Letiště Charles de Gaulle (Roissy) - doprava do centra Paříže a praktické tipy

23. prosince 2011

Tento text byl až doteď součástí článku Doprava po Paříži - jízdenky, který se úplně původně věnoval dopravě v Paříži jen z obecného hlediska - až později jsem se, vzhledem k častým dotazům v komentářích týkajícím se dopravy právě z letiště, rozhodla, že by nebylo od věci přidat do něj i pár tipů přímo k CDG.
Oněch pár tipů jsem ale postupně doplňovala a rozšiřovala, až mi začalo připadat, že se původní post kvůli tomu stává trošičku nepřehledným.
A protože já mám přehlednost dost ráda, rozhodla jsem se letišti Charlese de Gaulla věnovat nakonec post vlastní.




LETIŠTĚ CHARLES DE GAULLE

Letiště leží v 5. tarifní zóně.


Hodí se zejména jeho schematická mapka, protože CDG je tak trochu zmatek, co se terminálů týče. Ale opravdu jen trochu, je to o zvyku.

Terminály tedy máme 1, 2A-2G (jak vidíte G je trochu mimo záběr ostatních "dvojek" z čehož vyplývají jeho další dopravní specifika) a terminál 3.








JAK SE DOSTAT Z LETIŠTĚ CDG DO CENTRA PAŘÍŽE


1) ROISSYBUS

- speciální autobus, který jezdí z letiště CDG přímou trasou do centra Paříže, k Opeře (konkrétně roh ulic rue Scribe a rue Auber)

- jedna cesta trvá 45-60 minut
- jednosměrná jízdenka stojí €10

- intervaly autobusů jsou následující:

Od Opery k letišti
od 5:45 do 20:00 : každých 15 minut
od 20:00 do 22:00 : každých 20 minut
od 22:00 do 23:00 : každých 30 minut

Z letiště k Opeře:
od 6:00 do 20:45 : každých 15 minut
od 20:45 do 23:00 : každých 20 minut


Jeho zastávky u terminálů jsou v lehce nelogickém pořadí a tak všichni fanoušci logiky, kteří s ním cestují poprvé, mohou i přes pravidelná hlášení a mapu cesty na LCD obrazovkách začít snadno panikařit, jestli vlastně nezapomněli vystoupit tam, kde chtěli. A protože panikaření při cestách nemá nikdo rád, osvětlíme si to předem:
Roissybus staví na letišti v následujícím pořadí: terminál 1 -> terminál 2A -> 2C -> 2E -> 2F -> 2D -> 2B -> terminál 3.
Jak vidíte, na odstrčeném terminálu 2G nestaví a lze se tam dopravit z jiné "dvojky" autobusem zdarma.



2) RER 

- příměstský vlak, linka B

- cesta na zastávku Châtelet les Halles trvá 35-50 minut (podle toho, jaký RER konkrétně chytíte, některé staví na více zastavkách a cesta jim tedy trvá déle)
- jednosměrná jízdenka stojí €9.50

- letištní zastávky RER: pokud se chcete dostat na terminál 1 a 3, vystupujete na zastávce Aéroport Charles-de-Gaulle 1, které je blíže terminálu 3, na terminál 1 odtud musíte dojít nebo dojet vláčkem CDGVAL.
Zastávka Aéroport Charles-de-Gaulle 2 patří k terminálům 2. Pouze zde rovněž staví TGV (na "jedničce" zastávku nemá).

Ale i když náhodou vystoupíte špatně, není problém se CDGVALEM dostat po letišti tam, kam je třeba.





EDIT ZÁŘÍ 2013: VÝLUKA KONEČNĚ PO DVOU LETECH SKONČILA! SLAVME! :D Následující informace, které se jí týkaly, zde sice nechám (nevíme, jestli třeba zase někdy nebude ;), ale hodím je do šedého odstínu, tedy berte prosím na vědomí, že již nejsou aktuální :)

DŮLEŽITÉ!
 RER jezdí každý den až do půlnoci, ovšem už delší dobu probíhají na části linky RER práce, které mají trvat až do června 2013, a RER z letiště kvůli tomu ve všední dny jede jen do 23. hod. Po 23. hod. je k dispozici náhradní autobus, který jezdí k první stanici RER, které se výluka již nedotýká a ze které pak jezdí RER normálně.
O víkendu jezdí RER stále do půnoci.



Výluka vypadá konkrétně takto:

Poslední RER jede z letiště ve 22:55 hod. Poté fungují náhradní autobusy.
Náhradních busů existují dva druhy.
První je přímý a bez zastávky jede od CDG až na na Aulnay-sous-Bois, odkud lze dále už pokračovat RER (autobus jede ve 23:05, 23:15, 23:30 a 23:55; cesta trvá cca 25 minut).

Druhý typ staví i na dalších zastávkách, kde normálně staví RER (jede ve 23:05, 23:20, 23:35 a 23:55; cesta trvá cca 45 minut). Všechny končí rovněž na Aulnay-sous-Bois, kromě posledního z nich, se kterým lze cestovat až na Gare de l´Est.

Všechny náhradní autobusy odjíždí od autobusového nádraží Roissypole na terminálu 3.

Poznámka: Roissypôle je název komplexu letištních hotelů, kancelářských budov, stanice RER B a autobusového nádraží u terminálu 3 (kde rovněž staví shuttle busy okolních hotelů).

Přehledné PDF k výluce najdete také zde: http://www.transilien.com/contents/fr/Docs---PDF/Travaux.pdf 



3) AUTOBUSY 350 a 351

- patří k běžné pařížské MHD
- cesta trvá 45- 60 minut
- v autobusech platí speciální tarifikace: pro jednu cestu jsou třeba 3 lístky ticket t+

- 350 končí na Gare de l´Est
- od pondělí do pátku jezdí každých 15 - 30 minut
- v sobotu každých 20 - 30 minut
- v neděli a při státních svátcích každých 25 - 30 minut


- 351 končí na Nation
- od pondělí do pátku jezdí každých 15 - 33 minut
- v sobotu každých 26 - 35 minut
- v neděli a při státních svátcích každých 26 - 33 minut



4) AUTOBUSY  Les Cars Air France

- mohou je využívat cestující všech leteckých společností (nejen Air France)
- spojují obě letiště (CDG i Orly) s centrem města a také obě letiště spolu navzájem
- vybrat si lze celkem ze 4 tras, z/na CDG směřují 3 z nich:

Ligne 2 : Etoile Porte Maillot ---> Paris-Charles de Gaulle
Ligne 4 : Gare Montparnasse nebo Gare de Lyon --->  Paris-Charles de Gaulle
Ligne 3 : Paris-Orly ---> Paris-Charles de Gaulle

Frekvence jednotlivých autobusů, časy odjezdů i cena lístků se na jednotlivých trasách liší, aktuální informace proto vždy hledejte na oficiální webové stránce této služby: Les Cars Air France





JAK SE DOSTAT Z LETIŠTĚ DO CENTRA PAŘÍŽE PO 23. HOD.

Tato otázka často zajímá ty, jež využívají večerní let Easyjetu přistávající kolem 23 hod.

Možnosti jsou tři:

1) RER

- RER jezdí do půlnoci


2) TAXI

- zde si pravděpodobně živě vizualizujete české taxikáře a jejich ceny a přitom se křižujete. V Paříži ale takové obavy nejsou na místě a taxi je velmi vhodný způsob, jak se dostat v noci z letiště. Cena do centra se pohybuje standardně kolem €60; navíc pokud vás jede více a podělíte se o náklady, je to částka velmi přijatelná.


3) NOČNÍ AUTOBUSY NOCTILIEN

Uvádím jako poslední možnost a doporučuji využívat v případě, kdy to jinak nejde a jste smířeni s tím, že možná zažijete trochu toho stresu ... osobně jsem jela tímto způsobem jednou a opakovat to spíše nemíním. Jako nečekejte žádnou horor story, ale malebný zážitek to celkově nebyl. Proč:
- noctilien není 100% spolehlivý, může se snadno stát, že očekávaný spoj nepojede a vy na opuštěné letištní zastávce budete vegetovat o půlhodiny déle a čekat na ten další (úžasné zejména v zimě)
- existuje vysoké procento pravděpodobnosti zjevů v úloze vašich spolucestujících (zejména výživné v případě, že zjevů všech možnýche etnik je plný autobus - nezvyklému cestujícímu to může způsobit lehký šok a přestože za chvíli dojdete k tomu, že zjevové na vás pravděpodobně bezprostředně nezaútočí, sednete si raději za řidiče a z lehkého šoku se budete vzpamatovávat až do centra)
- po příjezdu do centra, kdy si na minutu oddechnete, že jste se zbavili zjevů-spolucestujících, vzápětí zjistíte, že jásáte předčasně, protože okolí Gare de l´Est můžete směle prohlásit za všech zjevů království. Protože za těchto okolností nemáte nervy hledat další noční autobus, abyste se dostali do hotelu, dlouho nepřemýšlíte a začnete mávat na nejbližší taxi. Po pád beznadějných mávnutích vám dojde, že nasledující obrázek je bohužel výstižnější, než by se vám líbilo:




Pokud se tedy Noctilien rozhodnete využít, předem si ujasněte, jakým způsobem se z konečné stanice budete dostávat do hotelu - pokud dalším Noctilienem, jeho číslo si zjistěte už v předstihu; pokud taxi, obrňte se trpělivostí.

Z CDG jezdí linky 140 a 143.
Obě mají konečnou stanici Gare de l´Est, liší se v zastávkách, které absolvují před ní.
První jejich spoj jede pár minut po půlnoci.

- na letišti lze nastoupit na třech místech:
Terminal 1: vchod 12
Terminal 2F: vchod 2
Terminal 3: Roissypole

- cena lístku je €7.60





DOPRAVA UVNITŘ LETIŠTĚ


JAK SE OD TERMINÁLU 3 DOSTAT K RER/AUTOBUSU

- nám pěkně ukazuje následující mapka. Přestože se dotazující často bojí, že to je daleko či složitá cesta, je to naopak pouze kousek pěšky (max. 5 min).













 CDGVAL

- letištní vláček zdarma, který slouží k dopravě mezi Terminály 1-3 a také pro dopravu k dlouhodobým parkovacím stáním.

Jezdí 24 hodin denně, mezi 4:30 - 1:30 každé 4 minuty, mezi 1:30 a 4:30 každých 20 minut.
Trasa mu trvá 8 minut.

Má 5 stanic:
- Terminal 1
- PR car park
- Terminal 3 (spojení for stanici RER "Aéroport Charles de Gaulle 1")
- PX car park
- Terminal 2 (spojení pro stanici TGV a RER "Aéroport Charles de Gaulle 2-TGV")












DOPRAVA MEZI TERMINÁLY 2A - 2F: PĚŠKY

Pěšky se na CDG pohybovat naprosto v pohodě, všude jsou ukazatele a vzdálenosti mezi jednotlivými terminály nejsou nijak velké.












DOPRAVA MEZI TERMINÁLY 2A - 2F: AUTOBUSEM

K dopravě mezi jednotlivými terminály je možno využít také kyvadlový autobus N1.

V době mezi 4:30 a 1:30 jezdí N1 každých 8-10 minut, v době mězi 1:30 a 4:30 každých 20 minut.

Celá trasa mu trvá 15 minut.

Pro terminály 2A - 2E leží jeho zastávka u GATE 5, pro terminál 2F u GATE 8 a pro zastávku RER, TGV a CDGVAL na poschodí 5 (level 5).












DOPRAVA K TERMINÁLU 2G

Jak jsem zmínila výše, 2G leží od ostaních terminálů trochu daleko, proto ho obsluhuje speciální kyvadlový autobus N2. Zároveň dodávám, že tady jiná možnost není, z ostatních terminálů se k němu pěšky dojít nedá.

N2 jezdí mezi 5:30 a 23 hod., a to každých 5 minut.

Celá trasa mu trvá 10-15 minut.
Tvoří ji zástavky v tomto pořadí: Terminal 2G > Terminal 2F > Vlaková zastávka (TGV/RER/CDGVAL) > Terminal 2D > Terminal 2C > Terminal 2E > Terminal 2G












DALŠÍ INFO




 
Pokud máte nějaký dotaz, nežinýrujte se zeptat v komentáři.

POZOR - ukazuje se jen prvních 200 komentářů, pro 201. a další komentář musíte úplně dole nad formulářem pro dotaz nad slovem "Okomentovat" kliknout na další stránku.







548 comments

23. prosince 2011 v 9:35

No vidiš, já třeba tenhle článek původně nějak minula, ale takhle si ho dám do nějakýho warning listu, až se do tý Paříže konečně někdy dostanu;)

Anonymní
27. února 2012 v 23:42

Zdravim, chci strasne moc podekovat za Vase uzasne vysvetleni a prehlednost. Pul dne sedim a pracne vse hledam a ted jsem narazila na Vase poznamky a je to fakt super. Diky moccc ;-)
Marketa

Anonymní
28. února 2012 v 13:39

Dobrý den, jedna věc mi není stále jasná. Pro cestu z CDG si na RER koupím lístek a na ten můžu poté pokračovat metrem? Nebo si musím koupit ticket T+? Děkuji za odpověď Karolína

28. února 2012 v 15:32

@Anonymní An, přesně tak. Stejný lístek si označíte dvakrát, nejdříve v turniketu u RER a poté ještě u turniketů metra, kam dojdete při přestupu (RER od metra vždy oddělují vlastní turnikety). Chápu, že pro našince je vícenásobné označení stejného lístku značně nepochopitelné, ale opravdu to tak je :) Stejně tak označujete lístek i při cestě autobusem (musíte ho označit opětovně v každém buse, do kterého nastoupíte).

Anonymní
2. března 2012 v 23:09

Hezký večer, jakpak se dostanu z letiště k hotelu PULLMAN CHARLES DE GAULLE AIRPORT, Address :
ZONE CENTRALE OUEST BP 20248, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX, FR a jak se z tohoto hotelu dostanu k metru či busu směr Eiffelova věž, prosím???Děkuje Pepina

3. března 2012 v 0:04

@Anonymní do tohoto hotelu se MHD nedostanete - musíte jet buď taxíkem nebo jejich vlastní hotelovou kyvadlovou dopravou

u kyvadlové dopravy máte dvě možnosti:
1) CDGVALEM dojedete na stanici Parking PR a zde si zavoláte do hotelu na tel. 0149192936, aby pro vás poslali bus
2) dostanete se k vlakové stanici TGV Nord a odtud jezdí jejich hotelový bus každých 15 minut od 5:45 do 0:30 hod

Kvůli Eiffelovce se opět musíte dostat někam k MHD a odtud k ní dojet - pokud byste se kvůli tomu vraceli na letiště, bylo by nejlevnější do centra Paříže pokračovat busy 350 nebo 351, které jezdí od Roissypole.

