Drahá vs. levná kosmetika. Aneb co slyšet spíš nechcete.

8. srpna 2013

Vzhledem k tomu, že tohle téma ve mně probublává už docela dlouho, ani se moc nedivím, že v současným made in hell počasí dosáhlo teploty varu a finálně vybublalo do postu. Do dlouhýho postu.







Otázka, jestli se vyplatí investovat do luxusní/high-end/parfumerkové kosmetiky, nebo nám stejnou službu za třetinovou (či ještě nižší) cenu udělá i výrobek z drogerky nebo z vietnamskýho stánku, je otázka, která pronásleduje kosmetické svědomí každé pokročilejší uživatelky kosmetiky. Ty věčný pochyby, jestli budu za reklamou zmanipulovanou nepříčetnou krávu, když dám za make-up tisícovku a v drogerce přitom nějakej seženu za dvě stovky!

Odpověď je pouze jedna: investice se samozřejmě vyplatí a stejnou službu vám levná alternativa ve většině případů neudělá
A pokud vám někdo tvrdí opak, tak tomu buď nerozumí, hraje na populistickou strunu (=lže), je mu 15 nebo se nechal uplatit zástupci low-endu. Volná kombinace více těchto znaků možná. 

Navíc je potřeba dodat, že když drahá-kosmetika-je-stejná-jako-levná mantru bude někdo prosazovat v rámci osobního líčení, je to blbý, ale rozhodně ne tak blbý, jako když vám podobný bláboly bude do hlavy sypat "vizážistka" - to pak doporučuju akorát s křikem utíkat, protože dotyčná bude ekvivalentem kadeřnice z panelákový kočárkárny, která si vybudovala kariéru na kropenatejch květácích a voživeníčkách.
Nejvíc moc je pak takový tvrzení od někoho, kdo sice drahou kosmetiku nikdy pořádně nezkoušel, ale je si neochvějně jistej, že je na nic ... omg & lol.

Odpovědí jsem vás šokovala, jasný. Jsem snobská pizda, kecám a ve skutečnosti to tak vůbec není. Jó :) Je. Ale protože žádný prohlášení není nikdy platný ve 100 % případů, i tady jsou již naznačený výjimky, který si v dalším textu vytkneme před závorku.

Zaprvý je třeba vymezit, jaké oblasti se celá úvaha týká - takže, týká se pouze dekorativní kosmetiky

Tělová, vlasová a pečující kosmetika je oblast sama pro sebe a řeknu k ní ve zkratce jen následující:

U pleťové je to vyloženě wild world. Skvělou pleť můžete mít jak po krému za kilo, tak za pět tisíc. A naopak. To, čeho chcete docílit, je ale vždycky to samé: mladistvě vypadající pleť bez vrásek a nedokonalostí. K tomu je potřeba se neopalovat, nekouřit, nemračit se a dostatečně hydratovat. První tři věci jsou zdarma, na hydrataci musíte hlavně najít něco pro vás funkčního, na ceně u takového krému nezáleží a nic moc nepredikuje. I když za dražšíma stojí větší výzkum a revoluční novinky ve složení, nikdy není jistý, že zrovna na vás budou fungovat lépe než třeba obyčejný arganový olej. A ani tak vám to nezaručí, že budete mít pleť hezčí než někdo, kdo se celej život mazal indulonou, geny jsou holt mrchy, deal with it.

U vlasové je to s měřitelnými výsledky ještě horší a ještě víc bude záležet spíš na věcech kosmetikou neovlivnitelných. A pak taky na množství silikonů v obsahu.

U tělové jde jen o to, kolik chcete sami investovat. Levné věci jsou tady co do účinku (promazat) zcela stejné s těmi dražšími. Zejména proto, že u mazadel se prostě nedá nic moc revolučního vymyslet - z čehož mají výrobci pochopitelně pnutí a tak produkuji alespoň takové ptákoviny jako proticelulitidní tělová mléka, krémy na zeštíhlení a zpevnění postavy, zvětšení prsou apod. Nic z toho samozřejmě nebude nikdy fungovat. Alespoň ne tak, jak slibují. 
Jediné hledisko, které je u tělové kosmetiky cenově ospravedlnitelné, je VŮNĚ. Ačkoli já osobně zrovna za tohle neutrácím, protože parfém mi žádné tělové mléko nedokáže nahradit a naopak preferuju, když pouze hydratuje a dál neotravuje, dokážu pochopit, že někdo si na drahé parfémy nepotrpí, ale naopak si ulítává na drahé tělové kosmetice - protože právě u dražší se lze setkat s mnohem kvalitnějšími vonnými složkami, trvanlivějšími, výraznějšími a zajímavějšími než u té levné, kde jsou často příliš monotématické a/nebo chemické.


Teď už ale zpátky k tématu, kterým je DEKORATIVNÍ KOSMETIKA.

