Doprava po Paříži - jízdenky

7. dubna 2011





OBECNĚ

Všechny informace v článku, včetně cen jízdenek, jsou aktuální k 7.9.2013.

Paříž a její okolí tvoří region s názvem Ile-de-France. Celý Ile-de-France je rozdělen do 5 tarifních zón (původně existovalo 6 zón, ovšem od 1.7.2011 se zóny 5 a 6 tarifně sloučily a zóna 6 tak zanikla).

Jediný případ, kdy se o zóny naprosto nemusíte zajímat, je metro - tam lze cestovat neomezeně na jeden základní lístek ticket t+ bez ohledu na to, ve které zóně stanice metra leží. Většina linek metra končí v zóně 2, některé zasahují i do zóny 3.

Na zóny se nehraje rovněž ve většině autobusů (výjimky jsou uvedeny níže).

Všude jinde zóny už řešit musíte a podle toho následně vybírat vhodné lístky.

Pro představu: Versailles je zóna 4, letiště CDG je zóna 5.



DRUHY DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ


Metro, RER, vlak, tramvaj, autobus.

Pro použití dopravního prostředku je potřeba se prokázat platnou jízdenkou - buď ji projedete turniketem (metro, RER), označíte ve strojku (bus) nebo přiložíte ke čtečce (v případě čipové karty, viz níže).
V autobuse se označuje ve strojku u řidiče (nastupuje se předem). Pokud budete přestupovat na další tram/bus, označujete/čtečkujete pokaždé, tzn. jeden lístek několikrát.

Pozor! V RER budete muset označovat/čtečkovat i při výstupu (jinak vás turniket nepustí ven), nechte si tedy jízdenku při ruce.


Od roku 2011 až do září 2013 probíhala na lince RER z letiště výluka, popsaná níže v šedém textu. Tato výluka již konečně skončila, ale protože se jí týká mnoho dotazů v diskuzi, informace o ní zde barevně odlišeně nechám, aby nově příchozí čtenáři nebyli zmateni, k čemu se dotazy v diskuzi o výluce vztahovaly, a aby nevznikaly zmatky, že snad stále existuje nějaká výluka, o které se v článku nepíše, ale každý jiný o ní ví.
Poznámka RER B x CDG: RER jezdí každý den až do půlnoci, ovšem už nějakou dobu probíhají na linkách RER práce, které mají trvat až do června 2013, a RER z letiště kvůli tomu ve všední dny jede jen do 23. hod. Po 23. hod. je k dispozici náhradní autobus, který jezdí k první stanici RER, které se výluka již nedotýká a kde jezdí RER normálně. 
O víkendu jezdí RER stále do půnoci. 
přehledné PDF k výluce najdete zde: http://www.transilien.com/contents/fr/Docs---PDF/Travaux.pdf



KDE KOUPIT JÍZDENKY


V automatech - pozor, berou jen platební karty nebo mince.

U okénka - okénka nejsou univerzální, liší se podle typu lístků, které prodávají, takže musíte najít to, které potřebujete, a vyhnout se tak zbytečnému čekání ve špatně frontě.
Okénka se netřeba bát, ani když FJ neovládáte - osoba u okénka sice dost pravděpodobně nebude mluvit anglicky, na druhou stranu nebude ani dementní a co/odkud/kam vám samořejmě rozumět bude.

V autobuse - u řidiče lze zakoupit nepřestupní lístek. Není to ticket t+ (viz níže), se kterým byste mohli dále přestupovat na bus nebo tramvaj.

Navigo je potřeba zakoupit vždy u okénka.



DRUHY JÍZDENEK


TICKET T+






Platí:
- na všech linkách metra: platí 90 min, ale jen pokud z prostoru metra nevyjdete ven. Když z prostoru vyjdete, musíte si pro další cestu označit další lístek (bez ohledu na to, jak dlouho jste na ten první jeli a kam).
- na linkách RER, ovšem jen v zóně 1
- v autobusech platí 90 minut bez ohledu na počet projetých zón; výjimky - speciální letištní autobusy Orlybus a Roissybus (zde neplatí vůbec); autobusy se speciální tarifikací 299, 350, 351 a dále noční linky Noctilien (zde platí, ale budete jich muset použít víc kusů, pro každá dvě projetá sousední pásma je potřeba použit 1 ticket t+)
- v tramvajích
- v lanovce na Montmartru

Přestupy jsou s ticket t+ možné, ovšem buď jen v sekci podzemní (tedy metro/metro, metro/RER nebo RER/RER), nebo v sekci nadzemní bus/bus, bus/tram nebo tram/tram. V nadzemní sekci je možné na něj jezdit 90 minut od prvního označení a vykonat tolik přestupů, kolik je potřeba, OVŠEM nikoli na stejné lince - např. tedy nelze tedy jet jednou linkou busu tam i zpátky (i když 90 min.by ještě neuplynulo), příp. z autobusu vystoupit a poté pokračovat tou samou linkou dál.

Ceny se každý rok o pár centíků změní, ta momentální je €1.70.





Ušetřit lze zakoupením balíčku (carnet) 10 ticket t+ za €13.30. Jeden lístek pak tedy vyjde na €1.33.





LE BILLET ORIGINE-DESTINATION







Slouží k cestě vlakem, RER nebo tramvajemi T2 a T4 mezi dvěma předem určenými místy v rámci Ile-de-France, pokud na tuto cestu nemůžete použít ticket t+.

Jeden lístek je jen na jednu cestu, nazpátek je potřeba další (zároveň jsou ale mezi sebou zaměnitelné, neplatí, že jeden je pevně určen na cestu tam a druhý na cestu zpátky, jak by byl člověk zvyklý od nás - pokud si koupíte rovnou zpáteční lístek, dostanete dva zcela identické lístky a v jakém pořadí je cvaknete, je jen na vás).

Využijete je tedy např. na cestu z/do Versailles nebo na cestu z/do letiště, stejně tak i pokud byste chtěli jet z letiště přímo do Versailles.

Pokud startujete odněkud z metra, BOD vám platí už tam!
Konkrétní příklad - chcete jet RER B na letiště CDG. Abyste se dostali z vašeho hotelu na RER B, musíte jet nejdříve metrem.
Váš koupený BOD (Paris-CDG) si cvaknete už na počátku vaší cesty v metru a pak na něj pojedete až na letiště - nemusíte si tedy v metru cvakat nejprve ticket t+ a teprve poté, co se dostanete na RER B, použít BOD (pozor, při přestupu metro/RER je většinou třeba projít dalšími turnikety - tam musíte lístek projet znovu - cvaknete ho vlastně dvakrát, nejdříve v metru, poté při přestupu k RER).

Ceny se liší podle zvolené kombinace (jednosměrný BOD na letiště CDG stojí momentálně €9.50).





MOBILIS






Jednodenní jízdenka, na kterou lze celý den jezdit zcela bez omezení ve všech zónách, které jste si předplatili.
Výjimka: doprava z/na letiště, tam mobilis použít nelze.

Předtím, než kupon poprvé použijete, je potřeba na něj vyplnit jméno, příjmení a datum, odkdy platí. I poté ho musíte při každém nástupu označit.

Ceny se odvozují od počtu zón:

1 - 2: €6.60
1 - 3: €8.80
1 - 4: €10.85
1 - 5: €15.65





KARTA NAVIGO DÉCOUVERTE






Je anonymní čipová karta, kterou lze dobít na týden (nebo i na měsíc, ale tomu se v dalším textu věnovat nebudu).
Kromě ní existuje i neanonymní verze pro obyvatele Ile-de-France, která se vydává na základě vyplněného formuláře, jako např. opencard, ale tomu se také věnovat nebudu a uvádím to jen pro doplnění.
Cestovat můžete ve všech zónách, které si předplatíte.
Navigo platí na veškeré dopravní prostředky (samozřejmě vždy pouze ty v koupených zónách) - přesto existují výjimky, kde neplatí: Orlyval, linky SNCF (vlaky) s nutnou rezervací a také linky se speciální tarifikací (což je například TGV, takže pozor, na TGV Navigo neplatí!) - pokud se ovšem budete pohybovat jen v rámci pěti zón Paříže (a nebudete chtít využít Orlyval a TGV), nemusí vás nic z toho zajímat.






Karta na nový týden je v prodeji vždy od pátku do středy (pokud tedy do Paříže dorazíte ve čvrtek/pátek a rádi byste využívali Navigo ještě v tomtéž týdnu, není to možné, protože ve čvrtek nejdou koupit žádné zóny a v pátek už si je můžete koupit až od následujícího pondělí).

Pro vystavení budete potřebovat foto v rozměru 25x30 mm.
Při nákupu pak dostanete samotnou kartu s čipem, kterou lze libovolně nabíjet, k ní průkaz, kam bude potřeba nalepit fotku a vyplnit jméno a příjmení, a ještě pouzdro. Oba kusy karet se musí nosit dohromady. Poplatek za vystavení je €5. Karta platí 10 let.






Kartu je při nástupu do MHD vždy potřeba projet čtečkou (u RER i při výstupu).
Po přiložení karty se rozsvítí zelená šipka, doprovázená pípnutím, což znamená, že můžete projít. Pokud se rozsvítí červený křížek doprovázený hlasitějším pípnutím, karta není platná, turniket se neotevře a na jeho displeji se objeví příslušná chybová hláška.

Ceny se lisí podle počtu zón:

1 - 2 €19.80
1 - 3 €25.65
1 - 4 €31.05
1 - 5 €34.40
2 - 3 €18.70
2 - 4 €23.70
2 - 5 €27.40
3 - 4 €17.90
3 - 5 €21.85
4 - 5 €17.45





PARIS VISITE







Karta speciálně pro turisty.

Lze ji zakoupit buď na zóny 1-3 nebo na zóny 1-5. Rovněž je možno zvolit dobu platnosti: 1,2,3 nebo 5 po sobě jdoucích dnů (jeden den znamená časový úsek 24 hod. od 5:30 ráno jednoho dne do 5:30 ráno následujícího dne).












Při nákupu jste dříve dostali kupon a černou rozkládací kartu (viz obrázky výše), na kartu bylo třeba vyplnit jméno majitele a na kupon zase číslo karty a dobu platnosti. Černá karta rovněž měla kapsu pro zastrčení kuponu. Paris Visite v této formě bylo třeba zakoupit pouze u okénka, automaty vydávaly jen samotný kupon, který nestačil.

V současnosti už je Paris Visite pouze ve formě kuponu (magnetického lístku), kam vyplníte jméno a příjmení a dobu platnosti (viz níže) a zakoupit ji můžete i v automatech.















Ceny podle počtu dnů:








zóny 1 - 3: € 10.55 x € 17.15 x € 23.40 x € 33.70
zóny 1 - 5 € 22.20 x € 33.70 x € 47.25 x € 57.75


Držitelům karty jsou rovněž nabízeny různé slevy, např. 10% do Lafayettu je docela zajímavých.





TICKET JEUNES







Zvýhodněný jednodenní lístek pro mladé pod 26 let, který lze využít o víkendech a státních svátcích pro neomezený počet jízd v koupených zónách.
Nelze s ním jet z/na letiště.

Je potřeba na něj vyplnit jméno, příjmení, platnost.

Ceny:

1 - 3 € 3.65
1 - 5 € 7.85
3 - 5 € 4.60



DĚTI

Pro děti platí speciální tarify.

Do 4 let věku mají veškerou dopravu zdarma, ovšem pouze za předpokladu, že nebudou zabírat vlastní sedadlo.

Od 4 do 10 let věku mají slevu 50% na carnet (10 lístků pro ně tedy vyjde na €6.65) a slevu 50% na BOD.

Děti od 4 do 11 let (včetně) mají rovněž 50% slevu na Paris Visite.




DALŠÍ INFO



PAŘÍŽSKÁ DOPRAVA DO MOBILU

- jedná se o oficiální aplikaci pařížského dopravního podniku RATP





LETIŠTĚ CDG

Informace o dopravě z letiště Charles de Gaulle najdete zde: http://cernamoora.blogspot.com/2011/12/letiste-charles-de-gaulle-roissy.html




No a to by bylo asi všechno.
 
Pokud máte nějaký dotaz, nežinýrujte se zeptat v komentáři.

POZOR - ukazuje se jen prvních 200 komentářů, pro 201. a další komentář musíte úplně dole nad formulářem pro dotaz nad slovem "Okomentovat" kliknout na další stránku.






355 comments

8. dubna 2011 v 10:38

v paríži som bola už dvakrát a nikdy som nemala problém s dopravou. Niektoré inofrmácie sú však aj teraz pre mňa nové...ďakujem za článok. V oaríži som nebola naposledy tak sa určite hodia.

Anonymní
8. dubna 2011 v 19:57

Páni, to muselo dát práci, všechno tohle sepsat. Ale je to velice praktické. Děkuju za všechny pařížské turisty!

Anonymní
24. dubna 2011 v 14:15

dá se NAVIGO DÉCOUVERTE koupit už na letišti CDG? Bude přistávat na terminál 3, ale předpokládám že vláček mezi terminály je zdarma.
díky

25. dubna 2011 v 11:40

anonymní: Ano, můžete si ji koupit už tam. A ano, vláček je zdarma, ale nebudete ho nejspíš potřebovat :) z terminálu 3 totiž budete muset dojít pěšky na terminál 2 (čehož se nebojte, je to jen kousek po chodníku, budete sledovat cedule nad hlavou), a na terminálu 2 si lze v hale vlevo u okénka koupit Navigo. A pak už pmůžete pokračovat tam, kam potřebujete (tedy buď RER dole z haly, nebo autobusem, které stojí před halou). Vláček z terminálu 2 byste potřebovali jen v případě, ze byste chtěli jet k jinému terminálu (což ale nepředpokládám).

Anonymní
10. června 2011 v 9:04

Ahoj, moc užitečné informace, děkujeme moc!! Mám jeden dotaz - už byl položen, ale přesto: v diskusi o Paříži na Orbionu jsem se dočetla, že Navigo nelze koupit na letišti a neplatí pro cestu z letiště. Ovšem na letiště už ano. Prosím, jak to tedy je opravdu? Děkuji.