Anonymní
5. března 2012 v 13:42

Dobrý den,na Vaše stránky jsem se dostala nějakou náhodou,ale musím podotknout,že jsem ŠŤASTNÁ,že EXISTUJETE!Poslední dny sbírám ještě jakoukoliv info o tom jak se dostat z CDG do Marne la Vallee(Magic circus hotel),letím se třemi dětmi(10-17let)ale přiletíme v neděli 11.3.2012-ve 22h a odlítáme 14.3.2012-v 7.35h.Takže dle všeho budu platit jakési poplatky-noční příplatek atd.Poptala jsem již několik "schuttle-bus-firem",ale při cenách 90€-130€ za jednu jízdu jdu do mdlob.Myslíta tedy,že se nemám bát zvolit cestu TAXI u letiště?Za odpověď Vám vřele děkuji
Stanislava Wolfram

5. března 2012 v 19:29

@Anonymní Jde o to, proč byste se měla bát. Myslíte kvůli ceně? To snad ani ne, čeští taxikáři jsou naštěstí specifikum, ty pařížští s nimi nemají nic společného.
Koukala jsem, jak je hotel daleko a je to zhruba stejné jako z letiště do Paříže (poslední info z minulého týdne mám, že taxi do Paříže stálo €65, takže odhadem by ta cena měla být dost podobná i u vás, možná větší kvůli více osobám).

Ovšem můžete jet do hotelu i RER - cesta by měla trvat cca 90 minut: z letiště dojedete RER B na stanici Chatelet-Les Halles a tam přestoupíte na RER A jedoucí na Marne-la-Vallee Chessy, kde vystoupíte. Je to stanice u vašeho hotelu, cca 1,5 km od něj (podle jejich webovek odtud jezdí shuttle bus zdarma, ovšem pouze do 23:30, takže vy byste ze stanice museli taxíkem, nebo si z hotelu domluvit speciální spoj). Lístek na RER stojí €15.70, nemladší dítě (10 let) by ho mělo mít za polovinu ceny. Což není oproti ceně za taxi zase takový rozdíl, takže nejdřív doporučuji zjistit tu, bylo to by to samozřejmě pohodlnější.

btw. vůbec nevím, co myslíte těmi nočními příplatky

Anonymní
6. března 2012 v 12:53

Dobrý den,hned v úvodu děkuji za Vaši odpověď i za výborný rozpis všech variant.Na příplatky od 19.00h-05.00h mne upozornily jak schuttle firmy,tak i hotel,kde budeme.Že v tomto časovém úseku mají právo si účtovat tento příplatek(přičemž 4 osoby stojí 15€ jednorázově.....Pravěpodobně zvolím tedy variantu TAXI a budu doufat,že nebudou chtít ještě další příplatky.......Ještě jednou Vám děkuji a třeba budu příjemně překvapena a do Paříže se opět podívám.
S pozdravem Stanislava Wolfram

Anonymní
8. března 2012 v 11:07

Zdravim vas a moc dekuji za praci kterou jste si dala s temito strankami-jsou opravdu super a moc pomuzou! Kdyby ste byla tak ochotna mel bych na vas presto par dotazu se kterymi byste mi mohla velice pomoci

1: zvolime nakonec linku CSA abysme dorazili na CDG v poledne a ne v noci s EasyJetem..bude to ve ctvrtek-mohu tedy hned na letisti nekde vyridit a zakoupit si KARTU NAVIGO DÉCOUVERTE s tim,ze bysme chteli byt v Parizi do nedele..tudiz ji pouzivat Ct-Ne ?

2: pokud si zakoupime oba nejdrazsi variantu se zonama 1-5 muzeme ji hned vyuzit k odjezdu s letiste nebo i tak si musime kupovat nejaky listek?

3: chapu,ze plati ve vsech zonach,ale plati taky pro vsechnu MHD..tedy Metro,RER,autobusy pripadne trolejbusy nebo tramvaje ? Nebo sem necim omezen ?

4: chystame se pravdepodobne do tohoto hotelu: Campanile Paris 15 - Tour Eiffel, 30 Rue Saint Charles..byla byste tak moc ochotna a poradila cestu z letiste ? moc ani nevim na jaky terminal vlastne z CSA pristaneme atd :-( ..zvolili bysme pak pokud mozno stejnou cestu na letiste i v Nedeli :-) ...prece jen se mi nechce dat 50euro za taxi+potom dalsich spoustu penez pokud chceme opravdu uzit Parize a vyuzit plně MHD s kartou kterou sem uvedl..

MOc dekuji za odpoved a budu velice vdecny

s pozdravem

Tomas Novotny

8. března 2012 v 13:40

@Anonymní1) Ano, můžete si ji koupit už na letišti (a používat čt-ne), stačí najít okénko (možná to bude trochu trvat, než najdete to správné, ale rozhodně to jde).
btw. v poledne létají i Smartwings, kteří bývají levnější než ČSA.

2) Ano, můžete.

3) Platí pro veškerou dopravu, pokud se budete držet v koupených zónách (trolejbusy v Paříži nejsou).

4) ČSA létají na terminál 2D.

Pokud pojedete z letiště RER, tak až na zastávku Denfert-Rochereau, tam přestoupíte na linku metra č. 6 (se směrem Charles de Gaulle-Etoille) a vystoupíte na zastávce Dupleix - odtud to máte do hotelu cca 500 m. Celá cesta k Dupleix by vám měla trvat cca jednu hodinu.

Pokud pojedete z letiště Roissybusem (tedy k Opeře), u Opery nasednete na linku metra č. 8 (směr Balard) a s ním pojedete na zastávku La Motte-Picquet-Grenelle, kde nasednete opět na linku č. 6 (viz výše) k Dupleix. Dupleix a La Motte jsou od sebe vzdáleny podle mapy cca 400 m, takže je otázka, jestli se to vůbec vyplatí jet. Já bych šla k hotelu asi pěšky už od La Motte.

Anonymní
9. března 2012 v 7:38

@Černá Moora

co dodat..mockrat,mockrat dekuji..ste uzasna a moc ste mi pomohla..verim tomu,ze bych informace nakonec asi sehnal,ale trvalo by mi to mesic a ne den..a asi by me to hned na zacatku uz otravilo od vyletu..proto rikam znovu-MOCKRAT dekuji za vasi pomoc..budu muset kazdemu kdo jede smer Pariz tyhle stranky doporucit :-)

11. března 2012 v 13:45

dobrý den, poradil byste mi jak se dostanu c CDG po 23h. do hotelu - Hôtel Jarry Confort, 04 Rue Jarry, 10. Gare du Nord
diky
Z.

11. března 2012 v 18:27

@zbynek Všechny potřebné informace k dopravě po 23. hodině jsou uvedeny v článku.
Taxi vás zaveze přímo k hotelu, pokud pojedete RER nebo 140/143, vystoupíte na Gare Du Nord a k hotelu si vezmete buď taxíka, nebo to dojdete (je od Gare du Nord cca 700 m, takže se to dá).

Anonymní
20. března 2012 v 19:04

Dobrý den,
prosím o radu - při cestě z letiště CDG chceme do centra Paříže použít RER, pak metrem do kanceláře vyzdvihnout klíče od bytu a pak zase metrem do bytu. Trasu jsem si našla, díky Vašim stránkám mám i představu o cestě. Nevím ale jakou a kde koupit jízdenku na letišti a jak dlouho pak platí. Jde o nějakou jednorázovou jízdenku na 5 zón?
Děkuji
Klára

Anonymní
23. března 2012 v 12:40

Dobrý den,
chtěla bych vás velice požádat o radu. Letím do Paříže CDG z Ruzyně se společností smartwings kde se mám sejít s kamarádkou která přiletí z New Yorku.Ubytované budeme v hotelu De La Vallee adr.: 84-86 Rue Saint-Denis,01 Louver-Châtelet.


1.Prosím zda nevíte na jaké terminály každá přiletíme.

2.Moc Vás prosím zda by jste nám poradila jak se z CDG dostaneme do hotelu De La Vallee. Přilet máme plánovaný cca 8hod ráno ve všední den.

Předem Vám velice děkuji za Vaše rady.

Katka

23. března 2012 v 22:26

@Anonymní Smartwings létají na terminál 3. U kamarádky nevím, protože nepíšete se kterou leteckou společností přiletí, podle ní si to můžete najít na webu CGD http://www.aeroportsdeparis.fr/

K hotelu je nejrychlejší jet RER B až na zastávku Chatelet-Les Halles - z ní to k hotelu máte cca 5 minut pěšky.

Anonymní
27. března 2012 v 19:37

Dobrý den,
prosím jak dlouho platí BOD z letiště CDG do Paříže? Dá se vystoupit na povrch/ za terminály/ a pak pokračovat v cestě? Platí BOD na konkrétní den nebo můžeme koupit předem jízdenku i na cestu zpět (z Paříže na CDG)?
Děkuji
Klára

27. března 2012 v 20:57

@Anonymní BOD neplatí na konkrétní den, platnost se počítá až od okamžiku, kdy si ho označíte, takže si můžete koupit rovnou i zpáteční (náš ekvivalent by byl lístek na MHD koupený v automatu, také u něj záleží až když si ho označíte).
První část dotazu nechápu - jak to myslíte vystoupit za terminály? Z letištních terminálů se naopak ke stanice RER po cvaknutí lístku dostanete, nikde už pak nemátě možnost se k nim opět vracet (proč byste to taky dělali ..)

Anonymní
28. března 2012 v 16:51

Dobrý den,
jsme 4 ženy neznalé cestování a FJ a přesto jsme se rozhodly navštívit Paříž. Moc děkujeme za informace, které od vás v dostatečném množství čerpáme. Nicméně se chceme zeptat,do Paříže přiletíme v pátek 4.5. večer kolem 22.00hod. budeme bydlet u stanice metra Porte de la Villette.Prosím, prosím poradila byste nám nej cestu? Je pravda, že taxi bere pouze 3 osoby s malým zavazadlem?Je dobré si koupit Paris Visite,i když chceme jeden den strávit ve Versailles? Z Paříže bychom odlétaly 8.května ráno kolem 8.hod. U nás i v Paříži je státní svátek. Nevíte jak je to tedy s dopravou o svátky? V kolik se musíme dostavit na letiště předem? Já vím, že po Vás toho chceme mnoho, ale jsme jenom učitelky z malé vísky:-) Moc děkujeme. Radka, Alena, Lenka a Martina

Anonymní
28. března 2012 v 18:33

Dobrý den,my také v květnu 6.5. odlétáme na týden do Paříže /ubytování v hotelu Eden Opéra/
a prosíme o radu
jak se dostat v sobotu 12.5. z téhož hotelu na letiště odlet 7.15-Paříž -Praha-t.j.cca 4.15hod vyjet?Kolik by stál taxi -a ještě jeden dotaz- také jsme 4, musíme mít 2 taxíky?
Moc děkuji Daniela

Anonymní
29. března 2012 v 12:54

Dobrý den ,
potřebuji se dostat z CDG terminálu 3 na zastávku Guy Moquet. Prosím poraďte , děkuji mnohokrát.

29. března 2012 v 15:16

@Anonymní Nejdříve k taxíku - cena na letiště kolem €60. Zda vás vezme jeden všechny čtyři, to vám pochopitelně říci nedokážu, obecně s tím bývají problémy, záleží jak se domluvíte
Na letiště můžete jet nočním busem, noctilienem č. 143 z Gard du Nord (vyjíždí např. ve 4:28 a bude tam za 40 minut), ale na GdN se musíte nejdřívě nějak dostat - buď to z hotelu dojít, trvalo by to cca 20 minut, nebo jet taxíkem (kolem €4).

Abyste nemuseli z hotelu jít pěšky nebo používat taxíka, existuje ještě další možnost, kdy se použijí na cestu celkem tři různé Noctilieny. Pokud máte zájem, můžu zde popsat i tuto trasu, ale jak říkám, budete muset 3x přestupovat.

btw. V Eden Opera dělávala česká uklízečka/snídaňářka, možná tam ještě bude :)

29. března 2012 v 15:21

@Anonymní Roissybusem k Opeře, tam vzít linku metra č. 3 směr Pont de Levallois-Becon, vystoupit na zastávce Saint-Lazare, kde přestoupíte na metro č. 13 směr Saint-Denis-Universite a vystoupíte na Guy-Moquet.
Cesta metrem od Opery celkem 20 minut.

29. března 2012 v 15:58

@Anonymní Odpověď na taxi viz níže.

Co se týče Paris Visite, musíte si samy propočítat, jak často/kolikrát denně chcete cestovat MHD a tedy jak moc se vám PV vyplatí, příp. zda využijete i nějaké slevy, které poskytuje. Obecně je PV ta nejdražší možnost a vzhledem k jejímu reálnému užití bývá pro většinu lidí nakonec zbytečně drahá - na druhé straně je to nejpohodlnější možnost, protože se nemusí řešit fotka a vydání, a někomu také vyhovují slevy na památky (pro představu, já PV nikdy nekoupila, MHD nepoužíváme tolik, a muzea nás nebaví).

Na letišti je doporučeno být 2 hodiny před odletem a odbavit se musíte nejpozději 40 minut před odletem.

Co se dopravy na letiště týče, můžete jet přímým noctilienem 140 ve 3:42 ze zastávky Gare de Pantin, kam to máte od jmenovaného metra cca 15 minut pěšky.

Další možností je RER E v 5:19 ze zastávky Pantin na zast. Magenta, dojít na Gare du Nord a z GdN jet RER B na letiště, kde byste měly býv v 6:00.

Z letiště můžete jet Roissybusem k Opeře, odtd metrem č. 7 na Porte de la Vilette.

Jak to bude o svátek vám říci nedokážu, plán trasy žádné omezení na tento den neukazuje, ale to neznamená, že tam třeba nějaké není.

Anonymní
31. března 2012 v 12:51

Dobrý den,
Moc bych Vám chtela podekovat za za tyto stranky je zde mnoho super informci.V létě se chystam do parize a zajímalo by mne zda se dá s kartou NAVIGO DÉCOUVERTE, která bude platit ve vsech 5ti zonach dostat vlakem RER z centra parize do disneylandu a to tak abych nemusela platit zadne dalsi listky.

Děkuji za pripadne informace.

Gertruda

Anonymní
1. dubna 2012 v 12:11

Dobrý den, děkuji Vám za Vaše stránky. Měla jsem docela velký zmatek z toho, jak se dostaneme z letiště do centra a teď jsem se v tom už docela zorientovala. I přes Vaše nedoporučení pravděpodobně zvolíme cestu linkou 140/143 (budeme připraveny na nejhorší a třeba to nakonec tak děsivé nebude;-)). Nenašla jsem, nebo spíše přehlédla jsem, kde si můžeme koupit lístku pro tuto cestu. Děkuji Vám za odpověď. Denisa

1. dubna 2012 v 12:46

@AnonymníDěsivé to určitě nebude, jen když s tím člověk předem nepočítá, je to ze začátku trochu šok ;) Lístky koupíte přímo u řidiče.