Než jsem začala psát blog a v souvislosti s tím postupně číst ty české, neměla jsem z levné dekorativní kosmetiky NIC. Informace jsem čerpala pouze z MakeupAlley a zahraničních blogů a každou jednu věc jsem měla z high-endu, přičemž stojany té levné jsem v drogerii naprosto míjela. Proč taky ne, když celní a dpháčkovej limit neexistoval, na Amíkovském Ebayi se za pár korun dalo sehnat všechno, po čem kosmetické srdce zatoužilo (a na MUA řádně ohvězdičkovali) a USPS (USA pošta) byla doslova za pár dolarů.

Pokud jde o české beauty blogy, zpočátku jsem absolutně nepobírala, proč píšou třeba o něčem jako je Essence, fakt jsem nechápala, co blbnou. Páč co je to jako Essence? S tím se někdo maluje a někoho jinýho to zajímá? Já do tý doby ani nevěděla, že něco takovýho v drogerce vůbec mají.

Ale protože recenze podobných levných věcí byly často chválící a zároveň USPS zdražila jak blázen, byl zavedenej šikanózní celní limit na zcela smešnejch €22 a ani Ebay už nebyl cenově tak výhodnej (kde jsou ty časy, kdy jsem pudry od MACu měla za 22 dolarů i s poštovným), začala jsem si časem říkat, proč z těch drogerkových věcí taky něco nevyzkoušet.

Jak to dopadlo?



1) extra low-end & no name kosmetika

- typu ELF, MUA, NYC, Essence.
- vyhozený prachy, to už můžete jít kosmetiku skoro nakupovat na tržnici (v případě Mua a Elfu skoro neplatí). Vzpomeňte si na to hlavně ve chvíli, kdy zase budete mít chuť začít vyšilovat při další 40 % OFF akci, při který utratíte sedm stovek za kupu shitů, ze kterejch nakonec jeden bude jakžtakž a zbytek vám bude dalších deset let ležet nepoužitejch v kufříku. Nebo ve chvíli, kdy si do košíku budete házet padesátou tvářenku ze stopadesátý "limitovaný" Essence kolekce, protože je to přece ta limitka a je to tak levný - že je totálně na nic, není důležitý (a beztak na to přijdete až doma, Essence totiž testery většinou radši nevede - z marketigového hlediska se tenhle postup dá jen schválit).
- další věc je složení. Za tu cenu v tom je bůhvíco a nikdo mi to po zkušenosti s kitem na obočí od Elfu nevymluví - obočí mi sice nepadalo nějak výrazně a připisovala jsem to přirozené životnosti chloupků, ale trochu podezřelý se mi to zdálo - že se mi to nezdálo, mi došlo až ve chvíli, kdy jsem přešla na Inglot - od té doby totiž nepadalo nic (a obočí mi samozřejmě viditelně zhoustlo). Takže tohle už mi nesmí do domu.
- a v neposlední řadě obaly. Šeredný a nekvalitní - což se v plné šíři projeví po prvních pár použitích, kdy byste při pohledu na ně téměř upadli do deprese.
 - uzavřela bych tím, že Essence a NYC je kosmetika pro děti na druhým stupni základky (pokud je vám 14, vyhrajete si s ní zcela dostatečně a víc nepotřebujete), Elf a Mua není kosmetika pro nikoho.



2) klasická drogerka

- Rimmel, Astor, Maybelline, L´Oreál, Max Factor. Známe.
- tady si úspěšně vyberete v oblastech, na který vy konkrétně nemusíte bejt až tak náročný. Každej to bude mít jinak. V mým případě to jsou třeba řasenky - řasy mám přirozeně natočený a dlouhý a Dior mi je namaluje stejně jako Max Factor. Drahejch řasenek jsem vyzkoušela desítky a rozdíly byly minimální.
- kdo není příliš bledej, pořídí bez problémů např. make-up nebo korektor. Ovšem pokud máte bledej nebo nestandardní odstín pleti, máte smůlu, protože omezenej výběr odstínů a zcela chybějící ty světlé je obecně největší problém drogerkových značek - odstínů máte na výběr třeba 5, kdežto u high-endu klidně 20
- ucházející jsou i rtěnky, ale to už je trochu s výhradou a jak zkusíte něco výrazně kvalitnějšího, vracet se spíš nebudete
- co je úplně na nic, jsou tvářenky (s výjimkou Bourjois) a rozjasňovače. Nebrat.
- obaly jak u čeho, ale obecně to není nic, z čeho by si šel člověk podřezat žíly
- co je zásadní, že tyhle značky si vždycky podržej jistej standard kvality a pokroku ve všech aspektech, a to proto, že jsou vlastněny nadnárodními společnostmi, které mají v portfoliu i značky high-endové, a sypou mnoho peněz do vývoje, ze kterého ve finále profituje všechno, co vlastní - co patří L´Oreálu jsem už zmiňovala, Rimmel a Astor spadá pod Coty (mimo jiné společně s Chloé, OPI nebo Davidoff - ale taky společně s NYC ;), Max Factor patří Procter and Gamble, Bourjois vlastní Chanel (nikoli naopak, ale Chanel je opravdu vlastněn Bourjois).
- do téhle kolonky bych zařadila i třeba Catrice nebo Sleek, prostě proto, že zařazením do jedničky bych jim křivdila. Ačkoli Catrice spadá pod stejného výrobce (německou společnost Cosnova, založenou r. 2001) jako Essence, je oproti ní výrazně kvalitnější.