10. června 2011 v 19:12

Anonymní: Kartu si muzete koupit uz na letisti, jak uz je psano vyse. Pokud si koupite dostatecny pocet zon, CDG lezi v zone 5 (takze budete potrebovat Navigo na zony 1-5) muzete s ni moci samozrejme jet uz z letiste.

Proc na Orbionu nekdo psal, ze ho tam nelze koupit (nestihl treba oteviraci dobu okenka?) ani s nim jet z letiste (to je kazdopadne nesmysl, pokud bude na dost zon), to opravdu netusim, hod mi sem pripadne ten konkretni prispevek, ve kterem jsi to nasla.

A uzijte si Pariz! :)

Anonymní
11. června 2011 v 14:39

Ahoj, moc díky za info. Můžete mi prosím pomoci i stímhle? Jedu s dětmi (9, 11) do Paříže a budeme tam od pátku do středy. Budu potřebovat dopravu z CDG a nazpět do hotelu (blízko Sacre Coeur) a vedle toho budeme cestovat po městě (+ La Defense) a 1x Versailles. Jaké jízdenky nebo karta se mi vyplatí a jak je to s dětmi (9 a 11)? Ta karta Navigo mám pocit platí jen do neděle a pak zas musí být nová.. Díky za pomoc.

11. června 2011 v 18:14

Jak je psano v clanku, nejde ani tak o to, do kdy Navigo plati, ale dokdy ji lze koupit - a to lze pouze do ctvrtka. V patek si tedy muzete koupit pouze kartu na pristi tyden - jestli se vam to na ty tri dny vyplati si musite rozmyslet podle toho, jak moc chcete cestovat.

Vzhledem k tomu, ze Paris visite lze koupit max. na 5 dnu a vy budete 6, tato moznost by se asi prilis nevyplatila, protoze jednu cestu z letiste byste musela vzdy platit extra (bud v patek nebo ve stredu).

Ja osobne bych tedy volila jednotlive listky na letiste, po centru pak listky z Carnetu a pokud byste chteli cestovat v jednom dni nejak vice, vyplatil by se Mobilis.

Detem muzete na vikend poridit Ticket Jeunes Week-end. U mladsiho muzete vyuzit take zlevneny tarif - deti do 10 let maji carnet i BOD za 50% bezne ceny (carnet pro takove dite tedy vyjde na €6, stejne tak cesta RER z/na letiste pro nej bude za pulku)

Anonymní
14. června 2011 v 0:03

Dobrý den, PARIS VISITE funguje na bázi 2x 24 hodin, nebo jen za sebou jdoucí dny. Přiletíme do paříže v pátek odpoledne a pojedem s ženou tedy z letiště (v neděli nazpět na letiště) a budeme chtít v sobotu cestovat po paříži. Lze tedy použít PARIS VISITE ? 2 x 29,90 euro ? Nebo poradila by jste nám co máme zvolit ? Díky moc Matyáš

14. června 2011 v 0:53

Matyáš: Vysvětlení jednoho dne PV jsem doplnila do textu. Vy byste tedy potřebovali kartu na 3 dny a to se podle mého názoru vůbec nevyplatí. Já bych tedy doporučila koupit jednolivé lístky z/na letiště (buď za €9.40 Roissybus nebo za €8.70 RER - Roissybus mně osobně přijde výrazně pohodlnější, což pochopíte nejpozději v tu chvíli, kdy budete muset vláčet kufry několikrát nahoru a dolů po schodech pařížského metra, jezdící schody totiž povětšinou nevedou, ovšem záleží samozřejmě na tom, kam budete z letiště konkrétně potřebovat a je možné, že RER bude vhodnější, co se návaznosti dopravy týče, toto už si musíte uvážit sami; jinak nejlevnější možnost jsou autobusy 350/351, na které budete potřebovat 3 lístky ticket t+). Na sobotní cestováni bych doporučila koupit buď carnet nebo mobilis, který z nich zvolit opět záleží na tom, kolikrát budete chtít použít MHD.

Anonymní
21. června 2011 v 22:26

Dobrý den, nikde jsem nenašla info k Paris Visite a tak si dovoluji obrátit na Vás. Někde jsem narazila, že neplatí na autobus Roissybus, ale Navigo zde platí. Nevíte prosím, jak to je? Děkuji moc Zuzka

Anonymní
21. června 2011 v 22:27

Doplňuji, jde mi o cestu z letiště CDG na Opéru. Děkuji Zuzka

22. června 2011 v 10:59

Zuzka: Pokud budete mít Paris Visite na zóny 1-6, platí Vám i na Roissybus. Navigo na něj platí také (ale opět musí být pro příslušné zóny, zde tedy alespoň pro zóny 1-5, CDG leží v zóně 5).

Anonymní
22. června 2011 v 11:37

Děkuji za odpověď. Zuzka

Anonymní
22. června 2011 v 21:13

Prosím o info, je dětská sleva i na Passe Navigo ? A dětské slevy platí u carnetu do 10 let a u Paris Visite do 11 let včetně ? Děkuji

22. června 2011 v 23:55

Sleva by měla platit do 10/11 let včetně (píšu měla, protože s tímto nemám osobní zkušenost).

Dětská verze Navigo Découverte neexistuje, pro děti se tedy vyplatí Paris Visite.

Anonymní
20. července 2011 v 15:54

Zdravím a děkuji za informace, chtěla bych se ještě zeptat, zda jsem to pochopila správně - při pobytu od středy do neděle a cesty z letiště do centra, tj. pásmo 1-5, se vyplatí nejvíc Navigo (předpokládám, že platí i pro Roissybus) a chtěla bych se zeptat, kde si ho můžu dobít a jak? Jestli rovnou u toho okýnka, kde mi ho vydají, případně zda budu potřebovat hotové peníze. Moc děkuji, Blanka

Anonymní
21. července 2011 v 18:18

Skvělé informace, moc díky. Ohledně Navigo mám jeden malý dotaz. Koupit se dají od pátku do čtvrtka. Chápu dobře, že pokud budeme v Paříži pondělí-neděle, nebude problém koupit Navigo hned na letišti v pondělí a využívat ho celý týden tj. od pondělí do neděle včetně cest z a na letiště? (V nějakém průvodci jsem totiž četl informaci, že začátek platnosti je od pátku). Moc děkuji, Martin

23. července 2011 v 23:29

15:54 - Ano, Navigo pro zóny 1-5 plati i na Roissybus. Dobít si ho můžete už přímo u okénka, kde ho koupíte; zda bude nutná hotovost si nejsem jistá, něco mi říká, že logická by byla možnost platby kartou, ale tvrdit to nechci, proto raději počítejte i s hotovostí. Další možnost je dobít ho v automatech k tomu určených (neberou papírové peníze, pouze mince a karty).

Anonymní
1. srpna 2011 v 22:16

Ahoj, moc prosím o radu. Jedu v pondělí do Paříže a budu tam do pátku. Chci se zeptat, zda by bylo možné toto:
Na letišti bych si zařídila Navigo (pásma 1-3 by stačilo na památky v Paříži a na La Defense?) za 23,85 a když bych jela z letiště a pak v pátek na letiště, koupila bych si ticket t+ (jízdenky do centra tak 3 tickety?), protože letiště CDG je v pásmu 5. Prostě se nemůžu rozhodnout, zda je výhodnější koupit si rovnou Navigo pro pásma 1-5 za 33,40, nebo to takto nakombinovat?
A ještě se chci zeptat, zda je možné zvládnout ty základní památky tak nějak pěšky, nebo je to opravdu všechno tak roztříštěné, že je nutné popojíždět metrem? Pořád nevím, zda se mi Navigo vyplatí...
Děkuji za odpověď x)

Anonymní
1. srpna 2011 v 22:26

Ještě o tomu předchozímu dotazu. Nebylo by nejlepší koupit si na každý den mobilis 1-2 (tzn. 3x6,10 Euro)a z letiště a na letiště jet RER za 2x8,20 E plus nějaké ty tickety za metro ne hotel a z hotelu...? Já v tom mám prostě zmatek a nevím, jestli se vyplatí Navigo karta. Připadá mi drahá a pokud bych mohla vše obejít pěšky, nevyužila bych ji...

2. srpna 2011 v 2:55

Záleží na tom, kolik dní budeš reálně cestovat - jestli od pondělí do pátku znamená skoro plných 5 dní (např. přílet v pondělí ráno, odlet v pátek večer) anebo máš na cestování ve skutečnosti třeba pouze 3 dny (např. přílet pondělí večer, odlet v pátek ráno).

Pokud by to bylo těch 5 dní, troufám si říct, že by se vyplatilo Navigo - zaprvé by to možná bylo nakonec i levnější , než jednotlivé jízdy, zadruhé je to pohodlné, takže i když by to třeba vyloženě levnější nebylo, pohodlnost těch pár euro rozdílu vyváží.

Pokud by to byly spíše ty 3 dny, tak se Navigo spíše nevyplatí - z/na letiště pak bude nejlepší možnost cesta tím prostředkem, který se bude hodit nejvíce z hlediska stanice, kde končí (tedy Roissybus, RER či 351) - mně přijde nejpohodlnější kvůli absenci vláčení kufrů po schodech Roissybus, ovšem hlavně proto, že do hotelu to pak od Opery máme kousek pěšky - pokud bys od Opery musela ještě někam cestovat metrem, můžeš jet z letiště rovnou RER, protože kufrům po schodech se nevyhneš tak jako tak.

Památky každopádně obejít pěšky nelze. Pokud by ses tedy neměla uchodit a vlastně nic nestihnout - např. od Opery k Eiffelovce nedojdeš. Nebo další případ: jen samotná Champs Elysee má 4 kilometry a pokud ji budeš chtít projít celou, dá to také docela zabrat. Versailles je na celý den.

Já osobně dávám přednost chození, jak to jen jde, ani ne tak proto, že bych chtěla ušetřit, ale prostě proto, že chci vidět z města co nejvíc a ne jen stanice metra. Ovšem Paříž není malá a tohle tam prostě 100% praktikovat nejde - takže z pozice někoho, kdo rád chodí, říkám, že i tak jsme metrem/busem vždy jeli průměrně 3x denně. A to rozhodně nejsme žádní bezhlaví honiči za odškrtanými položkami toho, co jsme navštívili - naopak vyznáváme přístup pěkně v klidu a stihnout jen tolik, kolik lze bez stresu - a i přesto jsme se MHD nevyhnuli, ty 3 jízdy na to padly i tak.

Tááákže: v případě pouze těch 3 dnů si mimo cesty letištní vystačíš buď s ticket t+ z carnetu nebo s mobilisem na zóny 1-2 (mobilis případě, že bys chtěla cestovat hodně, stihnout toho za den hodně, a jet víckrát než 3-4x denně). Defense sice leží v zóně 3, ale jak píšu výše, v metru zóny řešit nemusíš, takže stačí obyčejný ticket t+ nebo mobilis 1-2.

Jestli máš ještě nějaký dotaz, klidně se ptej :)

Anonymní
2. srpna 2011 v 21:10

hrozně moc děkuju za takovou ochotu x))
Do Paříže přijedu o půl šesté a v pátek odlétám v 6. Takže reálně budu cestovat ty 3 dny. Myslím tedy, že bude nejlepší koupit si v pondělí ticket t+ (jde to rovnou na letišti, i když přiletíme o půl 6.?), pojedeme 351 (to je bus, který jede do centra a stačí na něj jeden ticket t+?), nebo je lepší jet tím Roissybusem nebo RER (stojí oba 8,20 že ano?)?
A v pátek bych si koupila nějaké ticket t+ (abych se dostala k letišti...), protože ten den už moc cestovat nebudu, spíš si sednu někde v parku, v kavárně atp...
Myslíš tedy, že by to tak šlo udělat?
V pondělí si koupit ty tickety t+ na odvoz z letiště a na metro k hotelu, pak ty 3 dny mobilisy 1-2 a v pátek to samé co v pondělí?
A ještě mám dotaz. Kolik tak stojí v Paříži taxíky? Kdybych jela z letiště taxíkem, na kolik by to tak mohlo vyjít? Na 20 Eur?

Anonymní
2. srpna 2011 v 21:13

Ještě se chci zeptat, proč je nutné na dopravu z letiště/ na letiště busem 351 použít 3 ticket t+? A kde ten bus staví? Před halou? A pak má stanoviště kde, pokud bych s ním chtěla jet zpět na letiště?

2. srpna 2011 v 21:57

Jak píšu výše, dopravu z letiště si vyber podle toho, kam se chces dostat.

Na 351 potřebuješ celkem 3 ticket t+, je to autobus se speciálníb tarifikací.

Roissybus stojí €10. RER zhruba o euro méně.

Lístky na zpáteční cestu si můžeš koupit současně s těmi prvními.

Jestli bude otevřené okénko nevím, ale vše toto můžeš stejně pohodlně koupit i v automatech, pokud nebude.

Mobilis pouze pokud budeš opravdu cestovat častěji (však si to spočítej - lístek z carnetu tě vyjde na 1.20 x počet cest, to porovnáno s cenou denního mobilisu).

Taxi z letiště stojí kolem €50.

350 i 351 staví u všech terminálů kromě terminálu 3 (ale tam nestaví vlastně skoro nic, vždy je třeba dojít na terminál 2, i kvůli RER, i kvůli Roissy).
350 jede na Gare de L´Est, 351 na Nation.

Anonymní
3. srpna 2011 v 17:46

Děkuju moc x)
A poslední dotaz. Autobus 350 mě tedy z letiště doveze na Gare de L'Est a odtud pojedu metrem k hotelu a zpátky na letiště zase pojedu na Gare de L'Est a tam bude stavit zase bus 350, co mě odveze na letiště?
A ty 3 lístky v buse 350 si mám nacvakat rovnou, nebo nějak postupně?

Anonymní
3. srpna 2011 v 19:31

Jo a ještě xD Carnet můžu koupit taky v automatu?

Anonymní
3. srpna 2011 v 23:16

Parádní poradna, klobouk dolů za ochotu a hlavně trpělivost :-) Troufnu si také položit dotaz, snad velice jednoduchý jaké jízdenky pořídit na náš plán cesty (1 dospělí a 4leté dítě): So CDG-Torcy, Ne Torcy-centrum a zpět (1 metro), Po+Út Torcy-Disney a zpět, St Torcy-Versailles a zpět, Čt Torcy-CDG. Jak s dítětem, bude někdo v pase pátrat jestli jsou mu 3roky,11měsíců nebo 4roky? Děkuji moc za odpověď

4. srpna 2011 v 15:54

17:46
Ano.
Cvakat najednou při nástupu.