Daniela
1. dubna 2012 v 20:25

Krásný večer,také děkuji,za existenci Vaši a Vašich stránek...mám ještě pár dotazů ,z letiště CDG-terminál 2D-Roissybusem k Opeře-a Z OPery k hotelu Eden Opera máme jít pěšky či metrem?Pokud si zakoupíme Navigo - bude tato karta platit při zpáteční cestě noctilienem 143 i na tento noční spoj na letiště CDG?
Děkuji a už se začínám těšit....Daniela

Anonymní
2. dubna 2012 v 19:12

Dobrý den,
mohla bych ještě jednu věc. Naše cesta se blíží a začínám být nervozní, jestli to všechno dopadne tak jak má. Hlavně ta noční cesta z letiště do našeho ubytování. Proto bych se ještě chtěla jak je to s nočním metrem?? Jezdí všechny linky nebo je to nějak omezené? Potřebovali bychom se dostat k Moulin Rouge? Opravdu Vám děkuji. Denisa

3. dubna 2012 v 15:19

@Daniela Pokud bude Navigo na zóny 1-5, bude vám platit i na cestu na letiště.
My od hotelu k Opeře chodili vždy pěšky, je to jen kousek (pokud byste chtěli metrem, budete muset jednou přestupovat a imo se tímto způsobem nakonec nachodíte víc, než když půjdete rovnou)

3. dubna 2012 v 15:52

@AnonymníUrčitě to bude OK :)
Jezdí všechny linky, poslední vlaky vyjíždějí ze svých počátečních stanic vždy kolem 0:40 - 0:50.
Pokud k Moulin-Rouge, tak asi budete vystupovat na stanici Blanche (linka č.2), z Gare du Nord tedy musíte na Barbes-Rochechouart (linka č. 4 a tam přestoupit na linku č. 2)

Anonymní
4. dubna 2012 v 11:01

Dobrý den,

děkuji za bezva tipy na dopravu. Jen bych se chtěla ujistit, zda jsme zvolili správně:

1) potřebujeme se dostat z letiště CDG do ulice Maraiches. Zjistila jsem si, že by bylo asi nejlepší jet busem č. 351 na konečnou Nation a poté by to mělo být cca 300m do Maraiches s použitím 3 ks jízdenek ticket t+ (pro jednu osobu).

2) Odtud do centra je poté asi nejlepší zvolit metro linku 1, která je kousek na ulici Vincennes.

3) Nevíte ještě prosím Vás jak se nejlépe dostat do Versailles a s jakou jízdenkou?

Předem moc děkuji za odpověď. Klára

4. dubna 2012 v 11:45

@Anonymní Nepíšete kam do Maraiches, ulice je poměrně dlouhá a stanice metra jsou na ní dvě, ale z Nation tam lze samozřejmě dojít úplně bez problémů.

2) Opět, buď ta, anebo stanice Maraichers.

3) Popis jak do Versailles najdete zde: http://cernamoora.blogspot.com/2011/02/versailles.html

Anonymní
4. dubna 2012 v 14:59

Dobrý den,
Moc bych Vám chtela podekovat za za tyto stranky je zde mnoho super informci.V létě se chystam do parize a zajímalo by mne zda se dá s kartou NAVIGO DÉCOUVERTE, která bude platit ve vsech 5ti zonach dostat vlakem RER z centra parize do disneylandu a to tak abych nemusela platit zadne dalsi listky.

stejne tak by mne zajimalo jak se dostat do Verssailes :-) myslim,ze o to by clovek nemel prijit a prave bych chtela co nejvic vyuzit tu kartu pokud si ji budu delat a zaplatim tolik penez :-)

Děkuji moc a moc a mnohokrat za pripadne informace.

G

4. dubna 2012 v 15:10

@Anonymní Ano, s Navigem můžete i do Disneylandu.
Jak se dostat do V. máte v odpovědi nad vaším dotazem.

Anonymní
7. dubna 2012 v 18:15

Super..moc dekuju..je skvele,ze jak na cestu z letiste,disney tak V. muzeme zneuzit Navigo ktere budeme mit do vsech 5 zon..tim nam odpadaji uplne starosti s nakupovanim listku :-)

Anonymní
23. dubna 2012 v 11:00

Dobrý den,
obracím se na Vás také s prosbou o radu – jedeme na týden do Paříže a protože neumíme francouzsky, mám obavy hlavně z příjezdu. Přílet v pondělí 7.5.2012 v 10,35 na CDG-terminál 2D, odlet ze stejného místa v neděli 13.5.2012 v 9,50hodin. Ubytovaní budeme v hotelu Campanile u Rue Jean-Baptiste Clement v Taverny. Můžete nám poradit
1.jak nejlépe dojet z CDG od Taverny
2.je vhodné koupit si Navigo nebo PV a případně na kolik dní (památky a Louvre ve městě, 1 den Versailles) – bude nejvhodnější 5 dní + samostatné lístky z a na letiště?

Děkuji mnohokrát za radu, nikde jinde jsem tolik informací pohromadě nenašla. Jste bezkonkurenčně nejlepší
Růžena

23. dubna 2012 v 13:31

@Anonymní
ad 1) myslíte tento hotel? http://www.booking.com/hotel/fr/hotelgrillrestaurantdetaverny.cs.html
pokud ano, tak: RER B, směr Saint-Remy-les-Chevreusejusqu’ vystoupíte na Gare du Nord
z Gare du Nord pojedete vlakem označeným jako SNCF Ligne 26 směr Valmondois až na stanici Vaucelles (podle mapy vypadá, že je k hotelu nejblíže, ovšem bez záruky)

Celá cesta z letiště trvá hodinu a dvacet minut(cca).
Do centra Paříže vám to bude trvat RER B 40 minut (je to docela dost daleko, pokud ještě hotel můžete změnit, doporučuji něco přímo v Paříži, za stejnou cenu seženete bez prolému i tam a navíc ušetříte jak čas, tak na jízdném)

ad 2) vzhledem k tomu, že na vybraný hotel musíte denně dojíždět RER, karta se vám určitě vyplatí, doporučuji NAVIGO, a použít ho i na cesty z a na letiště.

Anonymní
26. dubna 2012 v 13:31

Dobrý den,
také se chystáme se s dcerou a 3 dalšími kamarádkami do Paříže. 4.5.v 21,15 je plánováný odlet z Prahy na CDG. Přiletíme pravděpodobně před 23,00 hod. Jak jsem již zjistila, RER - již "nepremáva". Bydlíme v hotelu Sainte Marie na adrese 6 Rue de la Ville. Je nás tedy celkem 5. Je tedy dobré jet autobusem 140 nebo 143 k nádraží Gare du Nord nebo L´Est a potom taxíkem, nebo si objednat shutlle bus z letiště ? Jakou jízdenku - kartu si máme koupit na letišti, pokud 1. cesta je v pátek v noci po příletu, na celou sobotu, neděli, pondělí dopoledne směr CDG? Má dcera - 20 let slevu jako student? Taky mám z toho hrůzu, aby sme o půlnoci nezmatkovaly na letišti....a nepromarnily zbytečně penízky na jízdném z nevědomosti...Moc Vám fandím :). Děkuji za odověď. Ivana

Anonymní
27. dubna 2012 v 12:27

Dobrý den, mohla bych Vás požádat o radu a sice: Přiletíme v pátek v 7:45 se Smartwings na Charles De Gaulle a potřebovali bychom se dostat do hotelu Tryp De Saxe, 9, Villa De Saxe, 75007. Můžete nám poradit zda je to lepší příměstským vlakem, nebo special autobusem do centra ? Jízdenky je nutno koupit u okýnka na letišti, nebo až v busu/vlaku ? Předem Vám mockrát děkuji ! A.M.

27. dubna 2012 v 13:33

@Anonymní Na letišti určitě zmatkovat nebudete, stačí se držet ukazatelů nad hlavou, značeno je velmi dobře :)

Shuttle bus by byl samozřejmě příjemnější možnost, ale bude dražší, takže tohle si musíte uvážit samy (Noctilienem na konečnou to také zvládnete).

V pátek si můžete koupit leda Paris Visite (Navigo už neseženete) a to je podle mě úplně zbytečné, zvlášť jen na víkend. Z/na letiště si kupte jednotlivé lístky a na cestováni po Paříži carnet a bude to podle mého názoru zcela stačit.
Dcera má navíc víkendovou slevu pro mladé pod 26 (ohledně toho najdete víc info v druhém článku), takže za celý víkend s ticket jeunes dost ušetří.

27. dubna 2012 v 13:34

@Anonymní A ještě dodám, že je možnost, že chytíte náhradní autobus za RER, jezdí až skoro do půlnoci.

27. dubna 2012 v 13:35

@Anonymní Autobus je pohodlnější, lístek si kupujete u řidiče.
Na RER si musíte koupit lístek předem (okénko, automat), protože bez něj se do vlaku nedostanete :) (leda, že byste přelézali turnikety, což ovšem nedoporučuji ;))

Anonymní
30. dubna 2012 v 9:40

Děkuji mnokokrát za radu. Turnikety raději vynecháme :). Mohla by jste mi ještě malinko poradit? Koukala jsem, že se nám vyplatí na víkend koupit lístek na metro třídenní pro pásmo 1-3, to by mělo pro centrum stačit. Pokud bychom ale chtěli do Versaille, jezdí tam také příměstská doprava/bus? Odkud nejlépe se tam dostat? Chtěli bychom tam v neděli na dopoledne( snad se to dá stihnout). Děkuji ! A.M.

Anonymní
30. dubna 2012 v 22:20

Dobrý den, tak jak tu koukám, v pátek 4.5. nás kolem 23. hodiny bude na letišti CDG zmatkovat víc :-))) Chci se jen zeptat, přiletíme na terminál 2B, rozhodně bych ráda stihla náhradní autobus za RER (vloni jsme ho stihli, poslední jel v půl 1???? měli jsme zpoždění ), ale vůbec si nepamatuju, kde jsme na něj nastoupili.... Vím, že jsme běželi na stanici RER, kde bylo napsáno, že nejezdí a my mazali zase někam zpět. Letos jedu s maminkou (bez manžela - velký statný chlap :-)) tak bych si radši byla jistá :-)) a bezpečně se dopravila k Opeře. Máme tedy rovnou jít na Terminál 3? Pak asi taxi z Gare du Nord? Děkuji moc, jste skvělá a trpělivá :-))))!!!!!!

1. května 2012 v 13:54

@Anonymní Poslední náhradní bus je v jízdním řádu psán 23:55, což ovšem nevylučuje, že realita může být jiná - známe francouzskou spolehlivost :D Ale raději s tím počítejte.

Odjezd psán z terminálu 3, ale nejlepší bude sledovat ukazatele na letišti.

Ano, pak asi taxi, pokud si nezjistíte předem nějaký návazný Noctilien z konečné.

Případně taxi rovnou z letiště, pokud se nechcete stresovat a na ceně vám zas až tak nesejde ...

Anonymní
3. května 2012 v 23:44

Dobrý den, můj dotaz je, zda jednosměrná jízdenka na RER (za cca 9,10 euro) z CDG do centra platí pouze na jednu trasu anebo je možné v centru přestoupit a na tutéž jízdenku pokračovat další trasou RER. Děkuji za odpověď. AK

Anonymní
4. května 2012 v 15:02

Dobrý den,tak konečně poletíme do Paříže.11.5. s Air France dopoledne.Moc a moc děkuji za vaše informace, za vaše stránky, protože jsou nejkomplexnější ze všech, co se dají najít.A to už jsem v Paříži byla a přesto moc nového odtud zjistila.Využiji rady ohledně vyhlídkových busů, lodí atd.! Teď poslední dotaz, jsme ubytované s mamkou v hotelu Audran,Rue Audran,Sacré Coeur, metro poblíž je stanice Abbesses (12), tj. dojedu RER B do Gare du Nord, přestoupím na trasu č.4 směr Porte de Clignancourt, pak přestoupím na č.12 ve stanici Marcadet Poissonniers směr Mairie d´Issy... A to vše s jednou a tou samou jízdenkou zakoupenou při vstupu do RER?? A musím při případných dalších turniketech (ale asi bude jen při vstupu na první linku metra) opět "štípnout" označený lístek? Raději se ptám...,kdysi jsem podlézala o půlnoci turniket na poslední stanici RER...:-)
A ještě jedna drobnost, nebudu mít drobné, nebude problém při zakoupení jízdenky RER v pokladně s větší bankovkou? Jaké máte zkušenosti.
Díky moc za odpověď! Mirka

4. května 2012 v 23:57

@Anonymní nejsem si úplně jistá, jestli ten dotaz chápu - jízdenka platí z CDG do Paříže - pokud tam budete, nevidím důvod, proč využívat další RER a ne třeba metro, protože jízdenka stejně mimo Paříž platit nebude
pokud s tím návazným RER zůstanete v zóně 1, tak by to asi jít mělo, žádné další turnikety tam nejspíše ani nebudou

5. května 2012 v 0:01

@AnonymníAno, jízdenka vám bude platit i v metru. Turnikety budou jen při přechodu z prostoru RER do prostoru metra (při přestupech v rámci různých tras metra už ne) a v nich si je třeba lístek označit znovu, proto si ho nechte někde při ruce (ono to znovuoznačování zní pro našince divně, ale je to tak - např. když pojedete několika busy, tak také pořád označujete ten stejný lístek, klidně i desetkrát, pokud byste v časovém úseku jela deseti různými busy)

5. května 2012 v 0:06

@Anonymní a k té větši bankovce ... záleží, co je pro Vás větší ;) pokud budete mít třeba pětiseteurovku, tak nadšení rozhodně nebudou :D ale myslím, že do 100 by snad neměl být větší problém
osobně zkušenost nemám, protože jsem zvyklá platit kartami a nějakou tu nutnou hotovost si sebou vždy beru v malých bankovkách, €10, €20, max. €50

jinak Francouzi prý velké bankovky nemají rádi obecně ;) každý platí kartou a na cokoli od €100 se dívají podezřele ;)) (postřeh osoby tam žíjící)