3) Luxusní kosmetika

- tady mě vždycky dojme průpodvídka, že se v jejím případě platí jen za značku a obal. Tak samozřejmě, že se platí i za značku a obal, proč se tomu proboha kdo diví? :D Za značku a obal se platí i v případě 1) a 2) - a odpovídá to ceně; zato jsem si nevšimla, že u nich by se tomu někdo divil a čekal, že mu kydnou malovátka do přineseného kelímku.
- obaly a dyzajn výrobků jsou vždy kvalitní a hezké (ať už elegantní jako v případě Narsu, MUFE nebo MAC, nebo krásné a propracované jako u Guerlain, Dior nebo Chanel) a odpovídají ceně. I za dva roky používání budou vypadat, jako byste je právě nově vytáhli. Dle mého názoru je tenhle aspekt důležitý, každý má rád hezké věci a v případě high-endu vás prostě potěší každý pohled na takové líčidlo - což se vyplatí, když se na něj díváte denně (či dokonce několikrát denně).
- platí se i za značku, za její náklady na výzkum, vývoj, marketing. Právě tihle výrobci táhnou svět kosmetiky dopředu a vymýšlejí pořád nové a lepší věci. Oproti tomu značky typu Elf nebo MUA jen číhají za bukem, co by zase kde a s co nejnižšími náklady zkopírovali, z hlediska nějakých převratných objevů jsou zcela marné.
- a samozřejmě platíte za výrobek. Něco je špička, něco průměr. Chce to zkoušet (a číst recenze ;). Jednoznačně tady vybírejte tvářenky, rozjasňovače, make-up, korektory, stojí za každou korunu, co do nich dáte. Doporučuju i lesky a jejich odnože, protože s těmi je to v drogerce bída (příliš lepivé, nedržící, bezbarvé ...).
- a nelze nezmínit to, že luxusní kosmetiku stejně každý chce, ať tvrdí cokoli - takže když si něco z ní koupíte, budete mít z nákupu mnohem větší pocit uspokojení, než když si koupíte dvacet levných náhražek - v jejich případě totiž stejně budete pokukovat po dražší variantě a pochybovat, jestli jste udělali dobře, když jste ji nevzali (ze svý zkušenosti fakt doporučuju "racionálně zdůvodněné" náhražky nebrat, nikdy to totiž nebylo ono, ať se jednalo o kosmetiku, oblečení nebo chlapy :D). Udělejte si z toho takovej osobní challenge - až zase budete mít nutkání si pořídit x-tej sprcháč, co nutně nepotřebujete, x-tou kravinu z limitky, protože stojí jen sedm pětek nebo čtyři další levný laky, placněte se přes ruku a za ušetřený peníze si v přištím měsíci nebo dvou kupte třeba tvářenku od Narsu - garantuju vám, že zaprvý budete mít z takovýho nákupu radost, zadruhý budete mít špičkovou tvářenku (budete hezčí) a za třetí nebudete mít vůbec potřebu několik dalších měsíců pokukovat po něčem podobném někde jinde (tu tvářenku samozřejmě kupujte s obligátní 20% slevou, rozhazovat tak moc zase není třeba ;).
- do čeho mi naopak přijde přehnaná investice zcela zbytečná, jsou štětce - úplně stačí nějaký ten funkční průměr (Real Techniques, Hakuro apod.), tisíce za jeden vynakládejte až v případě, že už nevíte, co byste jinýho koupili. Aneb blbý prášivý stín za pade ani štětec za litr nevytrhne.



No a to by bylo asi všechno. Závěr je ten, že levná kosmetika není samospásná, high-end je high-end a high-endem zůstane a každej by měl několik věcí z něj vlastnit, protože je hezčí, funkčnější a způsobuje lepší náladu.


Pokud k tématu drahé x levné kosmetiky máte potřebu něco ze svých zkušeností vybublat i vy (věřím, že jo :), učiňte tak zcela volně do komentáře. Bublinkám zdar.

247 comments

Anonymní
10. srpna 2013 v 23:04

S kvalitní kosmetikou je to jako s vínem :D Když je ti 16, kupuješ hradní svíci a čim jsi starší, tim dražší a kvalitnější vína si vybíráš. Teda aspoň u mě to platí. Tomu nejlevnějšímu jsem se vždycky vyhejbala (mám se jako docela ráda), ale jinam než do drogérky pro dekorativku nechodím. Třeba proto, že nechci např. za první rtěnku v životě vypláznout 600 (a že těch poprvý mám v líčení až až...třeba mám teď první makeup. Jo, jsem špatná holka). Možná se jednou rozhoupu...

