Akcie luxusních značek rostou, řetězce prodělávají

4. dubna 2011

Konečně jsem se po měsíci (jsem rychlík co, hlavně že jsem si ten odkaz strčila na viditelné místo, abych ho měla po ruce a nezapomněla) dokopala zaregistrovat do jarního kola programu simulujícího obchod na burze, který je určen pro studenty vysokých škol The EuroCampus Stock Market Challenge.

Žádnou cenu už asi nevyhraju, do konce zbývá jen 20 dní, ale alespoň si to vyzkouším, obchod s akciemi mě vždycky fascinoval.

Obchoduje se na skutečných burzách, ovšem virtuálním způsobem. Každý účastník si musí vytvořit portfolio akcií, které by ideálně mělo být zaměřeno na oblast, které rozumí. Nebo na kterou dostane tip, ale slepě kopírovat modelová portfolia mi osobně nepřijde moc zábavné - asi by byla úspěšná, ale co bych z toho měla za vzdělávací přínos, když vlastně nevím, proč bych tam měla mít zrovna to, co tam mám, že. Takže jsem se vydala první cestou. A výběr oblasti začal být záhy zřejmý - hadry! no ovšem! :)

Musím konstatovat, že zdaleka nejlépe mi zatím vydělává Asos, to byl dobrý výběr - a bodejť by ne, myslím, že prodejnost jim musí poslední dobou trhat rekordy, pokud soudím dle sebe :D
Asos samozřejmě není luxusní značka, takže bych ji podle nadpisu měla zdánlivě ignorovat, ale jen zdánlivě, Asos je totiž online shop, a tam se vývoj má úplně jinak než v kamenkách. Roste.



Tendenci zákazníků nakupovat na internetu už přestávají ignorovat i módní časopisy, Vogue či Elle nevyjímaje, které hledají nové způsoby výdělku, protože jejich příjmy z reklamy v důsledku ekonomické krize dlouhodobě klesají a zároveň se snižuje množství prodaných výtisků, protože čtenáři stále více inklinují k online magazínům.

Brzy se tedy na tomto poli můžeme těšit na zajímavé fúze, jejichž výsledkem bude možnost si přímo na webu oblíbeného časopisu zakoupit věci, které byly vypíchnuté v aktuálním čísle - tedy už žádné hledání v adresáři nebo zběsilé googlování vyhlédnutého kousku.

Už minulý rok se Vogue Italia spojil s Yoox, výsledek můžete posoudit zde: http://www.thecorner.com



Na druhou stranu, i eshopy prozkoumávají nová pole působnosti a kromě samotné možnosti nákupu se začínají soustředit i na poskytování článků o módě zahrující fotografie z přehlídek, tipy k nákupu nebo rozhovory s návrháři. Příkladem může být Net-A-Porter.
Oproti tištěným magazínům mají rozhodně jednodušší úlohu, protože doplnit čtení k eshopu je na provedení určitě snazší než začít zprostředkovávat eshop v rámci tradičního časopisu.

Pozadu nezůstal ani Ebay a vytvořil již vlastní portál o módě, jehož kreativní ředitelkou se stala bývalá redaktorka Harper’s Bazaar.

Online čtení začal nedávno poskytovat i LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA na adrese http://www.nowness.com/



A jestli jste dočetli až sem, tak jste nejspíš dobří, tahle částečně ekonomická vsuvka nebyla nejspíš moc zábavná ...;)




zdroj foto: E15

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...