Anonymní
7. května 2012 v 11:06

52,53- moc děkuji, jsem hned klidnější :-). Ano větší bankovkou jsem myslela 100€, ale už jsem si řekla, že si rovnou koupím "zpáteční" jízdenku.Ta se "jmenuje" BOD že? Prostě řeknu, že chci lístek do centra Paříže. Jo přestupy na metru znám a vím, že tam nebývají turnikety.
Kdysi začátkem 90.let jsem před půlnocí kupovala lístek do Torcy (tehdy tam bylo ještě pole a pár motelů F1,kde nás ubytovali).Jenže jsem netušila nic o jiné pokladně pro lístky na RER.Hmm, pokladní mi nerozuměla název,německy neuměli,mé FJ odmítali rozumět a zavřeli raději pokladnu:-) Pak nám proodali Carnet a mi se postupně všemi lístkami propracovali přes turnikety až na náš "vlak".No a jak už jsem psala výše,ven nás to pochopitelně nechtělo pustit a tak jsme zaklekli a turnikety za dohledu okolostojících podlezli.Každému to bylo jedno (včetně zřízenců) a my na to vzpomínáme dodnes :-).
Tak mi držte palce,moje stará matka (77let) se už těší a já před ní nesmím dát najevo obavy z komplikací :-D. Mirka

7. května 2012 v 12:05

@Anonymní tak ta příhoda mě opravdu pobavila :D
s názvem lístku si nedělejte starost, prostě "bonjour, two return tickets to Paris" jim úplně stačí :)

Přeji klidný výlet bez podlézání turniketů! :)

Anonymní
7. května 2012 v 15:11

55-no pro stručnost jsem nenapsala,že kámoška,štíhlejší a sportovnější,se rozhodla to přelézt.Skončilo to tak (byly jsme neskutečně už utahané z denního chození),že já se zasekla pod turniketem i s taškami(jednu jsem táhla v zubech),ona se zasekla v křeči rozkročená na turniketu.A jelikož jsme se neviděly,tak jsme si podávaly informace,jak jsme na tom.Skončilo to neskutečným smíchem,takže kdyby nám někdo chtěl dát pokutu,tak jsme ho stejně nevnímaly.Cestou jsme brečely smíchy a nestihly se tak ani bát,zda nebloudíme v těch polích a tmě.Blbec průvodce z CK se druhý den až po půlhodině jízdy busem ptal,zda tam jsme (jediné jsme se trhly,což já dělávám často). Ale opravdu tohle s mamkou nechystám :-D. Jinak jsem si přečetla i tvůj postřeh z hřbitova a něco tam připsala.
p.s. s anglinou na mě nechoď :-D, raději mi to napiš francouzsky... díky Mirka

7. května 2012 v 17:02

@Anonymní no tak to byl zážitek za všechny prachy :DD

oni ale anglicky taky moc neumí, takže tím líp :D ... FJ: "deux billets aller-retour a Paris"

Anonymní
9. května 2012 v 3:16

Dobrý den,chtěl bych poradit.Letíme do Paříže poprvé,letiště CDG,přílet ve večerních hodinách a letí nás 5.Bydlet budeme u stanice metra Guy Móquet.Jak se tam nejlépe dostat?Moc děkuji Šimon

Anonymní
9. května 2012 v 8:32

Dobrý den, díky za vaše stránky. Nevím, jestli mi ještě stihnete zareagovat, ale zkusím štěstí. Odlétáme v pátek 11.5. do Paříže s ČSA, na letišti CDG jsme cca v 15 h. Ubytování máme na Montmartru,39 Boulevard Rochechouart, 09. Opéra Paris, 75009, hotel Avenir, přímo u zastávky metra. Můžete mě prosím nasměrovat z letiště z terminálu a zda jet autobusem či metrem, jakým? Velmi děkuji Libuše

Anonymní
9. května 2012 v 10:17

57- díky moc za překlad :-D!!Já vím,že anglicky moc neumí,problém ale je,že ani na špatnou fráninu něchtějí odpovědět...,patrioti.A když ze sebe vypotím krásnou větu "kudy se dostanu na tu a tu ulici",tak se mne najednou ženská zeptá,zda umím anglicky (ne)a pak ukáže rukou - TAM.A bylo po konverzaci :-D.
Tak ještě jednou díky a v pátek letíme, pak napíši zážitky :-D.Mirka

9. května 2012 v 11:06

@Anonymní Pokud po 23. hod. tak informace jsou v článku, pokud dříve, tak nejlépe Roissybusem k Opeře a odtud metrem č. 3 na Saint-Lazare, kde přestoupíte na linku metra č. 13, kterou pojedete až na Guy-Moquet.

9. května 2012 v 11:13

@Anonymní Z letiště jeďte Roissybusem k Opeře a odtud metrem - linkou č. 3 až na stanici Villiers a tam přestupte na linku č. 2, kterou se dostanete na Anvers (což je doufám ona stanice u hotelu, na kterou jste se ptala).

9. května 2012 v 11:19

@Anonymní Pokud byste chtěli o dost rychlejší možnost, jeďte z letiště RER až na stanici Gare du Nord, odtud dojděte podchodem na stanici La Chapelle (Gare du Nord a La Chapelle jsou podzemně spojeny) a odtud jeďte linkou metra č.2, kterou se dostanete k Anvers.

Anonymní
9. května 2012 v 11:56

Tak prodloužený víkend máme za sebou a vše jsme zvládli na jedničku :). Z letiště do centra jsme jeli busem, cesta sice trvala 2hodiny ( a to i zpět / nutno počítat s dopravou centrem ), ale alespoň jsme se kochali z busu. Překvapilo mě, že metro je výborně přehledné, jako bych tam jezdila každý den, tam se ztratit nemůžete - řekla bych, že lepší než v Londýně. Za tři dny se dá stihnout celá Paříž i Versaille, pokud tedy nechcete do všech interiérů. Nádherné město, doporučuji všem !!!Dopravy se nebojte, všichni josu ochotní, anglicky umí snad i každý řidič busu ...
Btw... proběhli i zásnuby takže Vivat Paris :))

Anonymní
9. května 2012 v 13:53

Dobrý den, jste zlatíčko. Ano je to zastávka Anvers. Děkuji moc. Libuše

Anonymní
9. května 2012 v 16:19

Dobrý den, 15.5. letíme s mamkou poprvé do Paříže, pročítám si Vaše rady, ale bohužel jsem nikde nenašla popis trasy do hotelu, ve kterém budeme bydlet, proto si dovoluji Vás poprosit o radu :-) Na letiště CDG doletíme kolem 23:00 (terminal 2B) a ubytovaní budeme v Hôtel De Paris, 188 Avenue Jean -Jaures, Buttes-Chaumont: http://www.booking.com/hotel/fr/de-paris.cs.html?aid=319857;label=hotel-54180-fr-Wd_1TWBOwkbZ2IhPNhmIYAS3313026278;sid=1fa4c8f3d8bde82736a8737abeeabaa4;dcid=1
Jak bychom se mohly dopravit k hotelu? Máme jet busem Noctilien 140 na zastávku Porte de Pontin? Obávám se, že poslední RER nestihneme..a jaké jízdenky si máme koupit? Budeme tam 3 dny, denně určitě budeme jezdit od hotelu do centra a zpět. Jaké jízdenky budou nejlepší a jaký druh dopravy bychom měly zvolit? Moc Vám děkuji za pomoc!!! Pavla

9. května 2012 v 17:23

@Anonymní Můžete jet náhradní dopravou za RER, ta jezdí až do půlnoci. Pokud byste náhodou přiletěli dříve a vypadalo to, že stihnete v Paříži ještě metro, tak to zkuste. Z Gare du Nord vám jede k zastávce u hotelu linka č.5.

Pokud by to dopadlo spíše tak, že byste museli z Gare du Nord nějakým nočním busem nebo taxíkem, prostě by to bylo natěsno, tak raději počkejte na tu 140, budete to mít bez problémů a přestupů až k hotelu. Lístky si kupujete u řidiče (nejsnadnější).

Jinak hotel leží na metru, takže k dopravě určitě využívat metro, kupte si carnet, ticket t+ vám na tři dny budou stačit. Nebo mobilis, pokud byste jezdili častěji.

Anonymní
9. května 2012 v 17:52

Dobrý den,děkuji za předešlou radu.Dále bych potřeboval poradit,jak nejlépe ze staniceGuy Móquet,metro trasa 13 do Porte d' Auteuil, Roland Garros.Děkuji Šimon

9. května 2012 v 18:14

@Anonymní Z Guy linkou metra č. 13 na stanici Duroc, tam přestoupit na linku č. 10, která vás doveze na Porte.

Anonymní
9. května 2012 v 22:59

Dobrý večer,chtěl bych se zeptat.Na letiště Charles de Gaulle dorazíme po 23 hodině v pátek 25.5.Na trasu do holetu (F1 Montmarte Rue de Docteur Babinski)jsem koukal - RER B na stanici Gare du Nord,pak přestup na metro 4 a dojet na stanici Porte de Clignancourt,odkud je to cca 1km pěšky.Jo to tak možné?
V Paříži budeme od pátku a odlétáme v úterý,co koupit za tickety,abychom mohli bezproblémů jezdit po městě???Děkuji moc.

11. května 2012 v 16:14

@Anonymní Možné to je, ale ten výběr stanice mi není moc jasný - mnohem blíže (tak 400-500 m) máte stanici Porte de Saint Ouen, příp. stanici Garibaldi.
Můžete jet také autobusem Bus 95 Porte Montmartre; bus 81 Porte de Saint Ouen.

Bude ale také záležet, zda stihnete vůbec RER, příp. pak metro.

Lístky nejlépe asi ticket t+, mobilis ... záleží, jak moc chcete jezdit.

Anonymní
11. května 2012 v 19:24

Dobrý den. Poradíte nám prosím s přestupem? Přiletíme z Prahy na terminál 2D a odlétáme do Chicaga za 1,5 hod z terminálu 2E. Četla jsem, že pěšky je to rychlejší než busem...

11. května 2012 v 19:37

@Anonymní kompletní informace o dopravě mezi terminály jsou v článku a to včetně přibližných časů, nic více k tomu už ani dodat nejde :)

Anonymní
15. května 2012 v 11:30

Dobrý den. Mohla byste mi prosím poradit? Metrem 4 přijedu na Gare de l'Est a jde mi o to, jak se zde dostanu na zastávku busu 350 - kde tu zastávku najdu (jedu odtud na na CDG).
Nevíte náhodou, zda 3.6.12 RER opravdu na CDG z Gare de Nord nejede? Prý je zrovna nějaká výluka. Ve franc. jsem tomu nějak moc nerozuměl :-(
http://www.ratp.fr/informer/trafic/travaux_ratp.php
Moc díky za odpověď. Václav

Anonymní
15. května 2012 v 13:48

Catherine
Dobrý den, Vaše stránka je úžasná a tak prosím o pomoc. Samozřejmě přiletíme v noci s Easyjet, chceme vidět Paříž při svítání - Eifelovka...., myslíte si, že se dá přečkat těch 5 - 6 hodin na pařížském letišti, aniž by nás někdo hnal.... Nocleh máme zajištěný až na další den. Děkujeme

15. května 2012 v 17:41

@Anonymní Gare de l´Est je poměrně velké, pokud jde o podzemí, takže vám nedokážu nějak konkrétně odpovědět - ale sledujte prostě ukazatele nad hlavou, určitě nebudete mít problém stanici najít, metro je velmi dobře řešené.

K té výluce - těžko nějak hodnotit, protože co se francouzských výluk dopravy týče, teorie se může dost lišit od praxe :D Každopádně, z toho odkazu to opravdu vypadá, že ve vyjmenované dny RER na letiště nejede.

15. května 2012 v 17:50

@Anonymní nikdo vás vyhánět nebude :) jen pokud byste se chtěli vyspat, tak to moc nepůjde, protože CDG ptravidelně vyhrává ženříčky o nejhorší letiště, pokud jde o spaní ;) - jsou tam nepohodlné sedačky, na kterých se nedá ležet - více se dozvíte zde http://www.sleepinginairports.net/europe/paris.htm#.T7J5R1Lc-5I

Anonymní
15. května 2012 v 22:20

Moc díky za odpověď i za neuvěřitelnou trpělivost, kterou všem tazatelům věnujete :-)

Anonymní
18. května 2012 v 9:39

Díky moc ČernéMůře za inspirativní články.
Pro inspiraci ostatním, jak noční přílet budu řešit já:
Přílet na CDG ve 23:00 hod (easyjet) ve čtvrtek.
Protože nechci jezdit nočními busy po Paříži do hotelu v centru (RER B se mi zdá nejistý, že stihnu - výluka a francouzi!), mám rezervovaný hotel Etap v blízkosti letiště
http://www.accorhotels.com/gb/hotel-3515-etap-hotel-roissy-cdg-paris-nord-2-futur-ibis-budget/index.shtml
K hotelu jezdí z letiště zdarma tam i zpět hotelový bus (odjezdy 23:00, 23:40 a poslední v 0:20). Popis, jak se tam dostat je nádherně i s obrázky popsaný zde
http://www.hotels-roissy-tourisme.com/reservation-hotel-roissy/airport-bus-paris/airport-bus-paris/itineraire-description-terminal-2b-vers-etap-hotel-en.html
V hotelu Etap přespíme tuto první noc a ráno/dopoledne se přesuneme do hotelu v centru Paříže, běžně zde popsanou dopravou (nejspíš RER - je rychlejší). Hotel Etap stojí na jednu noc pro 2-3 osoby 69 E, vedle něj je i hotel F1 (cena 49 E), IBIS a Novotelel (tyto jsou dražší) - doprava z/na letiště stejným busem zdarma.

Anonymní
18. května 2012 v 12:07

Ahoj,tak jsem zpět z Paříže (11.-14.),vše s dopravou klaplo-na lístku jsem měla napsaný ten překlad o koupi zpátečních lístků na RER a super.Jen mne zarazila fronta na jejich nákup,ale šlo to rychle.Vše se dá najít,jen člověk nesmí hned zmatkovat.Občas mi pomohli Frantíci i s kufrem :-).Hotel jsem našla taky hned.U metra Blanche mi stál i bus OpenTour... co víc si přát?Jen to,aby se mi stará matka neztratila v centru Paříže a nemusela ji hledat policie :-(.Nikomu tuto zkušenost nepřeji a čekání až se za téměř dva dny najde...,naštěstí v pořádku!! Takže jsme pak rovnou letěli zpět :-(.Tak moc jsem se těšila,byla na vše připravená,jen ne na rozmary a propukající nemoc mé staré matky... A to měl být pro ni dárek :-(. Jinak oceňuji moc práci ambasády i tlumočnice, kterou mi policie povolala.Byly mi oporou. Tak ať vám všem cesta dobře dopadne!! M.

18. května 2012 v 13:38

@Anonymní Ano, toto je samozřejmě také možnost, díky za postřeh.

