La Maison Guerlain

19. ledna 2012

La Maison Guerlain

Je obchod.
Adresa: 68 Avenue des Champs-Elysées, Paris

la maison guerlain


Pokud nejste alespoň trochu parfémově postiženi, tak vám asi nic moc neřekne, a možná ani nezaujme. Na druhou stranu, uvnitř je to nádherné (ono v Paříži je - skoro - všechno nádherné, takže se obávám, že tohle slovo se bude v hodnocení jednotlivých míst dost opakovat :D to jen kdyby vám přišlo, že ho používám nějak nudně často), tedy z tohoto hlediska by jeho návštěva možná mohla uspokojit i naprosto obyčejné designově-estetické choutky.

Já jsem parfémově postižena tak nějak průměrně. Aniž bych si chtěla fandit, tak vím, že mé znalosti vůní a všeho s nimi spojeného naprosto převyšují běžnou většinu populace zajímající se alespoň okrajově o vonné obsahy flakonů. Na druhou stranu, znám spoustu jedinců, jejichž znalosti zcela válcují ty mé. Takže, jak říkám, průměr. A sakra - já dost nesnáším být v něčem průměrná - co s tím budu dělat? ... hmmmmmmm ... tak dejme tomu, že pro jednou se to asi nezblázní. Ale příště už si musím dávat bacha ;)

Krom parfémového hobby obecně jsem zatížena speciálně na produkty firmy Guerlain. Ne, to není dost výstižné. Já prostě miluji Guerlain.
Návštěva La maison se tedy pochopitelně stala rituálem každé návštěvy.




Guerlain výrábí úžasné parfémy a úžasnou kosmetiku.
Toto konstatování mi vzhledem k mimořádně bohaté historii značky přijde strašně odbyté. Ze stejného důvodu se ale nechci pouštět do nějaké hlubší rešerše, protože bych u monitoru mohla sedět ještě za 14 dní ;). Rozhodla jsem se tedy, že telegraficky vypíchnu pár informací, které mně osobně přijdou důležité nebo zajímavé. Nebo oboje.

* Firmu Guerlain založil Pierre François Pascal Guerlain v r. 1828. Existuje tedy již 183 let.

* První butik si otevřel v ulici Rivoli (tu znáte už z minulého článku o kavárně Angelina).

* La maison byl otevřen r. 1914 a byl dílem architekta Méwèse. Stejnému architektovi vděčíme i za Hotel Ritz na Place Vendome (zmínila jsem se o něm v článku o Coco Chanel, která si tam pronajímala apartmá).

* V roce 2005 prodělal La Maison rozsáhlou renovaci, na které se podílel architekt Maxime d’Angeac a designér Andrée Putman.

* Za celou dobu své existence uvedl Guerlain na trh více než 700 různých vůní.

* Od r. 1994 už není Guerlain rodinnou firmou, v tomto roce jej koupila společnost LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), největší výrobce luxusního zboží na světě.

* Stejně jako v úplných počátcích značky, i dnes je možné si nechat vytvořit vůni "na míru", jen pro vás.

* Poslední příslušník parfumérské rodiny věnující se vůním - Jean-Paul Guerlain - odešel na odpočinek v roce 2002.

* Od roku 2008 je dvorním parfumérem firmy Thierry Wasser.





A teď už přímo k La Maison.

Kochat se můžete hned na dvou podlažích.

V přízemí se nachází dekorativní kosmetika a některé parfémy. Zdi jsou zde obloženy mramorem.


la maison guerlain

Image Source

Photobucket



Po schodech se dostanete do prvního patra. Do dechberoucího prostoru s názvem Ruban D´or - Zlatá stuha. Mozaikové stěny jsou tvořeny 750 000 kousky. Je zde umístěn pultík s kasou.






V místnosti nalevo se nachází obrovský lustr, který zasahuje otvorem v podlaze až do přízemí, a který ma symbolizovat klasický balonkový rozprašovač. Ze všech stran není obklopen ničím jiným, než parfémy.


la maison guerlain




V zadní části místnosti s lustrem se na policích blýská nepřeberné množství slavných včeličkových flakonů.


la maison guerlain

la maison guerlain




Mezi nimi se nacházejí unikátní fontány - Fontaines Impériales.
Pokud vlastníte včeličkový flakon, můžete si tam svůj oblíbený parfém nechat jednoduše dočepovat :) Je třeba říci, že tímto způsobem je nabízeno jen šest parfémů z nabídky: Shalimar, Samsara, Jicky, L'Heure Bleue, Mitsouko a L'Instant de Guerlain. Ostatní si sice můžete nechat doplnit samozřejmě také, ale ne už z těchto fontán.


la maison guerlain




Pokud si něco zakoupíte, na vaše jméno vám automaticky otevřou účet. Jméno, na které je účet, pak pro přičtení každého dalšího nákupu jen jednoduše sdělíte. Podle výše útraty obdržíte na konci roku dárek z katalogu
V případě, že útrata ve chvíli prvního nákupu již na dárek stačí, dostanete možnost si ho vzít ihned - což zvolíte tehdy, pokud tento rok již žádný nákup v Guerlainu uskutečnit nehodláte.
Jinak je možnost nechat účet otevřený, u posledního nákupu v prosinci získáte dárek za všechny roční nákupy dohromady.
Myslím, že je ještě možnost, že dárek pošlou v lednu na vaši adresu, ale osobně jsem nezkoušela.




Osobně ze všech parfémů nejvíce obdivuji ty z řady L'ART ET LA MATIERE.