19:31
Ano.

4. srpna 2011 v 16:32

23:16

Co se kontroly věku dítěte týče, tak absolutně netuším - já v metru (ani jinde) revizora nikdy nepotkala. Vzhledem k tomu bych to asi zkusila bez lístku, a pokud by na to tedy přišlo, tak se to snažila zahrát na nevědomého turistu.

Vzhledem k tomu, ze Torcy leží na RER A (v zóně 5) budete si pro cestu kamkoliv muset koupit buď BOD (viz výše), nebo některou z předplacených jízdenek. Co se vyplatí více si spočítejte pomocí tohoto interaktivního plánku
http://www.ratp.fr/plan-interactif/ - pomocí zeleného praporku označujete počáteční stanici, pomocí červeného cílovou stanici - potom dole klikněte na záložku Itinéraire a dostanete jak dobu jízdy, tak cenu BOD pro jednosměrnou cestu. Podle toho si pak spočítejte, zda bude výhodnější Mobilis, Navigo pro zóny 1-5 atd. atd.

Např. z Torcy do Disneylandu stojí jednosměrná jízdenka €3.05, z Torcy do Versailles €7.20.

Jak na to tak koukám, tak odhadem by se PO-CT vyplatilo koupit Navigo 1-5.

4. srpna 2011 v 16:35

Možná by stála za úvahu i Paris Visite 1-6 na 5 dní .... no, to si prostě propočíejte podle potřeb.

Anonymní
9. srpna 2011 v 15:49

Mám dotaz ohledně KARTY NAVIGO DÉCOUVERTE. Jedu do Paříže v pondělí a v neděli zpátky. Je možné si na letišti koupit Navigo a ihned od pondělí ho začít využívat? Díky za odpověď. Lukáš.

Anonymní
11. srpna 2011 v 18:31

Díky moc za tyto informace. Jedeme do Paříže poprvé, bydlet budeme v Torcy, takže jsem si spočítala, že nejvýhodnější pro nás 4 (2 dospělí a 2 větší děti) na 3 dny poznávání Paříže bude asi Paris Visite za 187 euro.

Anonymní
12. srpna 2011 v 22:58

Dobrý večer, také musím ocenit toto úžasné formu a Vaši trpělivost. Pokud dovolíte, ráda bych také využila možnost zeptat se. Jedeme ve dvou do Paříže příští neděli a budeme ve městě do čtvrtka. Přistáváme na CDG a ubytování máme kousek od Gare de Lyon. Pro daný den tedy bude zřejmě lepší zakoupit lístek z letiště na bus (popř. RER) a poté si propočítat, který ze způsobů dopravy se nám vyplatí (zda cernet, navigo atd.), že?

13. srpna 2011 v 21:31

22:58 - Bohužel Vám asi neřeknu nic, co byste už sama nevymyslela :) Zaleží na tom, jak často a v kterých zónách bude chtít cestovat - pokud by to bylo více než na co se vyplatí carnet/případně mobilis, přicházela by do úvahy ještě navigo karta od pondělí.

13. srpna 2011 v 21:36

18:31 - upřímně řečeno se mi to na 3 dny zdá trochu zbytečné, paris visite je drahá a vyplatí se jen v případě, že chcete hodně cestovat a chcete využít slevy, které nabízí svým držitelům (a ani jedno mi nepřijde, že by se v rámci pouhých 3 dnů dalo plně využít). Ale opět - nevím, jaké máte přesně plány, spočítat si to musíte sami :)

Anonymní
16. srpna 2011 v 15:52

Děkuju i tak, hlavně za tento přehled)

Anonymní
16. srpna 2011 v 19:49

Dobrý večer, příští týden ve středu letíme do Paříže na CDG, zpět letíme v neděli. Přemýšlím o koupi Navigo karty nebo Paris Visite. Bydlime u Stade de France, plánujeme Asterix Parc, Disneyland. Nechci si kupovat dalsi listky pro dopravu z/na CDG (do Asterix parku se jezdi pres CDG). Jak se pri kazde jizde oznacuje Paris Visite? Take se jen priklada ke ctecce (jako Navigo) nebo se nekam musi vlozit? Dekuji za odpoved a za predesle informace.

Anonymní
16. srpna 2011 v 23:05

Zdravím, taky mám dotázek, jestli už těch lidí nemáte plné zuby... :-)
Dá se Paris Visite koupit přímo na letišti (letíme na CDG). Pokud ano, nevíte náhodou kde a co všechno budeme potřebovat? Tuhle informaci jsem opravdu nikde nenašla. Nebo nešly by zařídit online?
Předem moc díky a přeju fajn den! :-)

Heli

17. srpna 2011 v 0:04

19:49 Paris Visite má formát lístku, takže se vkládá do otvoru turniketu, stejně jako Ticket t+.

17. srpna 2011 v 0:17

23:05 PV se dá koupit už na letišti, buď u okénka na lístky (zaleží kam se na letišti dostanete, terminálů je tam hodně, já vím třeba u okénku u stanice RER) nebo v automatech (ovšem tam nedostanete nepřenosnou kartičku k PV, kam píšete své jméno a příjmení, jen samotný lístek - kartičku byste si pak měli sehnat u okénka na lístky nebo na informacích, jinak by byla PV při kontrole neplatná). Potřebovat nebudete nic, jen si zvolíte zóny a dny platnosti.
Online si PV můžete objednat zde http://booking.parisinfo.com, ovšem k nám neposílají, karta lze jen zakoupit a pak vyzvednout v jejich kanceláři, což se mi zdá nepraktické, protože k oné kanceláři se musíte nejdříve nejak dopravit. Lepší tedy koupit hned na letišti.

Anonymní
18. srpna 2011 v 20:50

Omlouvám se, že píši znovu, ale procházím si opět podrobnosti okolo odjezdu a měla bych ještě jeden dotaz. Když dorazíme na letiště CDG a dopravíme se do centra (jsou zapotřebí 3 lístky, že?), budeme potřebovat další lístek, abychom se dostali na naši cílovou stanici (Gare de Lyon)? Také jsem nenašla, v jaké zóně leží Gare de Lyon. Pokud tomu ale rozumím, jeden lístek platí hodinu a půl, přičemž za tuto dobu nesmím opustit metro. Budeme - li tedy cestovat do centra či na Montmartre, měl by nám lístek na přejezd stačit.

18. srpna 2011 v 23:36

Ano, na autobus 350 jsou potřeba 3 ticket t+.
Pro navazující cestu metrem si musíte cvaknout nový ticket t+ (s jedním lístkem nelze přestupovat metro/bus, výše v článku to rozepisuji).
Gare de Lyon leží v zóně 1.

Anonymní
19. srpna 2011 v 12:34

Ještě jednou veliké díky, začínám v tom mít trochu jasněji. Byla jsem v Paříži naposled před 3 lety a i tak si polovinu již nepamatuji:) Cestovala jsem tehdy z ČR busem a po městě - na radu známé - s Carte Orange, na jiné způsoby jsem nekoukala. Hezký den a díky za Vaši ochotu.

19. srpna 2011 v 13:41

Nemáte zač.
Jinak Navigo je náhradou právě za Carte Orange.

Anonymní
23. září 2011 v 10:27

Dobrý den,
vzhledem k uzavření RER B po 23h, budu cestovat nočním autobusem N143 z terminálu 2. Prosím o informaci kolik budu potřebovat lístků T+ na cestu noční linkou z letiště (Roissy) do stanice Gare du nord. Jedná se o 5 zón. Bude to tedy 5 lístků T+? Každá zóna jeden lístek? Lístky mám všechny najednou označit u řidiče nebo se označují postupně? :o) Děkuji za informaci.

23. září 2011 v 17:49

@Anonymní Na letištní Noctilieny jsou potřeba 4 ticket t+ (tarifikace platí tak, že na první dvě zóny Noctilienu je potřeba jeden T+ a pak další T+ za každou následující zónu). Označuje se najednou. Rovněž je možné si koupit lístek přímo u řidiče za €7.60.

Anonymní
11. října 2011 v 20:50

Dobrý večer,
už dvě hodiny se prokousávám informacemi o přepravě z CHDG tuto sobotu 15/10, kdy máme přílet ve 23.05 na CHDG. Začínám z těch výluk lehce propadat depresi. Byla bych Vám moc zavázaná, jestli mi můžete potvrdit, že dobře chápu, že z CHDG do centra (bydlíme u Odeonu), se mezi 23-23.45 dostanu POUZE busem co nahrazuje RER-B a pak přesedneme na RER? A kromě toho to RER ještě bude stavět na každé zastávce a pojede kdoví jak dlouho? Ne, že bychom to nepřežili, ale radši se chceme připravit. Přece jen o půlnoci v říjnu, s dcerou... První Noctilien jede až ve 0.02? Pokud přiletíme včas, nechce se nám tam hodinu čekat. Rezervovali jsme let jen s kabinovkami, abychom byli rychle v centru. Kromě taxi, který při ceně 60 € a výše je pro nás nereálný, nelze žádná z jiných možností -auta Air France za 15 € , Roissy,busy 350 a 351, to vše jezdí jen do 23 hod ? L.F.

11. října 2011 v 22:50

@Anonymní Výluka má být pouze od pondělí do pátku, o víkendu se v informacích o ní nic nepíše, tedy by podle mého názoru mělo RER jezdit normálně (což je zhruba do půlnoci). Každopádně, neručím za to, takže uvedu info i pro případ, že by RER nejelo ani v sobotu:

Po 23. hod se lze z CDG opravdu dostat jen náhradním autobusem nebo taxíkem (a po půlnoci nočním busem).
Náhradních busů jsou dva druhy.
První je přímý a bez zastávky jede od CDG až na na Aulnay-sous-Bois, odkud máte pokračovat RER (autobus jede ve 23:05, 23:15, 23:30 a 23:55; cesta trvá cca 25 minut).

Druhý typ staví i na dalších zastávkách, kde normálně staví RER (jede ve 23:05, 23:20, 23:35 a 23:55; cesta trvá cca 45 minut). Všechny končí rovněž na Aulnay-sous-Bois, kromě toho posledního, se kterým můžete jet až na Gare de l´Est.

Všechny náhradní autobusy odjíždí od autobusového nádraží Roissypole na terminálu 3, kam se nejříve musíte dostat (trochu tipuji, že přiletíte s Easyjet a ti létají na 2B).

Kde všude bude stavět RER, na které přesednete, Vám říci nedokážu, může to být různé, každopádně to nejsou velké rozdíly, a pokud pojedete například na Gare du Nord, bude to od Aulnay max. 6 zastávek (pokud by stavěl na každé z nich).

Anonymní
12. října 2011 v 11:06

Jste skvělá, děkuju za super rychlou odpověď. O té výluce v sobotu jsem četla v té mapě http://www.ratp.fr/plan-interactif/
V tom plánku když jsem myší najela na ten červený kužel, tak vyskočí hláška, že od 08/10 jezdí jen busy. Aspoň tak jsem vyčetla dle mých chatrných znalosti frnacouzštiny :-((( Bohužel v anglické mutaci se hláška objevuje opět francouzsky a na ratp jsem o tom nenašla vůbec nic :-)) Ano letíme s easyj. Na CHDG letíme prvně, dřív jsme letěli na Orly.Nikde jsem nenašla jak se dostat na to bus-nádraží Aulnay s.B.? Na jedné mapce s info o výluce je modrá linka mezi T1-T2-T3. takže snad nějaká kyvadlová doprava tam je? Nevíte? L.F.

Anonymní
12. října 2011 v 11:23

Oprava- napsala jsem bus-nádraží Aulnay s.N., chtěla jsem napsat a měla jsem na mysli Roissypole. A zároveň koukám, že jste udělala doplění přesně této infromace výše.
A ještě dotaz k jízdence. Myslíte, že si máme koupit normálně na letišti u okýnka lístek na RER za těch 9,1 ?
L.F.

12. října 2011 v 12:53

Podívala jsem se tedy ještě na aktuální mapu a bohužel je to opravdu tak, že v rámci dlouhodobé výluky, která potrvá až do roku 2012 (a kterou jsem popsala výše) probíhá od 8.10. do 23.10. další výluka, kdy RER nejede ani o víkendu a navíc tato výluka zahrnuje celou cestu až na zastávku Gare du Nord - z čehož vyplývá, že RER vůbec nepojedete, náhradní bus bude zajišťovat celou tuto trasu. Což je na jednu stranu možná snazší...

Žádné bližší info k tomu nikde neposkytují, takže to budete muset zjišťovat až na místě. Já ovšem předpokládám, že organizace bude skoro stejná - tedy autobusy budou vyjíždět z Roissypole a lístek si nejspíš budete muset koupit až v buse (ale pokud někde najdete otevřené okénko, můžete se tam také zkusit zeptat).

Anonymní
12. října 2011 v 15:25

Ještě jednou velké poděkování. Podělím se s Vámi příští týden na oplátku o výsledky našeho dobrodružného cestování. Možná to fakt tím busem bude ve finále fajn. Super blog, skvělé zpracované také dalších "sekcí" -Lístky v infu u Versailles a mnoho dalšího. Také se bude výtečně hodit. Koukám, že jsme na tom stejně, také razím heslo, že : Štěstí přeje připraveným :-)) Ono nás stejně potká spousta dalších překvapení, ale o tom to je... Lenka F.