18. května 2012 v 13:45

@Anonymní no to snad ne :( jak se jí to podařilo, navíc na dva dny?? ale hlavně, že to nakonec dobře dopadlo ... zvlášť když se uváží FJ, specifický přístup ke všemu .)) vzpomínám si, jak nám takhle recepční v hotelu vyprávěla, jak se jí někdo na pokoji otrávil prášky, ona vyděšená volala požárníky (mají na starost lek. pohotovost, taková kuriozita .), kde jsou, protože jim to trvalo, že skoro nedýchá a oni v klidu: "no, ale ještě trochu dýchá, ne?" :D

Anonymní
21. května 2012 v 12:51

83-To jsem se také dozvěděla,že jako pohotovost jezdí hasiči...Matka už trpí zapomnětlivostí a nerudností...a tak se courala za mnou.Ve chvilce focení "Eifelky" zmizela z dohledu a už jsem ji nenašla.Šla někam jinam,přestože jsme měli namířeno vystát frontu na Eifelovku...A holt jako stará nedůvěřivá osůbka se nikomu nesvěřila,že se ztratila,nikoho neoslovila, policii snad ani nehledala,stále čekala,že ji já najdu.Nic se jí nestalo,jen 2 dny nejedla,něco snad někde pila.Rozhodně na rozdíl ode mne viděla osvětlenou Eifelovku :-) a zničená jsem z toho byla víc já než ona.A našli ji jen díky domu,že se "usadila" v nějaké bance,kde jim konečně byla podezřelá a nemohli se s ní domluvit a ona nechtěla odejít :-).Tak zasáhlo "policejní komando" a vyneslo jí z banky,podle matčina popisu :-),na stanici zjistili,že je hledaná i ambasádou,tak jim volali.
Tak to byl můj výlet,jinak doporučuji hotel Audran u Rue Abessese u Sacré Coeur.Čistý,malý hotýlek, levný a hlavně dobře situovaný-2 metra poblíž a uličky typicky francouzské ne takové "turistické". Mirka

24. května 2012 v 21:53

@Anonymní lol, no tak to je tedy opravdu story za všechny peníze :D ale věřím, že v tu chvíli to nebylo vtipné ani trochu a jsem ráda, že to dopadlo bez následků

Anonymní
27. května 2012 v 15:21

Ahoj Černá Mooro, moc bych tě prosila o popsání nejsnažší cesty a i nejlevnější -))))z letiště CDG do Residence Malesherbes Romance, díky moc, čtu tvé stránky už od února, ale nějak mi infa vypadla z hlavy a ve čtvrtek letíme.Andina

Anonymní
27. května 2012 v 22:27

Dobrý den,

chtěla bych vás moc poprosit o radu.Přiletíme 9.6. ve 23 hodin na letiště CDG a potřebujeme se dostat do hotelu F1290-302, Rue Etienne Marcel
ZAC Eugène Barlain
93170 BAGNOLET

Jak se tam nejlépe dostaneme? Platí stále výluka RER? Uvažujeme i o TAXI. Myslíte si, že i v této vzdálenosti bychom se vešli do 65 eur. Jsme 4, tak snad nás všechny pobere a nebudeme platit nějaké příplatky.

Děkuji moc za odpověď

Pavlína

27. května 2012 v 22:45

Ahoj, děkuji moc za tyto stránky, dlouho jsem něco takového hledala.
Prosím moc o radu, jak se nejlépe dostat do hotelu po 23hodině, přílet ve čtvrtek 7.června.
Hotel De Venise, Bercy - Gare de Lyon.
Uvažuju o RER, doufám že to stihnem, kde máme pak přestoupit? A nebo taxi, je cena taky okolo 60euro? a taxi najdu na letišti kde?
Děkuji Renata

Anonymní
28. května 2012 v 12:01

Dobrý den, jsem vděčná za vaše stránky a sleduju je, protože mě čeká cesta do Paříže příští týden a jak sama píšete - zmatky na cestě nejsou dobré :(. Jestli mi můžete poradit cestu z letiště na hotel, budu klidnější..
jde o hotel Clauzel, 33 Rue Des Martyrs, Paris
Děkuju moc.. Hezký den, Dagmali

Anonymní
29. května 2012 v 10:30

Skvělé stránky, děkuji a hned si odkaz na ně dávám stranou, do "důležitých informací"; doufám, že se nám výlet do Paříže v dohledné době zase podaří uskutečnit a to je pak každá rada velmi vítaná:-)
Olga

Anonymní
31. května 2012 v 18:34

Zdravím moc. Nejlepší stránky o Paříži co jsem kdy našel. Chystám se poprvé, takže studuju všechno detailně. Vše se zdá chápu, zakoupím si Paris Visit, abych z těch lístků nezblbnul. Jen ta noční cesta do hotelu mě straší. :( Klasika CDG 23.00 přílet. Hotel Addagio Acces Paris La Villet, 28 bis avenue Corentin Cariou. Nechci v noci stresovat manželku, tak asi zvolím taxi. Ale je nějká jiná možnost? Díval jsem se že RER se k La Villet nedostanu - musel bych přesupovat na metro. Doporučujete to? A jaký lístek tedy použít? Vím, že na to odpovídáte pořád a moc moc si toho vážím. Děkuji !!!

Anonymní
1. června 2012 v 10:50

Zdravím - jen krátké info - včera jsme se vrátili, a jak píše Moora, tak to funguje. Na letiště CDG jsme dorazili v neděli po 23:00. Vylezli jsme z budovy terminálu 2 a okamžitě jsme zaregistovali zaměstnankyni letiště v reflexní vestě, která organizovala odvoz taxíky. Ty najížděly postupně z podzemního výjezdu a zastavovaly v místě, kde stála ona zaměstnankyně, na její pokyn. Nově příchozí cestující se řadili do fronty, a v klidu bez předbíhání postupovali vpřed, šlo to neobyčejně rychle. My jsme chytli obrovský bourák s koženými sedačkami, který řídil očividně přistěhovalec, odhaduju arabského původu. Problémy nastaly dva:
1) na rozdíl od Prahy pařížští taxikáři usazují pasažéry výhradně dozadu, takže jsme se ze začátku trochu motali
a 2) řidič neuměl anglicky. Doporučuju všem, pokud nevládnou francouzštinou, napsat si adresu hotelu na lísteček. Výrazně. Ten náš taxikář byl navíc zřejmě krátkozraký.
Vyjeli jsme a byla v nás malá dušička, jeli jsme totiž dost dlouho, letiště je od okraje Paříže fakt asi 20 km, a informace o cenách taxiků jsme měli tyto - od Moory - standartní cena do centra kolem 60 EUR - a od švagra - chytli si s kamarádama nějakého černocha a platili 200 EUR! Naše půlnoční cesta ale proběhla v naprosté pohodě a z letiště do blízkosti Port de Clignancourt nás stála 45 EUR i s dýškem. Jeli jsme to asi půl hodiny.
Zpáteční let jsme měli kolem 15:00, tak jsme si řekli, že vyzkoušíme RER - koupili jsme si lístek v automatu (nebo můžete i v u okýnka dozorčího metra). Je to speciál lístek odkudkoli v Paříži na letiště CDG (9,25 EUR). Nasedli jsme na stanici Blanche, přestoupili na "La Chapelle", což je potažmo to samé jako "Gare du Nord", koridory a orientační tabule nás bezpečně dovedly až na nastupiště RER B - a frčeli jsme až na letiště. Cesta trvala cca hodinu patnáct - nikam jsme se nehnali, ani jsme neměli žádný prostoj. Oproti taxiku má tento způsob dopravy dvě nevýhody:
- manipulaci se zavazadly (vlaky metra bývají někdy dost nacvaknuté a při přestupech se dostanete do situace, že musíte se svou bagáží zdolávat nepříjemná schodiště, jelikož jezdící schody jsou v Pařížském metru spíše výjimkou).
- věnovat neustálou pozornost informačním tabulím, abyste nezabloudili (ale, jak se také zmiňuje Moora, systém orientace je přehledný - stačí když si pohlídáte:

SMĚR /cílovou stanici ve směru, kterým chcete jet/

STANICI PŘESEDÁNÍ /pokud přestupujete - a tam pak zas "směr" nové trasy/

no, a občas zkontrolovat, jestli náhodou na vaší lince nedochází k ROZDVOJENÍ např. RER B ve směru na CDG se rozdvojuje, tak abyste nenastoupili do blbého vlaku.

Když na to teď koukám, úplně jednoduše to nevypadá, ale pokud nejste zmatkař a máte jen trochu dobrodružnější povahu, žádný problém to pro vás nebude.

Osobně bych ale příště asi volil taxi. Pokud nenatrefíte na podobného exota jako švagr, komfort, který vám tento způsob dopravy poskytně je k nezaplacení.

A Paříž je nádherná.

Zdeněk

1. června 2012 v 17:09

@Anonymní Výluka RER stále trvá. U hotelu je stanice linky metra č. 9 Porte de Montreuil.
Co se taxi týče, se 4 osobami mívají někdy problém, ale je to na domluvě, stejně tak s cenou, ale řekla bych, že vzhledem k počtu osob to možná bude trochu více.

1. června 2012 v 17:16

@aaaakkkkaa RER byste stihnout měli, podle toho, kdy se s ním dostanete do centra Paříže můžete buď metrem, pokud ještě pojede (u hotelu je stanice linky č. 8 Reuilly-Diderot) nebo taxíkem. Taxi na letišti najdete, o to se nebojte :) Cena z letiště by měla být okolo €60.

1. června 2012 v 17:26

@Anonymní Z letiště jeďte RER k Opeře a odtud to do hotelu můžete dojít klidně pěšky. Pokud byste pěšky nechtěli, dojděte od Opery na stanici Saint-Lazare (je to na konci ulice, buď můžete jít tedy po ulici, nebo vlézt do metra na stanici Opera a dojít tam jeho podchody, protože stanice jsou propojené) a odtud jeďte na stanici Saint-Georges, linka č. 12, odtud to máte k hotelu nejblíže.

1. června 2012 v 17:30

@Anonymní záleží na tom, kdy se RER dostane do Paříže - pokud ještě v době funkce metra, přestupte a jeďte jím, žádný problém (lístek bude stačit ten kouppený na RER)
pokud už metro nepojedete, musíte si na konečné chytit taxi

1. června 2012 v 17:44

@Anonymní no vidíte, jak jste to pěkně zvládli :) těch €200 mě tedy pobavilo, možná se taxikář učil v Čechách :D

jinak k RER, pro doplnění: pokud to trvalo přes hodinu, není to pravidlo, ale chytli jste si pomalejší vlak, co staví na více stanicích, ostatní spoje jezdí kolem 40 minut
- Gare du Nord jsou odlišné stanice, ale jsou spojeny podchody
- rozdvojování je specialita pouze linek RER, u metra je to tak jen na dvou linkách, ostatní se nikde nerozvojují

Anonymní
2. června 2012 v 9:08

Díky moc za info! :o) Do hotelu zvolím taxi (doufám, že ne s tím "českým" černochem) a zpět na letiště pak již jako zkušení Pařížani metro+RER. Tyhle stránky jsou prostě bombaaaa!! :o) :o)

Anonymní
2. června 2012 v 22:08

Mé zkušenosti, jak jsem psal svůj záměr (ad 80):
Přílet na CDG ve 23:00 hod (easyjet) ve čtvrtek.
Protože poslední RER do centra jede ve 22:55 (navíc mají ještě nějakou večerní výluku takže jezdí někde odjinud náhradní autobusy), první noc jsem měl rezervovaný hotel Etap v blízkosti letiště
http://www.accorhotels.com/gb/hotel-3515-etap-hotel-roissy-cdg-paris-nord-2-futur-ibis-budget/index.shtml
K hotelu jezdí z letiště zdarma tam i zpět hotelový bus (odjezdy 23:00, 23:40 a poslední v 0:20). Popis, jak se tam dostat je nádherně i s obrázky popsaný zde
http://www.hotels-roissy-tourisme.com/reservation-hotel-roissy/airport-bus-paris/airport-bus-paris/itineraire-description-terminal-2b-vers-etap-hotel-en.html
Byla to dobrá volba, když jsem sledoval ty nešťastníky, kteří marně shánějí na letišti v noci info, jak se dostat do centra Příže, bylo mi jich až líto. Hotel Etap stojí na jednu noc pro 2-3 osoby 69 E, vedle něj je i hotel F1 (cena 49 E), IBIS a Novotelel (tyto jsou dražší) - doprava z/na letiště stejným busem zdarma.
V hotelu Etap jsme přespali první noc a ráno/dopoledne se přesunuli do hotelu v centru Paříže, autobusem č. 350 - zastávka je cca 200 m od vrat do hotelů ETAP, F1 atd. u prvního kruhového objezdu, kterým jsme od letiště přijeli, směrem na pravo (při příchodu od hotelu).
Pokud bych chtěl jet do centra RERem, tak z hotelu ETAP jezdí na letiště opět zdarma ten samý hotelový BUS, a na letišti už RER není problém najít a dopoledne jezdí bez výluky.
V současné době je nějaké omezení RER Paris - letiště CDG, takže nejezdí tzv. rychlíky (přímé vlaky) ale každý vlak zastavuje v každé zastávce, čili cesta trvá déle, jak psal někdo výše.

