Úvaha na neděli: Spolupráce

12. ledna 2014

Tohle je taková jakože součást novoročního bilancingu. Poslední dobou jsem nad spoluprácema obecně trochu rozvažovala a nakonec jsem došla k dost jednoznačnýmu závěru. Teda, že Romwe vlastně není tak hrozný a časem tady uvidíte nějakou giveaway.
:DD
Nj, já jsem tak vtipná!






Ne. Každá blogeřice - za tento termit budiž dík čtenářce A., páč je úplně nejvíc super, kam se na něj hrabe blogerína, kterážto mi evokuje leda tak pindulínu (jejíž tvůrce by měl odejít zhynout v osamocení na poušť, ačkoli ani to by nebyl dostatečný trest ... ne, dostatečný trest by byl, kdyby ho na tý poušti sežral olgoj chorchoj, a to postupně) - kdežto blogeřice, jasná tygřice. Úplně vidím fight blogeríny vs. blogeřice. Výsledek stejně tak jasnej, že jo. Btw., když už jsme u A., novej díl PLL velký WTF, to nemá logiku. - ale teda abych se vrátila k tématu, každá blogeřice asi časem dospěje do bodu, kdy má potřebu se ke spolupracím coby nedílný součásti blogování vyjádřit. A teď teda nastal čas i u mě. I když musím konstatovat, že většina blogerek má většinou potřebu se vyjádřit proto, že jim přistávají anonymní hejty o tom, že jsou prodejný a maj furt všechno něco zadarmo a lžou a tak. Což se u mě nekoná, nic takovýho mi nechodí. A nebudu lhát, trochu mě to udivuje, páč komenty jsou nemoderovaný a anonym-friendly. Furt jsem čekala, že u nějaký hranice počtu čtenářů k tomu dojde ... a furt nic. Tak nevim no :D Asi holt potencionální prudiči cejtěj, že jak by si pustili klávesnici na špacír, mooří komando si je najde a ukouluje kulema od Guerlaina. Anebo jim je jen jasný, že nemaj důvod nic takovýho psát, jelikož jsem vždy 100% fér a upřímná, hehe (si věřim, yep).

Jak jsem naznačila v úvodu, bilancování přineslo své plody, a já došla postupně k tomu, že mě zhruba 50 % spoluprací vlastně vůbec nebaví. Prostě ne. Důsledek si dovedete domyslet, uvidíte jich u mě tenhle rok mnohem míň.

Je mi jasný, že jak mě vůbec může nebavit dostávat věci zdarma, asi každej hned na první dobrou nepobere. Zvlášť když dneska vzniká spousta blogů ne kvůli tomu, že maj potřebu něco objevnýho sdělit světu, ale jen za účelem toho, aby nějakou tu spolupráci získaly (zn. tři čtenáři v GFC a na liště už samostatnej odkaz "spolupráce", to mě vždycky dojme).

btw. slovo spolupráce mi přijde nadužívaný a pomalu se u mě na něj vytváří alergie - hlavně kvůli tomu, že jednorázovou domluvu o tom, že já pošlu rtěnku a ty napíšeš článek, mi nepřijde jako něco, co by se dalo označit honosným a veledůležitým termínem spolupráce, kterážto mi evokuje přece jen něco dlouhodobějšího, co se opakovalo alespoň jednou. Ale protože je to na druhou stranu obecně zažitý a jsem líná vymýšlet něco údernějšího, tak to v tomhle textu budu používat no. Je mi jasný, že by vás zajímalo, jak bych teda tu jednorázovou domluvu líp označila - nevim, ale jako spolupráci ne, to naopak vim jistě :D asi nijak ... ozval se mi tenhle eshop a nabídl mi rtěnku, na kterou vám přináším k recenzi, díkčau.



Důvodů, proč jsme se rozhodla to se spolupracemi do budoucna nepřehánět, je víc ...
(trpěliví se na konci se dočkají zvířátek - aneb vtipné momenty loňských nabídek - takže při čtení neumdlévejte)


1) Když něco dostanete, očekává se, že napíšete recenzi. 
Což je asi pochopitelný, že jo. Problém je, že já si docela ráda píšu co chci a kdy chci (a pak vznikaj situace, že mám něco nafocený třeba rok, recenze ještě nebyla a vůbec mi to netrhá žíly). Jenže když je potřeba napsat recenzi na věc darovanou, tak mám podvědomě pocit, že by to taky chtělo v nějakým termínu (nebo je takovej termín i dohodnutej) - a kvůli termínu se pak cejtím spíš jak něčí zaměstnanec, než člověk, co se ve volným čase odreagovává při svým koníčku (navíc špatně placenej zaměstnanec, když už jsme u toho, což mě nebaví na druhou). Termín je prostě vždycky stres a nikdy zábava. A jako zábavu blog beru až na prvním místě. Pokud by měl někdy jakkoli fúzovat s prací, tak leda se sakra dobře placenou. Každopádně fakt nejsem zvědavá na to, aby na mě někdo po emailu řval, kde jako má tu recenzi! Jakejkoli dotaz se dá napsat slušně (a pravidlem by mělo být ho ještě tak 2x slušně zopakovat, i pokud odpověď nedorazí), takže začínat hned na úvod takhle, je za nula bodů. Navíc byste mohli dotyčnou blogerku nasrat - a to jako neni nikdy dobrý, kdepak.



2) Pro recenzi musíte věc používat.
Pokud si to teda nebudete cucat z prstu po dvou namazáních, nepochybuju, že i takový expertky jsou. Recenze sice pak zbytečná, ale aspoň jsou rychle hotový.
No a tohle používání bere čas, kdy byste třeba radši používali něco jinýho, co byste si vybrali sami. Jasně, nemuseli jste to přece brát. Jenže svět kosmetiky je svět naprosto nevyzpytatelnej a nikdy prostě nedokážete předpovědět, že se zrovna na trhu neobjeví nějaká super vychytávka, kterou byste všema deseti používali radši než to, co máte k recenzi. Obličej má totiž většina pořád ještě v počtu jednoho kusu. Bohužel.
Svoji věc v takovým případě klidně strčíte na čas do šuplete, ale když to máte recenzovat na domluvu, tak nám tady straší bod číslo jedna.



3) Jsem ráda originální. 
Prokletí. Zaprvý se hned tak s něčím nespokojíte, prostě nemůžete, zadruhý okolí si zvykne a tak pochopitelně čekaj, co z vás zase vypadne (nebo co na sebe zase natáhnete, hehe). A jak blogy samozřejmě spočívaj na tom, že si lze přečíst víc názorů na stejnej produkt a pak se rozhodnout o nákupu, tak když se takový názory objeví hromadně třeba na patnácti blozích v průběhu jednoho měsíce, tak sorry, ale egoisticky mě to sere a nebaví a nemám chuť se toho účastnit (normální recenzi byste odložili, nebo aspoň já jo, viz prokletí, u spolupráce tady ale bohužel je bod č. 1). Příklad z poslední doby třeba Aquilera - poučení ovšem k nezaplacení, příště se ptám předem, kolik blogů souhlasilo a při vyšším čísle automaticky odmítám.



4) Blog ztrácí individualitu 
 - což je dle mého pojmový znak blogu. Tohle se stane vždycky, když spolupráce začnou převažovat nad vším ostatním (a částečně souvisí i s bodem č. 3).
Možná se pletu, ale dle mého názoru čtou lidi blogy hlavně pro osobnost autora, který je vždy nějak jedinečný a tuhle jedinečnost do svýho blogu promítá, což jeho čtenáře baví. Zároveň je to vlastnost, co je v záplavě sterilních časopisů plných placené reklamy (= reklamy, která se tam objeví ne proto, že se někomu v redakci konkrétní věci líbí, ale proto, že inzerent za jejich objevení zaplatí) právě to atraktivní a blogy od časopisů jednoznačně odlišující. Alespoň teda já čtu blogy z tohohle důvodu - budu ráda, když mi napíšete, jak to máte vy.
Ale ve chvíli, kdy je na blogu převaha toho, co autorka k recenzi dostala (a v horším případě to dostalo zdarma i xxx dalších blogů), tak blog už úplně nevypovídá o ní, o jejím vkusu, o její volbě a o tom, za co byla ochotná vydat peníze, ale je to spíš jen takový otisk práce jednotlivých PR oddělení. Nemusí to být vždycky jen špatně, koneckonců i ty časopisy někdo kupuje, že. Ale mně osobně to nebaví a podobné blogy využiju jen ve chvíli, kdy něco konkrétního hledám a vyjede mi ve výsledcích, neodebírám je (příklad ... třeba Temptalia - zkoušela jsem, fakt jo, měla ji ve čtečce, ale ve chvíli, kdy tam bylo za pouhých pár dní nějakých pár desítek nepřečtených, jak to chrlila, a já vůbec neměla náladu je otvírat, protože to psaní byla jinak děsná nuda, tak jsem ji zase smazala. Svoje fanoušky si to jistě najde, o tom nepochybuje nikdo, kdo vidí počet odběratelů, ale stejně jak si nekupuju ty časáky, tak mě nebaví ani podobný styl blogu - a už vůbec takový nechci psát.
Jak jsem naznačila na začátku, tenhle bod s trojkou souvisí, ale to samý to není - i s darovanejma věcma můžete být originální (když žádný jiný blog úplně ty stejné věci nedostane), ale otisk PR je to furt.



5) Recenze není upřímná a schvaluje ji značka
Hehe, se vsadím, že tohle byste tu čekali. Ale ne, to vás jen tahám s tímhle bodem za nos, fakt to tak není. Věc vám pošlou a recenze je na vás - ani jednou se mi nestalo, že by ji chtěli nějak předem kontrolovat a cenzurovat. 
Na druhou stranu, nedá se vyloučit, že blogerka si pravdu zaobalí, aby je "nenaštvala" a nehrozilo, že by jí třeba příště už nic neposlali (což by nepřežila, kdyby jednou něco neměla, a musela by pak na tu značku už pořád psát jen negativní recenze). Problém je, že to nijak neodhalíte - i věc, co dalších deset ztrhalo, může tý jedný vyhovovat. Anebo nemusí a vtěrkovsky kecá. Jak říkám, zjistit to nejde, ale u darovanejch věcí tady tohle riziko bohužel je, to si zas nebudeme namlouvat, že ne (a úměrně se zvyšuje s cenou výrobků a prestiží značky). Tohle je totiž jen záležitost povahy blogera - jestli mu záleží víc na těch věcech zdarma, nebo na čtenářích. Asi nikdo by neodmítl třeba Chanel ... ale kdo by ještě dokázal napsat, že něco je fakt na prd? No jen někdo, komu na věcech zas až tak nesejde a upřímná recenze je pro něj důležitější (a je dostatečně sebevědomej na to, aby mu bylo jasný, že Chanel se z jedný špatný recenze nesloží a jejich vztah to nijak neovlivní).



6) Nabídky jsou někdy tak směšný, až vás vytočej
Tohle je důsledek toho, že spousta blogů kývne úplně na všechno a neuměj absolutně vyjednávat a ozvat se. PRisti jsou pak zvyklí, že můžou komukoli nabídnout almužnu a on ji vezme. Týká se to teda zejména těch, co by rádi umístili odkaz nebo banner, už míň to platí na nabídky věcí k recenzi, protože tam i levná kosmetika může být třeba super a je otázka, jak to u ní hodnotově odstupňovat (ale pokud je to nějak extra levný, tak by ještě minimálně měli přidat něco pro čtenáře do soutěže, ať z toho taky něco mají - a samozřejmostí je o to požádat, ne že budete čekat, že to nabídnou sami a když ne, tak to nenavrhnete ani vy).
Ale k těm banneristům - nabídky, jakože mi daj pětikilo a já si šoupnu do článku odkaz, kde je vychválím, nebo časovově neomezenej banner do postranního sloupce, ty jsou teda hodně LOL. Kdo čeká, že je posílám do prdele, tak to ale netrefil, protože já v tomhle dělám úplně osvětovou činnost - teda jim jasně napíšu, že když nabídnou částku x-krát vyšší (ne zas nějakej nesmysl, ale slušný ohodnocení), tak se o tom můžeme domluvit. Je fuk, že bych to nakonec třeba neudělala a vymluvila se, proč to i tak nejde, ale musí jim být jasně dáno najevo, že blog je coby reklamní prostor neobyčejně cennej a tak by s ním mělo být zacházeno - až to budou na někoho příště zkoušet, tak už na takovou nabídku třeba kývnou, páč budou  mít zkušenost, že skoro zadarmo ani blogger nehrabe.
Klasika jsou na tohle různý ty číňárny, který vám už v prvním emailu píšou coby drahýmu friendovi a že maj pro vás super nabídku (tím nemyslím zrovna třeba fejkařský hrůzy typu Romwe, ale i celkem použitelný obchody, co maj třeba různý gadgety, doplňky a elektroniku) - a když se jich zeptáte, co teda za super nabídku, tak vysypou dvacet dolarů (na věci, ale musíte přidat i banner) a dokonce vám zaplatěj poštovný (!!!) a čekaj, že se z toho okotíte. Takovej jsem měla zrovna před čtrnácti dny - tak se samozřejmě dozvěděli, že aspoň pade a za banner taky. Bez ohledu na národnost se jali vyjednávat, egyptský trhovci hadr, a že prej 30 a dál uvidíme. Na to jsem jim už neodpověděla, úkol splněn, zájem jsem o to reálnej neměla. Po tejdnu ale znova friendovali jak vzteklý, že nemaj pořád odpověď. No co? No tak jestli to nepochopili, ale že jak bylo psáno, pade, minimální nabídka. Čekám dalším email se 40. Každopádně na tom vidíte, že s nějakou vyšší nabídkou uspějete celkem bez problémů, jen to nechce holt kejvat automaticky na všechno a hned.

Abyste měli nějakej výchozí bod srovnání, pokud jde o cenu, tak např. jedna stránka v Elle stojí minimálně 260 tisíc Kč. Takže si to nějak vydělte nákladem vs čtenářema, použitelností a důvěrou v reklamu těch, co to čtou atp. a dojdete jednoznačně k tomu, že pětikilo za reklamu na větším blogu je všechno, jen ne příčetná nabídka.
Otázka, co je příčetná nabídka, se nabízí ... imo se to nedá obecně říct. Ale protože já úplně nesnáším lidi, co mluvěj v náznacích, nikdy nic neřeknou na rovinu a kroutěj se s jakýmkoli jasným údajem jak užovka, tak můj názor je ten, že třeba za banner byste si měsíčně měli říct minimálně tolik, kolik máte na článek zobrazení stránky, to je imo příčetný až až a dokonce spíš na tý dolní hranici.
Taky by se nad tím dalo uvažovat podle kupní síly - máte x-tisíc čtenářů, zrecenzujete věc za 400 Kč a třeba takových 200 čtenářů si ji na základě toho koupí - výsledek je obrat 80 000 Kč pro firmu. Kdo si ještě furt myslí, že pětikilo za odkaz v článku je slušná cena, tak začne číst od začátku.