12. října 2011 v 16:03

Nemáte zač a o výsledky se určitě podělte, sama jsem zvědavá, jak to v momentálně vlastně je :)
Užijte si výlet! :))

Anonymní
25. října 2011 v 9:28

Ďakujem za poskytnuté informácie, sú veľmi užitočné. Mňa čaká cesta do Paríža 1. 11. (utorok) a návrat späť 4. 11 (piatok). Priletím na CDG Terminál 2 D, kde si chcem kúpiť Navigo Découverte na zóny 1 - 5, pretože pôjdem do La Defense. Viac menej sa chcem uistiť, či som správne pochopila, že karta Navigo + preukážka s fotkou sa dá kúpiť na letisku, len sa prikladá ku čítačke a nebude problém s ňou cestovať RER - metro? RER B stojí u Terminálu 2? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a prajem všetko dobré. Mária

25. října 2011 v 13:53

Ano, Navigo se dá koupit na letišti (ne tedy přímo na terminálu, budete kvůli ní muset dojít ke stanici RER), s kartou se dá cestovat veškerou MHD v platných zónách a přikládá se ke čtečce. RER B má zastávku blízko terminálu 2D. Takže jste pochopila všechno správně :)

Anonymní
28. října 2011 v 13:55

Dobrý den.
Rád bych i já využil možnosti se zeptat. Tato stránka vydá za celý den hledání informací. To na úvod - pochvala.
Jedu do Paříže asi po 10 letech a myslím, tak se radši optám.
Jedu do Paříže jen na jeden den, kde se chci dostat ráno z letiště CDG do centra. Tak si procestovat a omrknout nějaká známé turistické destinace a večer se dostat do Pontault - Combault (zastávka RER - 5 zóna linky E4).
Je lepší si na letišti ráno koupit jednodenní Paris Visité za 19,60€ nebo je nějaká levnější možnost???
Díky.
Urpik

28. října 2011 v 15:25

Urpik: Děkuji :)

O něco levnější možnost je koupit si Mobilis na zóny 1-5 za €14. Neplatí ovšem na RER z letiště ani na Roissybus, mohl byste s ním tedy z letiště jet pouze autobusem 350 nebo 351 (což si ale nemyslím, že je zase až taková nevýhoda).

Anonymní
28. října 2011 v 16:22

Díky.
Tohle je hotový exclusiv infoservis:-)
Neskutečná rychlost :-)
Až se tam zítra ztratim, tak mě navedete :-D
Jinak díky za info. Využiju vaší rady.
Urpik:)

Anonymní
28. října 2011 v 16:24

Ještě dodatek:
platí se za zřízení PV či Mobilisu nějaký poplatek?
Zaslechl jsem, že za čipovku je 5€ nevratná kauce.
merci :)

28. října 2011 v 16:44

:)))

€5 se platí pouze za Navigo, PV i Mobilis jsou v tomto ohledu bez poplatku.

Anonymní
2. listopadu 2011 v 15:18

Jak jsem slíbila, poreferuji Vám o aktuelní dopravě z letiště CHDG při mé cestě do Paříže (15/10-19/10). Takže: i přes avízované změny na internetu, jezdilo RER naprosto normálně. Po příletu s Easy-Jet (byl tam dokonce o pár minut dříve, kolem 22.50, namísto 23.05) jsme došli na RER. Stačilo po vstupu do haly sledovat ukazatele "Paris by Train" a naprosto v pohodě jsme došli k RER.Koupili u okýnka lístek a do pár minut jsme odjížděli do centra. Totéž při cestě zpět. Žádná výluka, nic. Každopádně díky za spolupráci, lepší bylo být na to připravený. Jo a super ty plánky tady na stránkách. Taky jsme díky tomu využili zdarma ten CDG-VAL. Super stránky! Lenka F.

2. listopadu 2011 v 17:00

Děkuji za zpětnou vazbu :)
Jen proč mě to vůbec nepřekvapuje ... :D Francouzi mají prostě často ve věcech bordel a podle toho, co píšete, se zdá, že tu speciální výluku avizovanou na netu vůbec nerealizovali - takže RER jezdilo podle výluky dlouhodobé, kdy o víkendu jezdí bez omezení ...
A díky za pochvalu! :)

Anonymní
6. listopadu 2011 v 12:52

Dobrý den,
Využil bych možnost se zeptat. V pátek letíme do Paříže na CDG. Chtěli bychom cestovat RER na stanici St-michel Notre Dame a odtut přestoupíme na RER C6 a pojedeme na stanici Ivri Sur Seine. Když budeme přestupovet musíme si koupit nějakou jinou jízdenku, nebo nám stačí ta z letiště? A jak to bude na spáteční cestu, když pojedeme stejnou trasou. Ještě bych se chtěl zeptat na Ticket Juenes, zda platí pro nás když je nám 25 let a nejsme studenti a zda s ním můžeme jezdit i s RER.
Děkuji za ochotu :)

9. listopadu 2011 v 0:31

Pro celou cestu RER si už přímo na letišti koupíte lístek do cílové stanice Ivri Sur Seine. Pokud budete chtít, můžete si tam rovnou koupit i lístek na zpáteční cestu.
Pro uplatnění Ticket Jeunes studenti být nemusíte, ovšem jak píši výše, nelze s ním jet z/na letiště a platí jen o víkendech a státních svátcích.

Anonymní
9. listopadu 2011 v 11:07

Ďakujem za potvrdené informácie. Cestu do a z Paríža 1. 11. - 4. 11. som zvládla bez problémov.
Karta Navigo mi poslúžila a najmä som nemusela strážiť lístky. RER a metro je dobre značené.
Ešte raz ďakujem a prajem všetko dobré. Mária

Anonymní
9. listopadu 2011 v 19:34

dobry vecer, chtela jsem se zeptat prijedu do Parize v sobotu 19.11 na nadrazi Gare de Lyon budu v Parizi do uterka 22.11 chci navstivit klasiku mohu se zeptat jakou kartu nebo listky si mam poridit mate moc hezky blog ale ja se v tom neumim orientovatdekuji za odpoved Ivana

9. listopadu 2011 v 21:51

@Anonymní To je do jisté míry těžké říci, protože nevím, jak moc chcete v jeden den cestovat MHD a co všechno za tu dobu stihnout. Takže vyjdu ze svých zkušeností, kdy za jeden den navštívím max. 2-3 památky v centru (nepočítám Versailles ani Disneyland) a MHD pak jedu max. 3-4x - v takovém případě si kupuji carnety. Pokud byste chtěla cestovat více, případně do jiných zón (např. do Versailles) vyplatil by se už Mobilis, případně Navigo.

Anonymní
21. listopadu 2011 v 9:40

Dobrý den,
ráb by jsem si nechal od Vás poradit, pokud budete mít chvilku času :)
V breznu 2012 letíme do Paříze na letiště CDG (10 dospělých + 4 děti 7,7,11 a 13 let), přistaneme na CDG v 22:35. Dá se stihnout vlak do centra? Jedeme na stanici Jules Joffrin linka 12. Jaký lístek nejvýhodněji koupit? Druhý den budeme prohlížet Pařížské centrum, takže budeme používat pouze metro v centru. Třetí den chceme jet do Disneylandu a večer zpět. Čtvrtý den budeme dopoledne zase v centru a v 13.00 už máme být na letišti CDG. Prosím jaké jízdenky se nám vyplatí nejvíce?
Velice moc děkuji
Tomáš

21. listopadu 2011 v 20:07

Pokud přiletíte na čas a nebudete čekat na kufry, vlak se stihnout dá.
Vzhledem k tomu, že cestovat chcete docela hodně, doporučila bych Paris Visite nebo Navigo (ale tady si ověřte, že bude v prodeji, neuvádíte, které dny tam budete, a Navigo platná pro daný týden se prodává jen v určité dny, viz výše v článku). 11-leté děti by měly mít na Paris Visite slevu 50% (ale toto bez záruky, vlastní zkušenost s tím nemám).

Anonymní
22. listopadu 2011 v 11:06

@Černá Moora
Děkuji za odpovědi, přiletíme ve stredu v 22:35 a odlétáme v sobotu.
Děkuji
Tomáš

Anonymní
6. prosince 2011 v 8:03

Náhodou jsem objevila Vaše stránky a po jejich přečtení se již cesty do Paříže tolik neobávám (hlavně cesty z letiště), přesto se raději potřebuji ujistit:
Přiletíme ve čtvrtek 8.12. na CDG 2B ve 22,35 hod. Vytypovala jsem si následující trasy:
1)Roissybusem na Operu a odtud metrem č. 7 na Palais Royal (bydlíme v Rue de Richelie) - koupím si jízdenku na Bus a použiji T+ na metro
2) RERB na Chatelet les Hales a odtud metrem č. 1 nebo 7 - koupím si jízdenku na RER a pak použiji T+ na metro.
3)BUS 350 na Gare de l´est a pak metrem č. 7 - použiji 3x T+ na Bus a pak 1x T+ na metro

Po 23 hodině tyto možnosti padají a je možný pouze noční BUS ??
Děkuji za odpověď HŠ Chotěboř

6. prosince 2011 v 15:05

Trasy č. 1 a 3 máte správně, u trasy č. 2 dodávám, že nový lístek na metro nepotřebujete, můžete použít lístek, co jste použila na RER - na přestupu RER x metro jsou další turnikety, kde ho znovu projedete (nechte si ho tedy po prvním cvaknutí u RERka někde při ruce).

Mezi 23 a 23:30 by měla ještě jezdit náhradní autobusová doprava za RER.
PO 23:30 je možný už jen noční autobus (příp. taxi, co centra by stálo kolem €50, záleží, kolik vás pojede, při větším počtu se to vyplatí)

Anonymní
7. prosince 2011 v 19:26

děkuji moc, nevíte náhodou kdy jede poslední roissybus, abychom zbytečně nešli na nástupiště a on pak nejel, nebo si myslíte, že je lepší jet rovnou RER.
Díky moc za odpověď

7. prosince 2011 v 23:14

Poslední Roissy jede ve 23:00, poslední RER ve 22:55. Poté jezdí už jen náhradní doprava za RER do 23:55. A poté už jen noční busy.

Anonymní
10. prosince 2011 v 11:16

Dobrý den,
Využila bych možnost si od Vás nechat poradit. Ráda bych letěla s manželem na 3 noci od 5.4.-8.4.2012 poprvé do Paříže.Chtěli bychom vidět nejznámější památky. Moc se nevyznám v jednotlivých zónách, a proto nevím,v které části by bylo vhodné výhodně rezervovat hotel.Hledám na Booking.com. Nemáte prosím radu jak vše co nevýhodněji naplánovat a objednat?
Velice děkuji za pomoc.Marcela

11. prosince 2011 v 2:16

Vzhledem k tomu, že značná část nejen centrální Paříže je dostupná metrem, na zónách zase tolik nezáleží, protože celé metro se bere jako jedna zóna bez ohledu na to, kde se teoreticky nachází (metro jezdí až do zóny 3, pokud bysme to chtěli takto rozlišovat, nicméně je to bráno jako zóna jediná, tedy stačí jeden ticket t+).
Zóny by vás měly zajímat leda v případě, že byste chtěli bydlet např. až někde u letiště. Ale to rovnou řeknu, že to vůbec nedoporučuji, protože tyto hotely nejsou zase tak výrazně levnější, než hotely v centru (resp. dosahu metra) a pokud se přičte cena denního dojíždění pomocí RER, tak se to dokonce spíš nevyplatí. Nevýznamné není ani to, že denně trávit hodinu navíc ve vlaku je prostě opruz, opravdu to za to nestojí.

Takže co bych vám doporučila: rozhodně hotel v dosahu metra. Jaký a kde, to už je na vás, vyberte si čtvrť, která vám bude sympatická a něčím vás zaujme, nicméně doporučuji se u toho držet níže uvedených rad, abyste se vyhnuli zklamání.

A teď konkrétně k Bookingu.
Samozřejmě nevím, jakou máte cenovou relaci, ale obecně doporučuji nebrat nic s ratingem nižším než 7. I u těchto hotelů si dále pečlivě pročtěte hodnocení a pokud tam najdete více zmínek o tom, že v hotelu je špína, brouci nebo okolí nepůsobí bezpečně (obecně nedoporučuji brát hotel v blízkosti železnice, zaprvé hluk, zadruhé okolí nebývá nejhezčí), tak ho vyřaďte a hledejte dál - tímhle vylučovacím způsobem vám uvízne v síti už slušné množství možností, ze kterých se dá vybrat, a je dost pravděpodobné, že vyberete opravdu dobře.
(jinak na recenze od Američanů moc nedejte, oni to mají hozené jinak a zbytečně si stěžují na normální věci)
Dále se soustřeďte na blízkost stanice metra, čím blíže, tím samozřejmě lépe (např. půlkilometrové vzdálenosti se raději vyhněte, opravdu to oceníte, až se budete uchození vracet do hotelu).

Až si vyberete vážné kandidáty, projeďte si jejich okolí v Google street, uděláte si slušnou představu o obchodech, restauracích atd.

Co se výhodnosti týče, vybírejte jen pokoje, jejichž rezervaci je možné bez poplatku zrušit (většinou to bývá až do jednoho dne pře příjezdem), pokoje, které se platí předem, josu sice o nějaké to euro levnější, ale lépe je nechávat si otevřená zadní vrátka, protože do dubna je ještě daleko - později můžete najít třeba lepší možnost, dokonce i v rámci stejného hotelu se ceny za pokoj můžou ještě snížit, pak je lepší mít možnost přebookovat zdarma.

A poslední tip, na Bookingu jsou promo fota hotelu často diskutabilní, proto na reálné
záběry je dobrá stránka http://tripadvisor.com, kde návštěvníci přidávají fota svá vlastní. Najdete tam téměř všechny hotely, které jsou i na Bookingu.

Anonymní
11. prosince 2011 v 12:01

Dobrý den,
velice Vám děkuji za užitečné rady.Budu hledat. Nemáte prosím zkušenost,zda je lepší letět z Prahy či Německa? Určitě se ještě ozvu o případnou další pomoc.
Přeji hezký den, Marcela.

11. prosince 2011 v 22:19

Záleží na tom, kde bydlíte (a tedy na kolik by vás vyšla cesta na německé letiště a na kolik na letiště do Prahy) a jakou nabidku byste v Německu měli.
Obecně bych řekla, že se to spíše nevyplatí, vzhledem k tomu ze u easyjet můžete sehnat za 1200 Kc zpáteční do Prahy, případně v akci u Smartwings za 2000 (akce bývají nepravidelně, ale například valentýnskou už měli párkrát).
Ovšem pokud bydlíte někde u hranic a letenka z Německa by byla extrémně levná, asi by to za úvahu stálo.