11. srpna 2013 v 9:42

Tohle je asi poprvý, co s tebou nebudu souhlasit. Já mám pár kousků high end kosmetiky, stejně tak jako tý ,,podřadný, co by neměl používat nikdo". Nevim no, nějak nevidim rozdíl mezi stínama od UD a MUA. Teda kromě toho, že ty od UD maj pěknej obal a MUA jen plast. Ale pigmentace, výdrž, konzistence - všechno stejný. Koupila jsem si rtěnky od Macu, čekala jsem nějaký WOW, že bude fakt super... nevim, no, přijde mi, že jsem mohla ušetřit 4 kila a koupit si v drogerii Kate za kilo. Stejně tu od Macu skoro nepoužívám. To samý moje zkušenosti s Benefit, Clinique a dalšíma značkama.

11. srpna 2013 v 11:00

@Brunwen

A co takhle třeba to, že ta tebou prosazovaná low-end kosmetika vydrží pětkrát méně než high-end? Já mám třeba stíny od Too faced jimiž se maluju pravidelně už rok a přijde mi, že z nich téměř nic neubylo a pak mám třeba levnější bronzer od Essence, který vydržel asi tak dva měsíce a už dřu dno. Takže není lepší si koupit jedny stíny za 800,- než čtvery po dvou stovkách??? I tohle je podle mě celkem důležitý faktor.

11. srpna 2013 v 13:05

Super článek..k tvýmu názoru ale asi každý musí projít určitýma fázema a zjistit, jak to opravdu je. Je sice hezký,že koupíš "super" výrobek v "super" akci,ale už není tak super,že "super" lak na nehty nevydrží ani den,"super" lesk na rty ti je úplně vysuší, apod. Neříkám,že je třeba utrácet za kosmetiku tisíce,ale v některých případech se opravdu vyplatí investovat. Za prvé člověk a hlavně jeho pleť okamžitě pozná ten rozdíl v kvalitě a navíc tyto přípravky vydrží mnohonásobně déle, neboť je nemusí aplikovat x-krát za den jako u levnějších verzí.

11. srpna 2013 v 13:47

@Simbli já sice v komentech na bloggeru vidím, že jsi to psala @Brunwen, ale vzhledem k počtu na předchozí stránce ti to spadlo sem bez návaznosti na ty její příspěvky, tak to jen dodávám pro ostatní, aby ten tvůj koment nevypadal nesmyslně, že bys mě psala, že prosazuju low-end ;)

11. srpna 2013 v 13:51

@Suzie tak s těma stínama to vůbec nechápu - MUA tady jedny mám (takže nekritizuju jen teoreticky) a oproti třeba Bobbi Brown je to neporovnatelný, zejména v oblasti pigmentace, komfortu při nanášení (Bobbi mnohem jemněji namletý, nanášejí se skoro samy) a výdrže, a to nemluvím o tom, že MUA jsem použila 5x a třetina je pryč, kdežto Bobbi mám už tři roky a pořád je v nich víc než půlka ..

11. srpna 2013 v 18:00

@Černá Moora
jo tak to bych prosim taky rada vedela:-)! Co funguje stejne jako Touche?

11. srpna 2013 v 18:24

Jak už tady zaznělo, na high-end nemám:-). I kdybych přestala kupovat low-end, vyšla bych s minimalistickým přirozeným líčením, a já si ráda hraju:-). Každému na co dosáhne, nemá smysl lámat něco přes koleno. Jo, kdyby mě chtěl někdo sponzorovat, udělám si plný kufřík z Lancôme a Chanel:-)

11. srpna 2013 v 21:11

@Černá Moora

ten fast dry je fakt super :) za tím si stojím...

12. srpna 2013 v 9:43

@Černá Moora
Better Than Gel Nails ma uspech i u tech, ktere si kupuji prevazne high-end. Takze mozna za pokus stoji. I kdyz meli s jednou sarzi problem. Essence pak nabidl zdarma vymenu (minimalne v DE)

13. srpna 2013 v 10:29

@Simbli
Jo tak to nevím, to je možné. Já mám od Essence jen oční stíny, pudr a řasenku. Normálně se nelíčím zas tak výrazně, takže stíny mi vydrží, pudr nepoužívám denně (protože nepoužívám make-up), takže nijak extra rychle mi ty věci neubývají. Pokud někdo používá oboje častěji, tak je možné, že se jim to opravdu spotřebuje rychleji, vlastní zkušenost s tím ale nemám.

13. srpna 2013 v 10:30

@Simbli
A já low-end neprosazuju, neříkám, že je lepší, jen říkám, proč je pro spoustu lidí dostačující.

Anonymní
13. srpna 2013 v 11:57

narazila jsem na tvůj blog náhodou a hrozně jsem se pobavila -> sleduju tě, doufám, že v podobném duchu budeš psát i nadále ,abych se bavila pokaždé :-D

20. srpna 2013 v 8:49

Já jsem pro luxusní kosmetiku, navíc v obchodě jsou alespoň slečny co tomu rozumí a poradí..ne jak v drogérce, kde neví ani která bije...