7) Věci, co na první pohled nebudou mít efekt
To jsou výrobky, co blogeřici sice přijdou zajímavý, ale už předem je jasný, že u čtenářů se s ohlasem moc nesetkaj, takže recenzi vlastně bude psát zbytečně - sem patří všechno to, co je noname a přitom dost drahý (pětikilo a vejš).
Největší úspěch a ohlas mají pochopitelně funkční a levný věci, ale není každý den posvícení, takže akceptovatelný jsou i funkční a drahý, ale od známý značky. Pokud je to drahý a neznámý, je téměř  jistý, že si to bez ohledu na recenzi nikdo nekoupí, pod článkem se objevěj čtyři komentáře o tom, že o tom ještě nikdy neslyšeli a sice je to zaujalo, ale je to drahý, a tím končíme.
Takže tohle je další kategorie, co jsem se rozhodla ignorovat, protože obsah blogu mi pak přijde krom všeho zmíněnýho výš ještě navíc neužitečnej a zároveň je ztráta času o podobný věci psát.



8) Slíbený zvířátka na konec
... aneb pár zážitků, co mě jmenovitě zaujaly.

- Nějakej ostravskej salon, bo kde to bylo (=daleko), že za odkaz by mi dal pětikilo, ale protože to pětikilo nabídl už jedný blogerce, která má větší pagerank, tak mi nabízí 400. Chodit k nim nemusím, stačí, když napíšu, že jsou super. Omg lol? Pejdžrenk si může nasolit každý-ví-kam, a to i s tím pětikilem mínus stovka.

- Huawei a jejich nabídka na recenzi (!) telefonu - která spočívala v tom, že si blogger dojde do jejich prodejny, tam si ten telefon ošahá a pak na něj napíše recenzi (a čím víc kliků přes odkaz dostane, tím větší šanci má ho vyhrát).
:DDDDDDDDDDDDDDD
Dobrý, už jsem se vysmála.
Musím říct, že jsem to pak naštěstí nikde nezahlídla, takže zas tak mimo snad nikdo nebyl (kdo čeká, že jsem jsem jim napsala, že když mi ten telefon daj, tak samozřejmě, nou problém, tak ten tipuje správně - souhlas se naopak čekat nedal, ale absurditu ty nabídky to myslím zvýraznilo dostatečně).

- Artistry a jejich roztomile nechápající email, že protože na mě nikde na blogu nenašli telefon, tak mi teda píšou ten email. :DDDD Kdo má na blogu telefon, nechť se přihlásí (žiš, doufám, že nikdo :D). Jako jinak nic proti nim, slečna byla milá a sympatická, ale tahle poznámka byla opravdu velký WTF.

- Hakuro a jejich nepřekonatelná nabídka slevy 10 % pro blogerky, kdy za tuhle slevu budou mít tu čest ony štětce nakoupit a zrecenzovat u sebe na blogu (tohle teda nepřišlo mě konkrétně, ale internety jsou mocné). Jako ono na slevě samotné jako řešení není nic špatnýho, ale vzhledem k tomu, že to je pro účely jejich zviditelnění, tak by musela být tak od 50 % výš.

- Brutálně dearovací a friendovací číňárna s elektronikou, která mi za odkaz na jejich ó božský eshop nabídla celých 5 (slovy pět) dolarů, které mi pošlou na Paypal.







Na závěr bych dodala, že spolupráce, který mě bavěj, jsou jednoznačně DM, protože působí sympaticky, L´Oreál, protože si ho stejně kupuju, Ladybox, protože mi ten koncept furt přijde fajn (a věřím, že se obsah zase zlepší, jen co dojdou zásoby Palmer´s), Dr. Popov, páč je to funkční a český a Playboy, páč maj sympatickýho PRristu (i když Trb by ho ukřižovala hned v prvním emailu, neb tyká; tak mu taky tykám, no big deal). Tohle jsou záležitosti, co bych fakt označila za spolupráce, protože jsou dlouhodobý. Navíc se na ně výše zmíněné nevztahuje, a to hlavně proto, že neurgují se zveřejněním, čímž většina nevýhod padá.
Krom nich jsem minulej rok vyzkoušela i pár jinejch fajn věcí, ale musím říct, že většina těch jednorázovejch záležitostí mě moc neohromila, a to hlavně těch, o kterejch jsem do tý doby neslyšela - začínám si myslet, že byl důvod, proč jsem o nich neslyšela, a taky to teda do budoucna zohledním při výběru.



A pochopitelně mě zajímá váš názor na tohle téma. 
U čtenářů třeba to, jestli fakt čtou blogy kvůli osobnosti autora, která pak má vliv na výběr věcí, o kterých napíše, nebo jim je to úplně fuk, a i kdyby měl 100 % věcí sponzorovaných, tak to neřeší. Nebo jak moc vás nebaví hromadné recenze. 
U blogerek zas to, jestli se v něčem z výše uvedeného najdou a taky je to prudí, nebo měly zatím jen samé fajn spolupráce. 
A kdo by měl nějakou další vtipnou historku ohledně nabídek, má šanci ji (klidně anonymně) sdělit :D


DODATEK PRO VŠECHNY NATVRDLÝ:
Co se spustilo v diskuzi a jaký to mělo důsledky, není absolutně můj problém. Takže kdo mi bude chtít něco takovýho předhazovat, bude pochopitelně poslán do prdele. Nikdy jsem tu nic necenzurovala a nehodlám s tím ani začínat, stejně tak nebudu hodnotit, jakej drb je ještě uvěřitelnej a mohl by být nakonec pravda a jakej drb je už úplná kravina. Jediná výjimka by byla, kdyby mi dotyčná řešená napsala, že "hele, mě se to dotýká, co tam o mně píšou, můžeš to smazat?" - pak bych to klidně udělala a tu diskuzi klidně i zamkla. Takže tak nějak.

342 comments

12. ledna 2014 v 8:24

Opravdu dobrej článek. Hlavně mě udivil přístup některých značek :D A co se týče obsahu blogu, tak většinou mě zajímají články ze života. Když čtu recenzi na výrobek ze spolupráce a recenze je podezřele juchací nebo naopak stěžovací, řeknu si, bůhvíjak je to doopravdy.

12. ledna 2014 v 9:02

Dobrý, už dlouho jsem nepřečetla takhle dlouhý článek a celou dobu se bavila.

12. ledna 2014 v 9:13

Mě třeba osobně nadchl Brandnooz box, protože oslovili i několik mini blogů, viz mě a tak já nadšená z toho, že se jim třeba líbí, jim všechno odkejvala a během dvou dnů jsem těch článků přečetla asi tak padesát. Nápad je to super, pořád uvažuju o tom, že si ho ještě někdy objednám, ale reklamu moc nevychytali, ačkoli z toho měli asi docela slušnou propagaci.

12. ledna 2014 v 9:19

Mně PR články nevadí v rozumné míře. Naprosto chápu, že blogeřice (tomuhle se směji ještě teď :D) dostanou některé výrobky třeba s předstihem než přijdou na trh a pak je fajn se nechat inspirovat po čem se poohlédnout, co koupit. Co ale bytostně nenávidím jsou blogy, kde se podobné spolupráce objevují 10x za měsíc. U pár blogů, které sleduji už si říkám, jestli vůbec holky utrácej ještě svoje peníze, nebo si je značky vydržují za pozitivní recenze. Je fajn přijmout nabídky, které se mi líbí, ale slepě kývat na všechno je s prominutím pěknej hnus!

12. ledna 2014 v 9:28

Ty termíny jsou někdy otravné, ale určitý druh spolupráce to je, je potřeba se domluvit, je potřeba souhlas na obou stranách a každá strana s tím má určitou práci...
Já myslím, že pro "otisk práce jednotlivých PR oddělení" ani nemusíš sahat do zahraničních blogů:))
Huawei mě dostal:-DDD
Já teda k tomuto nemám co říct, protože mě, na rozdíl od Tebe nikdo spolupráci nikdy nenabídl... AŽ do minulého týdne:-D Oslovily mě eshopy, ve kterých pravidelně nakupuju a nabídly mi to, co pravidelně nakupuju, takže proč ne.
Co se týká toho honem honem udělej ten článek, tomu se zase nemůžeš divit, ten eshop ti nedává produkt jen tak ze srandy že, dává ti něco, co chce propagovat právě teď, tzn., že čeká článek co nejdříve a ne za měsíc...
Já bych možná jen dodala, že mě pobavily články nebo komenty pár "známých" blogerek, jak ony by NIKDY o žádnou věc eshopu nepsaly, přitom jsem sama ty jejich emaily se "zájmem o spolupráci" viděla.... Sranda no, proto jsem ti psala včera na facebook, že si myslím, že mě už nic moc nepřekvapí, růžové brýle co se týká "blogerského světa (pár blogerek)" mám už dávno sundané...
Tak přeji v tomto roce, když už, tak jen samé rozumné nabídky a doufám, že tvůj blog nebude nikdy z více než 50% sponzorovaný, protože to mě fakt nebaví..
Hezkou neděli!

12. ledna 2014 v 9:38

Artistry mi taky přišlo, to s telefonem jsem považovala za takový vtipný ice breaker :D pak jsem si našla, že to patří pod Amway a zájem mě přešel. jinak mi zatím nikdo nic nenabídl, i jídlo boxy mě minuly a nevadí mi to, věci si kupuju podle momentální nálady a potřeby.

12. ledna 2014 v 9:40

Dlouhý, ale super článek. V mnoha bodech jsem se našla. Také jsem si se spolupracemi prošla vývojem aneb při prvních emailech jsem skákala radostí do stropu a teď už to tedy slušně přebírám. Od začátku jsem měla jasno, je-li to kosmetika, beru, je-li to něco jiného, neberu. Dostala jsem se ale k bodu, kdy třídím už i tu kosmetiku. Vždy si snažím představit, jestli bych si ten výrobek sama koupila, jestli se hodí k mému typy pleti/referencím a budu schopna ho adekvátně testovat a zda si PR nediktuje nějaké nesmysly (podobu recenzece, datum uveřejnění atd, do toho si nenechám kecat). Trošku se mi ty spolupráce sice smrskly, ale vyhovuje mi to tak. Nerada bych se dostala do bodu, kdy by sponzorované recenze převládaly. Ty by měly být vždy jen navíc, ale blog by měl stát na těch výrobcích, které jsem si
koupila, protože jsem je cíleně chtěla. Nějak mi přijde, že to o mně vypovídá víc a přesně tohle čtenáři chtějí.
Co se dodržování nějakých termínů týče, na to já nedám. Recenzi píšu až tehdy, kdy chci já. Nikdy mi naštěstí nepřišel žádný rozhořčený email, že je to pozdě. Jediné, co mě u toho mrzí je, že když je to věc, co má i dalších 20 blogů, tak já jsem pravidelně mezi posledními, co to uveřejňuji a lidi to už pak moc nebaví. A přijde mi nefér, že to u čtenářů vyhraje blogerka, která má recenzi napsanou dřív, než ten výrobek stihne vytáhnout z obálky, než někdo, kdo to týdny používá. Ale s tím už asi nic neudělám, život prostě není fér. :-)

12. ledna 2014 v 9:42

S těma bannerama je to fakt vtipný...neustále dokola mi chodí nabídky od dalších a dalších čínských eshopů s nabídkou na freebies, giveaway a nabízí banner. Líbil se mi v jednom jeden konkrétní svetr, tak jsem si o něj řekla, i když stál víc, než nabízeli freebies a banner jsem jasně odmítla. Sice chtěli smlouvat a nabízeli mi i vyšší částku, ale pořád se mi to zdálo málo. No, nedala jsem se a svetr mi poslali i tak...ze zvědavosti jsem zkusila, a odteď už aspoň vím, že maily od těchto shopů můžu nadále ignorovat :-)

Holky by si to měly uvědomit, že jejich blog má nějakou "cenu" a nenechat se zneužívat za pár šušnů...Jinak mě už teď ani moc nabídek nechodí, jednak tolik nepíšu tak nemám takovou návštěvnost, ale taky můj blog není záruka pozitivní ťuťu recenze. Ale vážně, popravdě mě to docela mrzí, že na většinu darovaných věcí jsem musela napsat negativní recenzi. Strašně by mě potěšilo, kdybych dostala něco, z čeho bych si fakt sedla na prdel...

12. ledna 2014 v 9:50

Moora zase válí. Vždycky mě trochu zabolí, když na konci článku malým písmem vidím, že "děkuji za poskytnutí produktu k recenzi oddělení .. blabla". U blogerek, které mám ráda a věřím jim, to ještě obejdu, ale stejně, nechápu, co je za problém zmínit to v úvodu, tak je to lepší. Bohužel znám i jeden blog, kde mi přijde, že si slečna snad v životě nic nekoupila za své peníze :D

12. ledna 2014 v 9:52

Keď mám reagovať ako blogerka, tak myslím, že každá z nás sa už stretla so šialenými ponukami, a čím dlhšie blogujem, tým viac ma už na niektoré veci ani nebaví reagovať, že nie ďakujem....Jasné, že človek musí dobre popremýšlať, na čo vôbec kývne, aby to zaujalo a potom presne ako píšeš musí danú vec používať a samozrejme nie dva razy aj to na ruku ako niektoré blogerky píšu v recenzii:))Takže beriem iba to čo kupujem aj normálne, prípadne ma to nejak veľmi zaujme. Čo sa týka spoluprác fakt sa mi páčilo, keď mi Dermacol poslal na začiatku spolupráce celkom dlhý dotazník, kde som mohla napísať akú mám pleť, atď. atď....a nakoniec zatiaľ mi poslali len výrobky, čo som si sama vybrala, na riasenku Vampire mi prišla ponuka na recenziu, ale odmietla som ju....takže zatiaľ je to ideálne.... Pravdu máš aj s tým bodom 7, a to je trochu škoda, presne to sa mi už párkrát stalo, nemusela to byť spolupráca, len proste nový menej známy výrobok a proste nezájem - u mňa, ako čitateľky, je to naopak, skôr čítam a inšpirujem sa u takýchto neznámych vecí....a s tým Huawei si ma pobavila:D

12. ledna 2014 v 10:00

Nevadí mi hromadný recenze, taky jsem v několika byla, viz Yves Rocher a mono stíny :D Pokud mě blog baví číst, tak je mi jedno, že 100% bude PR, nevadí a dokonce se i ráda podívám, s kym daná bloggerka spolupracuje a co dostala.
Nic šílenýho mi zatím nepřišlo, zatím jen samý super nabídky. Když jsem blog zakládala, ani mě nenapadlo, že bych se někdy k něčemu podobnýmu dostala a když mi přišla první nabídka, dokonce od YR, které zbožnuju, tak jsem skákala radostí a je to pro mě taková příjemná třešnička na dortu. Taky po mě nikdy nechtěli zkontrolovat článek a napsat to, co chtějí oni a kdyby jo, tak na to kašlu, blog píšu proto, že mě baví a hlavně pro lidi a nejsem chudej student, abych se nechala uplácet.