Aktuální cena jízdenek:
RER Paris - letiště CDG 9,25 E
RER Paris - Versailles 3,25 E
Ticket+ (carnet 10 ks) 12,70 E (tj. 1,27 E jeden lístek)

Tak to je asi vše
barny

Anonymní
2. června 2012 v 22:59

Dobrý večer,
poradíte mi odkaz na seznam linek metra /případně i RER/ s jejich zastávkami? Mám různé mapky, podklady, ale odkaz na jednotlivé trasy metra ne. Myslím si, že pro orientaci by bylo dobré vědět, že např. linka metra č 4 začíná ve stanici xxx a končí ve stanici yyy.
děkuji, tyto stránky jsou super

Anonymní
3. června 2012 v 10:52

Dobrý den,
potřeboval bych poradit jak se dostanu z CDG do hotelu
My Hotel In France Montmartre
Adresa 57, Rue Des Abbesses, 18. Sacré Coeur- Montmartre
Paris, 75018
letím Easy Jet přílet ve všední den 23:00 hod
díky

Anonymní
4. června 2012 v 11:45

Dobrý den, letím poprvé do Paříže a to sama,letím se společností Smartwing tuto středu v odpoledních hodinách.Mohla byste mi prosím pomoci jak se dostat z letiště do toho hotelu http://splendidhoteltoureiffel.parishotels.it/ ? Předem děkuji a přeji hezký den:)

Anonymní
8. června 2012 v 13:40

Neskonalý obdiv k množství informací a ochotě se o ně podělit. Navazuji na dotaz č. 87. Také přílet 23.00 a cesta do F1 v Rue Etienne Marcel. Uvažuji o náhradním autobusu a pak RER a metro. A zde je dotaz: musím si hned koupit lístky na RER nebo v náhradním autobusu jsou jiné? A jak to nejlépe zkombinovat? Předem děkuji a zdravím. Ladislav

Anonymní
13. června 2012 v 22:53

Dobrý den,
chci se Vás zeptat, kolik minut trvá přechod z terminálu 2D na TGV? Nikdy jsem na tomto letišti nebyla a nevím, jestli 1h21 minut bude stačit na počkání na batoh a přechod na vlak. Moc Vám děkuji. Zuzana

15. června 2012 v 20:20

@Anonymní v náhradním buse by měl platit lístek na RER
možná jde koupit i u řidiče, to jsem nezkoušela

15. června 2012 v 20:22

@Anonymní nahoře v postu je mapka a podle ní by to měoa trvat 6 minut pěšky, minutu busem
takže pokud vám vydání batohu nebude trvat hodinu (ano, i to se může stát), tak to stihnete v pohodě ;)

Anonymní
19. června 2012 v 19:27

dobrý den, v jednom článku je psáno, že na F1 na Rue du docteur babinski 29 je nejlépe jet busem 91 nebo 81. Ty stojí kde na letišti a jaký lístek si na něj máme koupit - 2 osoby. A dále jsem se chtěla zeptat zda platí že osoby EU 18-26 let mají vstup do státních památek zdarma a ještě jeden dotaz :-)..nevíte o nějaké uschovně zavazadel?V nedeli budeme muset opustit pokoj a letadlo nám letí až v 20:00.děkujiiiii moc jste poklad :-)

19. června 2012 v 20:14

@Anonymní nevím v jakém článku, ale v jedné odpovědi nahoře píši o autobusech 95 a 81, ty stojí u Opery, lístek stačí ticket t+
se vstupem je to tak, že pod 26 let bývá často vstup zdarma, ale jak to je konkrétně si raději zjistěte u konkrétních památek, které vás zajímají
úschovny jsou na nádražích, gare du nord například, skříňka stojí kolem €5 a přístup k nim má otvírací dobu, nelze tam přijít kdykoli, takže to je potřeba si zjistit dopředu
ale jinak by vám zavazadla měli nechat i v hotelu, je to poměrně běžné ..

Anonymní
20. června 2012 v 12:30

Dobrý den.Velice Vás obdivuji za Vaše rady ostatním a chtěl bych Vás též o jednu požádat.Přiletím na CDG v pátek ráno a potřeboval bych se dostat do blízkosti hotelu Claret 44 Boulevard De Bercy 75012 paris.Jestli by jste mě poradila nejlepší spoj a jaký lístek bych měl použít.Předem děkuji za Váš čas a ochutu.Tomáš

20. června 2012 v 18:56

@Anonymní Nejlepší to asi bude Roissybusem k Opeře (lístek kupujete u řidiče) a od Opery metrem jednu zastávku na Pyramides, tam přestoupit na linku metra č. 14 a tou jet až na zastávku Bercy, kterou máte kousek od hotelu (na metro stačí jeden ticket t+)

Anonymní
21. června 2012 v 23:39

Dobrý den, Vaše stránky jsou fantastické :-). moc za ně díky:-). I já bych Vás ráda moc poprosila o radu. Přiletím na CDG ve čtvrtek 28.6. ve 14:55 prosím o doporučení spoje (a jaký lístek použít) k Hotelu Le Méridien Etoile, 81, Boulevard Gouvion Saint Cyr, 75017 Paris. Děkuju moc za Vaší ochotu :-). Lucka

22. června 2012 v 12:19

@Anonymní Máte dvě možnosti:
1) jet z letiště RER až na zastávku Chateles les Halles a tam přestoupit na linku metra č. 1 a tou dojet na zastávku Porte Maillot, která je u vybraného hotelu nejblíže (na celou cestu stačí lístek na RER, který si koupíte na letišti)

2) jet Roissybusem k Opeře a odtud linkou metra č. 8 na zastávku Concorde - tam opět přestoupit na linku metra č. 1 a dojet na Porte Maillot (na Roissybus kupujete lístek u řidiče, do metra pak potřebujete ticket t+)

Já osobně bych volila možnost č. 1.

Anonymní
22. června 2012 v 15:17

@Černá Moora
Jste skvělááá :-))). Děkuju za rychlou odpověď :-). Dám na Vás a zkusím tu první variantu :-). Moc děkuju za Vaší ochotu:-), jsem už klidnější jak docestuju :-). Hezký den Lucka

Anonymní
23. června 2012 v 11:44

Dobrý den,
já vím,že toho máte hodně,ale chtěl bych Vás poprosit o odpověď na otázku č.101,nevím totiž co stihám za spojení když přiletím kolem 23:00 hod.na CDG.
Předem Vám moc děkuji za odpověď.

23. června 2012 v 12:28

@Anonymníta odpověď je stejná, jako u jiných, co se ptají na dopravu po 23 hod. - možnosti jsou popsány v článku

podle konkétních okolností na místě buď stihnete RER a následně metro, nebo nestihnete a budete muset část cesty vykonat taxíkem

do hotelu to máte nejblíže ze stanic metra Blanche a Abbesses

Za normálních okolností byste na Gare du Nord přešel z RER do stanice La Chapelle a odtud byste linkou metra č. 2 jel na stanici Blanche.
Problém je, že u stanice La Chapelle je momentálně značená výluka až do 2. září s tím, že linka 2 nejezdí - ovšem další věc je, že tyto značené výluky nejsou vždy spolehlivé a v reálu tam třeba žádná být ani nemusí - toto vám nejsem schopna nijak potvrdit, budete to muset vyřešit na místě.
Pokud by tam výluka byla, musel byste z gare du Nord jet metrem č. 4 na stanici Barbes Rochechouart a tam přestoupit na linku 2 a tou na Blanche.

Anonymní
27. června 2012 v 10:39

Děkuji mnohokrát za vyčerpávající odpověď.

Anonymní
30. června 2012 v 1:29

Dobrý den,
taktéž mnohokrát děkuji za úžasné stránky a Vaši ochotu se podělit o informace s méně zkušenými a zmatkujícími cetujícími :)
Vaše stránky budu odteď všude doporučovat.
Také bych Vás tímto ráda poprosila o radu. Do Paříže, na CDG přiletíme 4.7. kolem 22.hodiny a jelikož jsme jen dva, rozhodli jsme se pro přenocování na letišti a následující den ráno pro cestu do bookovaného hotelu - ibis Paris Jemmapes 10eme - 12,rue Louis Blanc, 75010.
1/ Zjistila jsem si, že v blízkosti hotelu jsou zastávky metra Louis Blanc (7bis), Jaurés (5,2) nebo Colonel Fabien (2). Prosím o radu, kde je nejlepší z RER přestoupit na metro? V Paříži budeme do 9.7. cca do 16hod., který způsob jízdného by jste zvolila, abychom nemuseli pořád kupovat jednotlivé t+ ticket? Nejlépe aby byla zahrnuta cesta z/na letiště, Versailles a centrum. Ale chápu, že to bude asi nemožné. A jako studenti uvítáme každou radu, jak ušetřit. Původně jsem zvažovala PV na 5dní, ale říkáte, že je zbytečně drahý, tak nevím..Navigo se ve Čt hůře shání. Je lepší tedy koupit třeba více Mobilis?
2/ Při přestupu z RER na metro musím jízdenku znovu označit? časové omezení jedné jízdenky je 1,5 hodny? Novou jízdenku musím tedy použít až v případě, že opustím prostoty metra/RER ohraničené turnikety?
3/ Na Roissybus lze použít t+ ticket nebo zakoupit jízdenku u řidiče?
4/ Na RER t+ nebo Mobilis aj.?
5/ Je možno i někde naa letišti zakoupit případně PV ev.mobilis?

Mnohokrát děkuji za Vaši odpověď, Váš čas i ochotu :)

S pozdravem a přáním pohodového léta, Martina

30. června 2012 v 22:45

@Anonymní
1) přestoupit bude nejlépe asi na Gare du Nord, odtud je to na zmíněné stanice kousek
co se týče jízdenky - zopakuji, že já osobně bych prostě koupila carnet, protože nikdy necusteji tolik, aby se mi vyplatil byť jen mobilis - ale toto si prostě musí každý propočítat sám ..
2) ano; ne úplně - 90 minut je omezení jen ticket t+, ovšem z letiště pojedete na BOD; ano
3) ne jízdenka se kupuje u řidiče (nebo musíte mít PV/Navigo)
4) ne, BOD nebo PV/Navigo
5) ano, všude (buď okénka nebo automaty)

Anonymní
3. července 2012 v 8:11

Takže nakonec místo spaní na letištěi, jsem si rezervovala HOTEL F1 ROISSY AÉROPORT CDG PN 2 HOTEL,( 2 dospěláci 38 E) jak již bylo někde zmíněno, jezdí sem z letiště po 23.0 hod ( easy jet)autobus....můžete poradit z jakého místa a jak se pak z F1 dostaneme směr Ajfelovka. Díky díky díky :)

3. července 2012 v 11:19

@Anonymní budete se muset vrátit na letiště a odtud tradičně Roissybus/RER/taxi
pokud byste jeli Roissy, tak od Opery linka metra 8 na La Motte Picquet Grenelle a tam přestoupit na linku 6 na stanici Bir-Hakeim (příp. na stanici Passy a přejít k Eiffel přes most - píšu z toho důvodu, že je to zase jiný pohled na věc ;)

10. července 2012 v 19:45

Zdravim a smekam pred mnozstvim odpovedi a obdivuju tvoji trpelivost :) Mel bych taky dotaz, doufam, ze se tady podobny uz neobjevil a ja ho neprehlidl :)

Potreboval bych se dostat z letiste CDG na stanici metra Louise Michel. Nasel jsem si spojeni - na letisti nasednu na RER do Gare Du Nord, odkud metrem az do Louise Michel. Na tuto cestu si koupim RER listek za 9,1 EUR (pro prestup na metro uz Ticket T+ nepotrebuju).

Jak je to s cestou zpatky z Louise Michel na CDG? Je mozne si koupit RER listek za 9,1 EUR do zasoby a pouzit ho hned na Louise Michel? Nebo je potreba si nejdriv na metro koupit Ticket T+ a RER listek az pri prestupu, popr. jeste alternativu BOD z Louise Michel na CDG? Diky moc :)

10. července 2012 v 20:38

@nutty boy cestu máš vymyšlenou správně :) už na letišti si můžeš koupit i zpáteční lístek - ony jsou to prostě dva stejné lístky, není na nich nějak pevně zakódováno, že jeden je na cestu tam a jeden na cestu zpět, dají se použít libovolně

pokud bys chtěl zpáteční kupovat až v Paříži, tak to je také možné, není třeba kupovat ticket t+, rovnou lze koupit BOD na letiště a jet s ním už metrem (ani tu konkrétní stanici není třeba při nákupu uvádět, stačí říci zpáteční lístek do Paříže :)

Griel
14. července 2012 v 19:34

Zdravím všechny,
v uterý jsme se vratili z Paříze se spol. easyJet, v patek při cestě tam večerním letem zpozdění 1:30, takže jsme dolétli do Paříže až v 0:10, tím pádem jsme neváhali a vzali si taxíka ještě společně s dalším parem čechů a cesta na Porte de la Chapelle nas vyšla na 20 EUR. Cesta zpět proběhla bez problémů a na čas.

Pokud chcete někdo letět do Paříze od Listopadu 2012 posunl easyJet večerní let na odpolední a dolet je v 18:30, konečně se bude dát cestovat do Paříže v rozumnou dobu

Anonymní
26. července 2012 v 19:34

Ahoj, mam taky dotaz, ktory sa sice netyka dopravy z letiska, ale dopravy po letisku (tak dufam, ze mi nan odpoviete) :) Cestujem do USA a v Parizi len prestupujem, chcem sa opytat ci mi mozete poradit ako sa dostanem z terminalu 2D na terminal 2E. Ak si nevyzdvihujem batozinu v Parizi, musim tiez prechadzat pasovou kontrolou a celnici? A musim sa medzi terminalmi prepravit len letiskovym autobusom alebo mozem aj peso, pripadne, co je lepsie. Cestujem lietadlom podruhe a mam malo casu na prestup, tak sa chcem vyhnut panike z toho, ze sa na letisku stratim a nestihnem prestupit :) Moc a moc dakujem za odpoved a prajem pekny den :).

Anonymní
31. července 2012 v 13:40

Dobrý den,
mám velikánskou prosbu.
Mohla byste mi,prosím, poradit?
Letím ve čtvrtek do Paříže, přílet CDG 23.00 hodin.
1) Jak se dostanu do hotelu Atlantique,54, Rue Falguiere, Porte de Versailles. Myslela jsem , že náhradním autobusem na Aulnay sous-Bois na RER , a pak na stanici Denfert Rochereau, kde už ale asi nestihneme přestup na metro, že? Ideální by bylo na Gare Montparnasse.
2) Budu cestovat s dvěma dětmi 12 a 16, nemám si vzít raději taxi? Ale zase aby to nebylo až k hotelu moc drahé.
Moc děkuji za jakoukoliv radu.

Anonymní
1. srpna 2012 v 22:54

Prosím o radu, jak poznám který shuttle bus a od kud tedy z jakého terminálu jede - údajně zdarma k HotelF1 Roissy aéroport Cdg na ulici rue de la Belle Etoile ZAC Paris Nord 2, mělo by to být poblíž hotelu Etap.
Díky

1. srpna 2012 v 22:55

Dobrý den,

můžete mi poradit? Jsme zmatená jak štěně :) V sobotu ráno odlítáme do Paříže a vracíme se ve středu večer, takže tam strávíme 3 celé dny a 2 skoro celý dny. Přemýšlela jsem, že si koupíme Paris visite na 5 dnů na zóny 1 - 3, protože Navigo pro nás kvůli přelomu týdnů nepřipadá v úvahu. Dá se doukopit lístek z/na letiště CDG (případně jaký)? Budu vděčná za jakoukoliv odpověď.

2. srpna 2012 v 1:59

@Anonymní to si musíte zjistit v konkrétním hotelu, každý má své shuttly (ale pojedou asi z Roissypole)

2. srpna 2012 v 2:01

@Barbara Pexová záleží, čím chcete z/na letiště jet - takže buď si koupíte lístek u řidiče Roissybusu, nebo si koupíte lístek na RER nebo ticket t+ na autobus 350(1)

3. srpna 2012 v 19:07

Dobrý den, obdivuji tyto stránky a chtěl bych také poprosit o radu.
15.7. dopoledne přilétáme na CDG, terminál 2 a potřebovali bychom se dostat do hotelu 102 Rue Gabriel Péri, 93200 Saint-Denis. Tedy asi nejlepe na zastavku Basilique de St.Denis. Chtel bych se zeptat jak se tam nejlepe dostaneme? Jestli RER a pak prestup nebo nejakym tim autobusem z GDC.
Take mam trosku zmatek s platnosti jizdenek. Kdyz si na letisti koupime jizdenku na RER do centra,tak ta pak plati i po oznaceni pri prestupu na metro?
A jeste posledni dotaz. Slysel jsem ze prave 15.7. je ve Francii nejaky svatek. Da se cekat nejake omezeni dopravy apod?