25. srpna 2013 v 10:04

Já mohu jen souhlasit, lépe už bych to nedokázala vystihnout.

Pravděpodobně většina z nás si prošla studentskými léty, během kterých nebylo peněz na rozhazování...já jsem během těch studentských let pomalu začala budovat svůj "arzenál" a jednou za pár měsíců si pořídila něco z luxusní kosmetiky (většinou díky brigádě). Můj první produkt byl rozjasňovač od Lancôme, další pak pudr od milovaného Diora. Jak píše Moora - postupně jsem si vybudovala kosmetickou základnu tvořenou kvalitními a luxusními produkty.

Díky oboru mého studia jsem ihned po škole nastoupila na vynikající místo a s chudobou byl konec :). Protože se ale zajímám o českou blogovou scénu, pokusila jsem se vyzkoušet i low-end kosmetiku...a absolutně jí nemůžu přijít na chuť:( Primárně mě absolutně děsí složení, nekontrolované procesy výroby a podobně. Netvrdím, že se tu nenajde výjimka, ale já osobně nemám chuť ji hledat - po několika otřesných zkušenostech.

Mooro, palec nahoru a moc se mi líbí, že ses nebála říct svůj názor!!!

Anonymní
30. srpna 2013 v 22:14

Mooro, kde prosímtě kupuješ Guerlain v ČR? Dneska jsem byla v Sephoře na Chodově a stojan s kosmetikou se mi zdál hrozně malej,neměli tam ani stíny, pamatuju si, že kdysi jsem vzdychala u mnohem většího prostoru :-) A v Douglasu to taky bylo nějaký malý. Kde mají prosímtě dobrý výběr? Díky moc

30. srpna 2013 v 22:28

@Anonymní v Sephorách ty stojany bohužel stojí poslední dobou za prd, ani limitky většinou nemívají, jen pár kousků z klasické kolekce (resp. v některých prodejnách je to lepší, ale já bohužel narážím na samé ty na prd, takže konkrétní Sephoru neporadím)

mnohem lepší výběr mají v Marrionaud, tkž zkus tam, tam mají jak limitky, tak mnohem lepší stojan

nebo si zkus zajít do Guerlain Institutu v Dlouhé, tam najdeš vše http://www.guerlain.cz/, nevýhoda je, že to bude bez 20 % slevy, jako lze vychytat v parfumerkách

Anonymní
4. září 2013 v 17:50

Skvělý článek:) Kolikrát jsem si koupila levnou kosmetiku a spokojila jsem se s zero kvalitou jen díky tomu, že to stálo tak málo. Od jisté doby jsem změnila myšlení, život je příliš krátký na to, abychom se odbývaly(i) - potravinami počínaje a kosmetikou konče. Jedna dražší kvalitní věc plně nahradí deset levných a nekvalitních vyšší celkové ceny. U pleťové kosmetiky bych si dovolila polemizovat - i zde se nevyplatí šetřit, je dobré vědět, že si na obličej nemažete ropu či pokusy z chemikovy lékárny -již dva roky používám francouzskou přírodní kosmetiku PAYOT a jsem nadmíru spokojená, rozdíl je opravdu znát, zkuste:)

Anonymní
6. září 2013 v 17:57

No tedy. Na tenhle článek jsem narazila už v srpnu, když ho sdílela Sonidlo... Teď jsem se dostala k němu znova a zatímco předtím jsem to jen zběžně přeběhla a říkala jsem si... ta má vymleto... tak tentokrát jsem si dala tu práci a přečetla jsem si článek znova, tentokrát s komplet komentáři a stejně si říkám.... ta má vymleto.

Hned vysvětlím proč...

Za 1) si myslím, že je potřeba si uvědomit, zda se líčím stále stejnými stíny... pak se mi paletka od UD bude hodit... pokud se líčím podle oblečení a nálady a nejedu v jedné barevné lajně, nekradu, abych měla všechny drahý paletky.
2) ty si asi v životě nezažila, co je to nemít ani na rohlík a za tři dny mít jen na ten jeden rohlík... nebo tě rodiče nenaučili si vážit hodnoty peněz. Jinak si totiž tvoje smýšlení nedokážu dost dobře ospravedlnit.

Já ti nevím, ale až jednou začneš živit i někoho jiného krom sebe (pokud se vůbec živíš a neživí tě jiní), tak ty osoby musíš živit, šatit, vozit je k lékaři, do školek, škol... a jsi ráda, že děti nevypadají jako vandráci a ty si můžeš občas koupit něco na sebe. A při představě, kdy má rodina rozpočet třeba 6000 na měsíc (po odečtení všech výdajů, tedy nepočítám jídlo), tak by mne dost dobře zajímalo, jak by si se s tím poprala ty a jak by si vlastně fungovala.
Podle tvého výkladu by si musela být zahrabaná někde pod mostem, protože by sis levnou kosmetiku nekoupila (probůh takový sračky...tvoje slova). A na ten TVŮJ TOP by si nedosáhla ani kdyby sis denně odkládala 1Kč. Se na mě nezlob, ale očividně postrádáš těžkou školu života.