Anonymní
15. prosince 2011 v 12:44

Dobrý den,
mám pár dotazů a nějak se mi nedaří to najít na webu. Zkusím to touto cestou :o).
-přílet Paris-Charles de Gaulle terminál 2D a potřebuji se dostat na RER B
- musím využít kyvadlové dopravy mezi terminály a nebo se nechá jít pěšky?
Pokud je zapotřebí využít kyv.dopravy pak tedy prosím o radu, abych se zorientovala.
-jízdenku na RER zakoupím v automatu a nebo u přepážky?
Moc děkuji za odpověď.

15. prosince 2011 v 13:25

Dobrý den,
terminál 2D je hned vedle stanice RER, takže žádná kyvadlová doprava nejen netřeba, ale žádná tam ani není - kyvadlový je vláček CDGVAL, ale ten má jen čtyři zastávky na celé letiště: T2EF, T2ABCD, T1, T3. Abyste se ke stanici RER dostali, stačí sledovat modré cedule nad hlavou, nebude to žádný problém.

Jízdenku na RER můžete koupit jak v automatu, tak u přepážky (pokud u přepážky nebude žádná velká fronta, kupujte spíše tam, bude to rychlejší, hlavně pokud jejich automaty uvidíte poprvé).

Anonymní
16. prosince 2011 v 9:42

Dobrý den, smekám za trpělivost. Dovolím si také položit dotaz. Chystáme se do Paříže v neděli na velikonoce. Budeme zde 8 dnů, takže na cestu z letiště to vidím na samostatnou jízdenku a od pondělí Navigo. Nevím ale, jestli fungují okénka na prodej jízdenek na velikonoční neděli??? Mám z toho tŕochu strach, protože znám Fr a jejich zásadní dodržování svátků. Budeme s sebou mít 8 měsíční mimino v kočárku, tak bych nerada někde bláznila.

17. prosince 2011 v 4:21

@Anonymní velikonoční neděle státní svátek není, okénko by tedy mělo fungovat jako jindy; nicméně i kdyby náhodou ne, tak lístky můžete koupit v kteroukoli denní i noční dobu v automatu (akorát pozor, berou jen karty a mince, bankovky nikoli)

Anonymní
20. prosince 2011 v 8:04

Milá slečno, děkuji Vám za toto shrnutí.
Přesně jak píšete v úvodu: "třeba se hodí i někomu dalšímu".
Ještě jednou děkuji
Rossi

Anonymní
22. prosince 2011 v 13:43

Vzkaz pro Marcelu.
Byli jsme v Paříži od 8.do 11.12 bydleli jsme v centru poblíž LouvreWebsite
http://www.hotelmontpensierparis.com/
E-mail: hotel-montpensier@wanadoo.fr
cena 125 euro/noc/pro 2.
Ubytování OK - všude blízkou.

Ještě jednou bych chěla poděkovat i autorce tohoto blogu, její rady velmi užitečné, vše klapalo jako po drátkách, cesta z letiště bez problémů, cestování metrem se není třeba obávat - velmi dobře značené. Ještě jenou díky H.

Anonymní
4. ledna 2012 v 15:04

Dobrý den,
mám dotaz:přiletíme do Paříže 13.1.v 22.30na Charles de Ggaulle,terminal 2B. Bydlíme v hotelu Median Paris Congres 6-8Boulevaed de Douaumont Paris 75017.Jak se tam nejlépe dostanu městskou dopravou? Odlézáme 16.1.odpoledne, poradíte mi, jaké lístky na dopravu nejlépe koupit a kde se prodávají? V Paříži jsem poprvé.Velice děkuji za pomoc. Olga

5. ledna 2012 v 18:36

@Anonymní Bude pro vás asi nejjednodušší jet Roissybusem k Opeře, odtud linkou metra č. 3 (směr Pont de Levallois-Becon) na stanici Saint-Lazare, tam přestopit na linku metra č.13 (směr Asnieres-Gennevilliers Les Courtilles) a tou jet na zastávku Porte de Clichy - odtud to máte do hotelu zhruba 500 m.
Celá cesta by vám měla zabrat zhruba hodinu.

Na Roissybus si koupíte lístek u řidiče, v metru vám pak bude stačit jeden ticket t+ (budete muset koupit asi v automatu, nevím, jestli v takovou dobu bude ještě otevřeno nějaké okénko; pozor automat bere jen mince a platební karty).

Každopádně mi to nedá poznamenat něco k výběru hotelu - stručně řečeno to není vůbec dobrý výběr.
Když jsem se podívala na mapu, kde leží, hned mi bylo jasné, že to nebude nejlepší volba (u dálnice, u železnice, okolo nikde nic; když se podíváte co jsem psala v příspěvku č. 80, uvidíte, že to porušuje de facto všechny tipy, které tam uvádím). A tento dojem mi bohužel přesně potvrdily jeho recenze na booking.com (kde ho nelze už ani rezervovat, ani si přečíst přesné recenze) i na tripadvisoru: http://www.booking.com/hotel/fr/comfort-median-hotel-restaurant-le-bistro-de-prosper-paris.en.html#blockdisplay4 - na tripadvisoru si naopak počtete slušně, ovšem není to čtení vůbec pozitivní - o hotelu píšou, že je starý, špinavý, špatný personál (což může ale záležet i na konkrétním pokoji), ovšem co je horší, je jeho okolí - přesně splňuje předpoklady toho, co jsem si představila, když jsem viděla jeho polohu - takže bezdomovci, žebráci, staré rozpadlé budovy, vše dohromady rozhodně nevyvolávající pocit bezpečí (že tam někdo zmiňuje, že příp. nejhorší hotel, který viděl nebo že je cestou ohrožovali nožem, je už jen třešnička na dortu). Takže to, že vy se tam dostanete někdy před půlnocí, to vám opravdu nelze závidět.
V žádném případě vás nechci strašit ani si obecně nemyslím, že je Paříž nebezpečná, ale to neznamená, že tam takové lokality nejsou - a tato vypadá právě jako jedna z nich.

Pokud je hotel pouze zabookovaný, nikoli zaplacený, velmi doporučuji vybrat něco jiného, blíž v Paříži, s lepším okolí (není zase tak levný, bay to stálo za takovéto problémy, naopak).

Anonymní
6. ledna 2012 v 11:33

Dobrý den,
děkuji za vynikající informaci, zařídím se podle toho. Moc jste mi pomohla.Mohu, prosím, ještě požádat o informaci, kde Roissybus stojí, když přiletím na Charles de Gaulle, terminál 2B?
A ještě jeden dotaz, budu v Pažíži sobota, neděle pondělí, jaké lístky na dopravu nejlépe koupit, když se budu pohybovat maximálně do zony3? Dějuji za pomoc a přeji pěkný den? Olga

6. ledna 2012 v 13:39

Pro terminály 2B a 2D staví Roissybus společně u východu D11 (v opačném směru, když jede z Paříže na letiště, staví u každého terminálu zvlášť).
Poslední jede ve 23 hod. V případě, že byste ho nestihli (stát se může všechno, my např. právě s tímto letem easyjetu měli jednou v zimě asi hodinu a půl zpoždění, protože nás v Praze museli rozmrazovat), museli byste jet do hotelu nějakou kombinací nočních autobusů, což není dvakrát přehledné a velmi bych doporučovala vzít si v takovém případě rovnou na letišti taxi.

Pokud budete jezdit metrem (na zónách nezáleží) a max. 4 jízdy denně, kupte si carnet. Pokud by to bylo více jízd, nebo další zóny nikoli metrem, vyplatil by se mobilis.

Anonymní
6. ledna 2012 v 16:23

Děkuji za velmi užitečné informace. Hotel je bohužel již zaplacený, takže nelze přebukovat. Ale určitě se ozvu, zda jsem ve zdraví přežila a jak hotel opravdu vypadal.
ještě jednou moc děkuji za ochotu a rychlost odpovědí.Olga

7. ledna 2012 v 12:33

V tom případě Bon Voyage a budu držet palec, ať pobyt proběhne bez problémů :)

Anonymní
8. ledna 2012 v 10:00

Dobrý den,

moc díky za tuhle stránku.. Sice jsem z toho jelen, ale mám otázku tak trochu z ruky..

Nemohla byste nám doporučit nějaké ubytování? V březnu se s přítelem chystáme na 4 noci do Paříže a ubytování v centru mi přijde strašně předražené, vzhledem k tomu, že hodně takových hotelů má společné koupelny a WC..

Našla jsem hotely:
Premiere Classe Marne la Vallée - Bussy St Georges nebo Premiere Classe Marne la Vallée - Torcy. Zde je cena fakt super, vzhledem k tomu, že budeme mít aspon svojí koupelnu a záchod a je to i s nějakou mini-snídaní. Nejsme nároční, ale rádi bychom soukromí, chceme vidět z Paříže to nejdůležitější jako Louvre, Eifelovku, Vítězný oblouk, Notre dame, Versaille.. Nemůžu se dohledat, jak je to se spojením z tohoto hotelu.. Aby to nebylo v nějakém nevýhodném pásmu a nakonec se nám to ještě neprodražilo.. Moc děkuji za Váš názor a radu..:) S pozdravem Veronika

8. ledna 2012 v 10:30

Ráda poradím, ale nejdříve mi řekněte, kolik byste si představovali max. částku za noc, ať se můžu s tou radou vhodně odpíchnout :)

Anonymní
8. ledna 2012 v 13:27

No, ideální by byla něco kolem tisícovky na noc právě.. Snídaně nemusí být, pokoj skromný, malý, budeme tam jen spát..:) Nečekám za tu cenu nic extra :) Jste moc hodná, děkujeme!

8. ledna 2012 v 14:39

To je poměrně omezený rozpočet, takže to nebude úplně lehké. Resp. máte více možností, jak to vyřídit:

1) pokud máte dobrodružnějšího ducha, můžete zkusit couchsurfing, je to zdarma http://http://www.couchsurfing.org/

2) sehnat si hostel - tam za takové ceny určitě pořídíte bez problémů a ještě to bude v centru. Hostely bohužel prozkoumané nemám, takže můžu uvést jen web k jejich hledání http://www.hostels.com/

3) levný hotel někde mimo centrum, např. takový, jaký jste uvedla nahoře - tady je ovšem nutné provést kalkulaci dopravy a zjistíte, že ono to tak výhodné zase není: hotel leží na RER A (příměstký vlak), který jede přímo až do centra na stanici Chatelet. Tohle je ještě v pohodě. Nicméně cesta rozhodně nebude trvat 20 minut, jak tam píšou. Bude to min. 35 minut, ale spíš k 45 minutám. A lístky na RER bohužel nejsou nejlevnější (není to srovantelné s ticket t+ za euro něco, který vám stačí v centru), cena se liší podle toho, odkud chcete do Paříže jet - ze zastávky Bussy St Georges by to vyšlo na €5,5 pro jednoho jednosměrně (když si vezmete, že kratší cesta z letiště stojí €9,25, je to vlastně ještě docela levné), to máte 5,5 x 4 cesty x 4 dny = €88 za celou dobu navíc (pokud byste pořídili carnet těchto lístků, tedy 10 kusů, bylo by to €44 + dalších 6 jednotlivě, na to by se už carnet nevyplatil, zbyly by vám, takže tedy €33=celkem €77). Pokud si to vydělíte 4 dny, co tam budete, zjistíte, že to je denně zbytečných €22 - a přesně o těchto €22 tedy můžete zvýšit svůj cenový limit na pokoj - to máme tedy už pěkných €72 denně - a za tuto částku se dá sehnat už velmi slušné ubytování v centru Paříže, s koupelnou, s docházkovou vzdáleností k některým památkám a možností cestovat levně jen metrem, pokud to bude třeba.

4) zařídit se rady podle bodu 3 a na bookingu si podle cen a hodnocení vybrat vhodný pokoj za +- €75, bezpochyby seženete, březen není ještě hlavní sezona. Navíc mít pokoj v podstatě za humny je o mnoho pohodlnější, než muset do něj jet ještě nějakých 40 minut vlakem, tuto výhodu oceníte hned první den, co budete mít naprosto uchozené nohy (a že tomu se rozhodně nevyhnete ;))

A abych vám i nějaký konkrétní tip, tak namátkou:
Libertel Gare de L'Est Francais
Avalon Hotel Paris
Altona

Ale najdete toho ještě mnohem více, stačí jen nějaká ta hodinka zkoumání bookingu.


Na závěr ještě dodám, že pokud byste chtěli do Disneylandu, byl by ten původní hotel vhodný velice, protože k němu je to blízko. Ale do Paříže opravdu nepohodlné a drahé.