Dekuji moc za odpovedi

4. srpna 2012 v 15:20

Myslel jsem pochopitelně 15.8. , omlouvám se.

4. srpna 2012 v 16:42

@Daniel Moravec Začnu odspoda - v ten den je opravdu státní svátek, Nanebevzetí Panny Marie, takže omezení dopravy (či například otevíracích dob) se čekat určitě dá.

Lístek na RER můžete použít i pak na metro, jen si ho nechte po ruce, protože mezi RER a metrem jsou turnikety, kam ho budete muset opět strčit k označení.

Můžete jet RER - na stanici Gard du Nord, tam projít podchodem na stanici La Chapelle, odtud linkou 2 na stanici Place de Clichy a tam přestoupit na linku 13 a tou na zmíněnou stanici hotelu B. de St-D.

Nebo Roissybusem na Operu, dojít na stanici Saint Lazare, buď podchodem nebo po ulici (příp. můžete jet metrem, ale je to kousek) odtud opět linkou 13 na St.-D.

Vzhledem k blízkosti hotelu k letišti (16 km) bych ovšem uvažovala i taxi, možná by to vyšlo stejně, příp. jen o kousek dráž než MHD a bylo to by to o dost rychlejší a pohodlnější.

Anonymní
4. srpna 2012 v 21:50

Nejprve chci poděkovat za skvělé rady,jsem ráda, že jsem našla Vaši stránku.
Letíme do Paříže ve středu 8.8. s Air France,přílet v 9 hod na terminal 2D, bydlíme v Hotelu Amiot 76Boulev.de Strasbourg u Gare de l Est. Myslela jsem si, že nejlepší by bylo jet busem 350, který tam končí,nevím, kde má na letišti stanici, nebo byste doporučila RER ke Gare du Nord a dojít nebo přestoupit na metro? Děkuji M.Hesová

Anonymní
5. srpna 2012 v 18:32

Dobrý den,
Vaše rady jsou skvělé. V úterý letím s dětmi do Paříže a přestože info jsem si už spoustu našla, trochu tápu v dopravě z letiště. Přiletíme na CDG kolem poledne s AF, tak mi přijde zbytečné jet taxi (jsem s Prahy a nemám je ráda).Potřebujeme do hotelu Ibis Budget Paris Porte De Montmartre, 45 Rue Docteur Babinski 18,Sacré Coeur. Pokud bychom jeli busem,které číslo a kde přestoupíme na metro? A pokud RER, tak kde? Abychom nepřestupovali zbytečně mockrát. A když si koupím jízdenku na RER nebo BUS, platí i v metru? Pochopila jsem, že se vždy označuje.A tyto jízdenky se kupují v buse a RER? A cena je podle toho, kde vystupuji? Jakž takž rozumím metru a jízdenkám, ale děsí mě trochu ta cesta z letiště.
Děkuji moc za odpověď.

5. srpna 2012 v 20:06

Milá Černá Mooro!

15.září letíme s manželkou na jednu noc do Paříže. Je to takové skromné překvapení k dvacátému výročí 1.rande - takže všechny informace získávám potajmu a sám - manželka nic neví a dozví se to až v Praze.
Letíme s AF (tam i zpět) - tudíž přílet i odlet (druhý den) je na(z) CDG Terminál 2D. Do i z centra bych se chtěl z finančních důvodů dopravit Busem linkou 350 - jak se dostat na Roissypole jsem již zjistil a pochopil, kde pravděpodobně v centru vystoupíme taky (Gare de l'Est), ale zajímalo by mě, zda stejná zastávka funguje i pro cestu zpět na letiště CDG? nebo jestli se nenachází třeba v nějaké jiné ulici? Popřípadě jestli by nebylo jistější pro zpáteční cestu na CDG využít RER (asi by to bylo rychlejší a časově jistější)??? Něco jsem se doslechl o různých dopravních zácpách - i když bych je očekával spíše ve všední den než o víkendu...
Na stránkách RATP o tom moc informací není... Díky za jakékoliv informace!

5. srpna 2012 v 21:48

@Anonymní ve zkratce: lístky jsou přestupné jen metro a RER x Bus a tramvaj - např. tedy s lítkem z RER nemůžete jet následně busem, metrem ano
lístky na RER se kupují předem, na bus můžete i předem, i u řidiče
cena podle zón
- tohle vše je v prvním článku o dopravě, na který odkazuji v úvodu, v případě potřeby tedy doporučuji ho pročíst

z letiště jeďte Roissybusem, lístek kupte u řidiče, vystupte na konečné, u Opery
následně si kupte ticket t+, jeďte metrem 8 na stanici Invalides a tam přestupte na metro 13, kterým jeďte na stanici Garibaldi, odtud to už do hotelu dojdete

jinak pařížští taxikáři jsou ok, s pražskými se to nedá srovnat

5. srpna 2012 v 22:03

@Michal Mrázek zácpa být může a nemusí, nelze předem odhadnout, v RER samozřejmě nehrozí, ale tam zase hrozí výluka, takže způsob dopravy vybírejte spíš až na místě podle podmínek (pokud nebude výluka a chcete jet na jistotu, jeďte RER, jinak busem)

v případě, že vyberet na zpáteční cestu RER, jen upozorňuji, abyste na přijíždějícím vlaku zkontroloval cílovou stanici, je to napsané vepředu, jako na pražském metru - RER se rozvětvuje a mohlo by se stát, že místo na letiště dojedete na druhou konečnou

plán busu 350 je zde http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php?nompdf=350&loc=bus_banlieue/300 na konečné se netvětví podle směrů, takže by stanice měla být na stejném místě

Anonymní
7. srpna 2012 v 22:27

Hezky vecer,musim se take pripojit s podekovanim. Uzasne stranky:-) . Chtela jsem se zeptat na to omezeni dopravy 15.8. Mate informaci jak konkretne se to dotkneRER v dopolednich hodinach? Pak bych vas chteka pozadat o radu,jak se dostat na letiste CDG v Po 20.8.rano, last check in je 6.35 a Roissy bus jezdi od 6h. Mam jinou moznost jak to stihnout nez "drahy" taxik? Bara

Anonymní
8. srpna 2012 v 8:14

Pěkný den,

prosim prosim o podaní info, jak se dostanu do Vintage Hostel, Rue de Dunkerque 73, jaké je nejlepší nástupní místo, přes den budeme v centru po památkách a navečer tento hostel...... a na druhý den ještě vás poprosím letí nám ve 3.00 odpolko letadlo, jak nejlépe pak zase z centra na letiště Roissy. Díky , díky :)))

Anonymní
8. srpna 2012 v 13:50

zdravím,
prosím info, či držiteľ preukazu ZTP si môže uplatniť zľavu na cestovanie v MHD tak ako je to u nás

8. srpna 2012 v 21:52

@Anonymní RER bude jezdit jako o víkendu, tedy ne tak často.

Na letiště můžete jet také Noctilienem 140/143, nebo jet posledním Roissybusem a těch pár hodin tam počkat, protože odlet máte opravdu hodně brzy.

V případě, že byste nebydleli v centru v dosahu nástupní zastávky 140/143, ale museli se tam nejdříve dopravit s přestupem a použít tedy Noctilienů víc, volila bych já osobně poslední Roissybus, protože by mi ta nepohodlnost cestování nočním autobusem za ty cca dvě hodiny rozdílu v čekání na letišti nestála.

8. srpna 2012 v 22:10

@Anonymní jeďte Roissybusem k Opeře a odtud metrem 3 na Villiers, kde přestoupíte na linku 2 a pojedete na stanici Anvers, tu máte k hotelu asi nejblíže.

Případně to můžete od Opery dojít i pěšky, je to tak na max. 20 minut (nicméně čast cesty do kopce).

8. srpna 2012 v 22:12

@Anonymní Ne, sleva na MHD není.

Slevu budete mít v některých památkách, ale ne ve všech, takže pokud vás to zajímá, chce se to podívat konkrétně na jejich weby.

21. srpna 2012 v 15:50

Dobrý den, Snažím se přijít na nejlevnější způsob jak se dostat z letiště CDG do zastavky metra Saint-Georges. Děkuji za odpověď.

22. srpna 2012 v 0:41

@Ondřej Šeps Nejlevnější bude v každém případě autobus 350/351 (3 ticket t+) a následně metrem (jeden ticket t+).
Pokud byste chtěl ušetřit za metro, tak to z konečné busu na SG můžete dojít i pěšky, možné by to bylo.

Anonymní
28. srpna 2012 v 14:19

Dobrý den,
prosím Vás jak se dostanu z letiště do hotelu B.W OPERA SAINT LAZARE (9 RUE DE CONDSTANTINOPLE, 75008 PARIS, FRANCE), jakou jízdenku si musím koupit ? Jedeme do Paříže od pátka do neděle.
Moc děkuji

Anonymní
30. srpna 2012 v 19:14

Hezký den přeji,poraďte jak se z CDG co nejrychleji dostaneme k hotelu Adagio Tour Eiffel 15. obvod, Rue Theatre? Smart Wings zrušila ranní let a my jsem nyní v časovém pressu. Původně jsme chtěli jet busem k Opeře, a pak pěšky přes památky k hotelu, času jsme měli dost. SW nás obrala o 6.5h! Děkuji Eva.

30. srpna 2012 v 22:48

@Anonymní Nejlépe Roissybusem k Opeře (lístek se kupuje u řidiče) a od Opery linkou metra č. 3 na stanici Europe (ta je k hotelu nejblíže).

30. srpna 2012 v 22:56

@Anonymní Rychlejší než bus je RER (nicméně ne zas tak o moc), takže leda na Gare du Nord RERkem a odtud metrem č. 4 na Strasbourg-Saint-Denis, kde přestoupíte na linku č. 8 a pojedete na Motte-Picquet-Grenelle.

Případně busem k Opeře a odtud bez přestupování linkou 8 opět na M-P-G.

Vzhledem k tomu, že s druhou možností nemusíte přestupovat, možná to tím busem bude nakonec i rychlejší.

Anonymní
31. srpna 2012 v 21:13

Děkujeme ti za radu Moorečko. Už se těšíme... Eva

Anonymní
2. září 2012 v 13:41

Dobrý den, přiletím do Paříže na letiště CDG 13.září cca ve 23h s EasyJet, mám rezervaci v Hotelu F1 Roissy Pn2, 335 Rue De La Belle Etoile. Z hotelu snad jezdí kyvadlová doprava na letiště, ale nemůžu nikde najít kde přesně u letiště staví a jak se na tu jejich stanici dostanu z terminálu 2B ke kterému přiletím. Můžete mi prosím poradit? Moc děkuji. Slávka

2. září 2012 v 14:16

@Anonymní Tuto informaci vam s jistotou podají pouze v hotelu, takže je kontaktujte. Já tipuji, že to bude z Roissypole, protože tam staví shuttle busy běžně, ale jak říkám spoléhat se na to nemůžete a raději si to ověřte.

Anonymní
4. září 2012 v 16:41

Dobrý den, potřebuji poradit a koukám, že tohle je asi dobré místo...přiletím do Paříže na CDG v 11:55 h a pak pokračuji do Burgundska vlakem z Gare de Lyon v 15:53, takže bych měl mít cca 4 h., chci se podívat na Eiffel tower, aspoň zvenku :)..myslíte, že je to reálné a že jak bych se mohl rychle dostat z CDG k Eiffelovce a pak z Eiffelovky na Gare de Lyon...poradíte mi prosím? Děkuji, Tomáš

Anonymní
4. září 2012 v 16:44

Dobrý den, prosím Vás, jak se nejlépe dostanu z letiště CDG do Euro Hotelu Sovereign ve čtvrti Sain-Denis? Děkuji za radu

4. září 2012 v 16:59

@AnonymníPokud se nevyskytne nějaká nestandardní situace, tak se to určitě stihnout dá, možná byste zvládnul vyběhnout i do prvního patra ;) (nebo výtahem, ale tam to záleží na frontách).

Z letiště k E. je to cca hodina - RER B pojedete na zastávku Saint-Michel Notre-Dame a tam přestoupíte na RER C, se kterým pojedete na Champs de Mars-Tour Eiffel.

Od E. na nádraží G. de Lyon je to pak kolem 30 min. - metrem 6 ze stanice Bir-Hakeim (Grennele) na Charles de Gaulle-Etoille a tam přestoupit na RER A, se kterým dojedete na Gare de Lyon.

4. září 2012 v 17:03

@Anonymní mrkněte na komentář č. 131, je to dotaz na stejný hotel

Anonymní
5. září 2012 v 13:31

Dobrý den, prosím o radu, jak se nejlépe dopravím z letiště CDG do hotelu Etap Hôtel Paris Porte de la Chapelle na adrese 7-9 Impasse Marteau 75018 Paris. Předpokládaný přílet je okolo 23 hodiny, spíše později. Podle plánků dopravy a informací již zde uvedených předpokládám, že jiné spojení než taxi by bylo složité a zdlouhavé. Děkuji za rady a přeji krásný den.

5. září 2012 v 14:03

@Anonymníano, v tomto případě bude asi nejlepší taxi, protože hotel leží i trochu mimo centrum, tedy byste z letiště museli přestupovat min. 2 na busy ..

Anonymní
5. září 2012 v 20:54

Ahojky moc děkuji za tyto super stránky, díky kterým jsem s manželem strávila krásné 2 dny v Paříži. Opravdu nic není tak strašné jak se zdá ani letiště není vůbec chaotické.Přiletěli jsme ve 23.00 hodin večer,dále pak pěšky směrem k CDG VAL a odtamtud tradá na hotelový busík :) Z terminálu 3 jezdí zdarma autobusy do hotelů. na autobusech lze krásně poznat do kterého hotelu, hostelu či F1 jede neboť v horní části skla autobusu běží názvy.Cestování s RER uplně v pohodě. Jediné co je chaotické - metro, ale i na něj se dá zvyknout :). Po celou dobu jsem mluvila anglicky, samozřejmě běžné pozdravy francouzsky. Takže nebojte se a huráááá do Paříže, já se tam určitě zase někdy vrátím. Díky Černá Mooro :)

Anonymní
5. září 2012 v 23:27

dobrý den 20.9 letím s dětmi do Paříže.Hotel disney santa fe.Cestovní kancelář nezajištuje transfer a já neumím anglicky.Můžete mi poradit jak se dostat do hotelu a za přístupnou cenu Moc děkuji..