Co se týče kvality a nekvality drahá a levné, případně levnější kosmetiky, vždycky je to kus od kusu.

Naprosto s tebou nesouhlasím, že s levnými štětci uděláš stejnou parádu. Omyl... s kvalitními štětci uděláš nádherný líčení i s těmi tvými sh*ty... kdežto s otřesným štětcem neuděláš parádu ani s Diorem... Nehledě na fakt, že špatný a levný štětec spotřebuje podstatně více produktu než štětec kvalitní.

Co se týče množství nákupů x levných tvářenek.. ano, tady je problém, když člověk trpí mánií a nakoupí si 30 levných (pokud ví, že to bude užívat jen na sebe). Já mám doma tři, každou v jiné barvě, v jiné cenové relaci... ale ruka by mi musela upadnout, kdybych si měla koupit tvářenku za 800... (někdo ty děti šatit musí a zadarmo ti je nikdo neoblékne).

A já tu nemíním vychvalovat levnou dekorativku, protože já když pro něco jdu, tak si dost zvážím, zda do toho jít, jestli to potřebuji, či nikoliv... ani články o drahé kosmetice mne netáhnout. Protože zkrátka já nemíním platit za obal, nebo že to prodávají ještě se semišovým pouzdrem, případně ještě s aplikátorem. Doma mám věci v kosmetickým kufru, vyndávám pouze účelně a na obal nekoukám, proč taky.

Co se týče výdrže... když máš krámů hodně... je fakt, že ti to může vydržet rok, dva, tři a bude to jako nové, než když něco používáš x krát denně. Že.....

A osobně... každýmu sedí něco jiného a já když použiji primer na oči, případně obyč korektor.. vydrží mi všechno celý den.

Jo, pokud bych chtěla převysoce vysokou pigmentaci stínů, aby lidi koukali jen na oči a nikoliv na mne jako na osobu... jo, tak asi do drahé (záměrně neříkám, že kvalitní).

další bod je ten, že reklama na Dior stojí víc než reklama na Essence. Nehledě na to, že taky tu máme procenta z prodeje za užívání jména, za designéra výrobku...a takhle bych mohla pokračovat dál a když já tak takhle počítám, tak tu máš takových 70-80% ceny toho, co je stojí reklama a daně a další píp... a zbyde ti možná v tom lepším případě 20% (odpovídající cena výrobku).

Já si třeba koupila hojně vychvalovaný MAC a tedy jako... hrůza, děs běs a podstatně déle mi vydržel Dermacol.

Ale tady narážíš na fakt, že každý má jinou pleť.

Takže já bych tohle celé shrnula... ok, měj si tu svoji drahou (rádoby luxusní) kosmetiku, ale přestaň urážet a pomlouvat a kritizovat lidi o kterých víš naprostý kulový a kteří v životě alespoň něco dokázali. Případně motivují jiné lidi o sebe nějakým stylem pečovat.

Anonymní
6. září 2013 v 20:01

@Mikrosvět by Ellen
Proboha! Lidi pochopte, někdo na to prostě má a jiný zase ne, tak už to v životě bývá!!! Pokud si pořídím děti, nikdy si nebudu stěžovat a nebudu nasraná, že je musím živit a šatit! Pořizuju si je proto, že chci.... A šmahem hned nezačnu hanit luxusní kosmetiku jen proto, že na ní najednou nemám! Je celkem logické, že beauty blogerka ráda používá i luxusnější kousky .... asi se budete divit, ale i když si hned neběžím vše koupit, ráda si o tom jen počtu! Toť asi vše, nemám víc co dodat...

Anonymní
6. září 2013 v 20:24

@Anonymní
Přesně, docela nechápu co tady tu stoprocentní matku Terezu vedlo k tak trapnému komentáři. Kdyby na to Moora neměla a musela živit x hladových krků tak si to přece nekoupí proboha ne? Cítím z toho akorát zapšklost.

6. září 2013 v 21:05

@Mikrosvět by Ellen tak, a teď si to přečti ještě potřetí a počvrtý, abys tady ze sebe přestala dělat krávu, zatím máš totiž za pochopení postu nula bodů

protože ti teda dělá očividně problém porozumět složitějc strukturovanýmu textu, budu se ti to snažit osvětlit pokud možno po lopatě

takže zaprvý, mý smýšlení se ospravedlnit vůbec nesnaž, vzhledem k tvýmu výchozímu materiálu bys nad tim taky mohla strávit život (a i potom být v týhle oblasti v mínusu)