12. ledna 2014 v 10:02

Huawei teda super! :D Mně zatím jako nejabsurdnější nabídka přišla od svatebního salonu, kde mi za banner nabídli až (!) 100 korun měsíčně!

Blogy čtu převážně kvůli autorovi, s jednou výjimkou teda. Nemám ráda, když na blogu převažují recenze darovaných výrobků, to mě potom blog nebaví. Nejvíc se mi líbí bod 4 a taky mám problém s termíny, když něco musím udělat, tak se mi logicky nechce.

12. ledna 2014 v 10:12

Ha jsem hotová z 100 stejných článků na stejný výrobek. A navíc v rozmezí 2 měsíců, takže to je vše jasné. Hlavně pokud to je hrozná značka jedné z nejlevnější drogérkové dekorativky.

Jo, jedno mi přišla nabídka na spolupráci. Podotýkám, že to byl eshop s přírodní a bio kosmetikou, ale nějaký hrozně zapadlý. Nabídka by měla vypadat takhle: Dáme vám slevu na naše výrobky (30-40%). Napište na nás recenzi. A chtěli bychom, aby jste nám za tu slevu udělala facebookové stránky na každou značku z našeho eshopu. A link umístěte na váš blogu. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Dokážeš si představit, jak to dopadlo? Moje nejúčinější zbraň = IGNOR!!

12. ledna 2014 v 10:16

Já mám čtenářů málo, takže mi nabídky spolupráce chodí jen občas a ještě jsem na žádnou nekývla. Jenže mě se právě nelíbí ta představa, že bych pak byla do recenze nucená a vlastně i ten přístup k bloggerkám. Na svým blogu to nechci a blogy, kde spolupráce převážili už ve sledovaných nemám... Trošku vtipný mi taky přijde, když je na blogu recenze a pod tím je napsáno poděkování fIrmě za poskytnutí výrobku takovým pidipísmem, že by člověk musel mít lupu:D :D To mi evokuje poznámky pod čarou ve smlouvách apod. a prostě se mi to moc nelíbí, jako by se za to bloggerka styděla nebo doufá, že čtenáři s průměrným zrakem to nepřečtou... Strašně se mi líbí tvůj přístup a ty konkrétní příklady mě dostaly!! :D

12. ledna 2014 v 10:35

S článkem nejde jinak než souhlasit ;-) vadí mi milion stejných recenzí, čtu tak u tebe a pak ještě pokud mě to nějak zaujme hned zkraje.
No, kdyby mi v mailu někdo tykal, tak může na nějakou rozumnou domluvu rovnou zapomenout :-DDD revizorovi v tramvaji taky netykám ne?!
Osobně bych ocenila nabídku nějaké přírodní kosmetiky hlavně z pohledu toho, že to ještě nemám moc prozkoumané a mohlo by mi to rozšířit obzory. Jinak nevím, no, líčidla si kupuji dle potřeb a snažím se brzdit se zásobováním.

12. ledna 2014 v 10:37

A jinak chválím tu tvou osvětu, lidi si neumějí určit svou cenu jak na blozích, tak i jinde.

12. ledna 2014 v 10:45

Tohle bude ještě žhavá diskuze, těším se až si to večer počtu:) Víceméně souhlasím, blogy, které stojí jen na spolupracích mě nebaví, umím si spočítat, že s počtem hlav, obličejů, rukou, nohou a podobně by to dotyčná nikdy nemohla používat déle než tři dny, což je tak úplně zbytečné k recenzi, že nemá cenu to číst. Na druhou stranu každý ať si dělá co chce a když je to baví a někdo to čte, je to jejich věc.
Hloupé nabídky a chování PR jsou kapitolou sama pro sebe:) Ta ostravská kosmetika mě taky pobavila, když to přišlo, stejně jako Artistry. U Aguilery, kromě toho, že to bylo hromadně mi vadil i přístup "máme super stránky, které vám řeknou jak vybrat vůni, měli byste o tom napsat" - po rozkliknutí šest vůní a výběr "sexy, sportovní atd.". No prostě výsměch. Ale tak je to jejich práce, někdo se vždycky chytí...
Nicméně jsi mě zklamala Mooro. Čekala jsem i fotku zvířátka:( :)
Veronika

12. ledna 2014 v 10:59

Tenhle příspěvek píšu za sebe jakožto za čtenářku. Hromadné recenze mi nevadí, když se taková lavina spustí, přečtu si ji u 1-2 bloggerek a šmitec. Blogy čtu jednak kvůli tomu, na jakou kosmetiku jsou převážně zaměřené, ale taky kvůli osobnosti autora (ehm, spíš autorky, chlapa nečtu ani jednoho), u někoho se mi vyloženě líbí, jak píše (třeba ty, trb z Den je krásný, nebo Nicole z Makeup a život).
K těm recenzím darovaných věcí bych řekla jen to, že když jich je nějak rozumné množství a nejsou všechny podezřele rozjásané, tak mi nevadí. Ale zrovna v tomhle týdnu jsem ze sledovaných vyškrtla 2 bloggerky, které mají obě hodně moc čtenářů (asi 2500 a 1000), u jedné mi už lezlo krkem, jak vždycky výrobek zhodnotí, a když je dobrý, tak fajn, ale když je špatný, tak ho začne obhajovat, že vlastně nemusí být tak špatný, že každý jsme jiný a někomu může vyhovovat. Může, ale fakt mě štvalo, jak na konci každé recenze jakoby otočila. No a druhá mi už přišla, že psala jen recenze darovaných výrobků, které se navíc od původního zaměření blogu stále více a více odchylovaly. Škoda, psala pěkně, ale tak před rokem.
Doufám, že ty k ničemu takovému nesklouzneš, protože tě čtu fakt ráda. Ale popravdě se toho tu tebe ani moc nebojím ;o)

12. ledna 2014 v 11:01

Ja nikomu nenadavam ze se zaprodava a ze uz neni takovy jako driv. Ten blog jednoduse tolik nectu, milionta recenze na dany vyrobek ve me spolehlive vypestuje averzi. A jeste horsi mi prijde jak vsechny tvrdi ze to tak neni, ze jsou prece objektivni. At si melou co chtej, presne jak pises u takovych blogerek si pak projizdim uz je to co chci cilene. Protoze cist recenze, nakupy a oblibence slozene z toho co dostaly me fakt nebavi a jeste vic me dokaze nastvat ze to ani nikdo neprizna....

Anonymní
12. ledna 2014 v 11:31

Hezky podnetny clanek k zamysleni. Ta castka za inzerci v Elle se mi zda nadhodnocena, mozna je to jen ofiko cena z ceniku. O tom mobilu Huawei jsem cetla u Blondieverse, ale mela ho pujceny na vikend a ted psala, ze ho nakonec vyhrala.

12. ledna 2014 v 11:41

Huawei a tykání PR manažerovi pobavilo :-D :-D
Mně vadí (jako čtenáři) takové ty spolupráce, kdy pošlou minimálně 20 blogerkám stejnou věc a já pak mám zaplavenej blogger třeba fotkama Playboy parfémů. Takové recenze (nebo spíš "recenze") poté už automaticky přeskakuji a prostě nečtu. Dále mě rozčiluje, když někomu pošlou tester make-upu v odstínu č. 4, i když už na fotce blogerky na titulce blogu je vidět, že i č. 2 by na ní bylo tmavé. Nebo rtěnku v módním hnědém odstínu se třpytkami, na jejímž obalu není ani uvedeno, o kterou rtěnku se jedná. Holky to pak zachraňují tím, že jsou rády, že jim poslali aspoň něco a že i taková věc se dá využít... Ale mně to prostě nepřijde v pořádku.
Spolupráce jsou dobrá věc a věřím, že se díky nim dá dostat k věcem, které by si člověk třeba běžně nekoupil, nebo je do té doby ani neznal. Ale myslím si, že by nikdy nemělo být poznat, že blogerka je po věcech zdarma celá divá a píše áchající recenze jen proto, aby jí něco poslali znova.

12. ledna 2014 v 11:54

Blogeřici zapisuji do slovníku oblíbených paskvilů, nádherná zkomolenina:-) Termín "blogerína" jsem si prvně přečetla na, tuším, módním pekle a ač jsem tenkrát ještě neblogovala, vzala jsem si to dost osobně, zejména když je Ada vlastně blogerínou také... No nic, odbočka.

Pokud spolupráce do záběru blogu tak nějak zapadá, nemám nic proti, naopak. Já jsem teď začala spolupracovat s firmou Saloos, tak nějak mi připadá, že to k mému blogu sedí a že k tomu budu mít co říct; také bych za Saloos nelitovala utratit vlastní peníze (už jsem to také nespočetněkrát udělala). Kdyby mě oslovil web s pochybným oblečením - třeba Choies nebo Sheinside (fascinuje mě, kolik blogerek, které jsem si myslela, že podobnou spolupráci fakt nemají zapotřebí a které se do kategorie Fashion zdaleka neřadí, má jejich banner na stránkách), asi bych se zasmála. Stejně jako Huawei. I když za nový telefon bych také něco sesmolila, bez ohledu na to, že by to do konceptu blogu vůbec nesedělo. (Ale Tvůj zážitek mě pobavil na maximum. Osahat si telefon. No vážně?!)

Každopádně takové to cílení na co nejvíce blogerek je v mém případě zcela kontraproduktivní, protože když mám v news feedu pět stejných článků, ani je nerozklikávám a na danou věc jsem alergická už tak nějak apriori.

Anonymní
12. ledna 2014 v 11:57

Epický jako vždy.
Holt je třeba počítat s tím, že blogy píšou i mladé písklata pořp osoby, které jsou svojí mentalitou ve vedlejší galaxii a pak to tak dopadá. Naopak jsem za tuto PR masáž ráda, velmi rychle mi to pomůže vyselektovat blogy, které za můj čas nestojí.
PS: blogeřice? Vážně? Nemůžu si pomoct, ale vždycky mi můj mozek odpoví chlípným hlasem něco o bembeřici ;)
T.

12. ledna 2014 v 12:02

Tak takhle už jsem se dlouho nezasmála :D Opravdu podařený článek :) Já jsem nabídku spolupráce nedostala ještě od nikoho a ani mě to nijak netankuje... když se pak objeví x stejných článků, stejně si přečtu max. 3 a šmitec.

12. ledna 2014 v 12:22

Tak já už jsem sem dneska komentář psala cca v 9.40, ale nezobrazil se, takže pokus číslo dvě. Zkusím si povzpomínat co bylo v tom prvním.
Psala jsem, že mi článek nic moc nedal, protože je to pořád dokola. Blogerky mají čas od času potřebu se omlouvat, řešit a obhajovat spolupráci. Já si myslím,že je to každého věc jak si vede svůj blog. Čtenářky mají svůj mozek a každá se podle svých preferencí rozhodne zda jí blog něco dává nebo jestli je každý článek pouze reklama na produkt, který dostala.

Pak jsem taky psala, že blogerky by se měly vrátit na zem, protože jejich blog není Elle, tak nemůžou očekávat 260tisíc za reklamu, či článek na svém blogu. Ale to je každého věc, mě třeba 10% sleva od Hakura nijak neurazila a ani nevybičovala k psaní sáhodlouhých kritických článků na blogu. Prostě proč ne, já nepotřebuji 50% slevu na štětce, chápu, že paní si zřídila eshop, aby jí vydělával a ne jako charitu pro blogerky. Jasně, je to něco za něco, ona slevu, já článek. A pokud na to kývnu, tak mě ten článek nezabije. No a kdo nechce psát článek, tak ať si štětce koupí za plnou cenu a nemusí to řešit a rozhořčovat se.

A taky jsem psala, že píšeš, že Temptaliu sis po chvíli odhlásila, protože tě nebavily jeji sponzorované články, když se teď dívám na lištu Koho ráda čtu, jsou zde blogy, které jsou na tom podobně, tedy píší vesměs recenze na darované produkty. To není výtka, jo jen prostě, že jsem si všimla. Blogy, které čteš jsou jen v tvé kompetenci ;)

Někdo může namítat, že jsem tvůj článek nepochopila, no možná ne, každý máme jiné chápání a jiný pohled na svět :)

12. ledna 2014 v 12:34

@ILoveMakeUp pokud jde o termín, tak jistě, ovšem to by ten termín zaprvý museli říct dopředu, a zadruhý to napsat slušně, o tomhle absolutně nebudu diskutovat a jakkoli se je snažit omlouvat

12. ledna 2014 v 12:36

@Natálka - Little Gem jo, já taky neměla zájem, tyhle koncepty mi přijdou jak svědci jehovovi

12. ledna 2014 v 12:37

@Stannah imo ani ne vyhraje, ale tech dvacet dalsich uz je (kupodivu :D) nebavi, coz je hlavne problem planovani PR ....

12. ledna 2014 v 12:42

@Dashulka správnej přístup, zrovna tyhle číňárny na tom rejžujou tolik, že by ty svetry mohly poslat třeba tři a nebude to rozdíl ..

Hlavně je škoda, že žádná extra kvalitni značka kosmetiky se do toho tady zatim nepustila, ony recenze třeba na mac, nars nebo guerlain by byly pozitivni uz z podstaty, protoze kdyz nekdo umi, holt umi ..

12. ledna 2014 v 12:45

@Claire :DDDDD božééééé - tak tohle imo trumflo i ten huawei! :D

12. ledna 2014 v 12:48

@Beauty of Body and Mind já to malý písmo taky nechápu ... Imo za to můžou zahraniční blogerky, co to maj taky na konci, ale tak, proc se toho držet že jo, když si na to čtenáři akorát stěžujou ..

Anonymní
12. ledna 2014 v 12:49

Skvělej článek, hlavně mě rozesmály ty absurdní nabídky. Jinak to co popisuješ u Temptalie, tak já mám bohužel u neskutečně oblíbené Lili a Rendy z Ordinarylife, nic proti holkám, rozumí tomu, asi to i dělají dobře, ale já tam u nich postrádám osobnost, něco z nich samotných a nejen dokola neskutečně nudné recenze na výrobky. Prostě jsem najednou cejtila, že ten jejich článek ani nechci otevřít...