Anonymní
9. ledna 2012 v 20:42

Dobrý den, mohu se zda se TICKET JEUNES dá zakoupit normálně na každé stanici metra? Děkuji

11. ledna 2012 v 12:12

100: ano, měl by jít koupit jako běžná nezlevněná jízdenka

Anonymní
15. ledna 2012 v 12:30

Dobrý den,

tak se hrabu bookingem už asi týden a fakt mi z toho už šibe.:) Vybrala jsem pár hotelů a prostě nevím, který by byl asi nejvýhodnější z pohledu dopravy.. Co myslíte Vy..:))

http://www.booking.com/hotel/fr/les-chansonniers.cs.html?sid=da9025e90020b672df683b11ea38938e;dcid=1;checkin=2012-03-26;checkout=2012-03-30;srfid=26fd0204d663e4c2b075aeea67272029X3

http://www.booking.com/hotel/fr/comfort-paris-10eme-gare-de-l-est.cs.html?sid=da9025e90020b672df683b11ea38938e;dcid=1;checkin=2012-03-26;checkout=2012-03-30;srfid=26fd0204d663e4c2b075aeea67272029X12

http://www.booking.com/hotel/fr/cosy.cs.html?sid=da9025e90020b672df683b11ea38938e;dcid=1;checkin=2012-03-26;checkout=2012-03-30;srfid=26fd0204d663e4c2b075aeea67272029X6

http://www.booking.com/hotel/fr/hoteldecabourg.cs.html?sid=da9025e90020b672df683b11ea38938e;dcid=1;checkin=2012-03-26;checkout=2012-03-30;srfid=26fd0204d663e4c2b075aeea67272029X18

http://www.booking.com/hotel/fr/libertel-villette.cs.html?sid=da9025e90020b672df683b11ea38938e;dcid=1;checkin=2012-03-26;checkout=2012-03-30;srfid=26fd0204d663e4c2b075aeea67272029X26

Nakonec jsme museli povolit a říct si za 4 noci do těch 280 euro.. Ještě jsme v Paříži nebyli a tak si vůbec nedokážu představit jaká poloha je nejlepší.. Moc děkujeme!! Hezký den, Veronika

15. ledna 2012 v 14:43

Pokud je hotel v dostupnosti metra, tak je to z hlediska dopravy úplně jedno. Všechny ty vybrané jsou v centru a u metra, takže pouze z hlediska dopravy si s klidným svědomím můžete vybrat jakýkoli z nich :)

Ale podívala jsem se samozřejmě ještě na hodnocení, a pokud bych vybírala z této pětice pro sebe, tak bych vzala Hôtel de Cabourg. Zaprvé nevidím v hodnocení nic závažného, co se nedostatků týče, zadruhé mám ráda tuto část Paříže.
Jako další možnost pak ten posledni, Libertel (a počítala s tím, že personál bude protivný a raději po nich tedy nechtěla ani led, ani navigování, kam jít ;)))

Anonymní
20. ledna 2012 v 14:04

Zdravím a dík za obrovskou ochotu při poskytování rad a informací.Mě zajímá taky ubytování.Jedeme v květnu ve třech a rád bych slyšel Váš názor na následující hotely z hlediska dopravy z letiště(pozdní přílet kolem 23 hod EasyJet)a následně dopravy po Paříži.První hotel,který mě zaujal je:ibis Paris Porte d'Orléans,33 rue Barbès 92120 MONTROUGE a druhý je ibis Paris Pantin Eglise,153, Avenue Jean Lolive 93500 PANTIN.Předpokládám,že tak pozdě večer už nemám šanci na dopravu RER,takže zbývá TAXI?Děkuji Martin

21. ledna 2012 v 0:38

Co se týče dopravy z letiště po 23 hod., komplexní info najdete ve druhém článku http://cernamoora.blogspot.com/2011/12/letiste-charles-de-gaulle-roissy.html

Co se týče hotelů, hodnocení nemají nijak strašidelné a stanice metra jsou v dosahu (u toho druhého je o dost blíže), takže proti nim nelze asi nic vážnějšího namítat. Mně by třeba vadilo, že to je mimo Paříž a do centra daleko, takže bych je nevzala, ale to je o pohodlnosti každého - pokud vám to nevadí, není co řešit.

Anonymní
22. ledna 2012 v 14:24

Dobrý den,
ráda bych Vám poděkovala za Vaše cenné rady!Již jsem zakoupila letenky s odletem z Prahy.Na Booking.com mám zarezervované 2 hotely s možností zrušení rezervace.Postupovala jsem dle Vašich instrukcí k mému dotazu č.79. Oba jsou ve čtvrti Montmartr.Hôtel Ramey,24 Rue Ramey, 18. Sacré-Cœur - Montmartre, 75018 Paříž - 500 metrů od baziliky Sacre Coeur a Hotel Meridional,14 Rue Du Docteur Heulin, Paříž.První hotel se mi jeví lepší z hlediska dopravy z letiště CDG i do centra.Dále k možnosti projít pěšky památky v Montmartru v den příletu(přiletíme 5.4.ve 12:10h).Můžete mi prosím poradit pro který z nich se rozhodnout?Nebo mám ještě hledat?Odlétáme v neděli 8.4.2012
Velice oceňuji Vaši trpělivost a ochotu!
Hezkou neděli,děkuji Marcela

23. ledna 2012 v 12:36

@Marcela Osobně bych brala ten první, má výborná hodnocení i polohu, pěšky dojdete bez problémů i k Opeře. Hledat samozřejmě ještě můžete, ale z hlediska cena/hodnocení/lokace těžko najete něco výrazně lepšího, aniž by to byla nějaká last minute speciální nabídka či podobná akce; řekla bych, že všechny ostatní možnosti budou už jen stejně dobré nebo horší.

Anonymní
23. ledna 2012 v 17:57

Dobrý den.Děkuji Vám za rychlou a velice příjemnou odpověď!Vezmu první hotel a nic už hledat nebudu! Díky.Podle mapy Paříže mi připadalo vše dost daleko, a proto jsem si myslela, že budeme muset všechny památky absolvovat metrem.Pokud se dá od daného hotelu dojít pěšky k Opeře(předpokládám,že cesta nezabere půl dne), pak jesli se nemýlím, je možné cestou navštívit La Fayette? Můžete mi prosím poradit,jestli od Invalidovny(kam plánujeme dojet metrem po prohlídce Montmartru)je pěšky dostupná i Eiffelovka?Nedokážu si představit,které památky v centru Paříže jsou od sebe dosažitelné pěšky,a tudíž není třeba používat metro s přestupy!Máme v plánu vidět:Eiffelovku, Vítězný oblouk,Invalidovnu,Elysejský palác,Louvre,Notre Dame a Pantheón.Víc se asi za 2 dny stihnout nedá.Versaille je mimo centrum,tam se podle recenzí prý dostaneme Metrem č.9 a autobusem č.171(jesli je to pravda,nevím).Jak už zde bylo psáno,jistě Vaše rady ocení i další návštěvníci,pro které bude návštěva Paříže,stejně jako pro nás,premiéra.Velice děkuji .Marcela

23. ledna 2012 v 21:19

Ano, Lafayette potkáte při této trase ještě kousek před Operou :)Odhadem to může být od hotelu k Opeře tak 30-40 minut? Samozřejmě když si cestu projdete, pak už to bude rychlejší.

Co se vzdálenosti obecně týče, tak centrum centra lze v podstatě postupně obejít pěšky, ale trochu času to zabete - záleží, jak moc vás baví chodit. Nejlepší by asi bylo to s metrem zkombinovat tak napůl.
Můžete např, bez problémů dojí od Vítězného oblouku k Louvru, odtud k Notre Dame a odtud sjet autobusem/metrem k Lucemburským zahradám a odtud kousek do kopečku k Pantheonu. Tohle je cesta určitě na celý den. Kdyby se vám to pěšky zdálo daleko, vždycky můžete někde sednout na MHD.
Invalidovna k Eiffelovce úplně bez problémů, to je kousek, vlastně jen projdete Martovo pole, to by byla i škoda neudělat.

O Versailles tady mám tři články, najdete tam i rady k dopravě - první z nich http://cernamoora.blogspot.com/2011/02/versailles.html

Do postraní lišty přidám klíčová slova, když si v nich kliknete na "Paříž", uvidíte všechny posty, které jsem jí věnovala.

Anonymní
15. února 2012 v 20:41

Dobrý den, mám též jeden dotaz. Nevíte jak je to s kočárkem (klasický ne golfky) v Paříži? Dostanu se s ním do metra a RERu? Je nějak zpoplatněné dítě cca 6 měsíců v kočárku? A ještě dodat mimo dopravu ... nevíte prosím Vás jak je to s pohybem s kočárkem v památkách? Děkuji moc za odpověď. Jitka

15. února 2012 v 23:08

@Anonymní Osobně nemám zkušenost, ale co můžu odvodit ze znalosti pařížské MHD - v metru to s kočárkem budete mít velmi těžké.
Zaprvé turnikety - turniketem kočárek samozřejmě nedostanete, turniketem totiž nedostanete ani středně velký kufr - resp. vy projdete, ale kufr abyste už táhla po zemi pod turniketovými ostny (projít vás oba to nenechá, ten prostor, který se otevře je velmi malý). Ovšem co si pamatuji, vedle turniketů bývá ještě zamčená branka pro větší náklady. Jak se otevírá ovšem netuším - jednou jsem viděla, že ji někomu s velikým kufrem otevíral zaměstnanec, ovšem u všech turniketů služba není (takže jestli tam je třeba nějaké tlačítko pro přivolání? jak říkám, to bych jen hádala, nikdy jsem to nezkoumala).
Tady se nůžete podívat, jak vypadají turnikety nejčastěji, vlevo je brána. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Landon-tourniquets.jpg

Pokud se vám nicméně nakonec turnikety zdolat podaří, tak na vás čeká další nepříjemnost - schody - výtahů jsem viděla v metru jen několik a eskalátorů jakbysmet (spíše jsem neviděla žádné, možná tak jedny, dvoje za všechny návštěvy). Takže budete každopádně potřebovat pomoc s vy/snesením, ovšem i tak to na některých místech nebude lehké (schody bývají někdy setsakra dlouhé a příkré a úzké).

V RER opět problém s turnikety.

Cestovat byste tedy mohla hlavně busem, tam by s kočárkem snad neměl být problém. Ovšem nastupuje se předem, takže budete muset vždy dát řidiči nějak vědět, že chcete nastoupit s kočárkem jinými dveřmi, předem se asi nevejde.

Za dítě do 4 let se nic neplatí.

V památkách není výjimkou, že s kočárkem dovnitř nesmíte, někde vám údajně půjčí takový ten batůžek na dítě, ale asi neprohloupíte, když budete mít po ruce vlastní.

Anonymní
16. února 2012 v 9:26

Dobrý den, pokoušela jsem se najít jestli se ceny za navigo nezměnili a nikde jsem to nenašla.. nevíte jestli ty co tu máte uvedené pořád platí? jde mi o první a druhé pásmo..:) Někde jsem taky viděla, že za vystavení se platí 5 eur.. Děkuji moc za odpověd. Míša

16. února 2012 v 18:43

@Anonymní Ceny se od poslední aktualizace o pár centíků změnily, upravila jsem tedy všechny údaje (nejen u Naviga), tak jak jsou platné k dnešnímu dni.

Za vystavení se platí €5, tuto informaci najdete i v tomto článku.

Anonymní
17. února 2012 v 12:40

Jejda, úplně jsem to přehlédla..:) Moc děkuji za informaci..:))) Víte snad všechno!

Anonymní
17. února 2012 v 12:50

A taky.. Nechápu k čemu je dobrá ta Visite Karte.. Přece mnohem výhodnější je ta Navigo..:))

Anonymní
17. února 2012 v 12:56

Jasný, už chápu.. Asi ty výhody a slevy..:)

17. února 2012 v 13:36

@Anonymní Paris Visite je cílená na klasické turisty. Tedy ty, co neradi v cizí zemi něco složitěji vyřizují a také ty, kteří preferují návštěvy typických památek.
O Navigu se turisté běžně nikde nedočtou, je to přece jen je to původním účelem primárně karta pro Pařížany, resp. Francouze. Je třeba mít pro její zřízení foto a interaktovat se s obsluhou u okénka.
Kdežto na Paris Visite nic takového potřeba není a pořídit lze i na místech turisticky více friendly/v automatech. Navíc jsou v ní zahrnuty slevy. Pro jistý druh návštěvníků je to tedy jasná volba.

Anonymní
25. února 2012 v 9:56

Ahoj, jedeme 3.3.12 s přítelkyní do Paříže na 3 dny, bydlet budeme v blízkosti Moulin Rouge. Chtěl bych se zeptat na cestu. Podle info o dopravě jsem to vyšpekuloval následovně. Z letiště do hotelu BOD, nevím přesně kolik ten stojí, cca 10E? Ten by měl stačit na RER někam k metru i na metro k hotelu, potom bych koupil Mobilis na 1-2 zónu pro návštěvu památek v centru, druhý den bych koupil Mobilis 1-4 zóna na Versailles(dostaneme se tam tak?) a třetí den zase nějaký Mobilis 1-2 a večer na cestu zpět na letiště zase BOD. Je tohle reálné nebo všechno špatně? Přítelkyně má v plánu jeden den Disneyland, ale to si myslím, že zůstane na příští návštěvu Paříže. :o) Předem děkuji za uvedení do reality, Renda.

25. února 2012 v 14:20

@Anonymní Ano, určitě to tak můžete udělat, pokud jste si propočítali, že se vám Mobilis vyplatí, a že tedy máte v úmyslu cestovat více, než na co by vám stačil pouhý carnet (já mám třeba zkušenost, že na 3 dny nám pro dva stačí většinou na celý pobyt pouze jeden carnet a pak lístky z/na letiště).

Ale co se Versailles týká - pokud máte v úmyslu tam strávit celý den (a tedy už pak nikde necestovat), tak bych carnet nekupovala, je to zbytečné. Lístek na RER přijde na €3.40, a pokud byste jeli kombinací metro a bus, tak je to dokonce ještě levnější - na cestu vám pak stačí pouze 2 lístky ticket t+ - jeden na metro a jeden pak na bus 171, který jede k Versailles.

Anonymní
26. února 2012 v 9:02

Děkuji za odpověď obratem. Klobouk dolů před informacemi z těchto stránek a před trpělivostí s odpovídáním. 1* :o)

Anonymní
28. února 2012 v 23:17

Dobrý den, moc děkuji za tyto stránky. V dubnu letíme poprvé do Paříže a doprava je pro mě jedno velké tabu.Můžete mi prosím poradit jak se nejlépe dostat z letiště CDG, terminál 3 do hotelu Jarry Confort, 04Rue Jarry, 10.Gare du Nord?
Ještě jednou děkuji za všechny informace.
Zdraví Saša

28. února 2012 v 23:50

@Anonymní Přečtěte si i druhý článek týkající se dopravy z letiště: http://cernamoora.blogspot.com/2011/12/letiste-charles-de-gaulle-roissy.html

Nicméně nejsnadnější bude ve vašem případě asi RER, vystoupíte na Chatelet/Gare du Nord a k hotelu to odtud máte už jen jednu stanici metrem.

Anonymní
29. února 2012 v 15:01

Děkuji moc za ochotu, informace jsou na jedničku.

Anonymní
1. března 2012 v 10:42

Dobrý den, děkuji moc za neuvěřitelné množství úžasných informací na Vašem blogu. Ráda bych Vás poprosila o radu. Uvažuji o nákupu karty Paris Visite, ale vyplatila by se mi až následující den po příjezdu. Chci se tedy zeptat, jakým zbůsobem se karta aktivuje? Okamžikem zakoupení, vyplněním data, nabo vyplněním data a následným očtečkováním.

1. března 2012 v 17:01

@Anonymní Karta se skládá ze dvou částí: lístku s magnetickým proužkem, který se čtečkuje, a pak doplňující karty, kam vyplňujete své jméno a příjmení. Na lístek naopak vyplňujete číslo karty a pak také data od kdy do kdy chcete, aby platila - samozřejmě to musí být v souladu s jejím reálným použitím, které se kontroluje podle toho, kdy jste ji očtečkovala poprvé.