Anonymní
9. září 2012 v 15:40

Hezký den,

díky za úplně skvělé stránky. Cestuji často a komplikovanější dopravu v Paříži mohu jen potvrdit. I tak bych se, ale i dle Vašich zkušeností zeptala a ověřila si nejlepší variantu transferu z CDG do hotelu Migny Opéra Montmartre 13, rue Victor Masse. Pojedu tam z tlupou dětí:-) díky moc

9. září 2012 v 22:54

@Anonymní tak to je fajn, ráda slyším, že vám mé rady byly k užitku :)

9. září 2012 v 23:07

@Anonymní Mrkněte na komentáře č. 7 a 8, sice se jedná o trochu jiný hotel, ale i vy se musíte dostat na stejnou stanici RER a to Marne-la-Vallee Chessy. Odtud to podle mapy lze do hotelu dojít i pěšky, ale nedivila bych se, kdyby tam byl k dispozici i nějaký shuttle bus.

9. září 2012 v 23:17

@Anonymnínejlépe Roissybusem k Opeře a odtud to k hotelu bez problému dojdete pěšky, je to kousek, tak max. 10 minut ;)

Anonymní
10. září 2012 v 17:18

Ahoj,
potřebuji se zítra ráno okolo 9:00 dostat z letiště CDG na Orly. Jakou trasu byste mi doporučila - mám obavy abych se nezasekla někde v zácpě - u linky busu AirFrance píší až o třech hodinách jízdy. Děkuji moc za odpověď

10. září 2012 v 22:41

@Anonymní zácpa se může stát i nemusí ..
z CDG můžete jet i RER - na stanici Antony to trvá cca hodinu, z Antony pak na Orly jezdí speciální autobus Orlyval

11. září 2012 v 0:11

opravdu praktické tipy :) smekám a děkuji, že i já jich mohla využít :)

Anonymní
11. září 2012 v 14:37

Ahoj, opravdu máš super stránky, moc mi pomohly v plánování cesty do Paříže.jedeme 10.-13.10 přílet 23.tak snad to zvládneme náhradním busem za RER.
Díky

Anonymní
13. září 2012 v 19:51

Dobrý den, rád bych dostal Vaš popis cesty v Paříži, kde přiletíme na letiště CDG ve čtvrtek 27.9. v cca 20.00 letadlem SmartWings. Budeme ubytování v hotelu Best Western Nouvel Orleans Hotel na adrese: 25 Avenue Du General Leclerc. Prosím ještě o doporučení jak se z hotelu dostaneme na pařížský autosalón? Velice děkuji za Vaše stránky. Lada

Anonymní
15. září 2012 v 12:48

Dobry den, muzete mi prosim jeste k dotazu 154-156 poradit jaky typ jizdenek budu potrebovat?

Anonymní
17. září 2012 v 10:40

Dobrý den,
poradíte prosím cestu ze CDG na Rue Babinski (motel Formule 1)? Priletam s Easy Jet kolem 23:00 večer. Velmi děkuji

Anonymní
19. září 2012 v 13:38

Dobrý den,
přidávám se k zástupu Vašich obdivovatelů a smekám před Vaší pečlivostí a vytrvalostí při odpovídání na dotazy ohledně dopravy. My přiletíme do Paříže v pátek 23:00 EasyJetem a bydlíme v hotelu Adagio Access Paris Quai d'Ivry, 50 Boulevard de Brandebourg - 94200 Ivry sur Seine. Můžete nám, prosím, poradit, jak se tam dostaneme? Nejlepší by asi bylo stihnout náhradu za RER do města a pak to už nějak operativně vyřešit nebo když to nestihneme, tak Noctilien, je to tak? V krajním případě pak taxík, ale bude asi dražší a navíc prý berou jen 3 cestující. Ještě nám, prosím doporučte, jakou jízdenku pak řešit pro pohyb po městě (převážně centrum) pro nás čtyři od příletu v pátek do středy. Děkuji za celou skupinku za odpověď..Martin.

22. září 2012 v 20:47

@Anonymní určitě ano :) přinejhorším taxíkem nebo Noctilienem

22. září 2012 v 20:53

@Anonymní jak se dostanete na autosalon netuším, neuvádíte adresu

k hotelu nejlépe RER B - z letiště jede přímo na zastávku Denfert-Rochereau, odtud je to k němu kousek (těsně u hotelu máte metro Mouton-Duvern, ale to byste museli přestupovat, takže lépe to vzít na D.-R. a těch 200 m dojít)

22. září 2012 v 20:55

@Anonymní z letiště si musíte koupit BOD (více o něm najdete v článku o jízdenkách) a pak na Gare de Lyon stačí jeden ticket t+

22. září 2012 v 20:57

@Anonymní mrkněte na komentář 71 a 72, byl tam dotaz na stejný hotel

22. září 2012 v 21:05

@Anonymníano, buď RER, nebo Noctilien nebo taxi
taxikáři opravdu často nechtějí brát více než 3 lidi, ale za příplatek je někdy možno i 4 - chce se to domluvit

jízdenku po městě .... záleží jak často chcete jezdit - al epokud tak nějak standardně, max. 4 jízdy denně, tak stačí carnet ... kdybyste chtěli víc, tak pak mobilis

k hotelu RER B na Chatelet a tam přestoupit metro 7, s ním na konečnou stanici Mairie d´Ivry, odtud je to k hotelu kousek

Anonymní
23. září 2012 v 11:27

Hezký den,
děkuji za skvělé stránky a tipy...přes veškeré skvělé informace mám jeden zásadní dotaz, neboť doprava je opravdu v PAR trochu komplikovaná. Jak se nejlépe dostaneme do hotelu Migny Opera na 13 Rue Victor Masse. Letím 27.9 s dětmi a snažím se najím co nejjednodušší spojení.

děkuji moc moc za odpověď

VlaĎka

Anonymní
23. září 2012 v 11:29

@Anonymn�

již je odpovězeno výše:-) Díky

Anonymní
23. září 2012 v 11:32

Ahoj Černá mooro, pokud budu v Paříži 4-5 dní a včetně dopravy z letiště , na letiště a výletu do Versailles, vyplatí se nějaký travel Pass? Dívala jsem se na některé stránky doporučené, ale je to trochu komplikované...existuje nějaká výhodná vícedenní jízdenka?Díky moc za odpověď a radu...
Bara

23. září 2012 v 12:41

@Anonymní Možná Navigo, ale záleží, kdy dorazíte, protože je ke koupi jen do středy a platí jen následující týden (více info o jízdenkách najdeš ve druhém článku o dopravě, odkaz je v úvodu tohoto). Nejlépe pokud si propočítáte množství všech uvažovaných cest a porovnáte s cenou Navigo, PV nebo Mobilisu na dané období.

Anonymní
24. září 2012 v 15:17

Dobrý den, v pátek letíme na CDG na prodloužený víkend do Disneylandu. Když už tam budeme , tak jsme slíbili synovi, že pátek věnujeme Eiffelovce a centru a zbytek do nedělního večerního odletu strávíme v Disneylandu. Předpokládám, že asi nejjistější bude vlakem RER B. Chceme se i z centra vrátit večer zpět na CDG a pak se transferem přesunout do Disnelandu do hotelu. vyplatí se koupit nějaká celodenní jízdenka? Víceméně budeme jenom chodit centrem, protože se toho víc nestihne. Protože poletíme s palubními zavazadly, je v zastávce RER úschovna zavazadel. Na letišti asi z b ezpečnostních důvodů nebude. Díky moc za skvělé a praktické informace. Musíme to celé nastudovat. Soňa

24. září 2012 v 17:27

@Anonymnícelodenní jízdenka (mobilis) se vám nevyplatí, protože neplatí na dopravu z/na letiště; takže si kupte BOD z/na letiště a pokud chcete po centru chodit pěšky, už jinou potřebovat nebudete, protože BOD platí i v metru (takže pojedete z letiště rovnou k Eiffel, projdete se a zpátky na letiště si už v metru zase jen označíte zpáteční BOD)

ovšem pohodlnější než RER je Roissybus, nemusí se po schodech (nevím, jak budete mít těžké kufry), na dopravu po centru stačí pak ticket t+

úschovny bývají na nádražích, za poplatek cca €5; také si zjistěte si otevírací dobu, protože na noc se zavírají

Anonymní
25. září 2012 v 10:21

Dobrý den, nakonec se nám to přes noc rozleželo a budeme volit shuttle z CDG do Disneylandu, kde necháme zavazadla, a přesuneme se odsud do centra a večer zpět. Jakou variantu jízdenek nám doporučujete?
Jste skvělá a tento blog úžasný. Díky, SOňa

Anonymní
25. září 2012 v 10:24

Dobrý den, díky za rychlou odpověď. Nakonec se nám to rozleželo přes noc a pojedeme z CDG se zavazadly shuttlem do Disneylandu do hotelu. tady necháme zavazadla a vypravíme se s dětmi do centra. Večer po prohlídkách, kávičkách a nějaké francouzské večeři zase zpět do hotelu. jaká jízdenka je tedy nejlepší pro tuto variantu? Díky moc, SOňa

25. září 2012 v 22:25

@Anonymní díky za pochvalu :)

ano, tahle varianta je podle mě lepší, starat se o úschovu zavazadel je trochu otrava

pokud z hotelu pojedete shuttlem zase na letiště a odtud do centra, tak platí odpověď výše, můžete jet RER nebo Roissybusem, já doporučuju Roissy, protože je to pohodlnější a podíváte se trochu i po okolí (RER míjí povětšinou jen nevzhledná sídliště na okraji Paříže), jízdenky se kupují u řidiče, v centru si pak vystačíte ticket t+

Anonymní
1. října 2012 v 14:01

Ahoj černá Mooro, prosím tě ,kde na letišti po 23hod. koupim lístek na RERB a pokud bych nestihla RERB do 23.hod.,mohu si lístek koupit u řidiče autobusu, který jezdí po23.hod jako náhrada za RER?
díky Lenka

Anonymní
3. října 2012 v 11:24

Dobrý den, zítra odletame do CDG a pak se musíme dostat na tento hotel..Chanteloup hotel-Rue de la Ferme du Pavillon,Chanteloup en Brie, 77600..jak a čím nejlépe... a v patek do disneylandu to je kousek.. to snad zvládnem, ale v sobotu do centra k eifelovce atd. co je nejvýhodnější a nejjednodušší :-) a jaký typ lístku pro 2 dospělé a 2 děti(4 a 8).. kouklá jsem na nějaké ty karty na 3 dny??: díky za rychlou odpověď..lenka

4. října 2012 v 0:43

@Anonymnípokud bude ještě otevřené okénko, tak tam, ale jinak máš jistotu v automatu (pozor, neberou bankovky, jen mince a karty)

4. října 2012 v 0:50

@Anonymní Do hotelu musíte jet RER A. Z letiště tedy pojedete RER B na zastávku Chatelet les Halles a tam přestoupíte na RER A, se kterým pojedete na zastávku Val d’Europe, která je u hotelu nejblíže.

Do centra Paříže zase stejně, z Val d’Europe pojedete RER A na Chatelet, což je v centru a pak už podle chuti metrem, kam budete potřebovat.

Źádná karta se vám nevyplatí, protože z letiště k hotelu si musíte koupit BOD, u okénka řeknete cílovou stanici, kam chcete (Val d’Europe), a z hotelu do Paříže to samé, zase budete říkat cílovou stanici (tedy Paris).

Na metro v Paříži vám pak stačí ticket t+.
Děti mají slevu, více v článku o jízdenkách, odkaz je na začátku postu.

Anonymní
4. října 2012 v 7:12

děkuji :-))2 dny mě to už straší co mám vlastně kupovat :-))


@Černá Moora

Anonymní
4. října 2012 v 21:52

dobrý den, máte skvělý stránky..Můžete mi poradit, teď s těma výlukama RER? Letíme ve čtvrtek Air France, přílet 22.30. Hotel Est máme na 49 Boulevard Magenta, Gare du Nord (10. arrondisement.Budeme v paříži do pondělí,mezitím navštívíme Disneyland. Jakou nejvhodnější dopravu nám doporučujete a zda si máme koupit permici 5denní nebo zda platit jednotlivými jízdenkami. Domluvíme se anglicky? děkuji moc za odpověď.

Anonymní
4. října 2012 v 21:55

myslím tím dopravu do hotelu a poté disneylandu. děkuji..

Anonymní
5. října 2012 v 13:57

dobrý den , prosím o radu, přiletíme v pátek ve 23.00 na CDG a potřebuji se dostat do hotelu HOME Latin 15 Et 17 Rue Du Sommerard , děkuji M.

Anonymní
5. října 2012 v 19:36

Dobrý večer, obdivuji jak ostatním dokážete radit a protože si také nejsem jistá cestou, prosím o pomoc taktéž.
Měli bychom přiletět na CDG 13.10. ve 23,05h. pevně doufám, že stihneme poslední RER ve 23,55h, co myslíte? Máme pouze příruční zavazadla, takže žádné čekání na kufry. Hotel máme na Montparnasse nedaleko metra Gaite.

Děkuji mockrát

D.

6. října 2012 v 21:18

@Anonymní Výluka měla v říjnu skončit, ale podle mého očekávání to Frantíci samozřejmě nezvládli, takže momentální konec je už opět na červen 2013. Pokud tedy nestihnete poslední RER, musíte řešit náhradní dopravu viz výše v článku.
Osobně bych volila jednotlivé jízdenky, ale opět zopakuji, že je individuální a záleží, jak často chcete denně MHD využívat - pokud často, vyplatil by se Mobilis nebo případně PV.

6. října 2012 v 21:20

@Anonymní Anglicky se domluvíte, ale provádějte to jako léčbu šokem - pozdravte francouzsky a dál už pokračujte automaticky anglicky (neptejte se, jestli anglicky umí, ale rovnou na ně tak začněte mluvit).

6. října 2012 v 21:34

@Anonymní Pokud stihnete RER, tak pojedete na zastávku Saint-Michel Notre-Dame a odtud se musíte dostat do hotelu, který je nedaleko (můžete si vzít příp. taxi, což bude stát pár euro). Pokud by ještě náhodou jelo metro, tak z RER podchodem projdete na linku metra č. 10 (zastávka Cluny La Sorbonne) a odtud pojedete jednu stanici na Maubert Mutualité, kterou máte k hotelu nejblíže.
Případně byste to od zastávky RER Saint-Michel mohli dojít k hotelu i pěšky, podle mapy to odhaduji na cca 500 m.

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...