Rita

12. ledna 2014 v 12:57

@Micha(e)la to obhajování je nuda, jako jasně, že může vyhovovat, závisí to na x faktorech, ale to snad každej chápe a není potřeba tu recenzi tímhle způsobem relativizovat

12. ledna 2014 v 12:59

@Anonymní jj, je to ceník, jsou tam slevy za víc titulů apod. ale pro představu, v jakejch řádech to je, mi to nedalo ;)

Anonymní
12. ledna 2014 v 13:03

Píšu za sebe jako za čtenářku. Je mi jedno jestli si věc bloger koupí nebo jí dostane, ale opravdu mi vadí koukat na x blozích na ty stejné věci. A opravdu mi příliš mnoho spoluprácí u některých blogerů zavání prodejností. Trochu mimo mísu ale musím zmínit knižní blogery, protože jsem je jednu dobu sledovala a hodně rychle jsem přestala a raději kouknu na databaziknih. Proč? Protože podle mě nejsou důvěryhodný. Na běžném knižním blogu jsou z 80% recenze na recenzní výtisk, který blogerka dostala a na mě to působí divně, tak ať jde třeba do knihovny pokud do těch knih nechce investovat (nehledě na to, že tam budu vědět že si knihu vybrala sama, ne že si jí vzala protože jí jí nabídli), ale nenechá se pořád uplácet. A pokud někdo nedokáže napsat k něčemu i negativní stránku věci, tak je prostě podplacenej, obzvlášť pokud u sebou zakoupených knih to dokáže. U kosmetických blogů s tím zkušenost nemám, protože jich sleduju jen pár a ty dokážou napsat co si myslí, takže na jejich názor dám i kdyby dostávaly za odměnu statisíce.

12. ledna 2014 v 13:05

Blog čtu rozhodně kvůli osobnosti autora. Blogy, které píší převážně sponzorovaně, o čínských hadrárnách a já nevím co, zkrátka nečtu. A je mi jedno, že kvůli tomu přicházím o články nejúspěšnějších blogerek u nás...
Jinak musím říct, že jako blogeřice (fakt krásný termín) se o spolupracích teprve učím. A stále víc si říkám, že se na to prostě vykašlu a nebudu brát vůbec nic. (Výjimku bych udělala pro Urban Decay a možná nějaké další opravdu kvalitní značky. Čekám nabídky, haha...) Protože mě to jednak rozčiluje samotnou, druhak po té hnusné kampani s průvodcem světem vůní, atd. jsem měla chvíli chuť ten článek nepsat vůbec a absolutně mi to zhnusilo i psaní jakýchkoliv dalších článků, protože oni ten článek o vůních přece chtějí, a navíc mám zkrátka asi raději tu svoji svobodu a klid v duši, kdy nemusím myslet na to, že mi někdo něco poslal a já o tom musím něco napsat. Takže asi tak.
S tvým článkem zkrátka souhlasím. A anonymové Tě nemají čím urazit, většinou plivou síru na blogerky, které zveřejňují své soukromí, z moory známe oko a westíka... :D

12. ledna 2014 v 13:06

@Černá Moora
Velký hejt pro Mooru, že nedala westíka!!! :o)

12. ledna 2014 v 13:08

@Anonymní :DD

To jsem si musela vygooglit a hazí to něco o hlavě (aka kedlubna apod.), tak teď úplně nevim s tou chlípností:D

12. ledna 2014 v 13:14

Ufff, docela jsem se lekla, tak dlouhého článku, ale prokousala jsem se až nakonec :)) Velice mě pobavil bod č. 8 :) Chvilkama jsem nevěřícně kroutila hlavou, ale budiž :))

Jsem toho názoru, že blog je odrazem samotného člověka a podle toho by se měj blog vyvíjet, alespoň tak to mám já. Bloguji něco málo přes rok a neumím si představit, že bych psala recenze na výrobky, které by mi nebyly blízké.
Doposud jsem spolupracovala s Nailboxem (a to proto, že nehtová kosmetika tvoří poměrnou část mého blogu) a Brandnooz boxem (jídlo a recepty se také na mém blogu objevují).
S Nailboxem jsem neměla žádný problém, když se mi něco nelíbilo - napsala jsem to narovinu, protože tak to má být (bloggerka by neměla mít strach, že když napíše kritiku, tak už nic dalšího nedostane, vždyť se svět nezboří, nebo snad jo??).
Brandnooz box podle mě zvolil špatnou taktiku a boxy rozeslal na můj vkus hodně lidem a to kazí dojem.
Nemám ráda takové ty masové kampaně, viz. Průvodce světem vůní (to jsem pak klikala na křížky jako divá).

Pokud bych si měla vybrat pro mě vhodnou spolupráci, určitě bych se jako první ptala, kolik bloggerek dostane daný produkt, protože toto je asi nejdůležitější. Já chápu, že firmy chtějí pokrýt co nejvíce lidí, ale takto to k ničemu nevede.
Nebo bych se zeptala, zda mohu dostat jiné výrobky než ostatní (např. laky na nehty, když o nich hodně píšu) a jiná bloggerka by dostala zase jiný sortiment.

Anonymní
12. ledna 2014 v 13:16

Opět skvělej článek, jako ostatně vždy u Moory, že :D Musim se přiznat, že jsem dala na Bloglovin' like už po přečtení začátku druhého odstavce :D ten tvůj humor, to je dokonalost!
S obsahem článku naprosto souhlasím, blogerky by měly mít větší soudnost a nebrat všechno, co jim přijde pod nos... chápu, že musí být těžký odolat něčemu, co je zadarmo, ale já bych měla radši blog na úrovni a řekla si, že holt taky nemusim mít všechno, než psát recenze na věci, který čtenáře nejen nezajímají, ale dokonce iritujou.
O tom, že se pak stejné recenze objevují na padesáti různých blozích, nemá snad ani cenu mluvit- takový články mě prostě nebaví, navíc se ve většině případů stejně jedná o podřadné výrobky, které by mě nezaujaly, ani kdyby na ně bylo milion pochvalných recenzí.
Lenka

P.S. Na Huawei se přeci jen někdo nachytal, konkrétně Martina z The Blondieverse :D nicméně co si pamatuju, tak jí byl ten telefon na nějakou dobu zapůjčen (nemusela si ho jen osahat v obchodě :D) a teď ho dokonce za velký počet kliků "vyhrála"...

Anonymní
12. ledna 2014 v 13:19

@Černá Moora to je ze Snowborďáků :D

12. ledna 2014 v 13:24

Ano email od Artistry je fakt vtipnej :D Jsem na něj koukala jak z jara. Vůbec nechápu, jak někdo nemůže mít číslo, celý jméno a adresu ana blogu místo záhlaví :D
Proč nepřijímám každou spolupráci?
1. Chci přijmout jen to, co bude přínosné pro čtenářky. Dvacátá recenze na řasenku Manga od L´Oréal to nebude.
2. Chci přijímat jen to, co bych si sama koupila. Protože napsat na konec recenze: Sama bych si to asi nekoupila... je divný,
3. Chci psát o tom, co mám ráda a co mě vystihuje. Psát o Saloos, když jsem si jejich olej koupila po 5 letech?
4. Nemám rád deadline. Do 10 dnů napište článek? Fuck you. (bez pardonu)
5. Něco na závěr - vážně mě baví blogy s 50 čtenáři, bez Facebooku, You Tube, co mají 4 spolupracující firmy :D Odkud vítr vane??
A fakt, že některé blogerky říkají, že ze spoluprací mají jen výrobky na recenzi a přitom se nebojí účtovat si peníze za odkaz na eshop firmy a ještě prodávat ty zrecenzované výrobky čtenářkám za ceny, jako by si to koupily samy, je fakt směšný. Tohle sand už radši neřešit, protože bych se zase musela rozčílit nad lživostí a přetvářkou některých dam :)

12. ledna 2014 v 13:31

@Černá Moora
No, když jsem viděla, kolik stojí 30 sekundový spot v nějakým rádiu Horní Kotěhůlky (žádná evropa2 apod.) tak se té ceně v Elle fakt nedivím!

12. ledna 2014 v 13:34

@CosmeticsAndThings tak nevim, ale imo ti to nic nedalo, neb jsi to jen tak prolítla .) páč to neni žádná obhajoba braní věcí, ale čistě úvaha nad tim, proč mě spolupráce zas až tak nebavěj, což je decánko opak takový tý standardní obhajoby

S tou elle jsi to bohužel nepochopila, nikde tam není ani slovo o tom, že za reklamu někdo chce na blogu 260k, to jako lol.
O hakuru je tam poznámka na dvě věty, tkž tuhle poznámku opět nepobírám k čemu se vztahuje, ale pořád mi ta nabídka přijde stejně blbá - stejně jako poznámka o charitě pro blogerky - si jaksi neuvědomuješ, že charita je případ, že někdo něco dá, a druhej nedá nic - ovšem tady je to čistě směna, blogger dá post, eshop věc a podmínky by měli být fér pro obě strany. Na rovinu ti říkám, že tohle mě dost zklamalo, kdyby to psal čtenář, tal ještě ok, ale ako blogerka bys měla nejlíp chápat, jakou dá recenze práci, takže nazývat to charitou je k smíchu a snižuješ tím i svoji vlastní práci, co blogu věnuješ.

K blogům, to už je spíš takový zbytečný rejpání pro rejpání, výrazně hodně sponzorů tam má jen Rendy, která má z nich ale taky zdaleka největší blog, ostatní jsou v tomhle ohledu úplně v normálu.

12. ledna 2014 v 13:44

@Anonymní aha:D a používaj to teda jako hlava nebo něco jinýho?:D

12. ledna 2014 v 13:45

Hahaha, některé nabídky jsou vážně k popukání :D Se divím, že ti ošahání founu v prodejně nebylo dost dobrý?? Tsss, co by za to jiní dali... a pak ho ještě moct vyhrát v soutěži! Ha ha :DDD Deal roku, indeed!
Nám se zatím tyhle bizarnosti víceméně vyhýbají, i když jak píše Verča, ten průvodce světem vůní byl fakt totálně mimo. Co jsem doufala, že nebude až tolik mimo, byl Bastard, kterýho mám fakt ráda a ráda tam nakupuju a miluju je pro jejich originalitu a přístup - i proto jsme jim nabídly ten banner - no ale moc velký ohlas to nesklidilo, což mě docela mrzí. Jinak to pravidlo na otázku celkového počtu oslovených blogerek taky uplatňuju, A svázanost s termíny a "nutnost" používání recenzovaného? Jo, občas s tím bojuju, taky mi leccos trvá věky... takže o to opatrněji a rozvážněji přikyvuju.
Tak či tak, jsem zvědavá, jaký dopad tohle tvoje bilancování a.k.a. osvěta blogeřic :))) bude mít. Všichni tě určitě nečtou, ale značná část ano, takže nějak se to určitě promítne... (minimálně čekám další vlny vyjadřování ke spolupracím na všemožných frontách)
Verunka

12. ledna 2014 v 13:51

@Černá Moora
Néé, myslím, že s hlavou to nemá společnýho nic! :D Dost často tenhle výraz slýchám u jednoho kamaráda, tak mám zhruba představu, co to znamená... :D
(jsem si furt nemohla vzpomenout s čím tu blogeřici asociaovat - no, tygřice je rozhodně lepší :D)
Verunka

12. ledna 2014 v 13:57

@Černá Moora
Artistry si dovolím jako kosmetiku doporučit. Svědkojehonohost se u Amway vyloučit nedá, ale je to bohužel/dík o lidech. Rodičové Amway prošli a kosmetika a prostředky na domácnost je jedna z mála věcí, kterou stále používáme. I když menšinově, kvůli ceně.

12. ledna 2014 v 14:05

@Anonymní to je zajímavý, já knižní nečtu, ale pár jsem jich už viděla a myslela jsem si, že si to všechno kupujou sami .. tak nic no ;)

12. ledna 2014 v 14:08

@Anonymní tak aspon, ze to nakonec pujcili, puvodni napad byl nejvic mimo .)

12. ledna 2014 v 14:08

Ahojky, musím říct, že souhlasím snad s každým písmenkem tvého článku. Blogový svět začíná být horší než televizní reklamy. Po týdnu otevřu bloglovin a vyskočí na mě 20 stejných článků - vždy je to např. ta nejúžasnější řasenka co kdy dotyčná měla (za měsíc ji nahradí zase jiná). Jako čtenářku mě nebaví číst stejné recenze furt do kola a poslední dobou jsem i zjistila, že už jim vlastně ani nevěřím. Myslím, že všechna PR oddělení by se měla zamyslet nad kontraproduktivností svého počínání.
Jako blogerku mě stejně jako tebe nebaví deadliny. Spolupracovala jsem s Rimmelem a musela vždy do 3 týdnů odevzdat recenci - asi nemusím moc vysvětlovat, že mě to po půl roce opravdu přestalo bavit. Taky si chci dělat blog podle sebe a kdy já chci.
Jo a nabídky spolupráce typu: Ahoj, jsem začínající vyzážistka z (predelákov na konci světa 300km daleko ode mě) a chtěla bych ti nabídnout spolupráci. Přijedeš za mnou, já tě nalíčím a ty o tom pak napíšeš článek jak jsem skvělá. Co ty na to? :D Přiznám se, že jsem neměla ani sílu odpovědět :-D

12. ledna 2014 v 14:11

@Mademoiselle M pravda

Někdo to prodává? :D já to teda rozdávám, příp. Za poštovný .. Tywe :D

12. ledna 2014 v 14:15

Obohacující článek, díky. Dostala jsem se už skoro před rokem do situace, kde jsem z pozice "firmy" řešila, jakým způsobem navázat spolupráci s blogerkami. A nakonec jsme zůstali u hypotetické situace, že bude předmět darován. Tehdy se mi nepodařilo získat až tak moc informací o tom jak to chodí, sama zkušenosti nemám - můj "blog" vznikl a zanikl se střední školou - dostali jsme ho jeden rok za úkol (teda jen vytvořit, já v něm pokračovala chvíli dobrovolně :D ).
Tohle mi hodně otevřelo oči, což není nikdy na škodu, že.

Nad něčím zůstává rozum opravdu stát a není se než smát. Jediné co mě napadá, že máš mou takřka bezmeznou důvěru ohledně recenzí, takže když budeš sem tam recenzovat něco co dalších x blogerek bude taky.. dám na tebe :D a hlavně nebudu vědět, že se to recenzuje jinde taky :D

12. ledna 2014 v 14:15

@Černá Moora jsem ráda, že napodruhé tady můj komentář je.
Já nemusím řešit eshopy a jejich podmínky, protože já si svůj blog sponzoruji sama.
Recenze na blog pro mě nejsou zvlášť extra práce, vzhledem k tomu, že mě psaní a focení na blog baví, takže čas strávený nad fotkami a textem je pro mě příjemně strávený volný čas. Zde nevidím žádné snižování mé vlastní práce.

12. ledna 2014 v 14:15

@Černá Moora
Ano, dokonce i dost známý blogerky :) To taky nechápu, proč třeba na to neuspořádají soutěž...

12. ledna 2014 v 14:20

Mna uz tato tema trochu nudi, trochu dost. Chapem, ze je citatelsky vdacna, ale z clanku ma aj tak pobavili tie konkretne priklady na koci :) Tiez mam par zazitkov WTF :) Na druhej strane, pokial bude dost nastrocnych blogeriek, ochotnych "spolupracovat" aj za jeden odlicovaci tampon, firmy maji v blogosfere zlatej dul :)
Ja som minuly rok vsetky spoluprace radikalne osekala a ostali mi len dve, ktore fakt stoja za to - obe velke firmy, s ktorych produktmi som dlhodobo velmi spokojna, komunikacia prebieha bezproblemovo a to je potom radost.