Anonymní
1. března 2012 v 17:41

Děkuji mockrát za odpověď a přeji hezký večer :) Eva

Anonymní
7. března 2012 v 16:47

Mohu mít dotaz trošku jiný?Letím v květnu a protože mám s sebou starou mamku, tak ji potřebuji ukázat Paříž pohodlně...Nemáš informace o okružních jízdách autobusů - ceny a odkud? A navečer loď? Díky moc jinak za informace!! Mirka

7. března 2012 v 22:10

@Anonymní Urcítě :) Na tyhle okružní jízdy jsou nejlepší společnosti, které fungují na principu hop-on/hop-off - tzn. člověk si koupí lístek na celý den nebo více dní, a po celou tuhle dobu může cestovat všemi linkami, které si koupil, vystoupit na libovolné jejich zastávce, prohlédnout si, co potřebuje, a zase nastoupit, až pojede okolo další autobus: vybírat můžeš z těchto dvou společností:
http://www.carsrouges.com
http://www.parislopentour.com

pro přesné info je nejlepší si prohlédnout přímo weby, ale ve zkratce:
červeňáci mají pouze jednu trasu s 9 zastávkami a lístek platí 2 po sobě jdoucí dny, po které můžeš po trase libovolně cestovat
zeleňáci mají 4 různé trasy a lístek si lze koupit buď na 1, 2 nebo 3 dny
U obou lze za jízdy poslouchat audio průvodce, ale bouze zeleňáci ho mají i v češtině.

Zeleňáci navíc provozují i loď, BATOBUS, která funguje na stejném nastoupit/vystoupt principu - lze si u nich koupit lístek dohromady jak na Batobus, tak na autobus - v ceníku je tento lístek nazván "Paris a la Carte".

Samostatných firem provozujících lodě je spousta, znám např. http://www.bateaux-mouches.fr/ nebo http://www.paris-en-scene.com/

Anonymní
8. března 2012 v 10:41

Hergot, to je rychlost a přesnost! Moc ti děkuji!! A veškeré info využiji. A až budem v Paříži,tak ti v busu či na lodi věnuji tichou vzpomínku!! Díky MOC.:-) Mirka

Anonymní
14. března 2012 v 18:17

Dobrý den,

plánujeme výlet do centra Paříže a také do Versailles. V případě, že cestujeme po centru v Paříži postačí lístek: Ticket t+? Avšak je mi nejasné jaký lístek postačí pro cestu do Versailles i nazpátek do počáteční stanice, bydlet budeme v okolí stanice: Porte de clichy. Jaký lístek by byl pro tento účel vhodný.
Předem děkuji za odpověď.

14. března 2012 v 19:36

@Anonymní Pro bližší informace k ticket t+ si prosím přečtěte část v tomto postu, která se mu věnuje (obecně se dá říci, že po Paříži stačí na bus a metro).
K dopravě do Versailles najdete odpověď zde: http://cernamoora.blogspot.com/2011/02/versailles.html

Anonymní
15. března 2012 v 22:09

@Černá Moora
Moc děkuji za opravdu velmi rychlou odpověď:)

Anonymní
30. března 2012 v 23:26

Dobrý den,

prosím o info. Nikde nemohu nalézt, od kolika hodin ráno (konkr. v pátek) jezdí z CDG busy 350 a 351. Mohu-li ještě, pak kde je na CDG jejich stanoviště. Do centra použiji 3x Ticket-t+. Pokud pak v centru přestoupím na metro, platí moje Ticket-t+ i nadále, nebo musím použít další Ticket-t+? Nemáte náhodou odkaz na jízdní řády těchto busů? Moc díky - miki1250.

30. března 2012 v 23:39

@Anonymní Stanoviště je na Roissypole, co je Roissypole najdete v druhém mém článku o CDG.
Do metra musíte použít další ticket t+.
Řády máte zde v PDF:
http://www.ratp.fr/fr/ratp/c_21251/bus-351/
http://www.ratp.fr/fr/ratp/c_21255/bus-350/

Anonymní
31. března 2012 v 16:06

Moc děkuji za briskní odpověď - moc mi to pomohlo. Díky - miki1250

Anonymní
3. dubna 2012 v 19:03

Dobrý podvečer, děkuji za vše.Ve čtvrtek odlétáme a určitě se ozvu, jak jsme vše zvládli. Přeji krásný zbytek večera. Marcela

Anonymní
8. dubna 2012 v 8:40

Dobrý den,
Chtěl bych vás poprosit o radu, jestli se dá koupit na CDG ten balíček lístků(CARNET t+) a kde.Přiletim s ČSA v 9 ráno.Děkuji vám předem za radu:-))).

Anonymní
8. dubna 2012 v 12:39

Dobrý den,
rád bych Vás poprosil o info. 31.5. okolo 23:00 přiletíme na na CDG. Budu tam vůbec poprvé a rád bych se zeptal, zda - dle Vašeho mínění - lze stihnout do ukončení jízdy pařížského metra toto: vyzvednout na CDG kufr, koupit lístek na RER (do centra - který doufám platí na náhradní bus, který musíme použít), náhradním busem dojet na Aulnay-sous-Bois, přesednout (stále se stejým lístkem) na RER, dojet na Gare du East (či Nord ? - co je jednodušší - z hlediska přestupu na metro linky 4?), přesednout (stále se stejým lístkem) na metro l.4 a dojet na konečnou Porte de Clignancourt?
Předem Vám moc děkuji za odpověď. Vašek
šlo by někde zjistit, do kdy přesně ta výluka RER z CDG bude trvat? :-)

8. dubna 2012 v 16:02

@AnonymníAno, buď v automatech nebo u okénka ve stanici RER. K RER musíte od gate dojít, ale je to pořád v prostorách letiště.

8. dubna 2012 v 16:11

@Anonymní To vám bohužel s jistotou řici nemohu.
Pokud opravdu přiletíte až ve 23 hod. (je možné, že to bude dříve, tipuji Easy a někdy to je i o 20 minut dřív), tak to budete mít ohledně stíhání metra hodně hodně natěsno a bude záležet spíš na štěstí, jestli v průběhu cesty zrovna pojede spoj, který budete potřebovat a nebudete na něj muset na stanici nějak dlouho čekat (ať už náhradní bus nebo pak další RER). Ve finále tedy můžete mít u metra klidně půl hodiny rezervu, ale i klidně půl hodiny zpoždění.

Co se výluky týká, tak aktuální předpokládaný konec je 31.10.2012.

Anonymní
8. dubna 2012 v 17:17

Děkuju moc za informaci. comment link-137

Anonymní
9. dubna 2012 v 20:05

Moc díky za odpověď. I já jsem to neviděl moc dobře. Takže vyzkoušíme pařížská taxi :-( Ještě jednou díky - Vašek

9. dubna 2012 v 21:48

@Anonymní Pokud přiletíte na čas, tak to ale určitě zkuste stihnout, přinejhorším taxi chytíte pak na Gard du Nord.

Anonymní
11. dubna 2012 v 11:23

Dobrý den, prosím o radu. S manželkou přiletím do CDG v pátek 28.9.2012 v poledne, ubytování máme u Notre-Dame. Odpoledne a v sobotu chcem chodit po památkách, přesuny metrem a žlutým RER. V neděli 30.9.2012 po poledni zpět na CDG.
Poraďte, domluvím se anglicky, francouzsky ne.
Děkuji, Robert

Anonymní
12. dubna 2012 v 16:24

Dobrý den,pomalu se blíží termín návštěvy Paříže a tak se chci zeptat,jestli se dá někde zjistit cena za taxi podle km(cesta z CDG do hotelu ibis Paris Porte d'Italie)a taky cena za RER při zpáteční cestě ze stanice Gentilly a jestli je nějaký tarif pro 11leté dítě.Dřív to šlo zde: http://www.ratp.fr/plan-interactif/ ,kde po zadání trasy a kliknutí na itinérarire se objevila i cena za absolvovanou cestu.Teď už to jaksi nejde.Děkuji moc za ochotu!

Anonymní
16. dubna 2012 v 17:00

Dobrý den, je prosím možné použít na cestu s RER A z Torcy do Les Halles (nebo kterou zastávku pokud chci k Notre Dame?)jednu jízdenku Ticket+? Děkuji!

16. dubna 2012 v 18:27

@Anonymní Z Torcy do Paříže (kde konkrétně budete vystupovat je podružné) si musíte koupit BOD, ticket t+ platí na RER pouze v rámci zóny 1, Torcy je v zóně 5.

Anonymní
16. dubna 2012 v 20:07

@�ern� Moora
Děkuji za rychlou odpoved! Akorat nevim co je to BOD a kolik stoji, prosim? Nevidim tuhle zkratku ve vasem prehledu jizdenek.

Anonymní
16. dubna 2012 v 20:13

@�ern� Moora
Aha uz to vidim- je to Le billet Origine-Destination
- ten jediny jsem necetl pozorne, protoze jsem si myslel, ze se me to netyka :(
Jak tedy postupovat pri koupi tohoto listku a jak jej pouzit v tomto pripade? Je lepsi rici stanici nekde na okraji (kde?) kde zacina pasmo na pouziti Ticket+ nebo koupit listek rovnou az uplne do centra do Les Halles? Kde zjistim jaka bude cena kontkraetne do teto zastavky? Na te jejich mape me to ukaze cas, ale cenu ne. dekuji!

Anonymní
16. dubna 2012 v 20:15

@�ern� Moora
A jeste jeden dotaz - Ticket+ muzu pouzit z Torcy do Disneylandu? Tam to plati?

16. dubna 2012 v 20:33

@Anonymní Znovu opakuji, že T+ se dá použít jen v zóně 1, Torcy i Disney jsou zóna 5, musíte mít opět BOD.

BOD koupíte buď v automatu nebo u okénka - řekněte si prostě "Paris", protože nezáleží, kam až s ním v jejím rámci pojedete přesně.

Cena Torcy-Paris je €4.65 jednosměrně.

Anonymní
16. dubna 2012 v 21:16

@�ern� Moora

Tak to mě celkem překvapilo- ja najisto počítal s tím, ze pujde pouzit Ticket+ - ze je to mysleno tak, ze to plati v jedne zone, jedno jake a ne ze jen v 1. zone :(

Jaka je prosim cena Torcy - Disneyland?

16. dubna 2012 v 22:08

@Anonymní T+ je spíše záležitost centra Paříže, na RER prostě platí jen v zóně 1 (na autobusy a metro i v jiných zónách).
Cena do Torcy-Disney byla minulý rok cca €3, letošní cenu nevím, ale pokud se to zvedlo, tak nijak závratně.

Anonymní
16. dubna 2012 v 22:26

@�ern� Moora
dekuji- to jsem rad, ze jste mi odpovedela a predejde se tak pripadnym problemum, ktere by urcite s takovou prisli!
Listky BOD se daji koupi i dopredu na nekolik dni nebo se daji koupit vzdy jen v ten den nebo pred odjezdem?

Pokud si poridim Navigo za 1 - 5 €33.90 + 5E- bude platit na cesty Torcy - Disneyland a Torcyy- Paris? A jiny listek uz nebude potreba? A da se koupit uz v sobotu nebo nedeli tak, ze bude automaticky k pouziti v pondeli rano?

Anonymní
16. dubna 2012 v 22:33

@Anonymn�
ps: Navigo predpokladam nebude platit pro TGV Torcy - Disneyland?

16. dubna 2012 v 22:58

@Anonymní BOD se dají koupit libovolně dopředu.

Navigo na 5 zón bude platit na všechny tyto cesty od pondělí.

Ovšem pozor, na TGV Navigo neplatí! TGV je vlak se speciální tarifikací, což je ne každému nejspíš jasné, takže to do článku doplním.

Do Disney musíte jet s RER A, pokud chcete použít Navigo, nikoli s TGV.

Anonymní
17. dubna 2012 v 22:53

Dobrý den, taky bych si dovolila poprosit o radu - opět přílet kolem 23. hodiny, takže nejspíše pro cestu do města zbyde N143 - jak se dostat z B2 na terminál 3 - abychom měli větší naději se dostat do autobusu? A dá se v tuto pozdní dobu koupit carnet? ( předpokládám, že je možné se na 4 lístky dostat do stanice Gare du Nord )? Samozřejmě velký obdiv za tyto stránky, je to úžasné a ohromně prospěšné. A moc díky za případnou odpověď:)

17. dubna 2012 v 23:16

@Anonymní Možná stihnete ještě RER, uvidíte na místě.
Na trojku se dostanete buď pěšky nebo CDGVALem, ale i na jeho zastávku musíte od 2B dost velký kus ujít, takže to vyjde víceméně časově nastejno.
Carnet můžete nonstop koupit v automatu (není na tom nic těžkého) nebo možná ještě stihnete okénko.
Pokud chcete jet 143, platí speciální tarifikace, T+ platí jinak než v běžných busech, doporučuji si koupit lístek spíše u řidiče.
Obecně více info o letišti najdete ve druhém článku.

Anonymní
18. dubna 2012 v 17:40

Co je prosim potreba pri vyrizovani Navigo? pisete fotku a ze se vyplni jmeno na kartu. Ale jak to cele probiha? vyplnuje se nejaky formular nebo si jen vezmou foto, nalepi na kartu a ja jen vyplnim to jmeno a prijmeni na kartu? Nebo i fotku budu lepit sam? Tenhle cely postup od prichodu k okenku az po odchod s kartou by bylo dobre do clanku pridat+ co je k tomu potreba (doklady)- nebo aspon sem pro nas nezkusene :) Dekuji!

18. dubna 2012 v 18:09

@Anonymní zadny formular ani doklady - neco tak zasadniho by bylo v clanku samozrejme uvedeno

prijdete k okenku a reknete, ze chcete Navigo Decouverte, foto si lepite a jmeno si vyplnujete sam (pri pripadne kontrole revizorem to samozrejme musi byt v poradku, jinak hrozi pokuta)

Anonymní
18. dubna 2012 v 18:48

@�ern� Moora
diky, takze musim mit samolepici fotku nebo nejake lepidlo s sebou? Zkontroluje mi to nekdo predtim nez odejdu jestli je to ok?

