Matrix Biolage Hydrathérapie Conditioning Balm - recenze

30. ledna 2012

Co se šamponů týče, moc neexperimentuji. Jsem totiž přesvědčena o tom, že vzhledem k následné aplikaci kondicionéru nebo/a masky a poté ještě stylingových přípravků se jakýkoliv případný vytuněný efekt šamponu musí stejně úplně ztratit v nedohlednu. Takže na šampon mám jediný požadavek, a sice to, aby v něm nebyly silikony, protože jejich slizce hladký efekt na pokožce hlavy úplně nesnáším. A parabeny by si taky mohl odpustit. Většinou tedy kupuji Alverde, protože tam není ani jedno a navíc pro něj nemusím chodit do spešl bio obchodu jako pro kolegy.

U kondicionéru už se dají účinky posuzovat lépe, proto svůj testovací zájem směřuji běžně spíše tam. Ačkoli si kondicionér nemusím nutně patlat až ke kůži, a tak se efekt případných silikonů dá eliminovat, přece jen i tady dávám přednost výrobkům bez nich.

Vlasová kosmetika Matrix má v nabídce mimo jiné i řadu Biolage a právě z ní jsem si vybrala k vyzkoušení Conditioning Balm z podřady Hydrathérapie.





Matrix Biolage se už pohledu tváří velmi zeleně a bio, nicméně v certifikát jsem nedoufala. Oprávněně, první pohled na složení prozradil v obsahu dva parabeny. I když hlavní zloun, propyparaben, naštěstí chybí, moc nadšená jsem z tohoto zjištění stejně nebyla. Podle obalu bych přece jen očekávala, že takový školácký kiks si odpustí - když už si chceme hrát na přírodu, tak parabeny vyhazujeme ze zahradní párty jako první, přes to nejede žebřiňák.



Pokud úplně nevíte, co to ty parabeny vlastně jsou, tak krátce řečeno jsou to konzervační látky a ze zdravotního hlediska to žádná hitparáda není - dříve se používaly i potravinách, ale nakonec byly pro tento účel zakázány evropským nařízením 95/2/EC. V roce 2004 byly Evropským úřadem pro bezpečnost potravin znovu hodnoceny účinky těchto látek pro lidský organismus a výsledkem bylo, že pro propylparaben nebyl stanoven žádný akceptovatelný denní příjem (ADI), jeho škodlivost byla prokázána i ve velmi malém množství. U etyl a metyl parabenu ADI stanoveno bylo. Kosmetika sice nejsou potraviny, takže vstřebávání do těla je omezeno, ale asi se dá jen souhlasit, že v čím míń výrobcích najednou je budeme používat, tím lépe.


Ale zpátky k recenzi.
Matrix Biolage Conditioning Balm je podle popisu určen na velmi suché a stresované vlasy, kterým má za přispění výtažků z Aloe Vera a mučenky poskytnout nepřetržitou hydrataci.




Balzám má opravdu VELMI hutnou konzistenci, myslím, že hutnější kondicionér jsem ještě neměla (což je samozřejmě fajn, vodové přípravky nemám ráda, a pokud to bereme ekonomicky, tak také mnohem více ubývají).
Jak vidíte na fotu, po nanesení nestéká vůbec nikam, ani když se povrch s ním obrátí vzhůru nohama.





Když jsem ho smyla, moc odvázaná jsem z výsledku nebyla. Vlasy mi totiž pod prsty nepříjemně vrzaly a rozhodně nebyly na dotek nějak extra hebké, jak jsem běžně zvyklá. Takže jsem po vysušení čekala krepatou katastrofu a chtěla zbaběle použít ještě trochu masky. Ale nakonec jsem od toho v rámci objektivní recenze upustila, protože pak bych účinek samotného balzámu měla zkreslený. Což se nakonec ukázalo jako správná volba.

Po vysušení totiž nastaly tři překvapivé efekty.

Zaprvé objem.
Ačkoli se takový účinek nikde neuvádí, tak je velmi výrazný. Vlasy mám docela dost jemné a když porovnám s běžným kondicionérem, tak objem byl dvoj- až trojnásobný.

Zadruhé lesk.
Jako blesk.

Zatřetí hydratace.
Tu jsem samozřejmě nemohla soudit hned, po umytí jsou vlasy vždycky pěkné. Ale tak třetí den si je musím umýt znovu, protože konce už jsou příliš suché a vzhled účesu se mi nelíbí.
Po použití jsem měla konce hydratované a pružné ještě pátý den!
Opravdu neuvěřitelné.

Kondicionér jsem pak vyzkoušela opakovaně, jestli to poprvé nebyla jen nějaká shoda náhod a (naštěstí) nebyla. Na vysušené vlasy zabírá opravdu úžasně a v kombinaci s objemem a leskem je výsledkem malý velký zázrak.

Kde tahle věc byla celý můj život?!
Rozhodně zařazuji ke svým kosmetickým stálicím (a parabeny vynechám zase někde jinde, nelámavost vlasů mi je v tomto případě přednější).


A co vy, máte od Matrixu něco oblíbeného?

5 comments

30. ledna 2012 v 8:40

já osobně si už Matrix nedám na hlavu, protože mi kadeřnicí byl doporučen šampon ze stejné řady na rychle se mastící vlasy a byla to katastrofa! vlasy mi zmastil ještě víc, byly splihlé, hnusné a druhý den se musely znova umýt! takže já do Matrixu už nejdu :)

1. února 2012 v 10:10

MOc pěkný článek, líbí se mi jak na začátku píšeš že tužidlem a kondicionérem se efekt šamponu ztrácí, to je hezky napsaný,.. já tužidla nepoužívám ale kondicionéry ano a při výběru šamponu hodně koukám na to aby byl na mastné vlasy, víc mě nezajímá :-)

Na mém blogu právě probíhá giveaway, třeba se budeš chtít zúčastnit http://marketatrpisovska.blogspot.com/

Anonymní
31. března 2012 v 22:28

Tak už se poněkolikáté vracím k tomuhle článku a zas mi ten kondicionér vrtá hlavou. Konečky mám suché jak troud, no a nemuset si vlasy mýt obden bych velmi ocenila. Sice dosud neomylně jedu na Lushi, ale že bych pro jednou byla nevěrná? Mno, asi se nechám svést...
Verunka

20. prosince 2012 v 16:51

Zkus někdy prohodit šampony a použít stejný kondicionér...uvidíš, že i mezi šampony je rozdíl :) Mám hodně suché konce, protože mi odrůstá vymývací trvalá :D :D :D Tímhle slovním spojením se ,,bavím" už pár měsíců :( No zkrátka vyzkoušela jsem i pár kondicionérů, které vlasy vysušovaly - moje kadeřnice na mě koukala jako na blázna :D Teď mám Aussie - v porovnání s drogérkovými kondicionéry super. Ale při použití šamponu Kérastase mám sušší konce než při použití Loreal Absolut Repair. To jen tak pro zajímavost moje postřehy :)

31. října 2017 v 15:38

Už několik let používám vlasové kůry značky Matrix z kolekce Biolage Advanced. Nemůžu si je vynachválit. Mám po nich vlasy, jaké jsem nikdy neměla. Moc doporučuji, opravdu to funguje! :-)

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...