Petra
12. ledna 2014 v 14:21

Tebe čtu ráda,protože nemáš problém vyjádřit svůj názor na cokoliv ať je jakýkoliv :) pak čtu pár velkých blogů, hlavně ráno u snídaně,protože přidávají články každý den - třeba Rendy, kterou mám sice ráda,protože když něco hledám, obvykle to najdu u ní v archívu:), ale po více než ročním každodenním čtení, beru některé recenze s rezervou,třeba krémy na obličej - ty fakt musíš zkoušet déle a není možné jich spotřebovat takové množství kolik na nich napsala recenzí.To je můj názor. Jiné kafe jsou řasenky, tužky nebo stíny - tam myslím poznáš hned jestli je to shit - vezmu si je do práce na 12-ti hodinovou směnu a vím co mi sedí nebo nesedí. A sleva 10% u Hakuro štětců :) to je vtip,když stojí cca 200,-Kč.

12. ledna 2014 v 14:39

@Dvě Verunky tak ja nevim, mně gugl posílá hlavu a pak odkazy na FB, kde to maj holky v méně jako přezdívku :D

Anonymní
12. ledna 2014 v 14:45

@Černá Moora
To seš fakt tak blbá, Mooro? Co by to asi tak mohlo znamenat ;)

12. ledna 2014 v 14:47

@CosmeticsAndThings no, ale neni úplně nutný mi to psát x-krát, jak sem, tak na FB - já ti fakt nemůžu za to, že se ti poprvý nezobrazil, což máš asi nejspíš pocit :D každej vidí, že nic neschvaluju, tkž co se zobrazí, to se zobrazí, co ne, tak se nepovedlo odeslat

Samosponzoring je správnej přístup, ano. Ale pak ti podobný články asi k ničemu moc nebudou, no. A nejde o to, jak to bylo strávený, ale že bylo - časově je to náročný a urážet blogování jako by to nic vlastně nebylo a dávat na úroveň s charitou, je mimo.

12. ledna 2014 v 14:51

@Dvě Verunky já si na bastard klikla, ale musim teda říct, že mi to moc vtipný nepřišlo :D svoji cílovku takový trika jistě maj, ale váš blog mi přijde, že bude mít víc sofistikovaný čtenáře/dámy, tohle je takový spíš pro chlapy imo

12. ledna 2014 v 14:57

@Alenis teď si mi připomněla, že to líčení mi taky přišlo, celkem wtf

A rimmel vlastně v těch dopisech nějaký termíny má, pravda, ale já na to kašlu, prostě až uznám, že ta recenze bude, tak bude, přinejhorším mi příště nic nepošlou no (třeba teď ta řasenka, mám momentálně rozdělaný další dvě, tak holt bude muset počkat, navíc zas byla všude, tak bysme opět byli u stejný recenze na x blozích, co už čtenáři přeskakujou)

12. ledna 2014 v 15:02

@lučiak jsou takový, právě proto je nutný do toho pravidelně šťourat, jinak se nic nezmění ;)

12. ledna 2014 v 15:27

@Anonymní podařilo se jim nalít mu to do bembeřice - omg, tak co asi znamená, blbá si leda tak ty, protože tohle použití je očividně starší než nějaká kravina typu snowborďáci ... Čímž bych to uzavřela.

12. ledna 2014 v 15:45

Tak tohle je ohromně výstižný a dokonce jsem se pobavila. Jako pro čtenářku je pro mě osobnost autora (no, spíš autorky) stěžejní. Pokud nemá něco, co by mě zaujalo (originální outfity, specifický způsob psaní, krásný fotky atd.), tak se v mé mysli dlouho neohřeje. Po přečtení tohohle článku, který je mým první kontaktem s tvým blogem, je mi jasný, že na Mooru se naopak ještě určitě vrátím.

12. ledna 2014 v 15:46

@Dvě Verunky
Mně je jasný kam míříš, a přiznávám, že neznám holku, co by nosila bastardí trika nebo mikči, ale chlapy nějaký jo, tak to bylo cílený i trochu na ně, páč nás taky někteří čtou... případně jako dárek právě pro muže... no nic, nebudu to dál rozpitvávat.

Vtipný je, že počas čtení tohohle tvýho článku přišla na verunkovský mail další "super" nabídka, tak jsme se při neděli pěkně pobavily a s gustem odepsaly:))) Vskutku perly, to se musí nechat!

Anonymní
12. ledna 2014 v 16:15

@Černá Moora
Tak kdo by čekal u Lili osobnost, když ještě před rokem dával (ano v mužském rodě, čtete dobře) na blog fotky krátkovlasé platinové polské blogerky? :D Dnes už by si to asi Lili nedovolila (ano, dnes už v ženskŕm rodě), protože jí všichni znají jako tu sympatickou holčinou, kterou nikdy Lili nebyl, není a ani nebude, i když už dnes bych měla psát nebyla. Myslím, že neni třeba zacházet do detailů. Trochu inteligentní jedinci si můj komentář přeberou. A ne, sousedky už nejsme, ale vím jistě, že Lili na žádnou pozvánku na akci, kde by se měla ukázat osobně neodpoví ano, protože by šel její dnes populární blog plný aknózních brad okamžitě do háje. ;-)

Anonymní
12. ledna 2014 v 16:25

@Dashulka Nějakou dobu jsem v časopise pracovala, ty ceny inzerce jsou většinou nižší než oficiální, záleží
na dohodě, četnosti inzerce, je tam i nějaký barter..

Anonymní
12. ledna 2014 v 16:45

@Anonymní
To už se ví s tou jeji identitou neidentitou. Ale blogování ve stylu jakej si udržuje ji zas jde, to se ji musi nechat.

12. ledna 2014 v 16:48

@Anonymní
Tím se potvrdilo to, co jsem si od začátku myslela, že Lili je někdo úplně jinej, než za koho se vydává...

12. ledna 2014 v 16:59

Já jsem došla k hodně podobnému závěru, jako ty. Chci si nechat jen ty dlouhodobé spolupráce se značkami, se kterými spolupracuju dlouhodobě už víc jak dva roky a zbytek odmítám, pokud to není nějaká super úžasná nabídka. Některé pr agentury, které mají mou adresu mi někdy posílají kosmetiku bez toho, aniž by se mě někdo zeptal, jestli mám o ní zájem a pak se ale nemohou divit, že o ní na blogu psát nebudu. Trochu mi v tomhle přijde, že se s blogerkama zachází úplně jinak, než s redaktorkama v časopisech - těm se to posílá taky a nikdo by si jim nedovolil napsat, jak to že se to v časáku neobjevilo. Je to prostě pr produkt a když to danou redaktorku nebo blogerku zaujme, tak o něm napíše, nic víc, nic míň. Nevidím jediný důvod, proč bych se měla cítit nucená psát o něčem, co mi někdo jen tak poslal. Pokud chce firma reklamu na blogu, může si zaplatit banner. Pokud se s někým domluvím na spolupráci, tak danou firmu vždy dopředu upozorňuji, že o produktech budu psát jen pokud mě opravdu hodně zaujmou a budou mi vyhovovat, abych se vyhnula situacím, kdy na mě bude firma tlačit, proč jsem o tom ještě nepsala. Ale já nemám blog pojatý formou kosmetických recenzí, ale když už píšu o kosmetice, tak spíš o tom, co mi fakt vyhovuje.
O naprosto neuvěřitelných nabídkách bych mohla psát romány a často odepisuji dost podobně jako ty, že jim nabídnu reklamní prostor formou banneru za částku, jakou si běžně účtuju a pak už se většinou neozvou a mám klid :-)

12. ledna 2014 v 17:05

@Anonymní

Také mám recenzní výtisky, ale i sama do knih investuju nemalé částky. A neni to tak, že knihu beru, protože ji mám zdarma. U jednoho nakladatelství si vybírám knihy, které já sama chci, nechodí mi nabídky na konkrétní tituly, sama se rozhoduju co. A s jednim e-shopem, tam ano, chodí nabídky na konkrétní knihy, ale když mě v dané nabídce nic nezaujme, neni to můj styl, tak to nevezmu jen proto, že je to zdarma a počkám si na jinou nabídku. A napsala jsem už i negativní reakce a nikdy mi nic nebylo "vyčteno".
Myslim, že zrovna u těch knižních spíše napíší bloggerky vlastní názor, jelikož nakladatelství to berou lépe, než právě kosmetické firmy. Ale je to pouze můj názor..

12. ledna 2014 v 17:16

@Simone ♥

Jako vážně? :-( To jsem asi hodně naivní, ale nikdy mě nic takového nenapadlo...

12. ledna 2014 v 17:32

@Anonymní Coo? To jako že Lili byla chlap a změnila se na ženu nebo co jako? Holky to mi nedělejte!! Já jsem šíleně zvědavá baba! Lilin blog je první, který jsem začala sledovat.

12. ledna 2014 v 17:43

Dobrý článek. Z pohledu čtenáře mi hromadné akce nevadí, alespoň si udělám představu o výrobku a zhodnotím více názorů. Články čtu jen od zajímavých autorek, pokud mě text nebaví, tak jen proletím fotky a závěr článku. Nemám ráda recenze, kde se autorka nad výrobkem rozplývá, jako by to byla živá voda, přitom výrobek mám taky a vím, že to žádná hitparáda není. Sice se to zajímavě čte, ale beru to jako takovou pohádku. Podle toho si pak i tvořím názor na autorku.
Z pohledu blogerky mám ráda a mám pár dlouhodobých spoluprací, u kterých si můžu věci sama vybrat. Do pár hromadných akcí jsem se už taky zapojila a litovala jsem jedné. Ale celkově jich bylo málo, nabídek mi moc nechodí. Jednou mi někdo nabízel za textový odkaz na půl roku 250 Kč :-)))

12. ledna 2014 v 18:03

@Anonymní a já úplně cuže?:D
Musela jsem se teda trochu podívat, kdo je myšlenej, ale teda jakože dotyčná je nějakej transvetita nebo co?:D já ji nečtu, tak absolutně netuším, jak se na to dalo přijít nebo tak, ale prostě ... čumim.

12. ledna 2014 v 18:22

Souhlasím asi naprosto se vším. Třeba já si rvu vlasy za to, že jsem souhlasila se spoluprací s Rimmelem - zaprvé ji má každý druhý blog a zadruhé posílají věci nečekaně a vůbec u toho nepřemýšlí, nezajímají se jaké odstíny by nám vyhovovaly, prostě něco šoupnou do obálky a blogerko starej se, napiš nám recenzi na makeup, kterej bys nemohla nosit ani kdyby ses celé léto nehnula ze slunce! Na to jim fakt kašlu a můžou se zkusit ozvat, že se článku nedočkali.
Teď když už vím, jak bývají spolupráce masové, budu si je vybírat mnohem pečlivěji. Taky jsem ráda originální a protože na blog nemám tolik času, kolik bych chtěla, věnuju ty chvíle psaní o něčem, co jen tak někdo nemá, věcem, které mě nadchly a nebo naopak zklamaly a já mám potřebu se o to podělit se světem a ne protože mi to někdo podstrčil ke zpropagování.

12. ledna 2014 v 18:32

Celý článok som si veľmi rýchlo prešla a mali by ho čítať aj niektoré blogerky, ktoré majú každý druhý alebo aj každý článok zakončený malými písmenkami ďakujem za poskytnutie produktov obchodu XY. Naozaj ma nebavia čítať pretože povedia na všetko, že je to super. Ja viem, že si vyberajú veci podľa svojej pokožky a chute ale aj v realy to tak robia a aj tak napíšu na niektoré produkty že sú nanič. Ale nikdy to niesu produkty darované. Ja osobne som kývla na 1 spoluprácu s obchodom, ktorý mi bol sympatický a chcela som od nich nakupovať. A doteraz hocikedy nakupujem. Ostatné som odmietla, pretože nechcem používať niečo, čo mi nie je sympatické len kvôli tomu, aby mi v budúcnosti napísal niekto iný s inou spoluprácou. A tiež ma štve , že niektoré blogerky sa dokážu predať fakt za veci, ktoré si môžu kúpiť hocikedy. Ak si ich nemôžu kúpiť, tak asi by nemali mať beauty blog pretože by tam nemali o čo prispievať.

12. ledna 2014 v 18:46

Tvůj článek jsem zhltla tak rychle, že jsem si ho musela přečíst ještě jednou. Musím říct, že některé nabídky jsou opravdu k zasmání a stejně jako ty reaguji často protinabídkou, kterou firmy nejsou ochotny přijmout a moje schránka pak není díky tomu zahlcována nesmyslnými e-maily. Kéž by si jednou blogerky uvědomily svou cenu a tím si to pak uvědomily i firmy, které nás oslovují. Blogerky však přesto nesoudím, to si musí uvědomit každá sama. Já osobně už jsem taky naštěstí dospěla do toho stádia, kdy spolupracuji s minimem firem, a to již více jak rok a když už přijmu jednorázovou nebo krátkodobou nabídku,která není taková ze které bych byla paf, musí mít alespoň přidanou hodnotu pro mé čtenáře.

petra
12. ledna 2014 v 19:04

@�ern� Moora
jako holky kápněte božskou, Lili byl chlap a teď je ženská?

12. ledna 2014 v 19:15

@Anonymní
tak z tohohle komentare mi spadla brada az na zem. mela jsem chut se k tomtuto clanku nejak vyjadrit, ale tohle to uplne zastinilo...

Anonymní
12. ledna 2014 v 19:31

@Černá Moora
Já jsem ta druha anonymni (normalne proste Klára;) ) a ctu Lili uz tak 5 let. Nejdriv psala ,,o sobe,, a fashion blog, jenze vsechno to byl blog jedny znamy blogerky polky! Fakt asi rok ji ctenarky milovaly a byla cool pomalu jak sandra leo. - blogovaly ve stejny dobe. Jenze pak ji tam nekdo zacal bombardovat odkazama ty polky, jakoze jestli si nedela p*del.. A lili to neuhadala a na rok a pul blog zrusila. Pak se vratila jakoze: tak po narocnym studiu jsem zas tady! A opet pouzivala fotky ty polky :D mimochodem do ted snad ma jeji fotku na asku. No jenze to ji neproslo ani dva mesice, protoze ji nekdo najel do jeji picassy a napsal o ni primo blog, kde byli ofoceny jeji ,,rodinny alba slozky,, - jak milion stazenejch fotek polky, tak i spousta trans vecirku, kde byl libor, echm teda liliana :-D no a tak vsecko smazala asi po tisicaty. Zacla psat fitblog jenze ten ji nikdo necet, kdyz lidi nevedeli ani kfo ze to vlastne cvici a predava zkusenosti. Avsak boty i bricho polky se tu taky jeste ukazaly. Dnes uz ma ty clanky promazany, protoze Lili je cinana holka, chce se libit a kosmetika zdarma na jeji promeny se ji hodi, tak konecne objevila, jak se zviditelnit, i kdyz teda zviditelnit zni v jeji situaci fakt vtipne. :-D strasne dlouha story a zkratila jsem ji;) K.