18. dubna 2012 v 19:18

@Anonymní pokud sezenete neco jako samolepici fotku, samozrejme ji pouzit muzete

jinak staci lepidlo a nuzky, kterym si pasovku zmensite na velikost pro kartu - je mozne, ze to za vas vyridi uz u okenka, zmensi a nalepi, ale nespolehejte se na to

Anonymní
23. dubna 2012 v 11:32

Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda při cestě vlakem RER z Paříže na CDG je na lístkových automatech v Paříži i volba "Ticket to CDG". Díky za laskavost. Vašek

23. dubna 2012 v 12:54

@Anonymní v automatech si můžete zvolit jakoukoli kombinaci možných stanic, samozřejmě tedy i z Paris na CDG

Anonymní
23. dubna 2012 v 19:40

Dobrý den,
taky bych se ráda zeptala na info ohledně karty Paris Visite. Přiletíme v pátek odpoledne, odlétáme v úterý odpoledne z letište CDG. Plánujeme jezdit běžně po Paříži (bydlet budeme na Montmartrtu)a chtěly bychom na výlet do Versailles. Vyplatí se nám koupit kartu Paris Visite na 5 dní a 5 zón, nebo lépe kupovat carnet a zaplatit si zvlášť cestu z letiště a na letiště a cestu vlakem do Versailles a zpět?
Děkuji

23. dubna 2012 v 19:44

@Anonymní Toto si opravdu musíte propočítat samy.
Podívat se do mapy, udělat si přibližný plán na jednotlivé dny a podle něj odhadnout, kolikrát asi budete chtít jet.

Naprosté většině lidí se to při běžné dopravě nevyplatí, ani když se započítá Versailles. Její hlavní výhoda je v pohodlnosti nemuset si kupovat lístky a slevách na památky, kde opět záleží, jestli je využijete.

Anonymní
23. dubna 2012 v 20:58

Moc Vám děkuji za odpověď :-) Vašek

Anonymní
4. května 2012 v 12:24

Dobrý den, nevíte zda záloha 150 Eur na kola Velib platí jen na jedno kolo nebo může být taky jako rodinná průkazka na 4 kola. Dík Bret

5. května 2012 v 0:38

@Anonymní €150 platí na jedno kolo.

Jen obecně upozorňuji, že děti mohou Velib užívat až od 14 let.

Anonymní
5. května 2012 v 23:47

Dobrý den. Na CDG přiletíme v noci(3 osoby) s EasyJet na terminál 2B. Kde jsou zde prosím stanoviště taxi - jak se k nim dostat? Smlouvat se s nimi asi nedá :-) Předem Vám moc Vám děkuji. Miki.

5. května 2012 v 23:49

@Anonymní většinou stačí, když vyjdete ven ;) ale budou tam jsou i nějaké ukazatele

Anonymní
6. května 2012 v 12:37

Moc Vám děkuji za info :-)

Anonymní
7. května 2012 v 8:53

Dobrý den, díky za přehledné informace, nemají svým rozsahem a podrobností konkurenci.
V Paříži jsem byla několikrát, naposledy asi před pěti lety a pro dopravu jsem využívala "carte orange". O této možnosti se vůbec nezmiňujete (pokud jsem nepřehédla. Neexistuje už dnes? díky za odpověď.
Alena

7. května 2012 v 9:50

@AnonymníAno, je to tak, Carte Orange už neexistuje, v únoru 2009 byla nahrazena čipovými kartami Navigo.

Anonymní
8. května 2012 v 9:24

Dobrý den, moc děkuji za vaše informace a čas který odpovědím věnujete. Chtěla bych se jen ujistit od kterého dne v týdnu platí týdenní Navigo - od pondělí do neděle? Někde výš v diskuzích byla zmínka o pátku. Od pátku se dá koupit, ale od kdy je možné na ni jezdit?
Dále bych se chtěla zeptat, zda existují i nějaké slevy pro seniory (jízdné, vstupné), případně zda je potřebný nějaký průkaz. Děkuji předem. Sapi, Praha

8. května 2012 v 14:07

@Anonymní ano, Navigo platí na týden, tedy od pondělí do neděle

pokud si ji koupíte v pátek, můžete na ni začit jezdit až od příštího pondělí

co se slev pro seniory týče, je to zajímavé, ale zatím jsem na nic takového nikde nenarazila - na dopravu rozhodně není žádná, na památky si zkuste projet weby těch, co vás konkrétně zajímají, ale např. Louvre nebo Versailles žádné nemá

Anonymní
9. května 2012 v 7:23

Dobrý den, ještě se vrátím k dotazu ke kartě Navigo a nalepení fotografie. Kartu si potřebujeme koupit hned po příletu, lepidlo bych snad mohla mít u sebe v letadle, ale nůžky ne. Myslela jsem si, že fotografie pasového formátu je OK. Má někdo zkušenost s tím, že se fotka musí zmenšit ? Budou mít u okénka nůžky ? díky moc radu. I.

9. května 2012 v 10:47

@Anonymní Fotka se musí zmenšit, nůžky u okénka mívají, ale úplně spolehnout se na to samozřejmě nelze. Fotografii si ale přece můžete zmenšit už doma, nemusíte čekat až do Paříže (pokud se tedy nechcete fotit až tam).

Anonymní
9. května 2012 v 21:30

Dobrý večer, děkuji moc za odpověd. Fotku si určitě povezeme s sebou a konečně jsem si pozorně přečetla Váš popis a vidím tam i rozměr fotky 25x30 mm. Už to jdu stříhat :-) díky I.

Anonymní
12. května 2012 v 22:15

@Anonymn�
Děkujeme za info! Jak dlouho trvalo komplet vyřízeni NAVIGO?

Anonymní
1. června 2012 v 13:21

Dobrý den,
chtěla bych si jen upřesnit MOBILIS - pokud si ji koupím na 5 zón, můžu si jezdit (krom letiště) jak chci, sem a tam atd.? Vyjde to asi lépe než třeba RER z 1. do 5. zóny a zpět...
Děkuji.

1. června 2012 v 17:35

@Anonymní ano, krom letiště neomezeně v koupených zónách :)

Anonymní
3. června 2012 v 20:36

Dobrý den, chtěla bych se také zeptat na cestování po Paříži. 6.6. přiletíme na letiště Charles de Gaulle, letištní budova 2B. Přiletíme ve 23:00. Jelikož jsem se dočetla i o výluce na RER tak se chci zeptat zda opravdu po 23. hodině již RER nejezdí. Prosím mohla byste mi pomoci s naplánováním dopravy z letiště do Hotelu Gerando
11, Rue Gerando (poblíž Gare du Nord)? Dále bych se chtěla zeptat jaká forma jízdenek nám bude stačit na cestování od čtvrtka 7.6. do pondělí 11.6. Kdybychom si koupili Paris visit na 5 dní zónu 1-3 bude nám to platit i na zpáteční cestu v pondělí na letiště Charles de Gaulle? Předem děkuji.Eva

Anonymní
9. června 2012 v 13:07

Dobrý den, děkuji za superinformace. Zaujal mě dotaz 128-zelenáci, Batobus. Paris a la Carte. Prosím o podrobnější informace v češtině, poř. odkaz. Kde se dá koupit, kolik stojí.
Děkuji Pěkný den.
Jitka

Anonymní
13. června 2012 v 19:17

Ahoj mooro :), opravdu mi to nedá a musím ti sem napsat pochvalný komentář. Pečlivě jsem nastudovala tvoje rady ohledně dopravy v Paříži a následná cesta sem (a hlavně po městě) je naprosto bez problémů. Takže tímto ti opravdu děkuji za tvé užitečné informace a rady!! Měj se krásně. Lenka

Anonymní
14. června 2012 v 23:07

Dobrý večer, podobný dotaz jako Eva z 3.6.:
Na CDG 2B přiletíme ve středu 18.7.2012 ve 23.00, odlétáme v pondělí 23.7. odpoledne.
Píšete, že např. 5ti denní karta Paris Visite platí celých 5 dní průběžně, od okamžiku aktivace, což by nám stačilo do pondělního večera. Jiné zdroje uvádějí, že den se počítá od 5:30 ráno do 5:30 následujícího dne, v tom případě by nám 5ti denní karta platila jen do pondělního rána 5:30 ... ?
Jak je to s výlukou RER - bude ještě v červenci? A kdybychom poslední RER nestihli, poradíte nějaký noční autobus na Gare du Nord nebo Gare de LEst? Díky, Láďa

Anonymní
14. června 2012 v 23:23

Excusez-moi, nečetl jsem pozorně, většinu odpovědí jsem na Vašich stránlách našel... Tak prosím jenom info, jak je tos tou výlukou RER v červenci a info kde se koupí jízdenka na noční bus. Díky, Láďa

15. června 2012 v 20:24

@Anonymní odkaz v češtině nemají, musíte se poorientovat ve webech, které jsem dala do 128

15. června 2012 v 20:25

@Anonymní moc ráda slyším, že to někomu pomohlo :)

15. června 2012 v 20:29

@Anonymní výluka v červenci pravděpodobně bude, zatím je její konec stále plánován na 31. 10. 2012
lístek do nočního busu lze koupit bez problémů u řidiče

Anonymní
16. června 2012 v 11:34

Dobrý den, omlouvám se, ale opravdu v množství karet a druhů doprav se ztrácím, na CDG terminál 2 se dostanu v pondělí 9 hodin, domů letím ve čtvrtek po 18 hodině. V plánu mám, La Défense i Versaille. Denně plánuji přesuny max. 3-4x. Bydlím kousek od stanice metra Wagram. Moc byste mi pomohla, kdybyste mi poradila jak se nejjednodušeji dostanu z letiště do hotelu a zároveň jakou zvolit kartu. Děkuji

16. června 2012 v 19:25

@Anonymní ohledně dopravy z letiště si přečtěte druhý článek, ale já doporučuji jet roissybusem (jak na letiště, tak z letiště), lístky se kupují u řidiče
na dopravu po městě (pokud to bude metrem, resp. zóny 1/2, bude stačit carnet)

co se týče dopravy do hotelu, pokud pojedete doporučovaným Roissybusem, u Opery (jeho konečná) nasedněte na linku metra č. 3, směr Pont de Levallois Bacon a vystupte na Wagram

Anonymní
22. června 2012 v 13:38

@Černá Moora
Chtěl bych vám mockrát poděkovat, za vaš čas, fungoval jsem, tak jak jste mi poradila, vše v naprostém pořádku, všem ostatním můžu jen popřát šťastnou cestu a nebojte i já, který metrem jedu jednou za rok, jsem vše zmáknul bez problému;).

Anonymní
26. června 2012 v 21:47

Děkuji za množství dobrých informací. Můj dotaz se také týká cesty z letiště CDG. Ubytování máme v zóně 3, cca 15 min. za La Defense. Budeme mít kartu VISITE PARIS pro zóny 1-3. Bylo nám doporučeno koupit si na cestu z letiště vlakem RER jízdenku ze zóny 5 do 3. Je to možné? A kolik stojí? Díky!M.

27. června 2012 v 0:25

@Anonymní ano, je to možné; cenu netuším, protože neuvádíte konkrétní stanici
kam to bude

Anonymní
1. července 2012 v 12:22

Dobrý den,
stránky jsou úžasné, ale informací je tolik, že se člověk po jednom přečtení snadno ztratí. Ráda bych si tedy upřesnila, zda jsem některé věci pochopila správně :)
1/ RER B staví na CDG u terminálu 2, bus 351 na Roissypole u terminálu 3, Roissybus tamtéž ?
2/ Mobilis 1-4 vystačí na Versailles i zpět + případné další cesty po Paříži,ale levnější do Versaille je kombinace metro+bus 171 ev.RER (+ pak eventuelně lístky z carnetu na další cestování po Paříži)?
3/ Navigo zony 1-5 (cca 34euro + 5 zřizovací poplatek) - zakoupení u okénka na terminálu 2 vlevo, potřeba foto (25x 30mm), lepidlo; platnost VZDY jen od Po -Ne.?
Pokud tedy přiletíme na CDG ve středu kolem 22.hod.(odlet pak v pondělí odpoledne) je možné si kartu zřídit, ale platit mi bude jen do Ne, že? a cena bude pořád stejná, protože už je jen můj "boj", že pondělí a úterý z těch 7dní nevyužiji. a na pondělní cesty po městě i na letiště bych si pak už stejně musela koupit další lístek..? Budu případně ve středu večer někdo u toho okénka nebo už budou mít pravděpodobně zavřeno?
4/ když chcesme ty klasické památky v Paříži + Versailles a cestu z/na CDG, tak nejlevnější variata z/na letiště jsou busy 350/351, po městě Carnet ev. Mobilis 1-2 a do Versailles kombinaci metro+bus 171..
5/ co přesně znamená BOD?
Mnohokrát děkuji! Tenhle blog jistě pomohl spoustě lidem! Smekám! M.

2. července 2012 v 15:03

Ahoj. Moc prosím o radu. Letíme zítra ve 21:15, hotel je poblíž metra Place d'Italie. Je pravda, že kvůli výluce nejezdí z letiště v té době RER? Pokud se rozhodneme jet autobusem a přestoupit na metro, kde koupit lístky a na kterých zastávkách je označit? Jsem už z toho jelen %)
Moc děkuju.. K.V.

3. července 2012 v 11:07

@Anonymní
1) RER má na letišti stanice dvě, u term. 3 i term. 2; ano; ano
2) opět musím zopakovat, že tohle si musí každý propočítat sám :) pokud byste jeli mobilisem jen do Ver. a zpět a ten den už nikam jinam, tak jsou levnější samostatné lístky (ať už RER nebo bus)
3) terminál 2 je velký, takže těžko radit s tím "vlevo" (já můžu říci, že vlevo v budově RER u terminálu 3 ano), ale okénko jistě snadno najdete; lepidlo snad ani potřeba není, oni to nalepí sami
ano, platnost týdenní PO-NE
ano, jen do neděle
ano
u okénka možná někdo bude, těžko tvrdit s určitostí (já tam třeba večer otevřeno viděla, ale nevím, kolik přesně bylo)
4) obecně ano - ale opět záleží na tom, kolik jízd denně chcete vykonat a tedy, jestli už by se více vyplatil mobilis nebo ne
5) LE BILLET ORIGINE-DESTINATION - viz výše v textu článku :)

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...