Image Source,Photobucket Uploader Firefox Extension


Jsou tak povedené, že bych mohla vlastnit snad všechny - a to bez ohledu na to, že často obsahují složky, které v jiných vůních nemůžu ani cítit, např. kosatec nebo růže - zde jsou naprosto mistrovsky zakomponované.
Momentálně je tvořena 7 kousky - Angelique Noir, Bois d'Armenie, Cruel Gardenia, Cuir Beluga, Iris Ganache, Rose Barbare a Spiriteuese Double Vanille.
Zakoupit je lze exklusivně v pařížských pobočkách Guerlain a v newyorských buticích Saks Fifth Avenue a Bergdorf Goodman. Na webu pak u Neiman Marcus http://neimanmarcus.com

V La Maison jim patří místo u okna. Jako u jediných je k dispozici originální způsob zkoušení - pomocí vějířů :) Stříknete si na něj a máváte - vůně se mnohem lépe rozpýlí, než jen při zkoušení pomocí papírku.


Zajímavost na závěr - prodavačky jsou oblečené celé v černém. Samozřejmě jim to moc sluší :)



A co vy? Máte od Guerlaina něco oblíbeného?

13 comments

Anonymní
19. ledna 2012 v 17:53

Guerlain je moje nejoblíbenější parfémová značka, zatím se mi na poličce hřeje Jicky, Shalimar, Champs-Elysées a čekám v poště Shalimar Perfume Initial ... a kéž bych měla finance to Tonku Imperiale nebo Cuir Beluga ... až budu velká! :-D
na těch vůních obdivuju nadčasovost a eleganci, je neuvěřitelné, že ve svých třiadvaceti můžu nosit parfém starý přes sto let a přitom se necítit jako důchodkyně!

19. ledna 2012 v 19:58

Ach, to vypadá krásně! Na mě bohužel Guerlainy vůbec nedrží a nejen Aqua Alegorie, ale třeba i Shalimar, nebo Champs-Elysées. Nicméně balení mají nádherná, o dekorativce nebudu mluvit, protože ta je nejen krásná na pohled, ale i kvalitní.

Já mám nejraději parfémy Annick Goutal, Toma Forda, nebo Serge Lutense.

19. ledna 2012 v 20:39

@Anonymní ano, ta nadčasovost je fascinující ... a flakon Shalimaru jsem vždycky chtěla, ale klasika není bohužel nic pro mě, takže Parfum Initial jsem velmi přivítala :) velmi nositelná variace i pro ty, co kadidlo zrovna dvakrát nemusí

19. ledna 2012 v 20:47

@Day AA jsou polívačky o tom žádná, ale ani Shalimar? no tak to nechápu, ten by na mě schválně držel týden :DD a zkoušela jsi i některé z té jejich exklusivní řady? třeba by to bylo lepší?

Od Annick Goutal mám pidi baleníčko Mandragory (takovej název jsem nemohla minout! :) a trochu Ninfeo Mio, protože ta je super divná, ale jinak mě její produkce vkusově míjí. U Forda se pořád nemůžu rozhodnout, jestli se mi ta Black Orchid líbí, nebo ne. A Lutens je bez debat super. Navíc jejich pařížskej butik je vizuálně zcela fascinující, půlnoční království hadr :) Ale nemůže se fotit :/

Anonymní
20. ledna 2012 v 13:35

@Černá Moora

Black Orchid velmi doporučuju, ta mi stojí na poličce mezi těmi Guerlainy, spolu s L'Agentem od AP ;-)

Anonymní
20. ledna 2012 v 13:36

jinak se omlouvám za anonymní komentáře, nemám ale nikde účet.
jana

20. ledna 2012 v 19:26

Jana: jestli ti vadí to "anonymní", tak stačí zvolit z menu pod okénkem komentáře "název/adresa URL" a tam si napsat jméno podle chuti :)

Maca
23. ledna 2012 v 9:25

Ja Guerlain milujem! Dekorativka mi maximalne vyhovuje a na policke mam tieto vone: Champs-Elysee, Shalimar Parfum Initial, Samsara, AA Ylang&Vanille, AA Gentiana, AA Anisia Bella, Terracotta Voile D´Ete a moja zivotna vona MAHORA. Vyskusanych mam aj viacero inych voni z ich produkcie, myslim, ze nenasla ani jednu, co by sa mi nepacila. Niektore si sice s mojou pokozkou nerozumeju /klasicky Shalimar/, ale pacia sa mi velmi :-) Chystam sa este na Cuir Belugu

23. ledna 2012 v 12:19

@MacaBelugu doporučuju všema deseti, je to naprosto nádherná vůně, osobně ji mám s Iris Ganache na vrcholu žebříčku oblíbenosti.

Anonymní
3. března 2012 v 18:51

Ano Iris Ganache a u mě i Tonka Imperiale , společně Shalimarem jsou nej od Guerlain

Anonymní
20. června 2012 v 10:34

Jsem chlap, parfémy hodnotím pouze podle vůně a nevůně! :) Ale jak tento článek čtu, musím se do toho obchodu podívat. Jako nechutného realistu by mě prosím zajímalo - KOLIK některý z Vámi jmenovaných parfémů stojí? Málo to jistě nebude, ale ať se pak na místě nevyvrátím. chi chi Děkuji dámy za jakoukoliv radu.

20. června 2012 v 17:03

@Anonymní ceny jsou různé ... běžná produkce (l´instant, aqua allegoria, champs-elysees ...) stojí stejně jako v parfumeriích, resp. méně, protože u nás je to samozřejmě o něco dražší (takže dejme tomu kolem 1500 - 2000 Kč za 100 ml)
exklusivky, např. ty s balónkem na fotce, ale nejen ty, protože těchto řad je více, jsou dražší
balónky stojí cca €170 za 75 ml

Anonymní
20. června 2012 v 21:23

Jsi fakticky nejlepší!! Děkuji Mooro Děkuji :o)

Nové komentáře nejsou povoleny.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...