12. ledna 2014 v 20:00

@Anonymní tak to mě poser:D o tom by se mohlo pomalu natočit nějaký drama :D

12. ledna 2014 v 20:01

@Anonymní
Cože? Jsem v šoku, to by mě nikdy nenapadlo.
Lili si pamatuju dlouho, byla z těch rpvní, co jsme sledovala a docela rychle opustila, když jsem našla jiný (lepší a zajímavější) blogy. ale tohle by mě vážně nenapadlo, myslela jsem, že si jen chrání soukromí jako teřba Moora. Ach bože, teď asi nebudu spát :D

Anonymní
12. ledna 2014 v 20:10

@Černá Moora
Martina z Blondieverse šáhne po čemkoliv :D A kdoví jak to vůbec bylo. Ona konkrétně je příklad, téměř ke každému bodu.

Anonymní
12. ledna 2014 v 20:19

Je fakt ze treba je mi zas milionkrat sympatictejsi mia z kissbooku. Nejak se vylecila ze svejch vylevu, alf libi se mi jakym stylem blog vede. Je mi sympatictejsi i diky instaci kde na me byla fakt mila a vstricna. Naopak Martu z blondievrrse jsem mela strasne rada ale ona si ctenaru ani trochu nevazi, klidne je posle do prdele, a vyuzije vseho. Fakt ukazka blogerice. :D nebo boo needs new shoes + life of ceady to se snad ani nebudu vyjadrovat.. Ty lili me dostala. Myslela jsem ze to byla ona blondynka. Mam ji tak zafixovanou! :D

12. ledna 2014 v 20:20

@Anonymní takže je prostě chlap převlečený za ženskou, nebo chlap předělaný na ženskou... co na to říct no. sleduju jí už od úplného začátku a tohle by mě nikdy, vážně nikdy, nenapadlo. ale je fakt, že jsem jí také nikdy nijak nezkoumala, věřila jí každé slovo.

Anonymní
12. ledna 2014 v 20:30

@Anonymní Ty komentáře začínaj bejt zajímavější než celej článek! :D Ještěže jsem se sem vrátila, abych si je přečetla :D :D Jestli tohle je pravda, tak jsem taky mega v šoku, protože Lili sleduju a v životě by mi něco takovýho nenapadlo :D Zrovna dneska jsem si řikala, že má nějakou velkou nohu, když shání boty vel. 41/42 (myslela jsem si, že je to nějaká drobounká blonďatá slečna):D I když já mam 42 taky, a to chlap nejsem :P no nic...nějaký další drby? :D

Anonymní
12. ledna 2014 v 20:36

@Anonymní Je fakt, že Rendy mě taky přestává bavit, její články jsou sponzorované snad z 90% a to už je na mě trochu moc...

12. ledna 2014 v 20:40

@Anonymní
Drby by byly,a le víceméně nepublikovatelný :)

12. ledna 2014 v 20:42

@Anonymní
Blonieverse blog jsem rozklikla asi dvakrát. Jednou narazila na recenzi parfémů Playboy. Vím, že tyhle vůně rozdávaly, taky mi přišla nabídka. Nenapsala ani to, že je dostala a recenze vypadal asi tak: hezky voní, máte za úkol očuchat si to v drogerii. Recenze absolutně o ničem.
Na její blog nemám chuť se ani vracet...

12. ledna 2014 v 20:45

Tak názor za blogerku - absolutně s tebou ve všem souhlasím! :D Sleduju mnoho blogerek (pro inspiraci, pro nasrání, pro čumendu...) a vytáčí mě, když jedna za druhou solí recenze na hovadiny, které by si podle mě nikdo pořádně nekoupil...a každá to chválí až do nebes. A nezapomene napsat na závěr poznámku o tom, že děkuje PR oddělení značky XY za výrobek. Znám dokonce několik, u kterých jsem NIKDY neviděla, že by darovaný výrobek pohanila...:-/ Já už měla taky možnost více spoluprací - někdy to dopadlo, někdy hůř...jedna firma strašně chtěla přepisovat moje mínusy na výrobek (???!!!), ale vysvětlila jsem jim, že to mohou trošku přeformulovat, ale tak jako tak, tomu výrobku nedám plných 10 b. (jako, že je to super), ale "jen" 7 a to možná jsem i já trošku přidala...spíš to teď vidím na 5 b. z 10-ti ...ale budiž...chybama se člověk učí :)
...sem tam mi taky někdo nabídne spolupráci ve smyslu - nakoupíš si za 600 Kč v našem e-shopu a do týdne (!!!!!!) nám pošleš recenzi na vše objednané. Jako blogerka máš doručení zdarma. WTF? Co seru peníze, s prominutím? :D Měla jsem pocit, že ani do týdne zboží nepřijde...tak jsem to odřekla.
Taky nemám ráda "ten pocit, že to co používám teď, musím odložit a začít používat nově dodané", jen abych napsala řekněme do 15-ti dnů recenzi. Nemám ráda, když na mě někdo tlačí a dává mi šibeniční termín. Zvlášť u věcí, které se musí testovat dlouho (přímo na výrobku je - používat pravidelně alespoň měsíc!) a já mám dodat recenzi do týdne. Jasně, že na nic nepřijdu a na chyby (nefunčknost) docházím až x-týdnů poté...no uff...

Anonymní
12. ledna 2014 v 20:52

@Anonymní No tak Mia je bohužel úplně mimo...produkty zadarmo si bere taky, to se neboj... Mě se zprotivila hlavně těma svýma výlevama, který sice už přestaly, ale dojem a názor na její osobu to bohužel zanechalo. Taky mi vadí, že si hraje nato, bůhvíjaká neni vizážistka, ale upřímně, malovat se moc neumí (i když chodila na kurz).
Martina z Blondieverse sice vezme na zrecenzování všechno, ale mě baví ten její humor, což zahrnuje i to, že vás v klidu pošle někam... kdo to bere vážně, tak to prostě nepochopil...

12. ledna 2014 v 20:59

@Dvě Verunky tak ho tam máte- westík na přání:D nesnáší focení, tak to byl děsnej porod a ještě se tváří zoufale.)))

Anonymní
12. ledna 2014 v 21:15

@Anonymní tak v tom uplne nesouhlasim z tou miou. Chodim s ni do skoly. Neznam ji osobne ale potkavame se casto a je to bezva mila holka. Neprijde mi ze by si na neco hrala a nikde se nijak nevnucuje. je usmevava a takova klidna. Nekdy se nelici vubec a i tak vypada upravene a kdyz se nalici tak cumim, ze jako fakt trida. Vim ze byla i halloween party a mia se sama nabidla ze bude licit na skolni akci zdarma. Muj nazor z pohledu pozorovatelky. Myslim ze ji odsuzujes nepravem.

12. ledna 2014 v 21:15

@Mademoiselle M Já bych se na to nejradši zeptala samotné Lili, jelikož mě tahle informace, jakkoli pravdivá, či smyšlená tak vyvedla z míry, že jsem se asi před hodinou přestala učit a začala tupě zírat do monitoru :D Ale Lili si, nevím jestli ode dneška, zrušila ask.fm, třeba se jí tam na to někdo už zeptal...

12. ledna 2014 v 21:21

Musím přiznat, že ještě před rokem bych kývla na spolupráci kde komu, ale plně souhlasím s tím, že když nějakou recenzi dělat jakoby "musíš", tak se ti nejen nechce, ale ani tě to nebaví. A s tím, kolik tomu člověk věnuje času (fotky, úprava fotek, rozmyšlení jak přesně článek napíšu, jeho napsání, konečné úpravy a kdesi cosi), to fakt nemám zapotřebí. Radši si tu věc koupím, pokud ji budu opravdu chtít. Když jsem blog zakládala, byla jsem bez práce a byla ráda za všechno, protože jsem si nemohla dovolit si to koupit. Samozřejmě mě to nijak neomlouvá, protože jsem o tom vždycky psala upřímně a doteď si za každým článkem stojím, ale opravdu jsem byla až otrávená z toho, že jsem se k něčemu uvázala a psát o tom musela. Nebo se to ode mě spíš čekalo. Každopádně teď se cítím daleko svobodnější, když někomu neslibuju, že o tom či tamtom napíšu. Ale na druhou stranu, pokud by přišla opravdu lákavá nabídka, ráda ji přijmu. Ale jak jsem řekla, taková spolupráce může blogování člověku (blogerce) dost zprotivit, ač by tomu čtenářky možná nevěřily :)

http://estrella-2012.blogspot.cz/2014/01/muj-prvni-missha-box.html

Anonymní
12. ledna 2014 v 21:30

@Anonymní Tak já neřikam, že neni milá nebo něco, osobně jí neznám, vycházím jen z toho, co vidím na internetu a jednu dobu (i když pro to měla možná důvod) byla pěkně ukňouraná a její blog zahltila vlna negativity, což na čtenáře zrovna ventilovat nemusela. Co se týče líčení, tak taky usuzuju jen z toho, co za fotky publikuje a neřikam, že by se líčila nějak hrozně, určitě upravená je, ale na "vizážistku" je to dost málo. Všechny její looky jsou na jedno brdo, make-up a řasenku si umí nanést asi každej. Neřikam, že výrazný líčení automaticky bude znamenat dobrýho vizážistu, ale ona se má prostě ještě hodně co učit. Zároveň, co psala mnohdy za blbosti, co se kosmetiky a líčení týče, to jsem žasla. Ale to je jen můj názor, asi jsem na úroveň znalostí kosmetiky moc náročná...

Anonymní
12. ledna 2014 v 21:41

Mně to takhle vyhovuje. Nesleduju trvale žádný kosmetický blog, otrávilo mne už dávno, že všechny furt dokola píšou o těch ladyboxech, článek začíná fotkou zavřeného boxu, pokračuje fotkou otevření prvního víčka, otevření druhého víčka, foto letáčku, postupné vytažení všech krámů a nakonce stejně žádná recenze není, protože tolik blbin najednou se zrecenzovat nedá. Možná, kdyby to nafotila jedna a ostatní si pučily fotky, tak by si ušetřily hromadu času, protože ty fotky jsou nachlup stejné a ty kecy vlastně taky. Jestli se blogerce tentokrát líbí víc barva a tvar nálepky na víčku je pro mne tak zásadní informace, že jsem je všechny vyhodila ze sledování a čtu jenom módní blogy dospělých žen (používají žehličku a na šatech mají záševky).
No, k těm spolupracím: takže nikoho z čistě kosmetických nesleduju (kromě Tuttobene, ale ta je spíš lifestyle), nemůžou mne tedy otrávit stejným obsahem; ale občas si chci něco koupit. Tak to hodím do vyhledávače, vyjede mi třicet nebo ještě líp padesát recenzí, vyberu si pět, které začínají nějak duchaplně, když se nic nedozvím, vyberu si dalších pět... Jestli bloggerka píše blbiny nebo to má nějakou hodnotu poznám podle ostatních článků, tím koeficientem si vynásobím informace v článku a mám hotový obrázek o tom, jestli stojí za to se výrobkem dál zabývat, odvrhnout ho nebo rovnou koupit. (Třeba dnes mne pobavila recenze na lak Crabtree a Evelyn, který má sice krásnou barvu, ale už druhý den ráno se oloupal - čekám, až to napíše dalších 15 bloggerek, anebo napíšou opak a já budu vědět, jestli ten lak stojí za zkoušku a první bloggerka neumí lakovat).

Naopak mne právě štvou výrobci, kteří dají produkt jedné bloggerce a ta není schopná se k tomu jakkoliv smysluplně vyjádřit. Protože má čtenost, tak tisíce lidí uvidí, že něco takového existuje (což je fajn pro výrobce), ale já se nedozvím nic víc, protože nikdo jiný to už nemá možnost zkusit. Typicky viz příšerná recenze Clarisonicu u CzechChicks (vtipné je, že se jich na to občas někdo zeptá a ony jsou schopné říct jen a pouze "ještě ho používáme" - nedokážou odpovědět ani na dotaz, jestli pořád používají původní kartáček - podle mne ten krámek už dávno zahodily, ale protože ho nevrátily, tak to nemůžou přiznat. :D)

Takže já jsem spokojená s desítkami recenzí na jedno téma, je to jako bych se zeptala desítek kamarádek, ale mnohem rychlejší.

12. ledna 2014 v 21:42

Ovšem psát úpěšný blog zvládá skvěle (sice není úplně to, co bych odebírala nebo četla pravidelně, ale píše zajímavě, pravidelně, odepisuje v komentářích atd.) a vážně netuším, proč by mělo něčí schopnosti beauty bloggera ovlivnovat to, co má mezi nohama :)

12. ledna 2014 v 21:44

@Dreaming in Noir To měla být reakce k tomu předlouhému vláknu o Lili, nějak jsem špatně klikla :)

Anonymní
12. ledna 2014 v 21:54

Přísahám, že jsem to o rozbalování boxu rozepsala dřív, než se objevil příspěvek 108 nade mnou... :D

12. ledna 2014 v 22:18

@Anonymní Bohužel nadhodnocená není, mohu to osobně potvrdit, jelikož pracuji pod značkou, která zde inzerovala ;)

12. ledna 2014 v 22:25

@romanag clarisonic jsem nikde neviděla, je teda docela divný, že to dali zrovna jim, vždyť to je fashion blog bez textu ... zrovna u něj to chce někoho, kdo se dokáže vyjádřit i jinak než v holejch větách (což je věčnej problém fashion blog x darovaná kosmetika)

12. ledna 2014 v 23:02

@Anonymní

Co to je tady dneska zas za debaty, omg?! :-o Normálně mi spadla čelist (jj, jsem zvědavá!)

