmhle šikmookým sympaťákům musí nechat, je ten zjevně velice vydařený podnikatelký záměr :D

Jinak tenhle článek opravdu hodně cením :)
Kéž by se lidi čas od času nechovali jako ovce, nebo to alespoň nedávali tak strašně najevo :D

20. února 2012 v 19:35

Haha, super! Obrazová příloha mě baví :) romwe je fakt mor, vj ani neznám. Vadí mi fešn konzum obecně a tohle je ten nejhorší level. Takže do boje!

20. února 2012 v 23:25

hezká, skoro detektivní práce. No já to beru tak, že móda je hezká věc, ale hlavně je to velký byznys a byznys je o vydělávání peněz. Kopírovalo se vždycky a konfekce kopíruje taky. v tomhle zbožňuju monolog meryl streep nad modrým svetrem anne hathaway ve filmu ďábel nosí pradu :). Sortiment z alibaby není moje cílovka, ale nemůžu vyloučit, že mojí kabelce z manga nestála předlohou alma od LV :)

22. února 2012 v 19:01

výborný článek, máš pravdu a ještě jsi mě pobavila! thumbs up!

4. března 2012 v 11:51

Super článek :)pravda ve všem :)

10. března 2012 v 10:52

o tom jsem psala už měsíc před tebou...(v zájmu osvěty, že)
ale moc se mi líbí, jak jsi zavřela tipec otázkami a odpovědmi=)
jinak mě k tomu kromě těch milionů giveaways vyprovokovaly právě ty hnusný padělky, nejvíc celine

pragueneedsmorestyle

10. března 2012 v 16:29

Na Romve i VJ-Style jsem se podívala ze zvědavosti a odradily mě ceny! Navíc jsem měla možnost vidět a sáhnout si na věc z romwe v reálu a bylo to šílený. Předražené nekvalitní věci!

15. března 2012 v 7:25

Neskutečně jsi mě pobavila! :)) jdu proti těmhle davovejm šílenstvím.. :)

6. dubna 2012 v 22:50

Tak díky tvýmu článku jsem se dozvěděla docela nové (i když pravděpodobně pro mě v běžném životě nepotřebné) a zajímavé informace. Sleduju i fashion blogy, takže díky nim oba asijské eshopy znám, ale jelikož si ze zásady oblečení z internetu neobjednávám (myslím, že je v Praze spoustu obchodů, kde vždycky to, co potřebuju seženu), tak jsem ani neprohlížela, co nabízí, ale v životě by mě nenapadlo, že jsou to napodobeniny...

A myslím, že to že se Mango nechá inspirovat Almou LV, není špatné. Hodně podobných řetězců vyprodukuje podobný tvar, jako je nějaká profláklá značková kabelka (viz např. Chanel), ale na první pohled je poznat, že to není ta značková kabelka, že jí byla jen inspirací. Někdo je vždycky první :-DDD.

6. dubna 2012 v 23:45

@Therezka Inspirace, která zůstane pouhou inspirací určitě špatná není. Všechny tyhle řetězce typu Mango a spol. umí většinou dobře vyvážit dyzajn tak, aby je nikdo nemohl obvinit z plagiátorství, takže tam bych problém neviděla. Nebo to řeknu ještě jinak, inspirovanou kabelku v Mangu bych neměla problém koupit, pokud by se mi líbíla - ale nikoli proto, že by byla z Manga (taže přece ok), ale proto, že bych sama ohodnotila, že to není padělek. Kdyby ovšem v Mangu prodávali něco jako Celine viz výše, tak bych ji nebrala ani omylem, Mango Nemango.

Zrovna na Almu je expert Paul´s Boutique, ten tvar je v podstatě totožný, naštěstí se liší alespoň přívěškem a samozřejmě tam nejsou ani žádná podezřelá loga.

Btw. a la 2.55, tedy prošívaná na řetízku, mi už taky solidně lezou krkem :D kvůli tomu, že jsou prostě všude a začíná to být strašná nuda a masovka (přitom tři roky zpátky jsem taky jednu podobnou měla)

21. května 2012 v 10:28

Moc pekny clanek :). Slysim o tom poprve, ale je jen otazkou casu, kdy na to narazim :). DIky za info :)))

23. června 2012 v 21:23

Kokos´! Konečne skvelý člínok o týchto veciach čínskych! Neznášam ich!! Ako viem, že všetci sme oblečení a obklopení čínou ale toto je moc!

20. července 2012 v 20:57

:D:D:D no tak toto ma pobavilo :D ja fashion blogy ani moc nesledujem ale tak maju to vymyslene dobre :D

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...