zadruhý, post není o výši platů, ceně jídla, dětskejch hadrů nebo mhd, tohle je post ... bacha, to bys nečekala - O KOSMETICE A JEJÍ KVALITĚ, takže si do toho laskavě přestaň projektovat nějaký svý nesouvisející politicko-společenský psychedelie, protože s tím ti fakt nepomůžu

ergo kladívko bude pořád bude platit, co píšu v článku (a co možná na další kolo přečtení konečně pochopíš) a sice že drahá kosmetika je obecně kvalitnější - přičemž pokud jsi ji nikdy nezkoušela, nemáš nárok mi v tomhle jakkoli oponovat, maximálně můžeš konstatovat, že v levný se dá taky najít ucházející sortiment, což bude pravda, dá, ale v souhrnu bude v kvalitě vždycky prohrávat

tahle její kvalitativní vlastnost totiž neni nijak v závislosti na tom, jestli na ni někdo zrovn má nebo ne, to je prostě fakt, se kterým se budeš muset srovnat, a kterej takovej zůstane, i kdyby na ni neměl jedinej člověk na světě

v závěru ti sdělím, že tvůj hlubokej filosofickej závěr "přestaň urážet a pomlouvat a kritizovat lidi o kterých víš naprostý kulový a kteří v životě alespoň něco dokázali" mě opravdu dojmul, zejména proto, že jsi na tenhle blog vlezla poprvý a už mě stihla sdělit, že jsem kvůli tomu, že nechci kupovat sračky vymletá blbka, kterou živí bůhví kdo a která by potřebovala těžkou školu života, jinak jí nedojde, že děti jí nikdo zadarmo živit ani šatit nebude (no nekecej)
takže jak urážet, pomlouvat a kritizovat lidi, o kterých víš naprotý kulový jsi nám tady předvedla úplně parádně, gratuluju

p.s. jestli ti to pomůže, živí mě bohatej milenec, ale musí ještě s společně rodičema, páč sám by mý kosmetický chutě nezvládl, a to i přesto, že už prodal jednu ledvinu a svý děti dal do útulku

p.p.s. za každej podobnej debilní koment se na světě narodí jedna roztomilá chlupaťoučká moora, takže se nežinýruj pokračovat, moorám zdar

6. září 2013 v 21:35

@Semi-Sweet Wonderland

kočárek přece nevylučuje zazobaného manžela či přítele ;) Na to by mohli taky myslet. (což se teda mého případu netýká)

7. září 2013 v 8:49

Něco z toho high-endu pomalu zkouším a souhlas. Mnohem větší radost z nákupu, je to ÚPLNĚ jinde.
Samozřejmě každému podle jeho možností :-)
Navíc dřív mi přišlo "tvářenka za 800" a už jsem se skoro křižovala :-D ale jak člověk ty peníze má tak mění priority a navíc...když makám a má to výsledky, proč se neodměnit? Někdy na sushi, někdy Meteority ;-)

7. září 2013 v 8:51

PS. a hodně mě vyškolil nákup Essence za 700 na
jejich slavným výprodeji!!!!

7. září 2013 v 11:46

@Mikrosvět by Ellen



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach jo :/ miluju lidi, co si neustále stěžujou a pořád předhazují, jak mají vlastně špatný život :D koho to tady na tomto blogu zajímá, prosím pěkně? tvůj kometář je úplně mimo mísu a ty očividně taky ! :D

7. září 2013 v 13:52

Tak nejak nevim, ja sem zazila casy, který byly financne hodne zly a i tak muzu rict, ze si rada kupuju drahou kosmetiku (kdyz na to mam :D), protoze mi ze zkusenosti vic vyhovuje a prijde kvalitnejsi. Navic nejak nechapu cast vyse zmineneho komentare a ted cituji: "Jo, pokud bych chtěla převysoce vysokou pigmentaci stínů, aby lidi koukali jen na oči a nikoliv na mne jako na osobu... jo, tak asi do drahé (záměrně neříkám, že kvalitní)." Tak proc se licit, kdyz chci, aby me lidi videli takovou, jaka jsem? Zaver jsem si udelala asi takovy...prijde mi krajne neslusny a hruby nekomu vlezt na blog a urazet ho za to, ze "ma" na kosmetiku a preferuje jine veci nez ten druhy.

7. září 2013 v 18:47

@Mikrosvět by Ellen

Proč si to, Ellen, berete tak osobně? A proč útočíte ad hominem? No a co, e byste si nikdy nekoupila tvářenku za 800 Kč, lepšího ani horšího člověka to z nikoho nedělá. A už vůbec to nevypovídá o tom, kdo co zažil a jak to kdo má. Nezávidí nám tady někdo trošku, co? :)

7. září 2013 v 18:49

@Antheiala

Docela vtipné je nakouknout do toho jejího "mikrosvěta" - dost to mluví samo za sebe...