12. ledna 2014 v 23:29

@Enka Quanium
To je takovej ňuňánek že bych ho umačkala :-D

12. ledna 2014 v 23:51

@Dvě Verunky
Což ono ten nápad se soutěží nebyl úplně špatný, originální, ale holt nejsem cílovka... už pár let :-) stejně jako právě většina čtenářů...? - navíc tedy mě pobuřuje ten název, pro mě prostě sprosté slovo, jsem asi konzerva no :-D
Nicméně zase si myslím, že o to větší radost byla pak na straně těch výherců :-)

Anonymní
13. ledna 2014 v 11:10

skvelej clanek, nejsem blogerka a tak bylo pro mne zajimavy cist, jak "to chodi": Docela sila. Placene recenze me neba,prestala jsem kvuli tomu cist napr. Zivot podle Lucie, respektive kdyz vidim, ze tam ma recenzi, tak to nectu pac jsou vzdy pozitivni, coz mi po po par mesicich zacalo byt podezrele:)

13. ledna 2014 v 11:59

Čtu pravidelně jenom tři blogy (včetně tvého). Ty jsem si vybrala z určitých důvodů a hlavní byla osobnost autorky, která se promítá do psaného slova, ale i vzhledu blogu, fotek atd., a vlastně se tyto blogy skvěle doplňují. To je jako, když se nemůžeš rozhodnout mezi třema chlapama, protože každý má něco svého vyjímečného, co tě na něm baví (a spojit do jednoho pochopitelně nejdou).
Ostatní blogy jsou jen doplňkovým čtením, když se zrovna nudím nebo při obědové pauze v práci. :-) Nechci sledovat desítky blogů, jednak kvůli času a druhak by mě to postupně otrávilo, jak je to vlastně pořád o tom samém. :-D
Občas jsem se tu trojku sledovaných snažila rozšířit alespoň na pětici, jenže když si dle momentálního pobláznění koupíš vychvalovaný produkt blogerky, kterou běžně a pravidelně nečteš a daný produkt ti nesedne, šmahem odsoudíš celej blog. Chce to zkrátka dlouhodobější sledování daného blogu, aby člověk poznal, nakolik může recenzím věřit či nikoliv. A to dlouhodobější sledování jde právě tak u třech blogů, pokud tedy nemáš moře volného času. :-D

Anonymní
13. ledna 2014 v 13:20

Ja hlavne vychádzam z toho, že blogerka/blogerína/blogeřice je majiteľom blogu a píše si doňho čo chce. je jej, má na to plné právo. je na mne ako čitateľovi či sa mi páči čo píše alebo nie. preto si myslím, že bod č. 4 sa ma týka, skutočne čítam hlavne tie blogy, pri ktorých viem čo dostanem. černá moora, trb, cyklistka, kiss a bee a sofastars (a mnohé ďalšie) sú dostatočne vyhranené. niektoré blogy som sledovala rada, ale už ma nebavia - hlavne tie s hromadou fotiek, ja mám radšej informácie ako romantické scenérie. spolupráce sú určite fajn, len som si nie istá či aj v našich, skromnejších podmienkach. lebo koho už zaujíma recenzia na sprcháč? alebo žeby predsa? ako vonia a ako pení? no neviem. a mám dojem, že úroveň blogu sa dá veľmi rýchlo posúdiť podľa reakcií jeho čitateľov. z toho by sa možno dala napísať bakalárka na sociológii. a romanag presne vystihla na čo sú dobré mnohonásobné recenzie. keď som pátrala po tom, ako nahradiť môj MAC štetec, a či je dobrý nápad kúpiť si hakuro štetce tak sa mi recenzie (možno sponzorované) zišli. ale na druhej strane siahodlhá recenzia plná swatchov meteoritiek od sofastars (aj u teba) mi nedá spávať. to je ten asi príklad, že keď o niečom neviem, to ma netrápi :-(. viktoria

13. ledna 2014 v 18:05

sakra, je tady toho moc, nestíham dneska komentáře=)

každopádně, tebe si ráda vždycky počtu (bohužel výjimka na blozích), má to hlavu a patu (a taky zvířátka!:D) a jsem ráda, že mezi nabízeči rozjíždíš osvětu...přiznam se, že ji nedělam, většinou neodpovim, nebo zdvořile odmítnu (si říkam, vážně to nabízej mně? co tyhle věci furt hejtuje?)

huawei (bo jak se to píše) a blondatá martina bylo zmíněný...


takže...ta nejdůležitější otázka: mooro, seš fakt můra? nejsi náhodou taky chlap?:D

pragueneedsmorestyle

13. ledna 2014 v 20:48

@Dvě Verunky já mám bastardí trika 2 :) sice nenosím, ale jen proto, že se do nich už nevejdu, koupila jsem v hubené éře, je to celkem zajímavé, bo si nekupuju obrázkový trička, nosívám jednobarevný, ale bastardí se mi líbila koupila jsem je :) žirafka byla fakt kouzelná totiž!

13. ledna 2014 v 21:36

@balzu sakra, je to venku ... :D tak ok, přiznávám se, jsem westík a mám prostě rád kosmetiku.

13. ledna 2014 v 21:45

Super clanok, tak som sa este na ziadnom blogu nepobavila :-))) Ja ta citam pre tvoj nezamenitelny styl a preto, ake produkty recenzujes.
Mne az tak nevadi, ak jeden produkt recenzuje viac blogeriek, pretoze necitam az tak vela blogov a ked hladam info, tak je to len dobre. Myslim, ze len bloggerky a maniacky (v dobrom :-)) su schopne najst 20 recenzii na jednu vec, ale bezne zeny ak citaju 4-5 blogov, tak na recenzie na rovnaky produkt ani velmi nepridu.
Mne skor vadi, ak blogerka odfoti cely stojan produktov od jednej znacky a kazdy tyzden nas masiruje nenapadnymi fotkami. Mna skor zaujima jej nazor na to a nie len, ze aha ake super som dostala.

13. ledna 2014 v 22:32

Tak když na to tak koukám, tak ani nechci začít aktivně blogovat. Negativně se tu řeší blogerky, které já mám třeba zas ráda. Sto lidí, sto názorů. Tvůj blog nepozoruji dlouho, to je fakt, ale také jsem neviděla žádné tvé fotky a neřeším to. Prostě si na tom blog zakládáš :) A ikdyby měla být Lili chlap, tak co vám vadí.. (podotýkám, že jsem se to dozvěděla až z této konverzace :D a nevím čemu mám věřit)

13. ledna 2014 v 23:05

Článek mě pobavil a zaujal a ještě více diskuze pod ním.... Asi bych k tomu měla co říct, ale vidím, že téměř vše již bylo řečeno :D. Možná bych jenom dodala to, že stejně jako se necítím povinna odpovídat na "blbé otázky", stejný pocit mám i u nabídek spolupráce ze stejné kategorie :D, tzn. dovoluji si ten luxus, na tristní nabídky nereagovat.. Spolupráci přijímám pouze na produkty, které mne lákají a sama bych si je pravděpodobně pořídila. Add termíny, naprostý souhlas, vše, co zavání "musárnou" mne odpuzuje :-)... Naštěstí máme možnost volby, takže blogy, které jsou v recenzích stejně "důveryhodné" jako PR články v Elle a spol., prostě nečtu....

14. ledna 2014 v 9:03

@Nat�lje
btw nemáte někdo odkaz na blog té polky? :D

14. ledna 2014 v 9:04

@Anonymn�
tak to jsem dost v šoku! :D a myslíte, že z internetu i stahuje fotky nehtů? protože ty má na chlapa teda hezký :D

Anonymní
14. ledna 2014 v 9:10

@Anonymní
Já se k tomu taky musím vyjádřit. Protože už je mi trošku proti srsti, jak jsou všechny čtenářky posraný z Martiny. Humor nehumor je pěkně arogantní. Heleď, to že někoho pošle do prdele, pro mě není vtipné. Navíc, ona je člověk, který se jen vychloubá, přechvaluje se sama a čtenářky jí to žerou. Pak je tu blogerka jak Mia, která ukáže i svou lidskou stránku a je to špatně.

Anonymní
14. ledna 2014 v 10:37

https://www.facebook.com/TheBlondieverse/posts/601487923238651?stream_ref=10 co říkáte na tohle?

14. ledna 2014 v 10:47

Povedenej článek Mooro.

Jako čtenářka : čtu blogy hlavně kvuli autorum - čili kvuli osobnosti. (ano čtu i jednoho chlapa - je to muj drahej bratranec, kterej píše neskutečně poutavě a vtipně o svých cestách. Momentálně o životě na obrovský nákladní lodi)
Jasně i kosmetický blogy čtu - jako např. Rendy a Lily, ale přiznám se, že u nich nečtu každej článek. Spíš tak náhodně mrknu, nebo prolustruju jejich blog pokud si chci něco z kosmetiky koupit a hledám tip.
Hromadný recenze mě neprudí, přečtu si je tam kde si myslím, že se dozvím pravdu a zbytek prostě neřeším.

A jako pisatelka : (( blogeřice (tygřice a bambeřice) a blogeríny (pindulíny a modelíny) opravdu pobavilo! ))
Já píšu diář. No, je to spíš takovej pelmel a zmatek složenej z věcí co mě napadaj nebo baví a čtou to hlavně lidi, kteří mě znají. Takže žádný spolupráce ani nabídky se mě (vzhledem kmým veřejným 10ti čtenářům, kterých si velmi považuji) netýkají a po tom co jsem si u Tebe přečetla, jsem za to ráda. Můžu si svobodně do světa psát co chci a kdy chci, a přesně to jsem chtěla a to taky dělám :D

14. ledna 2014 v 11:12

byl tu komentář, který se ptal na LILI, jestli tedy nemá někdo odkaz na tu polskou blogerku, ale zmizel..?

Jen jsem trošku v šoku...Lil čtu už pěkně dlouho...:(

14. ledna 2014 v 14:11

Super článek, já mám jen blog o jídle, takže žádné podobné zkušenosti naštěstí nemám. Ale taky mě štve, když je na každém druhém blogu recenze na to samé a v poslední době mě neskutečně nakrkly ty jídlové boxy, protože jejich přechemizovaný přecukrovaný obsah vychvalovala třeba jedna holčina z blogu o fitness, to vážně nepochopím. Rendy sleduju hlavně kvůli tomu, že v boční liště se objevují nové články z jiných blogů, takže jen rozkliknu ty, co mě zaujmou :-)) A úplně mě baví, když občas narazím na recenzi něčeho über must have (naposled třeba slavnej Naked), kde autorka není schopna říci jedinej rozumnej argument, proč jo, ale zároveň áchá, jak je to úúúžasnýýýý... Lepší jak Srandokaps :-)

Anonymní
14. ledna 2014 v 18:28

@TerezaK

Můžu se zeptat jaky blog má ta Lily? Je řeč o http://freshlili.blogspot.cz/ ?

Anonymní
14. ledna 2014 v 18:31

@Kristy Proboha, Lili kdyz zacala blogovat, tak pridavala fotky normalne z Prahy... Urcite POLSKA blogerka bude jezdit se fotit do Prahy, aby ji pak CHLAP LILI mohl krast fotky. Boze vy jste nekdy natvrdli.

14. ledna 2014 v 19:56

@Anonymní Jestli je to s Lili pravda, je to husté (ale vlastně asi jedno). Jestli to pravda není, tak chudák Lili... :)

Anonymní
14. ledna 2014 v 20:22

@TerezaK Maja Smolarz se jmenuje

14. ledna 2014 v 20:31

@Martina tady je akorát mooří skládačka:D
Jinak bych ani neřekla, že to někomu vadí, ale spíš, že jsou z toho v šoku, páč je to nenapadlo .. já absolutně netušim, kde je pravda, ale jestli si to někdo vymyslel, tak klobouk dolů za takovej komplot .)) .. mazat to ale nebudu, nemám ráda cenzuru

Anonymní
14. ledna 2014 v 20:51

Tady je ta "Lili" .. http://www.instasugar.com/i/tattooedcockatoo

Anonymní
14. ledna 2014 v 20:55

@Anonymní

http://instagram.com/p/WzK6uTQLvO/- co říkáte na tohle? ty fotky byly na Liliine asku

14. ledna 2014 v 20:56

Skvely clanok :)) Rano som meskala do prace, len aby som ho cely docitala :D
Z pozicie ctenare by som povedala, ze spolupraca u blogeriek mi vobec nevadi. Citam len take blogy, ktorym verim, ze nie su zmanipulovane. Hromadny vyskyt nejakych produktov riesim neklikanim na dotycne posty..a potom mam voci tym produktom miernu averziu typu 'aha to je to, ze maju uplne vsetci..' ..takze good job, PR!
V tomto fakt vobec nevinim blogerky, ako konkretne spolocnosti. Ked na svojich fb strankach zverejnuju (iba) rozne blogerske pamflety, ktore ospievaju daky mono tien na oci do nebies, je mi dost smiesne a odradza ma to od tej znacky..
Z pohladu blogerky som sa zo ziadnou smiesnou/neprijemnou spolupracou este nestretla. Prijala by som vyrobok iba ktory by ma zaujimal aj mimo spoluprace, pretoze uplne suhlasim, s cim pises. Je to zvazujuce, ked 'musis' nieco napisat ..tajne dufas, nech je ten vyrobok ako dobry..milionkrat premyslas ako napisat clanok, aby bol dost profesionalny..no staci mi toto zazit pre produkty, ktore ozaj chcem :)
..snazim sa napisat nieco zmysluplne..ale hlavou mi stale prudi.. OMG LILI! :O Sledujem jej(?) blog asi pol roka, ale podla mna je Lili normalna baba, ktora sa len nechce fotit..Nemam rada konspiracne teorie :P

Anonymní
14. ledna 2014 v 20:57

@Černá Moora

http://instagram.com/p/WzK6uTQLvO/

Anonymní
14. ledna 2014 v 20:59

@Anonymní
tak to je hustý :DD vypadá to teda, že se Lili vydávala za tuto polskou dívku

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:02

@Siu

http://instagram.com/p/WzK6uTQLvO/ tak koukni na tento instagram, stejné fotky Lili dávala na svůj ask

14. ledna 2014 v 21:21

Tak tohle je tedy mega diskuze :)))) Tak nějak jsem se prokousala nakonec...No celkově mi spolupráce nevadí pokud souvisí s blogem a přijdou mi zajímavé. Ale zaprodat se něčemu co bych si sama nekoupila to tedy opravdu ne! Například Brandnooz box mi spoluprácí ušetřil peníze, koupila bych si ho stejně a pak bych byla naštavaná, takhle jsme ho otestovala zadarmo a mohla napsat pravdivou recenzi! A navíc když spolupráce tak to neznamená lhát v recenzi, když produkt nebude dobrý tak ho díky tomu že jsem ho dostala zadarmo nevynesu do nebe ne? Takže obecně pokud je i při recenzi výrobek pravdivě ohodnocen tak mi to nevadí. Ale z nějakých článků a blogů je cítit naprosto nechutná falešná chvála :/ Což mě mrzí. Já jsem kritická asi až až a mám malý blog, takže spolupráce moc nechodí, i když ted byli dvě a obě na věci které jsou skvělé a už jsem si je předtím koupila sama, takže no problem je pochválit protože bych to udělala tak jako tak:)

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:26

Lili blog smazala, takže je to asi pravda :) Instragram té slečny co se za ní vydávala mluví jasně.

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:35

@Anonymní :-OOOOOOOOO TO JSEM NECEKALA TY JO

14. ledna 2014 v 21:43

@An.

S Lili to bohužel pravda je, je to škoda, ale její blog sleduju, přestože vím, že žádná blonďatá Lili, co ráda cvičí a dává nám dobrý tipy na kosmetiku neexistuje a nevím, jak vlastně vypadá. Ať to píše kdokoli, ten blog mě zkrátka baví, i když si někdy říkám, jestli lze recenzím věřit, když ta osoba víceméně od začátku lže. Faktem pro mě ale zůstává, že už jsem pár věcí na doporučení "Lili" vyzkoušela a vždy jsem byla spokojená, takže asi tak. myslím ale, že tohle muselo dojít každýmu, kdo její blog sleduje od začátku...ty fotky "s kamarády"? wtf, dyť bylo zcela zřejmý, že to není focený v Česku...to, že se nikde veřejně neobjevuje, ani nemluvě. Sice jsou blogerky, který se neukazujou, jako třeba zrovna Moora a jejich důvody zcela chápu, ale ty se neprezentujou ukradenýma fotka blonďatý krásky, že...

