Předvánoční Paříž III. - Lafayette a Printemps

6. prosince 2010

Nejlepší na konec? ;) Asi jo, tímhle postem sérku o Paříži ukončím.

Umínila jsem si sice, že tam jdu primárně obdivovat výzdobu a žádnou novou hadru nepotřebuju, ale nakonec to podle týhle představy tak úplně nedopadlo :)

Ale začnu tou výzdobou. Já jsem na všechny ty vánoční pitominky a zbytečnosti a světýlka ujetá, a Lafayette mi proto hraje do karet (koukám, že už z toho začínám i básnit).

Rozsvícení vánoční fasády je každoročně slavnostní událostí.
Proběhlo 4. listopadu a za celebrity se ho účastnila francouzská zpěvačka Arielle Dombasle (která mimochodem na svých 57 let vypadá neuvěřitelně). Výběr nebyl náhodný, protože zpívánky jsou vlastně ústředním tématem celého letošního konceptu výzdoby s názvem Show Chaud Noel (Hot Christmas Show) - abych byla přesná, jsou to zpívánky ve formě muzikálu, prostě Vánoční muzikál. A tady se dostáváme k tomu, co mě nepotěšilo, protože já muzikály nesnáším.
Nesnáším. Nesnáším. Nesnáším.

Pověstnou výjimkou budiž My Fair Lady jednou v roce na Vánoce na Dvojce - ale kdo by nemiloval Audrey Hepburn, že. Takže to se snad ani nedá počítat.

Dokonce mě o muzikálech nudí i psát, takže jen stručně uvedu, že v 6 osvětlených výlohách jsou představeny vybrané muzikály od 50. let do současnosti, konkrétně Le soldat rose, Les Rockettes, Hairspray a Mamma Mia! Nemusím asi dodávat, že "něco" mi říká jen jeden, a to samozřejmě ten poslední jmenovaný :D
U každé výlohy hrála hudba z onoho muzikálu a medvídci, panenky a další hračky tančily do rytmu. Děti z toho měly samozřejmě haló. Já zase až tak ne, ale nebyla jsem holt cílovka.






Pro zvětšení klikněte












Zato v Printemps jsem si spravila náladu. Ještě aby ne, když se téma zove Noël au Château (Vánoce na zámku).

Na vyfešákování čtyř výkladních skříní se nepodílel nikdo menší než Alber Elbaz, tedy umělecký ředitel módního domu Lanvin. Tentokrát měl ale naštěstí svůj den, takže žádný ... ehm ... diskutabilní ... počin ve stylu oné slavné kolekce "Trhani love H&M" se nekonal (btw. pokud po něčem z ní přece toužíte, v Paříži máte šanci - ještě týden po oficiálním uvedení jí tam byly plné stojany a pokud se úplně nerozpadla, stojaní tam dodnes - ale asi se nelze ani divit, ono je známo, že Francouzky mají vkus :D)

Minulý rok připadla čest dekorovat výlohy Lagerfeldovi (za Chanel) a Gallianovi (za Dior), každý vytvořil 2 okna.
Elbaz stejně jako oni dodržel tradici pohybujících se marionet a ve výlohách tedy můžeme vidět pana a paní Lanvinovi (Mister and Miss Lanvin), jak konají různé slavnostně sváteční činnosti.







zdroj: printemps.com






zdroj: anushakivinayar.com




Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...