9. září 2013 v 16:33

bože cože :)) Mooro, prosím tě, dej mi kontakt taky na nějakýho bohatýho milence, ať neskončím tak zamindrákovaná v mikrosvětě, dík :D

10. září 2013 v 22:14

@Arwen ok, píšu si, a až narazím na nějakýho alespoň s dvěma ledvinama, tak dám vědět :D

11. září 2013 v 20:44

@Černá Moora
Pro mě taky jednoho, pak sem dej fotky malých moor už se na ně těším:-D

Anonymní
17. září 2013 v 16:46

Já bych se podepsala pod článek, ale jsem holka, která kosmetiku řeší. Moje mamka, příklad č.1, je výrazná, černý vlasy, tmavý obočí, dlouhý černý řasy a jediný, co si líčí jsou rty, někdy tváře a na večery řasenku - nakupuje samosebou v drogerce, občas jí přinesu třeba něco ze Sephory a u ní to "sáhnu po dražším" nehrozí, má většinou vypatláno dřív to, co si koupila někde v košíčku za 5,-, nebo u svýho milovanýho Astoru. S ní jsem už debatu vedla aona rozdíl nevidí, ani v příjemnosti, výdrži, jen v ceně neberu jí to. Moje nejlepší kamarádka, která se líčí tak 1x za 14dní na pár hodinek večer taky nikdy nebyla jinde než v drogerce (a lékárně, kde pracuje) a vypadá nádherně i s 2000calorie a pudrem buhví od koho. Tvářenka na ní taky drží jakákoliv až do rána, zatímco já, zafixovaná sprejem, s NARSem jsem už v 11 "nahatá". Kupuje si drahý knížky, ale utrácet zbytečně moc za líčení? Nikdy, nechápe. Stejně jak my bysme ted nesdíleli názor nadšence do automobilovejch součástek, co by používal jen pozlacený a ne jiný. Je to o prioritách, když vynechám kategorii 1, pak už rozdíl moc není a dá se sehnat 50na50 super i špatná věc v obou kategoriích 2 a 3.

18. září 2013 v 17:38

Jo jo, je to tak.. ale každý si na to musí přijít sám. Jinak bude nadávat, jaký jsou ti ostatní snobi a tak..

http://wonderfull-today.blogspot.cz/

14. listopadu 2013 v 10:14

:) :) :) Moc pěkně napsáno. Já za sebe akorát úplně nesouhlasím se štětci. Čím kvalitnější produkt, tím jemnější štětec na něho OBVYKLE potřebuju, aby udělal nejlepší službu. Ale to už to zbytečně pitvám a slovíčkařím, což nechci :)

Anonymní
7. prosince 2013 v 17:45

Já si nemyslím že by essence mělo tak špatné výrobky.Najdou se mezi nimi hrůzy to ano,ale já tuhle značku mám mezi prvními místy.Nebudu přece chodit do parfumerek kupovat předráhlou kosmetiku když vím že si stejně kvalitní můžu koupit i v drogerce například od rimmel a essence...Docela naštvalo to co říkáš o drogeristické kosmetice když je v celku fajn.

16. ledna 2014 v 0:58

Úplně si na to vzpomínám. Vždycky jsem si říkala "až já budu vydělávat". Těšila jsem se na to. Ale s výplatou přišla i odpovědnost dobře investovat, rozhodnout co je a co není fakticky potřeba, a najednou mi těch peněz bylo líto. Tak jsem hledala zlatou střední cestu.
Navíc jako psoriatik bych musela všechno dostat ve vzorku a nejdřív zjistit, co mi to dělá. Když se seknu u řasenky za 200,- nebo nějaké za 800,- je to pro mě rozdíl. Navíc třeba rtěnky zbožňuju a mám radost ze své sbírky barev, takže mi jde o barvu víc než o výdrž. Na druhou stranu mám tři paletky očních stínů - NYX, Dior a Lancome. Nedám na ně dopustit, ale rtěnky a další produkty mě od Diora nebo Lancome nelákají.

Anonymní
2. února 2014 v 1:16

S prominutím si taková kráva,porovnávat něco v čem ty totálně tápeš? nesrozumitelné.

2. února 2014 v 1:43

@Anonymní prej s prominutim :D kráva si tady leda tak ty. A bez prominutí :D

Anonymní
8. března 2014 v 20:15

@Brunwen

prostě je tady někdo, kdo to neustále nechápe,ale ty to nejsi .. ;)

Anonymní
11. března 2014 v 21:31

souhlasim :) ale podle me to plati i u pletove :) pokud nemame extra super geny :P

Anonymní
17. března 2014 v 16:11

Clanok o nicem. sorry ale MUA ma tak skvele stiny na oci a ta pigmentace. nemam vubec penez na to abych minala 1000kc za dior atd. proste kdo to umi se krasne nalici i z drogerky , kdo ne ani mu ten dior nepomuze.

Anonymní
7. února 2017 v 15:25

Osobně si ráda ušetřím na tu dražší kosmetiku, mám z toho mnohem větší radost, která přetrvává i během používání, hezké obaly, dobrá služba. Ale i některé levnější kousky, nejsou špatné, i když se v tom už člověk musí trochu víc přehrabat.

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...