Jinak ta polka je nějaká Maja S., zde je odkaz na její portfolio...
http://www.maxmodels.pl/modelka-ladyinsolence.html

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:43

@Anonymní
Jako blog té Martiny jsem otevřela a nestačím se divit. "Našla jsem tuhle hnusnou čepici, přítel mi řekl, že mi sluší, ale mně se nelíbí a přijdu si v ní blbě - a nejspíš proto jsem na blog dala asi tak milion fotek v té příšerné pokrývce hlavy."
WTF. PROČ, PROBOHA PROČ??? Tohohle jsem měla zůstat ušetřena :D

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:45

@Anonymní
pro mě šok jak prase :D kdo by čekal, že nás takhle Lili, tahá za nos

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:49

@Dashulka Dashulko, a jak a kdy jsi na to prisla? Asi jsem najivni, ale sleduju ji od tech zacatku a vazne me to nenapadlo ... :(Navic ty fotky jsem nijak nezkoumala.. A zase, kosmetice a cviceni rozumet musela, nebo ne?

14. ledna 2014 v 21:52

No já nevím jak to s Lili je nebo není, ale je fakt, že podle jejího blogu jsem se párkrát řídila a nikdy jsem nesáhla vedle :-) asi je mi to jedno, a nakonec ono chlap má kolikrát lepší úsudek než ženská :-D Dobře se čte a témata mě většinou zaujmou.

14. ledna 2014 v 21:53

@viennettka

Peti, taky mi ten Rimmel dorazil nečekaně...ale beru to tak, že absolutně není moje povinnost recenzi psát, nebo psát v termínu. Nějak se s tím nestresuju, až budu cítit, že mám k věci co napsat, sepíšu to..

Jinak Simona opět utvrdila moji představu o jedné z mých nej blogerek. Souhlasím do puntíku, máš to v hlavě srovnaný a nemáš v sobě to čecháčkovský hamty hamty, na to su úplně alergická :)
Jinak nechce se mi vyjmenovávat, ale poslední dobou mám pocit, že kvalita blogerek začíná vycházet najevo. Spousta holek (i já!) už se učí, nebo poučilo a nemají blog zahlcenej PR produktama, nebo aspoň když už jo, tak k tématu...

14. ledna 2014 v 21:55

@Černá Moora

:D :D Teďs to fakt zabila! Fakt se moc směju, tato diskuze je neskutečně výživná!

Anonymní
14. ledna 2014 v 21:55

@Veronika - Cosmetic Jam

pro mě to byla nejlepší blogerka takže dost šok :D

14. ledna 2014 v 22:00

Hm, ať už to byl, kdo chtěl, škoda, že blog smazala. Taky jsem ji občas četla ráda...

14. ledna 2014 v 22:07

@Dashulka

Mě tohleto zklamalo velice :-( Recenzím se věřit nedá už z toho důvodu, že pokud je to tedy opravdu muž, tak má úplně jiný typ vlasů i pleti než my holky. Blog Freshlili jsem také moc ráda četla, ale po tomhletom fiasku bych ho přestala sledovat, i kdyby ho Libor (nebo kdo to je) nesmazal.

Anonymní
14. ledna 2014 v 22:07

Mě by zajímalo, kdo a jak jí vypátral na instagramu, to musel být přímo Columbo!

14. ledna 2014 v 22:11

@Anonymní

Přišla na to kamarádka...já jsem jen měla podezření, který jsem si tímto utvrdila...
Jestli si někdo pamatujete na blog Yay-world, tak za tím taky stála Lili nebo whoever it is. Taky byl po poměrně krátké době smazán, jakmile se na to přišlo...No a ona na to přišla tak, že jí bylo divný, že jí píše kvůli výhře na blogu u Yay Lili, nebo tak nějak to bylo, tak se v tom začala trošku pitvat a googlit. Nevím už přesně jak to bylo, je to už přeci jen pár let stará záležitost, takže si to přesně nepamatuju. Osobně sem měla "dušičku v peří", že se mi osvětlilo pár nesrovnalostí, ale blog jsem pořád i dál četla..

Lili jí tehdá (po dotazu) napsala něco ve smyslu, že to přehnala, ale že ji začlo bavit psát o kosmetice, tak v tom bude pokračovat...jako mě osobně bylo té osoby spíš líto, častokrát jsem přemýšlela, proč vlastně. Jestli je to ve skutečnosti holka s komplexy, nebo dokonce chlap?! jak tu někdo píše, to mě nikdy nenapadlo. Každopádně je to fakt škoda, jak říkám, ten blog mě fakt bavil a pro mě osobně byl mnohokrát užitečnej. Jen díky Lili používám ubrousky Nivea, topcoat NYC atd....

Anonymní
14. ledna 2014 v 22:14

@Dashulka Aha, dekuji za odpoved. Ten blog jsem neznala.. Je to divne no. A divejte co jsem nasla http://www.photoblog.pl/saajka/archiwum
"Lili" :(
Me ten blog taky prave bavil a mnohokrat mi dobre poradila :(

Anonymní
14. ledna 2014 v 22:15

http://www.photoblog.pl/saajka/archiwuml
Divejte - LILI!!!

14. ledna 2014 v 22:19

Jako teď se budu bát, kde na mě kdo co vyšťourá, ale s ani ne 50 čtenáři mi to snad nehrozí :-D

14. ledna 2014 v 22:20

@Anonymní WTF! Takze to jako byla pravda?? Ja tomu verila tak na 30 %. Jako nevim, neni to skoda? Dost lidi tady pise, ze je bavila, i ty, co o tom stejne z drivejska vedeli ... tak uz to bylo prece fuk ne.

14. ledna 2014 v 22:33

Je to velká škoda že blog smazala, pro mě byl přínosný a hodněkrát jsem si na její doporučení něco pořídila a byla jsem spokojená.

14. ledna 2014 v 23:01

Tak tohle je pro mě mega giga šok, uplně tu hltám každý komentář o "Lili" :D

14. ledna 2014 v 23:36

Já mám tvůj blog ráda, ale musím říct, že ta diskuze tady mě docela znechucuje. Je děsný, jak je v holčičí povaze jít po někom napadnutelném jako slepice po flusu. Tady ta drbárna mi připadá dost pod úroveň,kterou svými články držíš. Bohužel..

Anonymní
14. ledna 2014 v 23:57

@Dashulka no ty vole... mně je z toho úplně špatně teď :D Lili, nebo spíš "Lili" jsem měla z českých bloggerek snad nejradši a ona neexistuje. to je fakt super :D
nemáte některá fotky toho Libora co ten blog psal? ráda bych se podívala koho jsem to vlastně četla.

14. ledna 2014 v 23:59

@Anežka no trochu se to od puvodniho tematu zvrhlo, jenze ja proste nemam rada cenzuru, kazdej ma pravo vyjadrit nazor ... a zadny vylozene nesmyslny urazky tady nepadaj ( teda krom toho, ze jsem se dozvedela, ze jsem blba:D), tak jsem nevidela duvod to nejak mazat, zvlast kdyz ten nejveti "drb" mi prisel jako totalni absurdita ... nebo ty bys tomu verila, kdyz by ti takhle pristal koment, ze nejaka blogerka je chlap?;)

Anonymní
15. ledna 2014 v 1:25

Mooro prosím prosím, prozraď mi, co jsi za znamení! :D

15. ledna 2014 v 7:59

@Anežka

Ano, hodne se to zvrtlo a zaslo daleko. Lili jsem mela rada, tamto jsem nevedela a je mi to uprimne jedno, blog me bavil. Tohle me jen utvrzuje v tom, ze nechci mit slavnej blog a aby me sem tam nekdo poznal. Par fotek na blogu mam, pisu i osobnejsi veci, ale vseho s mirou, znama byt nechci:D
A nechapu, proc se do toho kazdej tak angazoval, aby ji jeste vice "shodil", skoda fajn blogu...

15. ledna 2014 v 8:17

Promiň, že spemuju Mooro tvůj blog mimo téma, ale nedá mi to: Fakt bych chtěla poděkovat všem (myšleno ironicky a s naštváním), kteří svými komentáři zapříčinili, že Lili smazala svůj blog. Jste teď spokojení? Mně je naprosto šumák, kdo se za blogem skrýval, vůbec se necítím podvedená, naopak blog jsem četla ráda a pravidelně, recenze fakt byla recenzí (žádné tři věty a fotka a šlus) díky doporučením jsem si koupila nespočet výrobků a vždy mi sedly. Články měly hlavu a patu a nadprůměrnou vyjadřovací úroveň, vše šlo krásně dohledat, bylo přehledné, opravdu je blogu neskutečná škoda! Za blogem bylo neuvěřitelné množství práce a v důsledku jsme to my, čtenáři, kdo tím ztrácí... Lili, drž se!

15. ledna 2014 v 8:25

Nespoznavam ziadnu konkretmu fotku, ale je fakt, ze na asku potvrdila, ze je dievcinou na fotke, ktora sa napadne podoba na tuto slecnu. Mala na lavej pazi tetovanie, ale na tychto fotkach ho nevidno..ale kazdopadne je to hodne divne :D

15. ledna 2014 v 8:33

@ Harmony: Nech uz k tomu Lili viedlo cokolvek, bolo to jej rozhodnutie. (Uprimne, nechapem preco ho zrusila pre par konspiracnych teorii..mna keby niekto vyhlasil za chlapa, tak je to to posledne, co urobim..najma ked mam relativne uspesny blog s dvoma tisicami fanusikov..) Bude to ale urcite skoda, ked ho neobnovi. Vdaka nej som nasla par super produktov a jej recenzie mali vzdy hlavu a patu a fakt ma bavili.
Siu

15. ledna 2014 v 9:07

Blogy na citanie si vyberam samozrejme podla blogeriek - vadi mi ak su arogantne, vulgarne a netolerantne. Naopak, vyhladavam svoju vekovu kategoriu (30+) a to, ze mame nieco spolocne (tiez maju deti, podobny typ pleti, vyberaju si podobnu kozmetiku...). Az na par vynimiek ma fakt nebavia nast rocne a baby okolo dvadsiatky (fuj, toto znie mierne pedofilne, ale verim v citatelovu inteligenciu). Prispevky s reklamnou tematikou takmer vzdy vynechavam, citam to len ak je to produkt o kotry mam zaujem, ale aj vtedy to beriem s rezervou - casto je to neuprimne a nekriticke... Mne spolupraca nehrozi (vzhladom k poctu citatelov) a som za to skutocne uprimne rada - sama si rada vyberiem co a kedy napisem a mam rada nove a zaujimave veci. Som free a nejaky produkt za par eur mi za to nestoji.
Inak fajn clanok, vdaka.

15. ledna 2014 v 9:20

@Anonymní proč? :D ale když ti to udělá radost :D štír

Anonymní
15. ledna 2014 v 9:43

@Anonymní

Taky by mě zajímal ten blog, který o ní někdo vytvořil, když jí najel do Picasy nebo aspoň fotka toho Libora...

15. ledna 2014 v 9:45

@Anonymní
Mě je docela líto, že Lili, ať je to kdo je to, blog smazala, protože tam byly skvělé články. Přišla jsem díky ní na dost dobrých věcí, které do teď používám. Psané to bylo skvěle. Pokud to je muž a chce být Lili, tak mu to blog umožnil a šlo mu to parádně. Já jsem za jeho/její coming out a pokračování!

Anonymní
15. ledna 2014 v 9:50

@U Sedmikr�sky
já pořád ale nerozumím tomu, jak fotila ty nehty. to přece nebyly chlapský ruce

Anonymní
15. ledna 2014 v 10:09

Promiň Mooro, ale ty máš zrovna co říkat a mluvit o ostatních, když sama přijmeš nejednu krabičku krásy, jídla a další a na blogu máš aktivní bannery. Nejprve začni u sebe buď tak hodná ;)

Anonymní
15. ledna 2014 v 10:15

Ceady je jedna z tech, co bere snad vsechno. U ni za me vitezi tento wtf clanek: http://thelifeofceady.blogspot.cz/2013/12/vymente-vanocni-cukrovi-za-virtualni.html
Tam snad neni jedine slovo jeji, jen proste zkopcila PR text.

Anonymní
15. ledna 2014 v 10:23

Mooro jsi spokojená? Kvůli tobě a tvému debilnímu článku Lili skončila. I když fotky "její" osoby nebyly její, ale kvalita článků se jí upřít nedala. Já jí sledovala přes 2 roky a tohle ti tedy nikdy neodpustím. Fakt jsi mě zklamala.
PS: příště než napíšeš tento článek tak si prosím zameť před vlastním prahem...

Anonymní
15. ledna 2014 v 10:25

Mooro to jako vážně? Zrovna ty která přijmula cca 11 boxů tu chceš psát o spoluprácích? A jako trapně si nepřipadáš?

Anonymní
15. ledna 2014 v 10:26

@AnonymníSouhlasím. Caedy opravdu bere snad všechny spolupráce :(

15. ledna 2014 v 10:32

@Charmedka
panebože, kromě těch anonymů jí tu nikdo shodit nechtěl. myslím, že je každému u prdele, co je ona zač. blog měla fajn, a jediné, co komu asi tak vadí, je to, že lhala. a taky to plno lidí, včetně mě, šokovalo.

15. ledna 2014 v 10:36

@�ern� Moora

No, hlavně mi to bylo jedno. Mě je fuk, kdo jakej blog píše, pokud se mi dobře čte a baví mě. Neříkám, že bys tady měla mít nějakou cenzuru, to vůbec. Spíš to bylo takový povzdechnutí a doufala jsem, že se třeba některé slečny chytí za nos a zamyslí se sami nad sebou dřív, než budou řešit ostatní.

15. ledna 2014 v 10:37

@Harmony
promiň, ale nikdo - kromě těch anonymů - tu nenapsal na Liliin účet nic špatného. když to vezmu z mého pohledu, tak mně je úplně fuk, kdo to byl. její blog sleduju od začátku a vždy mě bavil. vadí mi, že si stahovala nějaké cizí fotky a lhala nám. kdyby byla prostě "ta Lili, co se nikdy nefotí", nikdo by na ní nemohl nic vytáhnout. když ale někdo lže a ještě k tomu má téměř 3000 pravidelných čtenářů, dříve nebo později ta pravda vyjde najevo. to je celé.

15. ledna 2014 v 10:43

@Dashulka
souhlasím s Dashulkou. škoda, že lhala. bylo jasné, že se na to dříve nebo později přijde. kdyby byla anonymní, nikdo by nic neřešil. škoda jejího blogu, díky ní jsem začala objevila plno super produktů.

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...